More stories

Hoe het online platform van Eva Jinek groeit: “Zijn waar het publiek is”

Behalve talkshow-presentatrice is Eva Jinek een online persoonlijkheid met vele duizenden online volgers. Ali Haselhoef, conceptontwikkelaar bij KRO-NCRV vertelt hoe dat zo gegroeid is.

Customer Engagement

‘640.000 Nederlanders verlieten Facebook in 2018’

In 2018 hebben maar liefst 640.000 Nederlanders Facebook verlaten. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2019 van Newcom dat vandaag uitkomt. Ongeveer de helft vertrekt vanwege gebrek aan vertrouwen.

Facebook

Instagram piekt in bereik gedurende december

Instagram bereikte in december vijftig procent van de Nederlanders), ten opzichte van 36 procent in 2016. Dat blijkt uit het GfK Digital Audience Measurement (DAM) Jaaroverzicht 2018, het online bereikonderzoek waarin sinds 2013 het digitale gedrag van de Nederlandse bevolking wordt onderzocht.

Facebook

‘WhatsApp populairste app van Facebook’

WhatsApp is al enkele maanden de populairste app van Facebook. Het heeft wereldwijd meer maandelijkse actieve gebruikers dan de app van Facebook zelf, zo meldt App Annie in zijn jaarlijkse State of Mobile rapport, overigens zonder specifieke getallen te noemen.

Facebook

Facebook blijft verslavend ondanks controverses

Hoewel Facebook ogenschijnlijk miljoenen gebruikers heeft verloren, mede naar aanleiding van de recente dataschandalen, is het nog niet zo simpel om afscheid te nemen van het sociale netwerk. Dat blijkt uit een nieuwe studie.

Facebook

Facebook Nederland eindigt 2018 in mineur

Facebook is in Nederland over zijn hoogtepunt heen. Het bereik van de profielensite neemt van maand op maand af en Instagram kan het stokje niet overnemen.

Facebook

Facebook officieel vervolgd voor dataschandaal rond Cambridge Analytica

Facebook wordt officieel vervolgd voor het dataschandaal rond Cambridge Analytica eerder dit jaar. Daarbij zijn profielen gebruikt voor de verkiezingscampagne van Donald Trump in 2016.

Facebook

2018: een rampjaar voor Facebook

Facebook-topman Mark Zuckerberg moet op 2018 terugkijken als het absolute rampjaar. Dat jaar begon met het Cambridge Analytica schandaal en eindigde met het lek van de privéfoto’s van zo’n 6,8 miljoen gebruikers die mogelijk in handen zijn gekomen van appontwikkelaars op het platform. Intussen haakten belangrijke medewerkers en erger – miljoenen klanten – af. Wat ging er mis?

Facebook

Italiaanse boete Facebook: 10 miljoen euro voor datamisbruik

De Italiaanse toezichthouder voor mededinging heeft Facebook twee boetes opgelegd van in totaal tien miljoen euro voor datamisbruik. De boete […]

Legal

Facebook versoepelt ontwikkelbeleid

Facebook gaat geen apps meer op zijn platform weigeren die kerneigenschappen van Facebook zelf kopiëren. De voorwaarden op dit gebied zijn aangepast.

Tech

‘Aantal installaties Facebook neemt sterk af’

Het aantal installaties van de Facebook app in Nederland is tussen het vierde kwartaal van 2017 en het derde kwartaal van 2018 met 1,1 miljoen afgenomen. Dat blijkt uit het Dutch Apps Market rapport van Telecompaper.

Facebook

Facebook worstelt met eigen videolijn

Facebook krijgt zijn videodienst Watch maar niet goed in de vingers. Ondanks honderden miljoenen aan investeringen in rechten, raakt de YouTube-kloon geen snaar bij jongeren.

Video

FB Messenger prominent in klantcontact NS International

“Als je een alternatief voor luchtvaart en auto willen voor reizen in Europa dan moet je ook het bijbehorende serviceniveau kunnen bieden”, aldus e-commercemanager Jos Blok van NS International. Onlangs begon de invoering van Facebook Messenger voor webcare.

Customer Service

Facebook vecht Britse boete aan

Facebook vecht een boete aan die door de Britse privacywaakhond is opgelegd voor het dataschandaal rondom Cambridge Analytica. De Britse Information Commissioner’s Office (ICO) wil dat het sociale netwerk 500.000 pond betaalt voor ‘serieuze schending van de Britse databeschermingswet’.

Facebook

‘Wantrouwen domineert bij Facebookverlater’

Het vertrouwen in Facebook onder Nederlanders is relatief laag, zo blijkt uit de Newcom VertrouwensMonitor 2018. In tegenstelling tot vorig jaar maken Nederlanders zich in toenemende mate zorgen over nepnieuws.

Facebook