Zalando: Nederland is winstgevend
Zalando schrijft behalve in de Duitstalige landen ook in Nederland zwarte cijfers. De omzet hier steeg, omdat de markt al volwassener is, met ‘maar’ twintig procent.
Zalando schrijft behalve in de Duitstalige landen ook in Nederland zwarte cijfers. De omzet hier steeg, omdat de markt al volwassener is, met ‘maar’ twintig procent.
Online supermarkt Picnic gaat de regio Rotterdam wijk voor wijk aanpakken en begint eind deze maand in Overschie, Schiedam en Vlaardingen.
Ook Belgische klanten van Zalando kunnen voortaan online gepersonaliseerd stijladvies krijgen. De stijladviesdienst Zalon bestaat al sinds 2014, maar was eerst alleen in Oostenrijk, Zwiterland en Nederland beschikbaar.
Supermarkt Plus gaat zijn snelle bezorgdienst Plus Express onder de aandacht brengen met een uitgebreide online campagne via commercials op radio en televisie, online promotie en sociale media.
De man die in 2004 Marktplaats.nl kocht voor eBay, Josh Silverman, is de nieuwe CEO van de marktplaats voor creatievelingen en ambachtslui Etsy.
“Dat kan beter”, dacht Laurens van Dort op het moment dat hij verf ging kopen bij de lokale bouwmarkt. Als industrieel ontwerper met de richting ‘strategic product design’ heeft hij geleerd om te denken in het opzetten van startups waarmee traditionele sectoren kunnen worden geïnnoveerd. Zijn bezoek aan de bouwmarkt resulteerde uiteindelijk in de oprichting van Fairf. “Een duurzaam verfbedrijf dat zich helemaal richt op consumenten. Een nieuw merk in de NL markt.” Fairf maakt zelf geen verf, die komt van partner Baril Coatings. Fairf richt zich volledig op de interface: de manier waarop je verf aankoopt. “Dat hele proces is niet gebouwd voor de moderne consument die van alle gemakken is voorzien.
Zalando groeit naar eigen zeggen harder dan de e-commerce modemarkt. De retailer zag zijn omzet met 23,1 procent in het eerste kwartaal stijgen naar 980 miljoen euro, net dus geen miljard.
McDonald’s begint eindelijk een (online) bezorgdienst in Nederland. Eerst in Amsterdam, daarna volgen meer grote steden, zo meldt het AD vanochtend op basis van anonieme bronnen.
Met name in het buitenland blijft Shopify maar groeien. In gebruikersaantallen en omzet gaat het het van origine Canadese e-commerceplatform voor de wind. Maar welke kant wil het bedrijf op?
JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, heeft zijn omzet in het eerste kwartaal met zeker 41,2 procent zien stijgen naar omgerekend 11,1 miljard dollar.
Het experiment waarbij consumenten oude elektrische en elektronische apparaten inleveren bij de pakketbezorger van PostNL krijgt een vervolg. Vanaf vandaag kan dat ook in Amsterdam.
TripAdvisor en Grubhub, een Amerikaanse site voor het bestellen van eten, gaan samenwerken. Wie in Amerika op vakantie is en op TripAdvisor tips zoekt kunnen maaltijden bestellen bij restaurants die bij Grubhub zijn aangesloten.
Webwinkelketen Etrias Lifestyle Stores heeft voor een onbekend bedrag online schoenenwinkel Deschoenenfabriek.nl overgenomen.
Belsimpel.nl heeft vorige week uit de failliete boedel van The Phone House onder andere de domeinnaam Typhone.nl overgenomen. Onderdeel van de transactie zijn ook vele andere domeinnamen, waaronder typhone.de, en het nieuwsbriefbestand.
PostNL haalt steeds meer omzet uit e-commerce. Die steeg tot 34 procent in het eerste kwartaal. De totale omzet kwam daarmee op 864 miljoen euro, het bedrijfsresultaat eindigde op 61 miljoen euro.