More stories

DML 2015: ‘Marketing zal steeds meer bewijsvoering moeten zijn’

Joost Schrage van De Zaak Van Vetrouwen vindt de belofte het ondergeschoven kind van communicatie. Er wordt te veel beloofd, maar te weinig waargemaakt. Na een loopbaan als adviseur bij Deloitte en Berenschot is hij overgestapt naar de beloftesector bij uitstek: de reclame. Als strateeg heeft hij voor vele organisaties campagnes ontwikkeld, maar ook geconstateerd dat reclame meer gaat over het bedenken van beloftes dan het inlossen ervan. Hij spreekt op 3 juni op Digital Marketing Live in Amsterdam.

Customer Loyalty

Spotify maakt van barista’s Starbucks DJ’s

De ruim 7.000 Amerikaanse vestigingen van koffiereus Starbucks zullen voortaan worden voorzien van muziek via de grootste streamingdienst ter wereld, Spotify. Daar blijft het echter niet bij. Spotify kan haar gebruikers namelijk belonen met My Starbucks Rewards punten die kunnen worden uitgegeven bij de koffieketen.

Customer Loyalty

Arnhem stopt met gratis WiFi

Per 1 juli stopt Arnhem met gratis internet in de binnenstad. Het bedrijf Wireless Arnhem moet zijn activiteiten staken door het faillissement van het binnenstadsmanagement.

Customer Loyalty

Spotify wordt onderdeel Starbucks app

Starbucks en Spotify gaan samenwerken. Premium klanten mogen speellijsten samenstellen voor de muziek die in de Starbucks vestigingen wordt gespeeld.

Customer Loyalty

Het stappenplan voor lifecycle marketing (infographic)

Met lifecycle marketing wordt bedoeld een duurzame relatie met klanten. Klanten die niet alleen trouw aan je merk zijn, maar uiteindelijk je merk ook willen promoten. Lead generatie is de eerste stap in dit proces. Het pemperen van de klant een tweede. Klanten worden fans als je beloond worden. Het complete stappenplan in deze infographic van Bluenose.

Customer Loyalty

Vijf tips om klantloyaliteit te verbeteren

De digitalisering van de retailbranche heeft klantloyaliteit in een nieuw daglicht gezet. Voor de komst van interactieve loyaliteitsprogramma’s, iBeacons en digitale kortingsvouchers was het hebben van een persoonlijke relatie met de klant de sleutel tot succes. Dankbaarheid werd door winkeliers uitgesproken in de vorm van een extra korting of er werd een gratis artikel toegestopt wanneer de klant de winkel bezocht. Met resultaat, want de klantenkring van zulke winkels bestond jaar in, jaar uit, uit dezelfde klanten.

Infographic: zo win je trouwe klanten

Trouwe klanten win je niet zomaar even. Daar moet je wat voor doen. Onderzoek van IBM en Econsultancy laat zien dat 91 procent van de marketeers denken dat de klantervaring de belangrijkste factor is voor succes. 81 procent meent dat een holistische kijk op de klant, via meerdere kanalen, de doorslag geeft. De praktijk blijkt weerbarstiger: slechts 21 procent van de consumenten vindt de communicatie met merken ‘doorgaans relevant’. Maar heb je die consument eenmaal overtuigd, dan wil hij graag zijn gegevens met je delen.

Customer Loyalty

Loyaliteitsprogramma’s de moeite waard?

Loyaliteitsprogramma’s zijn hot. En steeds meer consumenten zijn lid van een dergelijk beloningsprogramma. Maar maakt dat ze ook tot echte, loyale klanten? Niet echt, is de conclusie van Amerikaans onderzoek. Het actieve gebruik van de programma’s blijkt namelijk juist af te nemen.

Customer Loyalty

Vibes maakt coupon van mobiele advertentie

Het Amerikaanse bedrijf Vibes heeft een nieuwe manier gevonden om mobiele advertenties om te zetten in digitale coupons. De advertenties kunnen worden bewaard en worden opgenomen in Apples Passbook of Google Wallet.

Customer Loyalty

Hoe breng je je klanten in beweging? De vijf bouwstenen van motivatie

Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om blijvende klantenloyaliteit te creëren. Consumenten kiezen vooral voor de laagste prijs per transactie en hechten minder waarde aan een langdurige binding met een merk. Hoe breng je je klanten in beweging zonder te grijpen naar het prijsinstrument? Daarvoor kijken we naar de vijf bouwstenen van motivatie en hoe je die optimaal toepast in een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Hogere Net Promoter Score (NPS) voor travel en automotive

De klantbeleving in sectoren als travel automotive, retail en telecom is aardig verbeterd. Voor het eerst sinds lange tijd scoren alle vier de branches een positieve Net Promoter Score (NPS). Dat stelt Store Support naar aanleiding van eigen onderzoek over het eerste kwartaal van 2015.

Marketing

Accenture: bedrijven lijden onder overstapeconomie

Nederlandse bedrijven kunnen het tempo van hun klanten moeilijk bijhouden, nu deze altijd online zijn, in toenemende mate gebruikmaken van digitale kanalen en steeds vaker vertrouwen op niet-traditionele aanbieders. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van Accenture.

Customer Loyalty

Gaslicht.com biedt straks inzicht in energieverbruik

Gaslicht.com wil in de nabije toekomst bezoekers inzicht geven in hun energiegebruik. Op grond daarvan zou zelfs een advies voor overstap naar een andere aanbieder kunnen worden gegeven. Dat zegt Anniek van der Wolk van Benergy, een van de werkmaatschappijen van Ben Woldring, tegen Emerce.

Customer Loyalty

‘Consumentenbond verdient 4 miljoen euro met provisie prijsvergelijkingen’

De Consumentenbond verdient per jaar zo’n 4 miljoen euro aan provisie op zijn online prijsvergelijkingen. Dat schrijft De Telegraaf op basis van eigen berekeningen.

Customer Loyalty

FrieslandCampina gaat digitaal spaarprogramma verder promoten

Het loyaltyprogramma voor consumenten van FrieslandCampina, Eurosparen, is binnen een jaar uitgegroeid naar 800.000 gebruikers. Vanaf begin april gaan er twee grote campagnes van start om Eurosparen nog meer onder de aandacht te brengen bij de consument.

Customer Loyalty