More stories

Android Pay wordt Google Pay

Google gaat zijn mobiele betaaldienst voortaan Google Pay noemen. De naam wordt ook gebruikt voor de Google Wallet-app, evenals voor alle in-app en instore betalingen.

Digital Wallets
Premium

CEO Joost Wels verlaat fonQ, Michel Schaeffer interim

Een jaar nadat hij het roer overnam van collega-oprichter Patrick Kerssemakers geeft directeur Joost Wels het roer over. De voormalig marketingdirecteur van bol.com, Michel Schaeffer, neemt de honeurs waar tot een vaste opvolger is gevonden.

E-commerce

Omoda ruilt PostNL in voor DHL

Schoenenwinkel Omoda wisselt per vandaag van logistiek partner en verlaat PostNL voor de diensten van DHL, onderdeel van Deutsche Post DHL Group.

Logistics

Zo krijg je meer grip op je customer experience

Volgens recent onderzoek van Gartner is customer experience dé factor waar een hedendaags bedrijf op concurreert. Sterker nog, Gartner bepleit dat product en prijs hieraan inmiddels ondergeschikt zijn of gaan worden. Kortom, customer experience is hot. Maar als een optimale klantbeleving zo belangrijk is, hoe is het dan mogelijk dat bedrijven het in de ogen van consumenten niet goed doen? Onderzoek van IBM wijst uit dat bijna 70% van de bedrijven beweert een superieure online customer experience te bieden, terwijl slechts 37% van de consumenten zich daadwerkelijk begrepen voelt. Er is een kloof ontstaan tussen wat de consument ervaart en wat organisaties denken te leveren. Waar gaan bedrijven de fout in en hoe kunnen ze meer grip krijgen op de customer experience?

Customer Experience

Hans Anders benoemt directeur omnichannel

Bram Bruijns is de nieuwe directeur omnichannel bij Hans Anders. Hij komt van WE Fashion, waar hij de e-commerce aanstuurde. […]

Retail

Duitsland grijpt in tegen BTW-fraude op Amazon.de

De Duitse Belastingdienst heeft beslag gelegd op goederen van grote Chinese handelaren in depots van Amazon.de. Hun accounts zijn geblokkeerd omdat ze zich niet aan de regels houden die gelden bij import. De Duitsers willen BTW-fraude en grijze import tegen gaan.

Legal

Geruchtmakend boek over Trump nu al hit bij bol.com

Het geruchtmakende boek Fire and Fury over Donald Trump wordt ook in Nederland volop besteld. Op vrijdag had bol.com al 800 bestellingen binnen, meldt het bedrijf aan RTLZ.

E-commerce

Catawiki haalt oud-topper van Flipkart als CMO

Veilingsite Catawiki heeft Ravi Vora uit India aangesteld als Chief Marketing Officer de groei van het platform te versnellen.

Online marketing

Kruidvat met e-fulfillment naar Ede

Het moederbedrijf van Kruidvat, AS Watson, gaat het Kinzo distributiecentrum in Ede van iets meer dan 37.000 vierkante meter zeker tien jaar huren.

Fulfillment

Nieuwe app Voedingscentrum maakt etiketten lezen leuker

Het Voedingscentrum lanceert een gratis Kies Ik Gezond?-app. Daarmee kunnen consumenten producten scannen, zoeken en vergelijken.

Food

Amazon maakt Echo gereed voor adverteerders

Amazon praat met adverteerders als Procter & Gamble om erachter te komen hoe zij zich het best in de online praatpalen Echo kunnen profileren. Voor merken is dit noodzaak omdat ze vrezen anders onzichtbaar te worden voor consumenten; ‘Uit het oog, uit het hart’ door voice shopping.

Search

GfK: online supermarktomzet 2017 naar 1,1 miljard

Nederland is in 2017 de helft meer online boodschappen gaan doen bij de supermarkt. Een derde van de branchegroei komt voort uit stijgende internethandel. In de Randstad, want daarbuiten daalt Online al weer een paar kwartalen.

Retail

Aan de Stegge Twello realiseert nieuwe sorteercentra PostNL Pakketten

PostNL opent drie nieuwe pakketten sorteercentra in Apeldoorn, Amsterdam en Venlo. Bouwbedrijf Aan de Stegge Twello bouwt de panden.

Logistics

Bidfoods transformatie: ‘E-commerce alleen niet meer onderscheidend’

Een digitale transformatie stopt niet zodra de stap naar e-commerce is gezet. Groothandel Bidfood mag dan 95 procent van de omzet online verdienen, in de ogen van Director e-commerce & marketing Anouk Beeren begint het nu pas. “Op termijn is e-commerce een hygiënefactor”.

B2B Digital

Een gepersonaliseerde klantbeleving door artificial intelligence

De behoefte aan real-time customer experience neemt toe binnen de Retail. Door het inzetten van Artificial Intelligence (AI) technologie krijgt je website een krachtig, intuïtief brein. Op deze manier ben je als retailer in staat om websitebezoekers te ondersteunen in hun aankoopreis. In deze whitepaper vind je vier redenen met voorbeelden waarom (en hoe) AI de online verkoop stimuleert.

Artificial Intelligence