More stories

‘Behoefte aan contextuele en slimme kortingscoupons is groot’

Hoe vaak gebeurt het je niet dat je je aan de kassa realiseert thuis nog een kortingssticker of -coupon te hebben? Het is hoog tijd voor de grootschalige uitrol van contextuele en slimme coupons. De marketeer loopt hopeloos achter.

Wat het winnende loyaliteitsprogramma van JetBlue zo goed maakt

JetBlue bleek de grote winnaar tijdens de Loyalty Awards 2015 in Londen. Met het loyaliteitsprogramma wist de vliegmaatschappij drie prijzen in de wacht te slepen. Die voor beste gebruik van gamification, de inzet van communicatie en die als beste programma in de categorie Travel.

Customer Loyalty

Amazon-klant blijkt erg loyaal

Amazon-klanten met een Prime-pakket converteren veel beter dan die zonder. Dat blijkt uit metingen van Millward Brown Digital. Leden van het loyaliteitsprogramma van Amazon zijn vaker geneigd bestellingen te doen.

Customer Loyalty

Coop houdt kortingsacties voor webwinkels

Klanten van supermarkt Coop kunnen bij het winkelen sparen voor korting bij grote webwinkels als Zalando en Wehkamp.

Customer Loyalty

Michel La Pierre weg bij Webloyalty

Michel La Pierre verlaat het bureau Webloyalty om een eigen strategisch consultancy- en transformatiebureau te starten. Guy Chiswick, Managing Director Noord-Europa, zal vanaf 1 juli de leiding van Webloyalty Nederland op zich nemen.

Customer Loyalty

Deze drie moderne couponcampagnes hadden groot bereik

Al decennia worden coupons geknipt of kortingscodes verzameld. Maar nu we massaal de krant en huis-aan-huisfolder hebben verruild voor het draagbare scherm moet de coupon doorgroeien. Ook in digitale vorm kan de coupon ongekend populair worden. Met een creatieve aanpak ligt viraliteit op de loer.

Loyaliteit volgens de beïnvloedingsprincipes van Cialdini

De zes universele principes van beïnvloeding door Dr. Robert Cialdini zijn deels gebaseerd op persoonlijke observaties bij autoverkopers en telemarketeers. Beïnvloeding heeft vaak een negatieve lading, zeker in de context van verkopers die moeite hebben met het horen van ‘nee’. Het doet ook denken aan misleiding, terwijl een bedrijf juist zijn klant een optimale positieve beleving wil geven. Hoe kun je Cialdini’s principes nu gebruiken om op lange termijn toegevoegde klantwaarde te bieden?

Customer Loyalty

Gerichte campagnes mogelijk via Wallet-app van Apple

De nieuwe Wallet-app van Apple, de opvolger van Passbook in iOS 9, biedt nieuwe mogelijkheden voor marketeers, zo laat het bedrijf zelf weten.

Customer Loyalty

Mobiele coupon verandert wereld van winkelier

Loyaliteit geldt voor veel retailers als heilige graal. Terugkerende klanten zorgen voor extra verkopen en dus meer omzet. De mobiele coupon blijkt daarvoor een steeds belangrijker ingrediënt.

Chocomel lanceert social media consumentenactivatie via WhatsApp

Chocomel claimt het eerste merk in Nederland te zijn met een consumentenactivatie via WhatsApp. Facebookgebruikers worden hierin opgeroepen om Chocomel aan hun WhatsApp vriendengroep toe te voegen om zo met elkaar kans te maken op een door henzelf gecreëerde festivalbeleving op het Zwarte Cross festival.

Customer Loyalty

Consument deelt data graag in ruil voor korting of loyaliteitsprogramma

Wanneer de voorkeur van de klant, consumentengedrag of populaire technologie verandert, moet een loyaliteitsprogramma in een zelfde tempo en richting meebewegen. Daarvoor is het nodig om gedrag te monitoren en op basis van data voorspellingen te doen. Maar wat is de klant bereid te delen in ruil voor een kortingsbon of deelname aan een spaarprogramma?

Customer Loyalty

GrowPromoter haalt 400.000 euro op

De Nederlandse startup GrowPromoter heeft 400.000 euro aan investeringen opgehaald bij een niet nader genoemde informal investor. Daarmee wil leverancier zijn internationale ambities realiseren en het lokale verkoopteam uitbreiden.

Customer Loyalty

Proximus test gebruik apps zonder datakosten

Proximus (Belgacom) test gedurende een maand het gebruik van gesponsorde apps of mobiele internetdiensten zonder dat daarvoor datakosten in rekening worden gebracht.

Customer Loyalty

Nederlandse startup Fanly haalt half miljoen euro op

De Nederlandse startup Fanly, die ondernemers een laagdrempelig loyaliteitsprogramma biedt waarmee ze hyperlokaal consumenten kunnen prikkelen en belonen, heeft het afgelopen half jaar 500.000 euro aan startkapitaal opgehaald.

Customer Loyalty

Lokkertjes maken klanten niet trouw

Klanten die worden gelokt met gratis proefperiodes zijn minder trouw dan andere klanten. Anderzijds zijn ze gevoeliger voor marketingcampagnes die hen wijzen op het nut dat het product of de dienst voor hen heeft. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Tilburg.