More stories

Google wipt adverteerders uit Shopping

Nederlandse adverteerders die geen goede productfeed aanleveren aan productvergelijker Shopping zien hun advertenties binnenkort niet meer verschijnen bij de zoekresultaten.

E-commerce

Sanoma neemt Fashionchick volledig over

Sanoma koopt de resterende aandelen van modesite Fashionchick en lanceert nieuwe formules, met winkels voor mannen en kinderen.

E-commerce

Buren bezorgen DHL-pakjes in Stockholm

Pakketbedrijf DHL test in de Zweedse hoofdstad Stockholm een nieuwe manier van bezorging. Niet de bezorgers van het bedrijf zelf, maar buurt- of wijkgenoten zorgen voor de aflevering van internetbestellingen.

E-commerce

Kortingsapp Scoupy over de half miljoen gebruikers

Intensieve tv-campagnes hebben Scoupy binnen een half jaar honderdduizenden nieuwe gebruikers opgeleverd. De nieuwe versie van de mobiele app staat nu open voor bedrijven, personeelsverenigingen, winkelgebieden en andere groepen om ‘exclusieve lokale aanbiedingen’ te doen aan hun achterban.

E-commerce

Weer e-commerce-investering uitgever Condé Nast

Condé Nast, de eigenaar van onder meer Wired, Reddit en Ars Technica, voegt voor miljoenen dollars een nieuwe titel aan zijn stal toe.

E-commerce

Marc Duijndam nieuwe directeur funda

Ondernemer Marc Duijndam wordt per 1 oktober de nieuwe algemeen directeur van huizensite funda.

E-commerce

Reissector grootste stijger in WUA top 100

De websites in de Nederlandse reis- en toerismesector stijgen het hardst in de benchmarking top 100 van bureau WUA. Maar het is bol.com dat dit jaar weer wint als ‘beste site van Nederland’.

E-commerce

NTT DOCOMO koopt Europees e-commercebedrijfje

De internationale Japanse telecompartij NTT DOCOMO begeeft zich in Europa op nieuw terrein met de overname van een Oostenrijks e-commercebedrijf.

E-commerce

Rakuten koopt internationale videosite, plant Europese uitrol

Het Japanse e-commercebedrijf Rakuten legt naar schatting 200 miljoen dollar op tafel om Viki.com te kopen, een internationale videosite met professioneel geproduceerde tv-series en films.

E-commerce

‘We maken 3D-geprinte sieraden voor iedereen toegankelijk’

Plastic, metaal of zelfs goud. Het nieuwe Nederlandse bedrijf Zazzy laat zijn gebruikers zelf hun sieraden in 3D ontwerpen én uitprinten. Unieke siersels via een platform dat de makers internationaal gaan uitrollen.

E-commerce

Google koopt maker slimme horloges

Niet Apple, maar Google blijkt de Californische maker van slimme horloges WIMM Labs alweer maanden geleden te hebben overgenomen. Dat heeft het bedrijf inmiddels bevestigd. Maar Google weigert verder ieder commentaar over een eventuele Smart Watch.

Conversie

Onderzoek: verdubbeling internetshoppers die orders afhalen

Online shoppers bij supermarkten halen hun bestellingen in 2013 twee keer vaker op in de winkel, ten nadelen van thuisbezorgen. Een scan van Deloitte laat ook zien dat de gemiddelde orderwaarde omhoog gaat, al meer dan honderd euro per bestelling.

E-commerce

Rakuten investeert in slimme boodschap-app

Wat kocht je bij welke webshop en wanneer komt welke bestelling aan? Dat is waar de mobiele app Slice over informeert en waar e-commercegigant Rakuten miljoenen dollars in investeerde.

E-commerce

Nieuwe auto’s online veel goedkoper dan bij dealer

Het is goedkoper om een nieuwe auto via internet te kopen dan via een fysieke dealer. Een breed onderzoek van de Duitse autoclub ADAC laat zien dat de besparingen van honderden tot enkele duizenden euro’s kunnen oplopen.

E-commerce

‘Revolutie retailtechnologie staat om de hoek’

“Het duurt niet lang of we zien the next big thing in retail uit Silicon Valley komen”, zegt toptechnoloog Paul Wilkinson van Tesco na een bezoek aan de westkust van Amerika.

E-commerce