More stories

Deelfietsdienst oBike verder Europa in

Deelfietsdienst oBike trekt verder Europa in. Momenteel opereert oBike in zeven verschillende landen in Europa. De komende periode zullen hier nog eens tien Europese landen bijkomen.

Disruptie

Mastercard maakt blockchaintechniek beschikbaar voor b2b-bedrijven

Mastercard is deze maand een blockchainexperiment gestart voor B2B-bedrijven. De blockchaintechnologie zou bedrijven kunnen helpen bij betalingen over de grens.

B2B Digital

Bots vormen potentieel risico voor banken

De enorme technologische vooruitgang van de laatste jaren heeft de wensen en eisen van consumenten ten aanzien van de dienstverlening van bedrijven blijvend veranderd. Zo ook als het gaat om de producten en service van banken. Klanten willen transacties direct kunnen uitvoeren, waar ze ook zijn. Bots kunnen helpen, maar ze vormen ook een gevaar.

Strategy

Op Reis Met Bo: persoonlijk reisadvies via WhatsApp

Via WhatsApp een citytrip boeken met persoonlijk advies van een Nederlander die op de bestemming woont, dat is wat de net gelanceerde start-up Op Reis Met Bo doet. Medeoprichter Mike Hutten denkt dat contentcuratie en persoonlijk advies het antwoord is op het grote online reisaanbod waar vakantiegangers wegwijs uit moeten zien te worden.

Start-ups

Netwerk van sociale robots begeleidt mensen met een verstandelijke beperking

De Stichting Philadelphia Zorg, die zich vooral richt op de ondersteuning van mensen met een verstandelijke beperking, heeft een robotnetwerk in gebruik genomen. De bewoners krijgen bij toerbeurt hun eigen sociale robot toegewezen. Met de robot Phi, een variant van Pepper, is al een jaar lang geëxperimenteerd.

Health

Lyft volgende maand in Toronto

Lyft steekt voor het eerst de landsgrenzen over. Volgende maand start de Amerikaanse concurrent van Uber in Toronto, Canada.

Disruptie

PSD2: analyse en profilering met bankdata

Binnen een aantal maanden treedt PSD2 in werking. Maar de verwachte innovatie van deze Europese regelgeving beperkt zich niet tot het betalen alleen. Er zijn met behulp van bankdata allerlei nieuwe mogelijkheden voor analyse en profilering.

Financials

Hoe bouw je een bot? Meet Sir Pence

Nu online bankieren de norm is en face-to-face contact met klanten sterk is afgenomen, zoeken banken naar nieuwe manieren om de klant te bedienen, betrekken en beïnvloeden. Deloitte Digital ontwikkelde daarom bij wijze van proef de spaarbot Sir Pence.

Singularity

Google: reisbranche moet aan de slag met machine-learning

Reizigers worden steeds impulsiever en willen snel informatie ontvangen. Volgens Google betekent dit dat reisbedrijven in elke fase van de customer journey de klant moeten ondersteunen met relevante content. Machine-learning gaat dit mogelijk maken.

Singularity

Internetbank N26 naar Engeland

De Europees werkende mobiele internetbank N26 betreedt de Britse markt in 2018. Onder de huidige Duitse banklicentie heeft het geen extra licentie nodig.

Innovatie

‘Amazon betreedt verzekeringsmarkt’

Amazon zoekt in Europa experts op het gebied van verzekeringen, zo blijkt uit verschillende advertenties. Nadrukkelijk vermelden die advertenties dat het gaat om een ‘nieuw palet van diensten’.

Financials

SoftBank eindelijk rond met Uber

Uber en SoftBank zijn het het zondag na weken onderhandelen eindelijk eens geworden over een investering die makkelijk tot 10 miljard dollar kan oplopen.

Disruptie

Crowdfundingcampagne gestart voor slimme stomer

Een Gentse startup Mealhero hoopt in een maand tijd 65.000 euro in te zamelen via Kickstarter voor een slimme stomer. Het bedrijf wil net als HelloFresh gezonde maaltijden aanbieden in Nederland en België.

Food

België krijgt variant op MijnOverheid

Federaal minister van Digitale Agenda Alexander De Croo (Open Vld) wil een einde maken aan de vele digitale digitale brievenbussen die België telt.

Innovatie

Digitalisering brengt CliniClowns nog dichter bij kinderen

Al 25 jaar zorgen de CliniClowns met grote verbeeldingskracht voor een lach en afleiding voor zieke en gehandicapte kinderen. Zo vonden er in 2016 ruim 88.000 ontmoetingen plaats tussen clown en kind. Maar ook de CliniClowns hebben te maken met de digitalisering van het mediagebruik. En de veranderende zorg. Hoe kun je als merk dan toch blijven bestaan?

Health