More stories

Futureproof belonen: aandacht voor de interactie

Anders dan weleens wordt aangenomen zijn millennials net zo trouw aan bedrijven als de generaties daarvoor. Wel willen ze op een heel nieuwe manier worden beloond. In plaats van alleen de transactie (de uiteindelijke koop) zou ook de interactie centraal moeten staan.

Customer Loyalty

Loyalty onderzoek: ervaring belangrijker dan beloning

Starbucks, Disney of Nike. Het zijn bedrijven die tot de verbeelding spreken en door veel marketeers worden aangehaald als de ultieme voorbeelden van loyalty. Uit een grootschalig onderzoek van Bond Brand Loyalty onder ruim 28.000 Noord-Amerikaanse consumenten behoorden deze bedrijven echter niet tot tot de beste loyaltyprogramma’s in hun branche. Maar welke dan wel en waarom?

Customer Experience
Premium

HEMA: ‘Elf procent extra online omzet sinds invoering klantenpas’

In krap zes maanden tijd heeft HEMA twee miljoen leden weten te registreren voor het loyaliteitsprogramma ‘meer HEMA’. Daarnaast zijn er al al meer dan 700 duizend vouchers ingewisseld. Wat verklaart het succes en wat zijn de plannen met het relatief jonge programma?

Customer Loyalty

Al meer dan 2 miljoen Nederlanders hebben ‘meer HEMA’ klantenpas

Vijf maanden na de lancering van het loyaliteitsprogramma van HEMA hebben al meer dan 2 miljoen Nederlanders een ‘meer HEMA’ klantenpas aangeschaft of gedownload. Daarnaast zijn er inmiddels al meer dan 700.000 vouchers ingewisseld. Dat vertelde het bedrijf gisteren op Digital Marketing Live!

Customer Loyalty

Hoe bruikbaar is de Net Promotor Score nog en wat is het alternatief?

Zo’n beetje iedere organisatie werkt met de Net Promotor Score. Toch is er ook voldoende aan te merken op deze NPS. Maar wat is het alternatief?

Customer Loyalty

Esprit Friends wint Duitse award voor beste dialoogmarketing

In Frankfurt vond voor het vierde jaar op rij de Dialog Summit plaats. Tijdens dit tweedaagse evenement werden de EDDI Awards en E-mail Awards uitgereikt voor respectievelijk organisaties die op dialoogmarketingvlak excelleren danwel specifiek op het kanaal e-mail onderscheidend zijn. Wat waren dit jaar de grote winnaars in Duitsland?

E-mailmarketing

Steven Van Belleghem aandeelhouder Hello Customer

Hello Customer, de Gentse startup rond klantentevredenheid, breidt zijn raad van bestuur uit met Rik Vera en Steven Van Belleghem van Nexxworks. Van Belleghem wordt ook aandeelhouder.

Customer Experience

LEGO’s forum plots op slot: wat is de toekomt van communities?

Zonder er al te veel ruchtbaarheid aan te geven heeft LEGO de eigen online community gesloten. Al jaren volgen experts vol bewondering hoe het bedrijf de fans weet te betrekken en te activeren. Nu sluit het zonder pardon het forum en is ook geen alternatief voor handen. Wat zegt dit over de toekomst van online communities?

Customer Engagement

Nieuwe techniek koppelt cashbacknetwerk aan loyaliteitsprogramma’s

OrangeBuddies Media brengt een technologie op de markt waarmee bedrijven hun loyaliteitsprogramma’s kunnen integreren met het netwerk van cashbacksites. Dat doet het onder het label Relevant Rewarding. Deelnemende partijen kunnen klanten hierdoor belonen met kortingen op eigen producten en op die van andere bedrijven uit het netwerk. Een groot voordeel van de opzet is dat de marketeer zo in kaart kan brengen welk aankoopgedrag klanten vertonen bij andere bedrijven. Dat vertelt algemeen manager Koen van der Veer. Loyaliteitsprogramma’s worden daardoor in zijn ogen een stuk relevanter.

Customer Loyalty

Tommy Hilfiger publiceert Europese mobiele app

Tommy Hilfiger heeft in zeventien Europese landen een mobiele app uitgebracht met daarin shoppable Instagram-foto’s, onder meer van de voorjaarscollectie het modemerk met topmodel Gigi Hadid ontwikkelde.

Fashion

Gamificationvoorbeelden: wat doe je met een beperkt budget?

Er zijn vele manieren om spelaspecten in online content toe te voegen. Van het toevoegen van een sudoku tot het ontwerpen van een daadwerkelijk spel. Maar wat zijn nou leuke manieren om de engagement van je bezoekers te verhogen zonder dat het je al te veel geld kost? In deze blog zal ik een aantal gamificationvoorbeelden geven.

Customer Engagement

NLE ziet waardering toenemen: NPS stijgt van -45 naar +15

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) zag de Net Promoter Score (NPS) in een aantal jaar stijgen van -45 naar +15. Dat vertelt Olaf Ouwerkerk die sinds 2015 de titel ‘Voice of the Customer’ draagt bij het bedrijf. Hoewel het bedrijf eerder bij veel mensen vooral bekendstond om de reclames is dat volgens hem nu wel anders. “We komen van ver. Maar op basis van de NPS zijn we nu de meest klantgerichte energieleverancier. Het gemiddelde in de branche ligt met -25 een stuk lager.”

Customer Service

Colruyt komt met één klantenkaart voor al zijn webshops

De Belgische supermarkt Colruyt komt met één klantenkaart voor al zijn winkelformules en webshops: de Xtra-klantenkaart. Deze week vielen er al 3,7 miljoen kaarten in de brievenbussen.

Customer Loyalty

Consument: beloon bezoek fysieke winkel

Services die in online winkels compleet vanzelfsprekend zijn, beïnvloeden steeds meer de consumentenverwachtingen van fysieke winkels. De grootste ergernis van winkelend publiek is dan ook het niet makkelijk kunnen vergelijken van producten.

Retail

De nieuwe regels van het loyaltyspel

Customer loyaltyprogramma’s liggen onder vuur. In het digitale tijdperk wisselt de consument namelijk steeds makkelijker van dienst en winkel. En dus ontstaat er vaker twijfel of deze programma’s nog wel voldoende opleveren. Moet het roer rigoureus om?

Customer Loyalty