More stories

Hoe zetten Nederlandse politieke partijen e-mailmarketing in?

Hoe zetten politieke partijen e-mailmarketing in? Nogal verschillend, zo blijkt. Ik bekeek veertien partijen: VVD, PvdA, PVV, SP, CDA, D66, ChristenUnie, GroenLinks, SGP, Partij voor de Dieren, 50PLUS, DENK en VNL.

E-mailmarketing

Mooi Parfumerie: meer klanten online en in de winkel dankzij één klantprofiel

Hoe vertaal je als omnichannel retailer de data uit al je kanalen tot één bruikbaar klantprofiel, zodat je e-mailmarketing past bij de levenscyclus van de klant? Een herkenbaar probleem, waarvoor ook Mooi Parfumerie een oplossing zocht.

E-mailmarketing

Chatbots goed alternatief voor e-mail en andere pushmarketing?

Of chatbots (al) geschikt zijn voor klantcontact is een discussiepunt. Maar de bots zijn in ieder geval voor één ding heel goed bruikbaar: het al dan niet gepersonaliseerd toesturen van content. Een goed, misschien zelfs beter, alternatief voor e-mail?

E-mailmarketing

E-mail eindelijk meer op mobiel dan op desktop geopend

E-mail wordt eindelijk meer op mobiel dan op desktop geopend, het belangrijkste doel om e-mailmarketing in te zetten is het genereren van bezoekersverkeer naar de website en Marketing Automation zowel de grootste trend als de grootste uitdaging voor de Nederlandse marketeer. Dat blijkt uit de veertiende editie (2017) van de E-mail Benchmark, het grootste periodieke e-mailonderzoek in de Nederlandse markt.

E-mailmarketing

Infographic: Zo schrijf je een herinneringsmail

Zogenoemde follow-up emails die worden verstuurd een uur nadat klanten hun winkelkarretje hebben verlaten kennen hoge conversies, zegt onderzoeksbureau SaleCycle. Tot wel 6 procent. Een half uur eerder versturen levert aanzienlijk minder respons op. Een dag later sturen ook. Uiteraard is het wel een kunst om pakkende teksten te schrijven. Deze infographic vertelt hoe.

Conversie

Inbox Placement: over accepted rate, bounce rate en deliverability

Accepted Rate, Bounce Rate en deliverability. Als marketeer word je dagelijks met deze termen geconfronteerd. Wat is dat nou eigenlijk: deliverability? En wat doet het met je Open Rate en eventuele Click Through Rate?

E-mailmarketing

Bijna alle reclameklachten gaan over e-mail

Bijna negentig procent van de klachten die in 2016 binnenkwamen bij het klachtenloket van het Privacy Waarborg ging over e-mail. Dat maakt de DDMA Privacy Autoriteit bekend in haar jaaroverzicht.

E-mailmarketing

Out-of-office meldingen, waardevolle info

Je hebt de testfase van je mailing achter de rug en daarmee de onderwerpregel, afzendernaam en afzenderadres goed gecheckt. Je zit helemaal klaar in de startblokken om op die o zo spannende knop ‘Inplannen’ of ‘Verzenden’ te klikken. Je mailing wordt nu verzonden. Tegelijkertijd stromen de out-of-office meldingen je inbox binnen. Nou vraag ik me af; wat doe je daarmee? Doorlezen? Archiveren? Verwijderen? Deze berichten bevatten namelijk een schat aan inzichten.

E-mailmarketing
Premium

E-mail is ‘always on’: tijdsbesteding onder millennials gegroeid

De tijd die consumenten aan e-mail besteden blijft toenemen. Zeker voor het bereiken van millennials blijkt e-mail een uitstekend marketingmiddel. Wel verandert het het gebruik ervan.

E-mailmarketing

DDMA hanteert standaardisatie e-maildefinities

De DDMA Council E-mail heeft standaarden voor e-maildefinities vastgesteld. Daardoor zijn marketeers beter in staat om de verschillende e-mailsystemen en rapportages met elkaar te vergelijken.

E-mailmarketing

E-mail marketing bepalend voor online verkopen feestdagen

Een vijfde van de in de VS gegenereerde online omzet tijdens de feestdagen werd gerealiseerd via e-mail marketing, zo blijkt uit onderzoek van Adobe Digital Insights.

E-mailmarketing

Marketingmail vaak slordig

Minder dan 25 procent van alle marketingmails is interessant genoeg om te openen, vinden Amerikaanse mailgebruikers. Personalisatie wordt gezien als de heilige graal om dit op te lossen. Toch staat een gebrek aan personalisatie pas op nummer acht in de top tien van mailergernissen.

E-mailmarketing

Groep angels investeert drie ton in maildienst Revue

Een groep angel investors steekt 300.000 euro in de internationaal bekende maildienst Revue uit Utrecht.

E-mailmarketing

Online data en IKEA FAMILY komen samen: ‘Rendement e-mail verdubbeld’

IKEA is een nieuwe weg ingeslagen. Met behulp van het loyaliteitsprogramma IKEA FAMILY en e-mailmarketing komen offline en online data samen. Kassagegevens uit de winkel en online klik- en koopgedrag geven een nauwkeurig beeld van klantprofielen en interesses.

E-mailmarketing

Nextail (Blokker) verzamelt meer dan 1 miljoen opt-ins

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft een online winactie georganiseerd voor zijn webshops. Daarbij zijn meer dan 1 miljoen opt-ins verzameld.

Customer Engagement