Channel E-commerce platforms

In dit Topic vind je alle informatie over e-commerce platforms. Welke systemen zijn er? Hoe richt je je front-end en back-end in? Welke integraties zijn er? Welke keuzes moet je maken en hoe kom je tot het ideale platform? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl.

More stories

Aantal Google CSS partners sterk gedaald door nieuwe eisen

Op het hoogtepunt waren er 99 Google CSS partners actief in Nederland. Google rolde in februari nieuwe richtlijnen uit voor CSS partners, om de wildgroei te dempen. Door deze maatregelen is het aantal CSS partners dat actief is in Nederland teruggebracht tot bijna een derde: van 99 zijn er nu nog maar 35 partners actief in Nederland.

Online advertising

Innovatie bij Dirk en DekaMarkt: sneller vernieuwen door nieuw platform

Supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt zetten grote stappen in hun digitale transitie. Dit vertelt Bart Vos, binnen moederbedrijf Detailresult Groep verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitale kanalen. Zo is er een nieuwe manier van werken aangenomen en moet een nieuw technisch platform voor snellere innovatie zorgen. DekaMarkt zet daarnaast een volgende stap als webwinkel met de opening van een centraal magazijn.

E-commerce platforms

Winkelen in 2019: zo creëer je headless commerce

Een wendbaar, schaalbaar en toekomstvast e-commerce platform is dé belangrijkste trend is voor 2019: Headless Commerce. Maar wat heb je aan headless e-commerce als marketingafdeling of business development? Wat zijn de businessvoordelen van een headless architectuur? 

E-commerce platforms

Amazing Amazon of good old Google?

Misschien moeten we stoppen met speculeren over wanneer Amazon naar Nederland komt, maar bedenken wát de invloed zal zijn van een eventuele entree van Amazon in Nederland. Want waar velen denken aan de gevolgen voor e-commercepartijen zoals bol.com en Coolblue, moet de impact op Google ook niet worden onderschat.

E-commerce platforms

Amazon SEO + SEA + storefront = succes

Maar liefst 52 procent van de Duitse consumenten start zijn zoektocht naar een product op Amazon, terwijl dat voor Google slechts 25 procent is. Merken verschuiven een steeds groter deel van hun online marketingbudget naar Amazon.

Marketplaces

Waarom AI een einde maakt aan de self-hosted webshop

De voorhoede van de ontwikkeling van artificial intelligence in online retail is het domein van de grote spelers zoals Amazon, Alibaba en eBay. Zij hebben het geld, de teams en de data om hier grote stappen in te zetten – en doen dat ook. Wat betekent dit voor de positie van middelgrote en kleine, nu vaak nog zelfstandige webwinkels?

Artificial Intelligence
Premium

Magento grootste in standaard webcommercepakketten

Een meting van dataleverancier Icecat laat zien dat Magento Commerce de grootste is onder de standaard webcommercepakketten.

E-commerce platforms

Shopware als e-commerceplatform: migratie naar een nieuwe omgeving

Met het groeien van Shopware als e-commerceplatform, neemt ook het aantal platformmigraties toe. Maar wat komt er nu eigenlijk kijken bij zo’n overstap en waar houd je vooraf rekening mee? Je wilt natuurlijk dat zowel de eigen medewerkers als klanten zo min mogelijk hinder ondervinden en juist profiteren van de nieuwe technologie. Enkele belangrijke handvatten op een rij.

E-commerce platforms

IBM stapt uit e-commerce

IBM wil zijn WebSphere e-commerce platform verkopen aan HCL uit India voor 1,8 miljard dollar. Als de overeenkomst doorgaat, zal dat niet eerder dan halverwege 2019 zijn. HCL leent 300 miljoen dollar om de software te kunnen betalen.

E-commerce platforms

Dit zijn de 5 Magento-trends van 2019

Het was een bewogen jaar voor Magento. Het bedrijf werd overgenomen door Adobe en is dus nu ‘An Adobe Company’. Daarnaast is eindelijk een einddatum genoemd tot wanneer Magento de eerste versie ondersteund wordt en is eindelijk de langverwachte 2.3 update uitgerold. Wat gaat er komend jaar gebeuren op het platform? 

Magento

Dit zijn de 10 belangrijkste functionaliteiten in het nieuwe Magento

Eindelijk is er de lang verwachte release van Magento 2.3. Met de nieuwe versie komen er een hoop nieuwe mogelijkheden om nog betere webshops te bouwen. Dit zijn de belangrijkste functionaliteiten van Magento 2.3.

Magento

Magento lanceert versie 2.3, gebouwd met de community

Magento introduceert de product launch van haar nieuwste versie, Magento 2.3. We hebben er wat langer op moeten wachten dan we eigenlijk hadden gewild, toch kan de markt nu verder met een kwalitatief hoogstaande release van Magento. Hiermee kan Magento en de community weer verder bouwen aan het succes van de merchants die op Magento 2 zitten. Veel van de nieuwe functionaliteiten zijn door en in samenwerking met de community en partners ontwikkeld en uitgebouwd.

Magento

Case: A Little Lovely Company en haar migratie naar Magento 2

A Little Lovely Company is opgericht in een garage in 2014 door Judith de Ruijter en Nikki Hateley, de trotse moeders van in totaal zeven kinderen. De ondernemers wilden kinderkamers transformeren met unieke en betaalbare decoraties zoals muurstickers, verlichting, opbergmiddelen en bedlinnen. Het bedrijf bleef echter niet lang klein, en waren grotere systemen nodig.

Magento

Shopware en Magento: een vergelijking vanuit gebruikers gezien

Wie zich oriënteert op een nieuw e-commerceplatform stuit al gauw op Shopware. Duitslands grootste platform speelt zich steeds meer in de kijker bij middelgrote en internationale gebruikers. Tegelijkertijd ontwikkelt het veel bekendere Magento zich ook. Het maakt kiezen tussen de oplossingen niet per se makkelijker. Waarin verschillen de twee nu écht? Een vergelijking gezien vanuit verschillende gebruikersgroepen.

E-commerce platforms

Amazons retailmedia koerst op waardering van 10 miljard

E-commerce bij Amazon krijgt van de markt de meeste aandacht, maar het bedrijf is ook een ‘uitgever’ aan het worden. Adverteerders besteden er deze zomer bijna 2,5 miljard dollar reclamebudget.

Online advertising