More stories

Het lastige aan personalisatie (infographic)

Personalisatie, oftewel het gericht bewerken van klanten, is zo simpel nog niet. Blijkt weer eens uit deze infographic van Kahuna. 85 procent geeft aan dat hun publiek daarvoor eigenlijk te breed is, om over de effectiviteit maar helemaal te zwijgen. Een beeld krijgen van de klant over alle kanalen is eveneens een uitdaging.

Dialogue Marketing

Verkoopteams vinden telefoon het beste communicatiekanaal

Verkoopmanagers zien de telefoon nog altijd als het beste middel om een deal af te sluiten. Het wordt effectiever gevonden dan e-mail, zegt Intelliverse op grond van eigen onderzoek.

Dialogue Marketing

Yourzine ontwikkelt klantcontactstrategie voor Peugeot en Citroën Benelux

Yourzine gaat de volledige klantcontactstrategie ontwikkelen voor Peugeot en Citroën Benelux en van daaruit campagnes optimaliseren.

Dialogue Marketing

De contentfabriek van TNT: centralisatie nodig voor vertrouwen

Ook het logistieke bedrijf TNT wil digitaal transformeren. Maar hoe zorg je voor een consistente invulling van al die online uitingen en kanalen als je in meer dan 200 landen actief bent en in 36 talen communiceert? In gesprek met Denise Kuschewski, Head of Digital Content bij TNT.

Contentmarketing

Bijenkorf App met extensie voor Apple Watch

De Bijenkorf App breidt uit met een extensie voor de Apple Watch. Met die extensie kan de gebruiker van een Apple Watch meteen zijn puntensaldo, puntenwaarde en ledenstatus inzien.

Dialogue Marketing

De tien beloftes van Marketing Automation via mobiel

Kun je je nog een leven zonder smartphone voorstellen? Uit onderzoek van GfK (Trends in digitale media, juni 2015) blijkt dat in 2015 maar liefst 80 procent van de Nederlanders in het bezit is van een smartphone, ten opzichte van 73 procent in 2014. De mobiele markt is echter zeer concurrerend, meer dan twee miljoen applicaties concurreren om de aandacht van de consument. Hiermee gepaard gaat de evolutie in mobiele marketing. De tien beloftes van Marketing Automation via mobiel op een rij.

Marketing automation

‘Engagement valt of staat bij een multidisciplinaire aanpak’

Zo’n twee decennia hebben bedrijven massaal ‘customer touchpoints’ geoptimaliseerd. Optimalisering van web, een mobiele applicatie, de juiste inrichting van social CRM, een betere serviceverlening vanuit het callcenter en de winkel die steeds meer een ervaring moet zijn – om enkele voorbeelden te noemen. Nu dringt door dat dit alles niets oplevert zonder dat ene ingrediënt: engagement, oftewel persoonlijke relevantie in de juiste context.

Customer Experience

Retail en CRM: zo maak je offline klanten loyaal

Dagelijks lopen duizenden mensen winkels in en weer uit. Wie die klanten zijn blijft veel retailers onbekend. En dat terwijl die bedrijven willen werken aan loyaliteit. Hoe wordt dat opgelost?

Customer Loyalty

Hilversum krijgt interactieve schermen

De gemeente Hilversum neemt woensdag een interactief scherm op het Stationsplein in het gebruik. The Bridge Hilversum fungeert als een ‘open podium’ met afwisselend culturele en commerciële boodschappen.

Customer Experience

Lean creation: optimalisatie anno 2016

Creatie wordt nog vaak gezien als slechts een fase binnen een campagneproces. Dat is het echter allerminst.

Campagnes

ACM geeft ‘kwaliteitsstempel’ aan Zanox en Tradetracker

Zanox en Tradetracker hebben hun beleid en processen afgelopen jaar geoptimaliseerd om spam tegen te gaan. Uitgevers en adverteerders worden beter geïnformeerd over de wettelijke regels. Niet naleving daarvan leidt tot uitsluiting van het netwerk. Toezichthouder ACM ziet Zanox en Tradetracker als goede voorbeelden.

Dialogue Marketing

Personalisatie: welke methoden zijn er?

Personalisatie is één van de meest besproken onderwerpen in marketing en e-commerce magazines. Maar zoals met de meeste onderwerpen die ‘hot’ zijn, wordt ook deze term te pas en te onpas gebruikt. In dit artikel wil ik de verschillende methoden bespreken die in de praktijk gebruikt worden om te personaliseren. Ik ga niet inhoudelijk in op de theoretische vraag of iets nou wel of niet personalisatie is.

Dialogue Marketing

Conversie-optimalisatie kan veel exacter: kies voor real-time profiling

A/B en multivariaat testen zijn populair voor conversie-optimalisatie. Ja, onderaan de streep tref je nu nog een hogere conversieratio. Maar […]

Conversie

Modemerk People’s Avenue met interactieve spiegels

People’s Avenue claimt de eerste winkel in Nederland te zijn met de innovatieve passpiegels van Sabjoti Media. Die werden zaterdag voor het eerst getoond tijdens de feestelijke lancering van de nieuwe collectie van People’s Avenue in Utrecht.

Customer Experience

Tilburg wordt iBeacon stad

Tilburg breidt het iBeacon experiment dat afgelopen zomer begon op de Tilburgse Kermis verder uit. Ruim honderd winkeliers en horecabedrijven gaan live met mobiele marketing op locatie.

Dialogue Marketing