More stories

Emerce eDay: toekomst van kopen vooral visueel

De toekomst van kopen is vooral visueel. Dat wordt de stelling van Scott Coleman van Pinterest, een van de sprekers op Emerce eDay op 5 oktober.

E-commerce
Premium

‘Marktplaats wordt hyperpersoonlijk platform’

Over een paar jaar moet Marktplaats een hyperpersoonlijk platform zijn voor zowel gebruikers als adverteerders. Head of Product Jeroen Jonker Roelants geeft uitleg tijdens E-Commerce Live! 2017.

E-commerce
Premium

Marktplaats vreest Facebook niet als concurrent

’s Werelds grootste website gaat in Nederland de directe concurrentie aan met Marktplaats.nl. De eBay-dochter lijkt zich echter geen zorgen te maken. “Concurrentie is nog een grotere stimulans om ons platform elke dag weer verder te verbeteren”, klinkt het nuchter.

E-commerce

Websuper Picnic start bouw nieuw distributiecentrum in Utrecht

Online super Picnic bouwt een nieuw, duurzaam distributiecentrum van 35.000 vierkante meter in Utrecht Lage Weide. Het nieuwe distributiecentrum biedt […]

Fulfillment
Premium

The Hut Group koopt restjes van Glossybox

De Engelse multichannel retailer The Hut Group neemt de activiteiten van Glossybox over en koopt daarmee grootaandeelhouders Rocket Internet en Kinnevik uit.

E-commerce

Geldezel Marktplaats-oplichting aangehouden

Een 33-jarige vrouw blijkt vorige week donderdag te zijn aangehouden na langdurig onderzoek van de Rotterdamse recherche. Zij wordt ervan verdacht haar bankrekening ter beschikking te hebben gesteld voor oplichting. De slachtoffers hadden via Marktplaats studieboeken besteld, maar die werden nooit geleverd. 108 personen deden aangifte.

E-commerce

‘Nederlandse attracties richten zich op buitenlandse bezoekers’

Dit jaar zullen de bezoekersaantallen van attractieparken en dierentuinen met 3 procent stijgen. In 2018 wordt een toename verwacht van 2,5 procent. Om de groei te waarborgen zullen attracties met name Duitse en Belgische toeristen proberen te interesseren voor een bezoek. Dit stelt ABN AMRO.

E-commerce
Premium

Baidu integreert e-commerce van JD.com

Chinese gebruikers van Baidu-apps moeten met een enkele vingerbeweging items kunnen kopen bij JD.com. Dat vloeit voort uit de niet-exclusieve samenwerking tussen de twee partijen uit het Verre Oosten.

E-commerce

Facebook Marketplace naar Benelux

Facebook zal deze week zijn marktplaats ook in de Benelux introduceren. Via dit onderdeel kunnen leden tweedehands spullen kopen of verkopen.

E-commerce
Premium

Expedia: drie tips voor betere customer journey

Er is een ‘stille revolutie’ gaande in de onderzoeks- en aankoopfase van de customer journey van reizigers. Dit stelt Expedia Affiliate Network in het rapport ‘Travel futures – how tech is changing the research and purchase experience’.

E-commerce
Premium

Aldi in zee met Instacart op Amerikaanse markt

Aldi gaat in Amerika samenwerken met technologiebedrijf Instacart om zijn klanten supersnel online bestelde boodschappen thuis te bezorgen.

E-commerce
Premium

Omzet HelloFresh stijgt 49 procent tot 435 miljoen

De halfjaaromzet van HelloFresh steeg in de eerste zes maanden van dit jaar met 49 procent tot 435 miljoen euro. Netto schrijft het bedrijf nog rode cijfers.

E-commerce

Kapitaalinjectie voor Flipkart

De beoogde overname van e-commerce bedrijf Snapdeal door zijn grotere Indiase rivaal Flipkart is geblokkeerd door de oprichters, maar Flipkart krijgt wel een forse kapitaalinjectie van de SoftBank Groep via een techfonds.

E-commerce
Premium

Mijnwebwinkel wordt actief in België

E-commerceplatform Mijnwebwinkel breidt zijn activiteiten uit naar België met een gelokaliseerde, Vlaamse versie van zijn site.

E-commerce

Chinese klant steeds makkelijker te bedienen: WeChat zet voet aan grond

Voor Europese e-commerce en retailbedrijven wordt het steeds eenvoudiger om te verkopen aan Chinezen. Via samenwerkingen met bedrijven hier zetten de nu nog typisch Aziatische betaalmethoden Alipay en WeChat Pay voet aan de grond.

Payment