More stories

150 miljoen euro voor digitalisering klantprocessen ABN

ABN AMRO trekt 150 miljoen euro extra uit het versnellen van de digitalisering van de belangrijkste klantprocessen. Dat maakte de bank vanochtend bekend bij de presentatie van de kwartaalcijfers. Tegelijk zullen duizend banen verdwijnen bij Retail Banking.

Customer Service

Arke gaat investeren in social care

Reisorganisatie TUI gaat de komende tijd meer nadruk leggen op social care. Dat vertelde Dave Verzijl van Arke Reizen gisteren op The Facebook Conference in Amsterdam. Het bedrijf garandeert een respons binnen een uur, en dat vierentwintig uur per etmaal.

Customer Service

(eDay) *bliep doet een boekje open

Jongerenmerk Blyk van Vodafone stopt, maar *bliep is nog altijd springlevend. Het is nog altijd de enige (prepaid)provider waarbij gebruikers per dag het abonnement aan- of uit kunnen zetten. Per dag kunnen zij ook van tarief wisselen.

Customer Experience

Eerste robots betreden winkelvloeren bij retailers

Het klinkt als verre toekomst en onpersoonlijk, maar de robots die Nestlé en Lowes op de winkelvloer brengen zijn vooral functioneel.

Customer Service

Microsoft verwerkt WebRTC in Internet Explorer

Microsoft heeft de ondersteuning toegezegd voor Web Real-Time Communication (WebRTC) in zijn browser Internet Explorer. Dat komt niet als een verrassing. WebRTC is een bedreiging voor Skype.

Customer Service

Bijna 1 op de 4 CRM-implementaties van SAP

SAP is de grootste partij in CRM-oplossingen bij bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. Bijna een op de vier RM-implementaties is van deze koploper. De naaste concurrentie komt van Microsoft, goed voor 15 procent van de geïnventariseerde CRM-oplossingen. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile van circa 6.400 interviews, met IT-verantwoordelijken binnen Nederlandse commerciële en publieke bedrijfsvestigingen met ten minste 50 medewerkers, over het gebruik van CRM-software.

Customer Service

Vodafone maakt klantenservicesystemen klaar voor transformatie

Vodafone Nederland rondt komend jaar de vernieuwing van zijn IT-infrastructuur af, een essentiële stap om naadloos geïntegreerde producten en diensten aan te kunnen bieden. Het bedrijfsbrede IT-systeem gaat het hart vormen van hoe Vodafone alle producten en diensten ontwikkelt, verkoopt, aflevert, ondersteunt en factureert.

Customer Service

De Bijenkorf begint pilot met iBeacons in Rotterdam

Warenhuis de Bijenkorf installeert in zijn Rotterdamse filiaal honderdveertig bakens rondom de kassa’s om klanten mee te herkennen. Volgend jaar volgen de andere filialen. “We willen onze klanten extra service kunnen bieden als ze daarvoor open staan”, aldus directeur Robert Bohemen.

Customer Service

Panasonic zet SAP CRM aan de kant

Het Europese marketingteam van elektronicafabrikant Panasonic heeft SAP CRM vervangen door Salesforce, Marketo en Qlikview. Daarmee wil men verkoop, marketing en call centers integreren.

B2B Digital

‘Slechts helft Nederlandse hotels reageert op e-mail’

Nederlandse hotels schieten zwaar tekort als het gaat om klantondersteuning via e-mail. Een onderzoek van Casengo laat ziet dat bijna de helft van de hotels helemaal niets van zich laat horen.

Customer Service

‘Nederlandse gemeenten dubbel zo actief op Twitter’

Sinds vorig jaar hebben Nederlandse gemeenten 88 procent meer gereageerd op vragen van burgers op Twitter. Dat blijkt uit een analyse van social media monitoring bedrijf Coosto. De gemeente Rotterdam reageerde gemiddeld het snelst op Twitter. Gemeente Utrecht reageerde op de meeste vragen die via Twitter werden gesteld.

Customer Service

Salesforce wordt het nieuwe Lotus Notes

Vijftien jaar geleden begon Salesforce met vijftien man personeel. Inmiddels is het Amerikaanse bedrijf in alle opzichten megagroot. Letterlijk: Salesforce bouwt het hoogste kantoor van San Francisco, hoger dan de Eiffeltoren. Voor zijn jaarcongres deze week huurde het bedrijf dan ook gewoon een hele straat af.

Analytics

Salesforce vernieuwt ontwikkelsoftware, werkt samen met Microsoft

Salesforce lanceert een nieuw ontwikkelplatform voor zijn klantrelatiesoftware Salesforce1. Ontwikkelaars en zakelijke gebruikers kunnen daarmee op mobiele apparaten afgestemde apps bouwen via een gebruikersomgeving voor ieder type apparaat.

Customer Service

Conrad snijdt verder in telefonisch klantcontact

De grootste online verkoper in Europa van elektronische artikelen Conrad krijgt dagelijks zo’n 5.000 klantvragen binnen. Inmiddels vangt de web selfservice inmiddels 96 procent van alle vragen af. Hoe optimaliseren zij verder?

Customer Service

Coolblue, Foppen en Wijnvoordeel snel met webcare

De webwinkel die het snelst via webcare vragen en klachten beantwoordt is Coolblue. Er wordt gemiddeld binnen 11 minuten via Twitter gereageerd en binnen 21 minuten via Facebook. Dat blijkt uit onderzoek van LiveChat Pro.

Customer Experience