Eerste robots betreden winkelvloeren bij retailers
Het klinkt als verre toekomst en onpersoonlijk, maar de robots die Nestlé en Lowes op de winkelvloer brengen zijn vooral functioneel.
Het klinkt als verre toekomst en onpersoonlijk, maar de robots die Nestlé en Lowes op de winkelvloer brengen zijn vooral functioneel.
Microsoft heeft de ondersteuning toegezegd voor Web Real-Time Communication (WebRTC) in zijn browser Internet Explorer. Dat komt niet als een verrassing. WebRTC is een bedreiging voor Skype.
SAP is de grootste partij in CRM-oplossingen bij bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. Bijna een op de vier RM-implementaties is van deze koploper. De naaste concurrentie komt van Microsoft, goed voor 15 procent van de geïnventariseerde CRM-oplossingen. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile van circa 6.400 interviews, met IT-verantwoordelijken binnen Nederlandse commerciële en publieke bedrijfsvestigingen met ten minste 50 medewerkers, over het gebruik van CRM-software.
Vodafone Nederland rondt komend jaar de vernieuwing van zijn IT-infrastructuur af, een essentiële stap om naadloos geïntegreerde producten en diensten aan te kunnen bieden. Het bedrijfsbrede IT-systeem gaat het hart vormen van hoe Vodafone alle producten en diensten ontwikkelt, verkoopt, aflevert, ondersteunt en factureert.
Warenhuis de Bijenkorf installeert in zijn Rotterdamse filiaal honderdveertig bakens rondom de kassa’s om klanten mee te herkennen. Volgend jaar volgen de andere filialen. “We willen onze klanten extra service kunnen bieden als ze daarvoor open staan”, aldus directeur Robert Bohemen.
Het Europese marketingteam van elektronicafabrikant Panasonic heeft SAP CRM vervangen door Salesforce, Marketo en Qlikview. Daarmee wil men verkoop, marketing en call centers integreren.
Nederlandse hotels schieten zwaar tekort als het gaat om klantondersteuning via e-mail. Een onderzoek van Casengo laat ziet dat bijna de helft van de hotels helemaal niets van zich laat horen.
Sinds vorig jaar hebben Nederlandse gemeenten 88 procent meer gereageerd op vragen van burgers op Twitter. Dat blijkt uit een analyse van social media monitoring bedrijf Coosto. De gemeente Rotterdam reageerde gemiddeld het snelst op Twitter. Gemeente Utrecht reageerde op de meeste vragen die via Twitter werden gesteld.
Vijftien jaar geleden begon Salesforce met vijftien man personeel. Inmiddels is het Amerikaanse bedrijf in alle opzichten megagroot. Letterlijk: Salesforce bouwt het hoogste kantoor van San Francisco, hoger dan de Eiffeltoren. Voor zijn jaarcongres deze week huurde het bedrijf dan ook gewoon een hele straat af.
Salesforce lanceert een nieuw ontwikkelplatform voor zijn klantrelatiesoftware Salesforce1. Ontwikkelaars en zakelijke gebruikers kunnen daarmee op mobiele apparaten afgestemde apps bouwen via een gebruikersomgeving voor ieder type apparaat.
De grootste online verkoper in Europa van elektronische artikelen Conrad krijgt dagelijks zo’n 5.000 klantvragen binnen. Inmiddels vangt de web selfservice inmiddels 96 procent van alle vragen af. Hoe optimaliseren zij verder?
De webwinkel die het snelst via webcare vragen en klachten beantwoordt is Coolblue. Er wordt gemiddeld binnen 11 minuten via Twitter gereageerd en binnen 21 minuten via Facebook. Dat blijkt uit onderzoek van LiveChat Pro.
Rabobank opent een discussieforum als co-creatieplatform voor zijn klanten. Op het forum betrekt de bank zijn leden bij productontwikkeling en kunnen rekeninghouders elkaar helpen.
ING Bank brak zaterdag mogelijk een nieuw record met een storing die ’s ochtends vroeg begon en in de late avond pas was opgelost. Het resultaat: woedende klanten die hun ongenoegen kenbaar maakten en een overstap naar een andere bank aankondigden, een webcaredienst die niet op de hoogte werd gehouden en servicemededelingen die niet bleken te kloppen. De banken zijn te laks met oplossen van hun onlineproblemen. Daarom moet een wettelijke compensatieregeling er nu echt gaan komen.
Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps, een oplossing die gepersonaliseerde klantencontacttrajecten rechtstreeks vanuit de app moet leveren.