More stories

Rakuten koopt Amerikaanse fulfillmentspecialist

Na Japan en Europa heeft Rakuten nu ook in Amerika voet aan de grond met een eigen logistiek- en fulfillmentsysteem. Daartoe nemen de Japanners de lokale marktpartij Webgistix over.

E-commerce

ING: Supermarkten remmen eigen online ontwikkeling

Gevestigde belangen in het supermarktwezen remmen de digitale vooruitgang van de bedrijfstak. Dat schrijft ING in een sectorrapport dat vandaag verscheen.

E-commerce

Een nieuwe markt voor slimme sloten

Zelfs de sleutel gaat digitaal. De deur gaat niet meer open met een ouderwets stukje hang en sluitwerk, maar met een app. Een reeks van startups stort zich op de markt.

Conversie

ReplaceDirect breidt uit met verlichting

De webwinkel ReplaceDirect breidt het assortiment uit met verlichting. Op het eerste oog een opvallende nieuwe categorie maar vanuit de focus op verkoop van duurzame artikelen niet onlogisch, klinkt de toelichting.

E-commerce

Coolblue wint internationale prijs, ASOS verslaat Amazon

De Nederlandse speciaalzaakspecialist Coolblue is het nummer twee meest ondernemende bedrijf van Europa. De Rotterdammers wonnen zojuist een internationale prijs op de Global E-Commerce Summit in Barcelona.

E-commerce

SnappCar met auto’s delen naar Duitsland

Het Nederlandse autodeelplatform SnappCar begint met de verwerkelijking van zijn Europese droom. De eerste stap daarin is de opening van de Duitse site, wat zojuist plaatsvond. “Begin volgend jaar hebben we kritische massa”, aldus mede-oprichter Pascal Ontijd.

E-commerce

Payleven start verkoop bij Apple Stores

Het mobiele betaalsysteem Payleven heeft een distributieovereenkomst met Apple gesloten. Het mag zijn draagbare pinterminals via de fysieke en digitale kanalen van Apple gaan verkopen.

E-commerce

‘Heineken ontwikkelt mondiaal e-commerceplatform’

Bierbrouwer Heineken is begonnen met de bouw van een webwinkel met wereldwijd bereik. Hier worden geen alcoholica verkocht, maar merchandise met het Heinekenmerk.

E-commerce

Sweebr begint internationale uitrol ‘iPadkassa’

Kassasysteem Sweebr brengt technieken uit de online wereld naar kassa’s in fysieke winkels. Het bedrijf zet de eerste stappen op de buitenlandse markt, maar merkt ook dat er veel evangeliewerk is te doen. Drie vragen aan Bart Jasper.

E-commerce

Duitse staking legt logistiek Amazon deels plat

Voor de tweede keer in twee weken leggen logistiek medewerkers van Amazon in Duitsland het werk naar. Met de staking hopen de werknemers hoger loon af te dwingen.

E-commerce

Waarom kopen mannen online kleding anders dan vrouwen?

Vrouwen zijn voor veel online fashion retailers de belangrijkste doelgroep. Zij besteden meer geld per jaar aan kleding dan mannen. Maar waarom? En hoe denken wij als online fashionshop in de toekomst meer mannen naar de winkel te krijgen?

Conversie

Nieuwe app van PostNL ‘vervangt’ papieren postzegel

Consumenten kunnen hun eigen postzegels gaan schrijven nu PostNL een nieuwe versie van zijn app uitbrengt.

E-commerce

Ads: van persuasion naar participation

Een desktop, een tablet en een mobiele telefoon, allemaal met toegang tot het internet. Naast de uitdagingen die dit met zich mee brengt op het gebied van meten brengt dit ook kansen en uitdagingen met zich mee op het gebied van ad copy testing en bannercreatie.

E-commerce

Unilever heeft primeur met YouTube-commerce

Een video bekijken van een ‘hair how to’ en direct met een klik op de muisknip de bijbehorende haarproducten kunnen bestellen. Dat is een nieuwe vorm van e-commerce die YouTube uitprobeert in samenwerking met Unilever.

E-commerce

Marks & Spencer: grootste omzetgroei uit multichannel

Het Engelse warenhuis Marks & Spencer bevindt zich middenin de transitie van offline naar multichannel, de geraffineerde min alle online offline beschikbare kanalen. De eerste resultaten zijn veelbelovend: de multichannelomzet groeit met zeventien procent.

E-commerce