More stories

Consument deelt data graag in ruil voor korting of loyaliteitsprogramma

Wanneer de voorkeur van de klant, consumentengedrag of populaire technologie verandert, moet een loyaliteitsprogramma in een zelfde tempo en richting meebewegen. Daarvoor is het nodig om gedrag te monitoren en op basis van data voorspellingen te doen. Maar wat is de klant bereid te delen in ruil voor een kortingsbon of deelname aan een spaarprogramma?

Customer Loyalty

GrowPromoter haalt 400.000 euro op

De Nederlandse startup GrowPromoter heeft 400.000 euro aan investeringen opgehaald bij een niet nader genoemde informal investor. Daarmee wil leverancier zijn internationale ambities realiseren en het lokale verkoopteam uitbreiden.

Customer Loyalty

Proximus test gebruik apps zonder datakosten

Proximus (Belgacom) test gedurende een maand het gebruik van gesponsorde apps of mobiele internetdiensten zonder dat daarvoor datakosten in rekening worden gebracht.

Customer Loyalty

Nederlandse startup Fanly haalt half miljoen euro op

De Nederlandse startup Fanly, die ondernemers een laagdrempelig loyaliteitsprogramma biedt waarmee ze hyperlokaal consumenten kunnen prikkelen en belonen, heeft het afgelopen half jaar 500.000 euro aan startkapitaal opgehaald.

Customer Loyalty

Lokkertjes maken klanten niet trouw

Klanten die worden gelokt met gratis proefperiodes zijn minder trouw dan andere klanten. Anderzijds zijn ze gevoeliger voor marketingcampagnes die hen wijzen op het nut dat het product of de dienst voor hen heeft. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Tilburg.

DML 2015: ‘Marketing zal steeds meer bewijsvoering moeten zijn’

Joost Schrage van De Zaak Van Vetrouwen vindt de belofte het ondergeschoven kind van communicatie. Er wordt te veel beloofd, maar te weinig waargemaakt. Na een loopbaan als adviseur bij Deloitte en Berenschot is hij overgestapt naar de beloftesector bij uitstek: de reclame. Als strateeg heeft hij voor vele organisaties campagnes ontwikkeld, maar ook geconstateerd dat reclame meer gaat over het bedenken van beloftes dan het inlossen ervan. Hij spreekt op 3 juni op Digital Marketing Live in Amsterdam.

Customer Loyalty

Spotify maakt van barista’s Starbucks DJ’s

De ruim 7.000 Amerikaanse vestigingen van koffiereus Starbucks zullen voortaan worden voorzien van muziek via de grootste streamingdienst ter wereld, Spotify. Daar blijft het echter niet bij. Spotify kan haar gebruikers namelijk belonen met My Starbucks Rewards punten die kunnen worden uitgegeven bij de koffieketen.

Customer Loyalty

Arnhem stopt met gratis WiFi

Per 1 juli stopt Arnhem met gratis internet in de binnenstad. Het bedrijf Wireless Arnhem moet zijn activiteiten staken door het faillissement van het binnenstadsmanagement.

Customer Loyalty

Spotify wordt onderdeel Starbucks app

Starbucks en Spotify gaan samenwerken. Premium klanten mogen speellijsten samenstellen voor de muziek die in de Starbucks vestigingen wordt gespeeld.

Customer Loyalty

Het stappenplan voor lifecycle marketing (infographic)

Met lifecycle marketing wordt bedoeld een duurzame relatie met klanten. Klanten die niet alleen trouw aan je merk zijn, maar uiteindelijk je merk ook willen promoten. Lead generatie is de eerste stap in dit proces. Het pemperen van de klant een tweede. Klanten worden fans als je beloond worden. Het complete stappenplan in deze infographic van Bluenose.

Customer Loyalty

Vijf tips om klantloyaliteit te verbeteren

De digitalisering van de retailbranche heeft klantloyaliteit in een nieuw daglicht gezet. Voor de komst van interactieve loyaliteitsprogramma’s, iBeacons en digitale kortingsvouchers was het hebben van een persoonlijke relatie met de klant de sleutel tot succes. Dankbaarheid werd door winkeliers uitgesproken in de vorm van een extra korting of er werd een gratis artikel toegestopt wanneer de klant de winkel bezocht. Met resultaat, want de klantenkring van zulke winkels bestond jaar in, jaar uit, uit dezelfde klanten.

Infographic: zo win je trouwe klanten

Trouwe klanten win je niet zomaar even. Daar moet je wat voor doen. Onderzoek van IBM en Econsultancy laat zien dat 91 procent van de marketeers denken dat de klantervaring de belangrijkste factor is voor succes. 81 procent meent dat een holistische kijk op de klant, via meerdere kanalen, de doorslag geeft. De praktijk blijkt weerbarstiger: slechts 21 procent van de consumenten vindt de communicatie met merken ‘doorgaans relevant’. Maar heb je die consument eenmaal overtuigd, dan wil hij graag zijn gegevens met je delen.

Customer Loyalty

Loyaliteitsprogramma’s de moeite waard?

Loyaliteitsprogramma’s zijn hot. En steeds meer consumenten zijn lid van een dergelijk beloningsprogramma. Maar maakt dat ze ook tot echte, loyale klanten? Niet echt, is de conclusie van Amerikaans onderzoek. Het actieve gebruik van de programma’s blijkt namelijk juist af te nemen.

Customer Loyalty

Vibes maakt coupon van mobiele advertentie

Het Amerikaanse bedrijf Vibes heeft een nieuwe manier gevonden om mobiele advertenties om te zetten in digitale coupons. De advertenties kunnen worden bewaard en worden opgenomen in Apples Passbook of Google Wallet.

Customer Loyalty

Hoe breng je je klanten in beweging? De vijf bouwstenen van motivatie

Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om blijvende klantenloyaliteit te creëren. Consumenten kiezen vooral voor de laagste prijs per transactie en hechten minder waarde aan een langdurige binding met een merk. Hoe breng je je klanten in beweging zonder te grijpen naar het prijsinstrument? Daarvoor kijken we naar de vijf bouwstenen van motivatie en hoe je die optimaal toepast in een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty