More stories

Google introduceert nieuwe reisfunctionaliteiten

Google heeft een aantal vernieuwingen doorgevoerd in het reisproduct. Zo heeft Google Flights zoeken met behulp van de ‘Explore Map’ uitgebreid.  Dit is de kaart waarop je kunt zien welke bestemmingen beschikbaar zijn in je gewenste reisperiode en wat een retourticket kost.

Search

Onlineparfumerie FragranceNet.com in Nederlandse handen

De Nederlandse distributeur B&S Group neemt voor een onbekend bedrag een meerderheidsbelang in de onlineparfumerie FragranceNet.com.

E-commerce

Lufthansa lanceert open API voor verkoop vliegtickets

Lufthansa heeft een open API-functionaliteit gelanceerd voor direct boeken. Hiermee kunnen geautoriseerde ontwikkelaars de verkoop van vliegtickets integreren in hun eigen websites en applicaties.

E-commerce

Nieuw kennisplatform voor Europees e-commerce

Een nieuw platform voor online retailers, Cross-Border Commerce Europe, wil internationale webwinkels helpen beter hun werk te doen op de Europese markt.

Cross Border

Nieuwe regelgeving online platformen: Europese Commissie wordt strenger (1/3)

Het is voor ondernemingen voordelig om aansluiting te zoeken bij e-commerce platforms, bijvoorbeeld op het gebied van marketing. Deze online platformen krijgen echter steeds meer macht en kleine ondernemers zijn daar vaak de dupe van. Daarom heeft de Europese Commissie (EC) een voorstel gedaan voor nieuwe regelgeving die ingrijpende gevolgen heeft voor de online platformen.

E-commerce platforms

Amazon in stilte met tientallen nieuwe eigen huismerken

Amazon heeft afgelopen jaar flink geïnvesteerd in eigen huismerkproducten. Tientallen verschillende merken zijn er opgetuigd om kleding, versproducten, wc-papier en zelfs hondenbrokken aan de man te brengen op de marktplaats. Het bedrijf ziet kansen in de afnemende merkloyaliteit van de zogeheten millennials.

Customer Loyalty

Zalando zet grote(re) maten in assortiment

Zalando neemt in Duitsland een nieuw merk op in het assortiment dat zich louter op dames met een grotere maat richt. Opmerkelijk is dat Sheego een label van de OTTO Group is, dat zelf toch het extra bereik van de concurrent nodig acht.

Fashion

Tweede Amazon Go winkel in Seattle

Amazon heeft maandag zijn tweede Amazon Go winkel geopend in Seattle, waar ook het hoofdkwartier staat. De kassaloze winkel is […]

Food

Eindhoven wil dat Airbnb verhuurders toeristenbelasting betalen

De gemeente Eindhoven wil meer vat krijgen op Airbnb verhuur. Zestig tot zeventig procent van de ruim tweehonderd Eindhovenaren die kamers verhuurt via Airbnb betaalt nog geen toeristenbelasting, zo blijkt uit onderzoek van ANG in opdracht van de gemeente.

Travel

Marktplaats.nl voert feedbacksysteem in

Kopers en verkopers kunnen vanaf eind september transacties gaan beoordeling met een vijfsterrensysteem. Dit moet de betrouwbaarheid van handelen vergroten en fraudeurs uitfilteren.

Marketplaces

‘Prijsdifferentiatie maakt maaltijdbezorging winstgevender’

De Nederlandse markt voor maaltijdbezorging is sterk gegroeid naar circa 1,4 miljard euro in 2017. Dit jaar zal de omzet 20 procent hoger uitvallen. Het aantal bezorgingen is gestegen naar 120 miljoen, gemiddeld zeven bezorgde maaltijden per persoon per jaar). De keerzijde: de toegenomen concurrentie drukt de resultaten van maaltijdbezorgers.

Food

Ilse Kamps (Catawiki): ‘Globalisering biedt kansen voor niches’

Ceo Ilse Kamps (36) staat een kleine twee jaar aan het roer van de snelgroeiende veilingsite Catawiki. Naast het uitstippelen van de strategie besteedt ze veel tijd aan de communicatie en cultuur in het bedrijf. “Want dat is wat je de hele dag voelt en doet samen.”

E-commerce

eBay stelt nieuwe API’s ter beschikking

Veilinghuis eBay biedt ontwikkelaars nu ook toegang tot zijn Search application programming interface (API), waardoor applicaties kunnen worden gerealiseerd die gebruik maken van de computervisietechnologie van het platform. Via de camera van de smartphone worden automatisch voorwerpen herkend.

Conversie

Action wacht met webwinkel

Action investeert wel in online, maar wacht nog met een webwinkel. Dat zegt CEO Sander van der Laan in een gesprek met het Belgische Retaildetail.

E-commerce

Benjamin Derksen (Frank): ‘Webwinkels diep in de niche maken ons onderscheidend van de snelle geldverdieners’

Frank is de naam van een webwinkel. Het Groningse bedrijf zit inmidels in zo’n 13 landen. ‘We hebben daar in totaal 450 webwinkels en we groeien heel hard. Wat ons onderscheidt is dat we per webwinkel een hele breed assortiment hebben. Dus in plaats van één groot warenhuis hebben wij per webwinkel heel veel producten van een specifiek onderwerp,’ aldus CCO Benjamin Derksen tegen Top Names. ‘Wij gaan de diepte in per product. Bijvoorbeeld wereldbol.nl, daar koop je wereldbollen. Dompelpompexpert daar koop je dompelpompen en op telescoop.nl koop je alleen maar telescopen.’

E-commerce