Verlaten winkelmandjes: e-mail nasturen helpt
Het helpt: een mail nasturen nadat de klant zijn winkelmandje heeft laten staan. Volgens Salesforce reageert zestig procent positief op zo’n aanmoediging.
Het helpt: een mail nasturen nadat de klant zijn winkelmandje heeft laten staan. Volgens Salesforce reageert zestig procent positief op zo’n aanmoediging.
Dynamische content is content die per gebruiker automatisch wordt samengesteld op basis van gedrag, huidige locatie en aankooppatronen. Veel marketingspecialisten verwachten dat dynamische content ook in e-mail marketing zal worden toegepast. Tachtig procent van de marketeers vindt die optie belangrijk, omdat dynamische content kan bijdragen tot een hogere conversie.
Usabilla is bekend als praktische tool voor continue feedback op de gebruikersvriendelijkheid van websites. Nu is er ook een tool voor e-mails: “Standaard weet je de opening en click rates, maar wat vinden je ontvangers nou echt van je e-mail? Wij zorgen voor een emotional rating”, vertelt CEO Marc van Agteren.
E-mailmarketing geeft nog aardig wat frustraties bij sitebeheerders en digitale uitgevers, zowel bij B2B- als B2C-partijen, volgens een recente studie van FOLIO en Lyris. Mobiele optimalisatie, goede analytics, personalisatie, segmentatie en content automation zijn veelgenoemde pijnpunten. Bovenaan de lijst staat het uitbreiden van de contactenlijst.
Toegegeven: het is niet makkelijk, aandacht trekken van potentiële klanten waarmee je nog niet eerder hebt gecorrespondeerd. Maar hoe kom je binnen zonder de indruk achter te laten van een luidruchtige stofzuigerverkoper? Heather Morgan waarschuwt bij Business 2 Community voor vijf foute e-mail marketing tactieken.
E-mailmarketingspecialist webpower heeft de Nederlandse startup Science Rockstars overgenomen. Science Rockstars legt zich toe op intelligente data-oplossingen en is mede grondlegger van persuasion profiling. Dat ziet webpower als de volgende stap in persoonlijke marketing.
Als snel groeiende organisatie met internationale ambities komt het steeds vaker voor dat er klanten in het buitenland worden bezocht. Vaak met het vliegtuig. Dat was voor mij aanleiding om eens de servicemails van verschillende vliegmaatschappijen onder de loep te nemen. Opvallend zijn de grote verschillen, en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de zakelijke en de privé klant. Een review:
Flexmail lanceert Workflows, een marketing automation oplossing waarmee gerichte automatische e-mail campagnes kunnen worden opgezet.
Het is je vast niet ontgaan dat de Tweede Kamer recent de versoepeling van de cookiewet met algemene stemmen heeft aangenomen. Nu vallen tracking pixels uit e-mails ook onder de cookiewetgeving, dus heeft deze mogelijke versoepeling van de cookiewet ook consequenties voor e-mailmarketing? Een update van de laatste stand van zaken.
E-mailmarketingbureau Klantenbinder gaat verder onder de naam Hellodialog. De Email Service Provider (ESP) werd in 2002 opgericht en biedt een combinatie van in-house ontworpen e-mailsoftware en creativiteit onder één dak.
E-mail dienstenaanbieder Tripolis en e-mail performancebureau RapidSugar gaan na ongeveer vijftien jaar samenwerken.
Microsoft volgt Google met een nieuwe inbox genaamd Clutter die binnenkomende mail slimmer moet sorteren. Clutter bepaalt zelf welke mails belangrijk zijn en die komen dan in de Clutter folder terecht.
Er zijn een hoop termen in omloop wat betreft e-mail- en webdesign. Je hebt vast wel gehoord van fixed, mobile first, responsive, fluid, liquid en adaptive. Maar ben je al bekend met Hybrid Coding? Hybrid Coding verenigt de sterke punten van fluid en responsive. Hybrid Coding is specifiek voor e-mail HTML.
Slechte excuses kunnen onverwachte gevolgen hebben. Wees zorgvuldig over hoe je je waarover gaat verontschuldigen. Nog belangrijker, herstructureer je werkproces zodat je voorkomt dat dit soort dingen fout gaan! Hieronder zes tips over het gebruik van excuusmails, of om juist te voorkomen dat je ze hoeft te gebruiken.
Marketingbureau Yourzine opent begin volgend jaar kantoren in Engeland en België. “We volgen onze klanten”, zegt directeur Michiel van Riemsdijk, die zijn omzet dit jaar met de helft heeft zien groeien.