Van campagne naar dialoog: zo deden Coca-Cola en Heineken dat
Diverse internationale en succesvolle campagnes draaien niet zelden om de dialoog. Zo deden Coca-Cola en Heineken dat.
Diverse internationale en succesvolle campagnes draaien niet zelden om de dialoog. Zo deden Coca-Cola en Heineken dat.
Voordat je een online aankoop doet, heb je vaak een aantal vragen die je beantwoord wilt hebben. Binnen B2B zijn er vaak veel vragen door de lange verkoopcyclus waarbij meerdere personen betrokken zijn. En in een winkel, showroom of aan de telefoon kun je eenvoudig een antwoord krijgen op deze vragen. Om ervoor te zorgen dat potentiële klanten niet wegklikken naar een concurrent, kun je live chat support toevoegen om hun vragen te beantwoorden en te begeleiden.
Het Duitse (online) warenhuis Otto experimenteert met NFC-labels. Daarmee kunnen klanten extra informatie over het product krijgen, zoals de gebruiksaanwijzing. In winkels kan men het artikel snel bestellen.
De tijd van loyaliteitsprogramma’s is voorbij. Sterker: loyaliteit is hartstikke dood. Of toch niet?
2015 is hét jaar van de grote doorbraak van WhatsApp in klantcontact in Nederland. Bijna wekelijks duiken er nieuwsberichten op waarin organisaties delen dat ze WhatsApp als communicatiekanaal inzetten. De eerste ervaringen zijn erg positief. Zowel organisaties als klanten zien dit als dé toekomst van klantcontact. Echter laat recent onderzoek van TNS NIPO ook zien dat niet iedere Nederlander hier al behoefte aan heeft. Zijn private messengers slechts een hype of is dit de toekomst van klantcommunicatie?
In deze publicatie neem ik vier specifieke uitdagingen voor retail apps onder de loep om engagement en conversie te verhogen, personalisatie toe te passen en een consistente klantervaring te realiseren.
Bijna iedere twitteraar heeft sinds eind oktober de optie om een poll toe te voegen aan zijn bericht. Voor bedrijven betekent dit dat het nu nog eenvoudiger is te peilen hoe het publiek denkt over bepaalde onderwerpen.
Op basis van alle media-aandacht lijken de Amerikaanse presidentsverkiezingen zeer nabij. Toch moeten we nog wachten tot 8 november 2016 voordat Amerikanen mogen stemmen en duidelijk wordt wie Barack Obama gaat opvolgen. In de campagne van diezelfde Obama speelde digital marketing en dan met name e-mailmarketing een prominente rol. In 2016 lijkt het een strijd te gaan worden tussen Hillary Clinton (Democraten) en Donald Trump (Republikeinen), om die reden wordt het aanmeldproces onder de loep genomen.
Met de lancering van de nieuwe appfunctie Stylecheck biedt het aanbevelingsplatform Stylefruits Android en iOS gebruikers sinds kort de mogelijkheid om zelfgemaakte foto’s van meubels, producten, accessoires of het interieur te uploaden in de app.
Nederlandse zorgverzekeraars bereiken de meeste mensen via sociale media. De 56 zorgverzekeraars hebben samen bijna 600.000 volgers. Ruim de helft hiervan volgt zorgverzekeraars op Facebook. Instagram blijft opvallend ver achter. Dat blijkt uit gegevens van Buzzcapture.
CRM-producten zijn altijd onderhevig geweest aan marktontwikkelingen, maar de laatste tijd is het tempo al helemaal niet meer bij te hoiden. Belangrijke trends zijn de laatste tijd sociale media en social CRM. Daarmee wordt de keuze van de juiste oplossing voor klantrelatiebeheer weer een stuk lastiger. Waar moet je op letten op de aanschaf van customer relation management (CRM) software?
Technologieontwikkelaar Adcombi en digital advertising agency Marqeting lanceren naar eigen zeggen de eerste marketingtool waarmee landelijke online reclamecampagnes op maat kunnen worden ingericht op lokaal niveau.
Pondres en IQNOMY hebben een samenwerking aangekondigd op het gebied van de exploitatie van real-time profielen. Voortaan kunnen die gegevens worden opgenomen in het Customer Communication Management-platform van Pondres voor gepersonaliseerde interactie met klanten.
Creators zijn dé nieuwe idolen van jongeren. Ze delen hun videocontent veelal via YouTube, onder de vlag van een van de multi-channel networks. Hoe kies je de juiste MCN voor jouw merk? Wat kost het? En wat levert het op? Workshop zet het voor je op een rij.
Het aantal apparaten, content en advertentie-impressies neemt dagelijks toe, maar consumenten kunnen moeilijk aan alles aandacht besteden. Voor merken, mediabureaus en online uitgevers wordt het een enorme uitdaging om de dialoog aan te gaan. Welke rol speelt marketing automation in dit alles? Wes Nichols van MarketShare praatte onlangs op dmexco in Keulen hierover met Jessica Federer (Bayer) en Tajeev Goel (PubMatic).