More stories

Infographic: Zo schrijf je een herinneringsmail

Zogenoemde follow-up emails die worden verstuurd een uur nadat klanten hun winkelkarretje hebben verlaten kennen hoge conversies, zegt onderzoeksbureau SaleCycle. Tot wel 6 procent. Een half uur eerder versturen levert aanzienlijk minder respons op. Een dag later sturen ook. Uiteraard is het wel een kunst om pakkende teksten te schrijven. Deze infographic vertelt hoe.

Conversie

Inbox Placement: over accepted rate, bounce rate en deliverability

Accepted Rate, Bounce Rate en deliverability. Als marketeer word je dagelijks met deze termen geconfronteerd. Wat is dat nou eigenlijk: deliverability? En wat doet het met je Open Rate en eventuele Click Through Rate?

E-mailmarketing

Bijna alle reclameklachten gaan over e-mail

Bijna negentig procent van de klachten die in 2016 binnenkwamen bij het klachtenloket van het Privacy Waarborg ging over e-mail. Dat maakt de DDMA Privacy Autoriteit bekend in haar jaaroverzicht.

E-mailmarketing

Out-of-office meldingen, waardevolle info

Je hebt de testfase van je mailing achter de rug en daarmee de onderwerpregel, afzendernaam en afzenderadres goed gecheckt. Je zit helemaal klaar in de startblokken om op die o zo spannende knop ‘Inplannen’ of ‘Verzenden’ te klikken. Je mailing wordt nu verzonden. Tegelijkertijd stromen de out-of-office meldingen je inbox binnen. Nou vraag ik me af; wat doe je daarmee? Doorlezen? Archiveren? Verwijderen? Deze berichten bevatten namelijk een schat aan inzichten.

E-mailmarketing
Premium

E-mail is ‘always on’: tijdsbesteding onder millennials gegroeid

De tijd die consumenten aan e-mail besteden blijft toenemen. Zeker voor het bereiken van millennials blijkt e-mail een uitstekend marketingmiddel. Wel verandert het het gebruik ervan.

E-mailmarketing

DDMA hanteert standaardisatie e-maildefinities

De DDMA Council E-mail heeft standaarden voor e-maildefinities vastgesteld. Daardoor zijn marketeers beter in staat om de verschillende e-mailsystemen en rapportages met elkaar te vergelijken.

E-mailmarketing

E-mail marketing bepalend voor online verkopen feestdagen

Een vijfde van de in de VS gegenereerde online omzet tijdens de feestdagen werd gerealiseerd via e-mail marketing, zo blijkt uit onderzoek van Adobe Digital Insights.

E-mailmarketing

Marketingmail vaak slordig

Minder dan 25 procent van alle marketingmails is interessant genoeg om te openen, vinden Amerikaanse mailgebruikers. Personalisatie wordt gezien als de heilige graal om dit op te lossen. Toch staat een gebrek aan personalisatie pas op nummer acht in de top tien van mailergernissen.

E-mailmarketing

Groep angels investeert drie ton in maildienst Revue

Een groep angel investors steekt 300.000 euro in de internationaal bekende maildienst Revue uit Utrecht.

E-mailmarketing

Online data en IKEA FAMILY komen samen: ‘Rendement e-mail verdubbeld’

IKEA is een nieuwe weg ingeslagen. Met behulp van het loyaliteitsprogramma IKEA FAMILY en e-mailmarketing komen offline en online data samen. Kassagegevens uit de winkel en online klik- en koopgedrag geven een nauwkeurig beeld van klantprofielen en interesses.

E-mailmarketing

Nextail (Blokker) verzamelt meer dan 1 miljoen opt-ins

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft een online winactie georganiseerd voor zijn webshops. Daarbij zijn meer dan 1 miljoen opt-ins verzameld.

Customer Engagement

Naam KPN meest misbruikt bij nepmails

De naam van KPN wordt het meest misbruikt in nepmails. Dat blijkt uit een overzicht van Fraudehelpdesk. In bijna een op vijf nepmails wordt het telecombedrijf genoemd.

E-mailmarketing

Acht inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing in B2B

Je hoeft geen genoegen te nemen met een middelmatig e-maildesign als je e-mailmarketingcampagnes opzet voor een B2B-bedrijf. Misschien denk je dat je als B2B-marketeer niet kunt aankomen met grappige of ludieke promoties om producten of diensten te verkopen zoals dat binnen B2C wel kan. Maar een groot deel van succesvolle e-mails die B2C-marketeers gebruiken om de aandacht in de inbox te trekken zijn ook van toepassing voor B2B.

E-mailmarketing

iPhone gebruikers zeggen massaal nieuwsbrieven op

iPhone-gebruikers zeggen sinds de beschikbaarheid van iOS 10 massaal nieuwsbrieven op. Dat constateert Yes Lifecycle Marketing. Het aantal opzeggingen is met 75 procent gestegen.

E-mailmarketing

CNBB neemt meerderheidsbelang in Blinker en MailPlus

CNBB Venture Partners heeft een meerderheidsbelang genomen in Bright Marketing Holding, het bedrijf achter Blinker en MailPlus.

E-mailmarketing