More stories

Dynamics CRM in vierde kwartaal beschikbaar

Microsoft wil de volgende versie van Dynamics CRM, intern bekend als Vega, in het vierde kwartaal uitbrengen. Dynamics 2015 belooft een betere integratie met Office 365, SharePoint, Lync, Skype en Yammer.

Customer Service

Grotere inruilbalie op Amazon.de

Na boeken, spelletjes en filmschijven kunnen klanten van Amazon in Duitsland nu ook hun oude telefoon en tablet aan de webwinkel verkopen.

Customer Experience

CRM-gebruiker wil meer investeren in marketing automation

Bijna de helft van gebruikers van klantrelatiefsoftware (CRM) overweegt te investeren in marketing automation om processen te stroomlijnen. Dat blijkt uit de studie Customer Relationship Management Software UserView 2014.

Customer Service

Klant zoekt weer telefonisch contact met provider

De telefoon lijkt weer het geëigende middel om contact op te nemen met de klantenservice van hun mobiele provider, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper onder zijn Consumer Panel. In juli 2013 gaf 53 procent de voorkeur aan telefonisch contact en in juli 2014 is dit gestegen naar 60 procent.

Customer Service

15 nieuwe statistieken voor Social Customer Engagement

Steeds meer bedrijven integreren social media tools en strategieën om de klantervaring te verbeteren. Dit doen ze voornamelijk aan de kant van Service en Support. Een rapport van Social Media Today getiteld “2014 Social Customer Engagement Index” laat zien wat de vruchten zijn die bedrijven wereldwijd plukken van deze integratie. De 15 belangrijkste uitkomsten op een rij.

Customer Experience

Salesforce lanceert platform voor online gemeenschappen

Salesforce introduceert formeel de Salesforce1 Community Cloud. Daarmee kunnen bedrijven zelf online gemeenschappen opzetten voor klanten, partners en werknemers. Vergelijkbaar met LinkedIn of Facebook, maar tegelijkertijd goed aangesloten op de eigen bedrijfsprocessen.

Customer Service

Infor koopt CRM-pakket Saleslogix

Infor neemt voor een onbekend bedrag het CRM pakket Saleslogix over om het als Infor CRM in de markt te zetten. Daarmee wordt de bestaande oplossing CloudSuite, die draait bij Amazon Web Services, verder verrijkt.

Customer Service

Beleggers niet onder de indruk van cijfers Salesforce

Salesforce, het bedrijf voor online relatiebeheer, heeft in het tweede kwartaal van 2014 38 procent meer omzet behaald. Die kwam uit op 1,32 miljard dollar. Toch werd een verlies geleden van 61,1 miljoen dollar, onder meer door acquisities en andere uitgaven.

Customer Service

Google biedt inzicht in (online) belgedrag

Google heeft een nieuwe AdWords-dienst gelanceerd onder de noemer Website Call Conversions, waarmee adverteerders meer inzicht kunnen krijgen in wat consumenten online doen voordat ze een bedrijf bellen.

Analytics

Virgin America adopteert Nexus tablet als CrewPad

Virgin America gaat Google Nexus 78 tablets gebruiken op haar vluchten voor het cabinepersoneel. De zogenoemde CrewPad zal vooral worden ingezet om passagiers te ondersteunen.

Customer Experience

DTG neemt specialist in klantbeoordelingen over

DTG heeft de KV Media Groep groep overgenomen, een specialist in onafhankelijke klantbeoordelingen. Bekendste labels zijn Klantenvertellen.nl en KiyOh.nl. Beide hebben 12.000 klanten in 32 verschillende branches.

Customer Service

Virtuele assistent voor de winkelvloer

Het Amerikaanse bedrijf TouchCommerce introduceert TouchStore, een mobiele oplossing voor fysieke winkels waarmee consumenten virtueel assistentie kunnen krijgen als verkopers het te druk hebben.

Customer Service

Big Data selecteert automatisch geschikte leads

Neurale netwerken en natuurlijke taalverwerking vormen de basis voor nieuwe technologie, die automatisch veelbelovende klanten in CRM-systemen identificeert. Een nieuwe kapitaalinjectie van 12 miljoen dollar moet het bedrijf EverString verder helpen.

Analytics

Aegon: ‘De heilige graal van marketing is binnen handbereik’

Als Directeur Marketing & Business Development moet Robbert Bakker (41) de digitalisering van verzekeraar Aegon aanjagen. Gerichte marketingcommunicatie en dienstenontwikkeling op basis van het daadwerkelijke gedrag van de consument is daarbij een belangrijk onderdeel. “Zelf kijk ik liever eerst naar de data.”

Customer Experience

POS: meer dan een centenbak

Slimme kassasystemen zijn allang niet meer een veredelde centenbak, of een credit card-lezer. Ze kunnen ook worden gebruikt voor loyaliteitsprogramma’s. De nieuwste point-of-sale (POS) oplossingen zijn eigenlijk een soort klantrelatiesystemen.

Customer Loyalty