Rabobank met online forum voor klantcontact en co-creatie
Rabobank opent een discussieforum als co-creatieplatform voor zijn klanten. Op het forum betrekt de bank zijn leden bij productontwikkeling en kunnen rekeninghouders elkaar helpen.
Rabobank opent een discussieforum als co-creatieplatform voor zijn klanten. Op het forum betrekt de bank zijn leden bij productontwikkeling en kunnen rekeninghouders elkaar helpen.
ING Bank brak zaterdag mogelijk een nieuw record met een storing die ’s ochtends vroeg begon en in de late avond pas was opgelost. Het resultaat: woedende klanten die hun ongenoegen kenbaar maakten en een overstap naar een andere bank aankondigden, een webcaredienst die niet op de hoogte werd gehouden en servicemededelingen die niet bleken te kloppen. De banken zijn te laks met oplossen van hun onlineproblemen. Daarom moet een wettelijke compensatieregeling er nu echt gaan komen.
Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps, een oplossing die gepersonaliseerde klantencontacttrajecten rechtstreeks vanuit de app moet leveren.
Microsoft wil de volgende versie van Dynamics CRM, intern bekend als Vega, in het vierde kwartaal uitbrengen. Dynamics 2015 belooft een betere integratie met Office 365, SharePoint, Lync, Skype en Yammer.
Na boeken, spelletjes en filmschijven kunnen klanten van Amazon in Duitsland nu ook hun oude telefoon en tablet aan de webwinkel verkopen.
Bijna de helft van gebruikers van klantrelatiefsoftware (CRM) overweegt te investeren in marketing automation om processen te stroomlijnen. Dat blijkt uit de studie Customer Relationship Management Software UserView 2014.
De telefoon lijkt weer het geëigende middel om contact op te nemen met de klantenservice van hun mobiele provider, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper onder zijn Consumer Panel. In juli 2013 gaf 53 procent de voorkeur aan telefonisch contact en in juli 2014 is dit gestegen naar 60 procent.
Steeds meer bedrijven integreren social media tools en strategieën om de klantervaring te verbeteren. Dit doen ze voornamelijk aan de kant van Service en Support. Een rapport van Social Media Today getiteld “2014 Social Customer Engagement Index” laat zien wat de vruchten zijn die bedrijven wereldwijd plukken van deze integratie. De 15 belangrijkste uitkomsten op een rij.
Salesforce introduceert formeel de Salesforce1 Community Cloud. Daarmee kunnen bedrijven zelf online gemeenschappen opzetten voor klanten, partners en werknemers. Vergelijkbaar met LinkedIn of Facebook, maar tegelijkertijd goed aangesloten op de eigen bedrijfsprocessen.
Infor neemt voor een onbekend bedrag het CRM pakket Saleslogix over om het als Infor CRM in de markt te zetten. Daarmee wordt de bestaande oplossing CloudSuite, die draait bij Amazon Web Services, verder verrijkt.
Salesforce, het bedrijf voor online relatiebeheer, heeft in het tweede kwartaal van 2014 38 procent meer omzet behaald. Die kwam uit op 1,32 miljard dollar. Toch werd een verlies geleden van 61,1 miljoen dollar, onder meer door acquisities en andere uitgaven.
Google heeft een nieuwe AdWords-dienst gelanceerd onder de noemer Website Call Conversions, waarmee adverteerders meer inzicht kunnen krijgen in wat consumenten online doen voordat ze een bedrijf bellen.
Virgin America gaat Google Nexus 78 tablets gebruiken op haar vluchten voor het cabinepersoneel. De zogenoemde CrewPad zal vooral worden ingezet om passagiers te ondersteunen.
DTG heeft de KV Media Groep groep overgenomen, een specialist in onafhankelijke klantbeoordelingen. Bekendste labels zijn Klantenvertellen.nl en KiyOh.nl. Beide hebben 12.000 klanten in 32 verschillende branches.
Het Amerikaanse bedrijf TouchCommerce introduceert TouchStore, een mobiele oplossing voor fysieke winkels waarmee consumenten virtueel assistentie kunnen krijgen als verkopers het te druk hebben.