More stories

Salesforce brengt CRM naar de winkelvloer

Het Amerikaanse Salesforce heeft een speciale tableteditie van zijn relatiebeheerpakket Salesforce1 ontwikkeld voor de winkelvloer. Verkopers kunnen direct op de tablet de verkoopgeschiedenis van klanten bekijken.

Customer Service

Beheertool SocialSensr brengt focus

Het Nederlandse bedrijf SocialSensr lanceert een naar eigen zeggen innovatief Social Media Management Systeem waarmee bedrijven hun activiteiten op het gebied van sociale media eenvoudig kunnen beheren. Op die manier kunnen ze hun reputatie bewaken, maar ook campagnes uitvoeren.

Customer Service

Klantrelatiesoftware vaker in de wolken

Meer dan vijftig procent van de oplossingen voor klantrelatiebeheer zal in de toekomst via de cloud worden aangeboden. Dat verwacht Gartner in een nieuwe studie.

Customer Service

Verzekeraar zit straks ‘direct op de huid’ van de klant

Verzekeren 3.0 draait om Big Data, informatie en relaties. Verzekeraars moeten dus van oude naar nieuwe waarden. Dat was de belangrijkste boodschap op het evenement van het Verbond van Verzekeraars afgelopen week. “Mensen moeten weer centraal staan. Maar de systeemwaarden van nu conflicteren met de menswaarden.”

Customer Experience

Oracle koopt co-browsingtechnologie

Oracle heeft softwarebedrijf LiveLOOK overgenomen, gespecialiseerd in co-browsing. Daarmee kunnen verkopers of webcarediensten samen met klanten webpagina’s doornemen.

Customer Experience

Verenigingsleden hebben weinig met sociale media

Leden van verenigingen communiceren het liefst via traditionele communicatiemiddelen waarover zij zelf de controle kunnen uitoefenen. Bij zowel vragen als klachten zijn e-mail en telefonisch contact het meest populair. Dit blijkt uit onderzoek van CRM Partners onder 525 leden van werkgerelateerde ledenorganisaties, belangenverenigingen en ledenorganisaties met een cultuurinslag.

Customer Service

NS, KPN, Vodafone en Ziggo aan kop met webcare

NS, KPN, Vodafone en Ziggo waren vorige maand het meest actief met webcare. Dat blijkt uit de webcareperformance van Top 100 adverteerders in Nederland van Coosto, Marketingfacts en Upstream. NS beantwoordde via @NS_Online ook de meeste vragen.

Customer Service

T-Mobile Forum telt 200.000 leden

T-Mobile claimt het grootste telecomforum van Nederland te hebben met inmiddels ruim 200.000 leden. Maandelijks bezoeken zo’n 400.000 klanten het forum, waar ze door andere klanten en zogenoemde T-Mobile Experts worden geholpen. Klanten bellen minder naar de klantenservice. In de afgelopen jaren daalde het aantal inkomende gesprekken volgens de telecomaanieder met 60 procent.

Customer Service

Hoe lokale klantenservice en beleving Iberia tot een sociale topper maakt

De Spaanse luchtvaartmaatschappij Iberia haalde in 2013 de allersnelste responstijd op sociale media van alle Europese luchtvaartmaatschappijen: 28 seconden. Hoe realiseerde Iberia haar positie als één van de meest sociale bedrijven in de luchtvaartindustrie?

Customer Loyalty

Salesforce en Microsoft gaan nauwer samenwerken

Microsoft en Salesforce hebben bijna overeenstemming bereikt over het gebruik van Salesforce-oplossingen in de cloudomgeving van Microsoft Azure. Dat meldt Bloomberg.

Customer Service

KLM: ‘Na social komt human’

KLM wil zich via KLM.com van zijn menselijke kant laten zien. De luchtvaartmaatschappij gaat het verschil in prijs terugbetalen als een reisagent of ticketverkoper eenzelfde ticket goedkoper aanbiedt. Dat vertelde directeur Digital Marketing Viktor van der Wijk gisteren op Digital Marketing Live in Amsterdam.

Customer Loyalty

De straatenquête wordt videoapp

De straatenquête gaat verdwijnen. Dat denken de bedenkers van het Britse Voxpopme. Omdat iedere smartphone over een camera beschikt, is het veel handiger om de mening van klanten via een app te peilen.

Customer Service

Renzo Taal (Dell, Philips) naar Salesforce.com

Renzo Taal wordt Vice President Northern Europe bij CRM-specialist Salesforce.com. In die hoedanigheid krijgt hij ook de leiding over de Benelux.

Customer Service

ING stopt met online huishoudboekje

ING stopt over twee maanden met online huishoudboekje Tim. De dienst wordt te weinig gebruikt en kost daarom meer dan het oplevert.

Customer Service

Intel: social in 2017 grootste kanaal klantcontact

Een jaar geleden zat er nog een slotje op Intels Twitteraccount. De mentaliteit is compleet omgeslagen en de chipfabrikant verwacht dat social media in 2017 het grootste supportkanaal richting de b2b- en b2c-markt is. Dat vertelde Blake Landau tijdens The Social Conference een paar weken geleden.

Customer Service