More stories

8 vragen – en antwoorden – over geofencing

Op locatie adverteren heeft met geofencing een nieuw momentum te pakken. Bedrijven kunnen via hun apps steeds gerichter targeten in hun fysieke omgeving, wat de deur open zet voor location based marketing en dataverzameling. Maar hoe begin je? En wat zijn de valkuilen?

Contentmarketing

Forse gevangenisstraffen geëist voor makers fake webshops

Het Openbaar Ministerie heeft vandaag in de Rechtbank Den Haag gevangenisstraffen geëist van 3 jaar en een half jaar voorwaardelijk tegen vier verdachten van het oprichten en houden van fake webshops. Het gaat om mannen uit Blaricum, Den Haag en Hengelo.

E-commerce

‘Helft Nederlanders wil zo snel mogelijk overal mobiel kunnen betalen’

Bijna de helft van de Nederlanders zou het liefst zo snel mogelijk overal met de mobiele telefoon willen kunnen betalen. Dat blijkt uit een onderzoek van het NUpanel onder 21.035 Nederlanders.

Payment

Groeiend verzet tegen commissieverhoging Thuisbezorgd

Horecaondernemers zijn in opstand gekomen tegen de commissieverhoging die Thuisbezorgd wil doorvoeren. Gesprekken tussen zo’n duizend ondernemers en de maaltijdbezorger zijn op niets uitgelopen.

Food

Mobiel tijdens Cyber Monday goed voor bijna 2 miljard dollar

Zeker 1,4 miljard dollar aan cadeaus zijn maandag tijdens Cyber Monday gekocht via smartphones. Via tablets gaat het om een bedrag van 600 miljoen dollar. Niet eerder was mobiel zo sterk vertegenwoordigd in de Amerikaanse online verkopen.

E-commerce

PostNL krijgt pakketjes niet weg

PostNL kampt met vertragingen. Door de enorme hoeveelheden pakketjes die tijdens Black Friday zijn besteld, worden 50.000 pakketjes met vertraging bezorgd. Dat bevestigt een woordvoerder tegenover RTL.

Logistics

FuturumShop: 1,1 miljoen euro omzet met Black Friday en Cyber Monday

De Nederlandse webshop FuturumShop voor wielrenners en mountainbikers heeft tijdens Black Friday en Cyber Monday een omzet van 1.1 miljoen euro gerealiseerd. De omzetstijging bedroeg ruim 350 procent ten opzichte van vorig jaar.

E-commerce

AH: Recordaantal online bestellingen verwacht

De verwachting is dat dit jaar zo’n 7,5 miljoen houdbare en verse producten bij klanten thuisbezorgd gaan worden door Albert Heijn. Voor het eerst bezorgt de retailer de boodschappen thuis op zondag 24 en 31 december. Mede hierdoor wordt een stijging van 35 procent online bestellingen verwacht in aanloop naar Kerst ten opzichte van vorig jaar.

Food

A-merken populair bij online boodschappen

Grote A-merken hebben overduidelijk de voorkeur van afnemers van online boodschappen, zo blijkt uit de onderzoekscijfers van IRI Nederland.

Food

Europa ’slechtste’ markt voor Delivery Hero

De grootste concurrent van Takeaway.com, Delivery Hero uit Duitsland, laat in Europa de laagste groeicijfers zien. Andere continenten doen het beter.

Food
Premium

About You opent IT-infra voor derden

Online retailers en webwinkels kunnen tegen betaling gebruik gaan maken van de IT-architectuur van modewinkel About You, onderdeel van OTTO Group.

E-commerce platforms
Premium

Online supermarkt Picnic van start in Rotterdam

Online supermarkt Picnic gaat per 1 januari van start in Capelle aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel.

E-commerce

‘Online rekentools energieleveranciers beneden de maat’

Energieleveranciers gebruiken in hun online rekentools verschillende standaarden voor het verbruik van stroom en gas. Hierdoor is het voor consumenten onmogelijk om een eerlijk vergelijk te maken. Dat blijkt uit een onderzoek van Vereniging de Vastelastenbond.

Search

DPD verwacht in Europa 6 miljoen pakketten op één dag te leveren

Pakketvervoerder DPD verwacht dit jaar een forse piek in het aantal bezorgingen. Behalve de vervroegde start van de piek is ook het huidige volume significant hoger dan verwacht. Op basis van de volume instroom in de afgelopen week en bijgestelde prognoses gaat de grens van 6 miljoen pakketten op één dag naar verwachting ruimschoots gepasseerd worden.

Logistics
Premium

GrandVision Benelux koopt Zonnebrillen.com

Het moederbedrijf van optiekketens Pearle en Eye Wish, GrandVision Benelux, koopt de webshop Zonnebrillen.com. Het zet daarmee een prille maar noodzakelijke stap om zijn online groeiambities te realiseren.

E-commerce