Rakuten koopt Amerikaanse fulfillmentspecialist
Na Japan en Europa heeft Rakuten nu ook in Amerika voet aan de grond met een eigen logistiek- en fulfillmentsysteem. Daartoe nemen de Japanners de lokale marktpartij Webgistix over.
Na Japan en Europa heeft Rakuten nu ook in Amerika voet aan de grond met een eigen logistiek- en fulfillmentsysteem. Daartoe nemen de Japanners de lokale marktpartij Webgistix over.
Gevestigde belangen in het supermarktwezen remmen de digitale vooruitgang van de bedrijfstak. Dat schrijft ING in een sectorrapport dat vandaag verscheen.
Zelfs de sleutel gaat digitaal. De deur gaat niet meer open met een ouderwets stukje hang en sluitwerk, maar met een app. Een reeks van startups stort zich op de markt.
De webwinkel ReplaceDirect breidt het assortiment uit met verlichting. Op het eerste oog een opvallende nieuwe categorie maar vanuit de focus op verkoop van duurzame artikelen niet onlogisch, klinkt de toelichting.
De Nederlandse speciaalzaakspecialist Coolblue is het nummer twee meest ondernemende bedrijf van Europa. De Rotterdammers wonnen zojuist een internationale prijs op de Global E-Commerce Summit in Barcelona.
Het Nederlandse autodeelplatform SnappCar begint met de verwerkelijking van zijn Europese droom. De eerste stap daarin is de opening van de Duitse site, wat zojuist plaatsvond. “Begin volgend jaar hebben we kritische massa”, aldus mede-oprichter Pascal Ontijd.
Het mobiele betaalsysteem Payleven heeft een distributieovereenkomst met Apple gesloten. Het mag zijn draagbare pinterminals via de fysieke en digitale kanalen van Apple gaan verkopen.
Bierbrouwer Heineken is begonnen met de bouw van een webwinkel met wereldwijd bereik. Hier worden geen alcoholica verkocht, maar merchandise met het Heinekenmerk.
Kassasysteem Sweebr brengt technieken uit de online wereld naar kassa’s in fysieke winkels. Het bedrijf zet de eerste stappen op de buitenlandse markt, maar merkt ook dat er veel evangeliewerk is te doen. Drie vragen aan Bart Jasper.
Voor de tweede keer in twee weken leggen logistiek medewerkers van Amazon in Duitsland het werk naar. Met de staking hopen de werknemers hoger loon af te dwingen.
Vrouwen zijn voor veel online fashion retailers de belangrijkste doelgroep. Zij besteden meer geld per jaar aan kleding dan mannen. Maar waarom? En hoe denken wij als online fashionshop in de toekomst meer mannen naar de winkel te krijgen?
Consumenten kunnen hun eigen postzegels gaan schrijven nu PostNL een nieuwe versie van zijn app uitbrengt.
Een desktop, een tablet en een mobiele telefoon, allemaal met toegang tot het internet. Naast de uitdagingen die dit met zich mee brengt op het gebied van meten brengt dit ook kansen en uitdagingen met zich mee op het gebied van ad copy testing en bannercreatie.
Een video bekijken van een ‘hair how to’ en direct met een klik op de muisknip de bijbehorende haarproducten kunnen bestellen. Dat is een nieuwe vorm van e-commerce die YouTube uitprobeert in samenwerking met Unilever.
Het Engelse warenhuis Marks & Spencer bevindt zich middenin de transitie van offline naar multichannel, de geraffineerde min alle online offline beschikbare kanalen. De eerste resultaten zijn veelbelovend: de multichannelomzet groeit met zeventien procent.