More stories

Hoe merken bloeien in een tijd van verandering en onzekerheid

John F. Kennedy wordt gecrediteerd voor het populariseren van het citaat: “In de Chinese taal bestaat het woord‘ crisis ’uit twee karakters, de ene vertegenwoordigt gevaar en de andere kans.” Dat beschrijft perfect de huidige samenvloeiing van crises – er is gevaar en er zijn echte menselijke kosten voor de gebeurtenissen, maar er zijn ook enorme kansen. Terwijl miljoenen bedrijven in een neerwaartse spiraal zijn gegooid, hebben veel merken een toenemende vraag van consumenten gezien. Het blijkt dat de landelijke lockdowns consumenten hebben geïnspireerd om hun nieuwe tijd thuis te gebruiken om alles te doen, van het verbeteren van hun milieu en financiën tot het investeren in hun gezondheid en huisdieren.

Coronacrisis
Premium

NS: Minder balies, meer online

NS wil het aantal stations met een vaste ticketservicebalie terugbrengen van 36 naar 15. Waar in 2004 nog 63 procent van alle kaartjes aan een balie van OV Service & Tickets werd gekocht, was dat aandeel in 2019 slechts 12 procent. Tegelijkertijd kopen steeds meer reizigers hun treinkaartje online. In 2009 was dit aandeel nihil, maar in 2019 werd bijna 30 procent van alle kaartjes gekocht in de app of op NS.nl.

Innovatie

AI-chatbots: als de vraag de pan uitrijst

Veel online bedrijven zien een enorme stijging van de vraag naar hun producten en diensten. AI-chatbots kunnen een goed middel zijn om de vragen van al die nieuwe klanten op te vangen.

Digital Transformation
Premium

Drenthe en Groningen testen reizigersapp

Groningers en Drenten kunnen binnenkort gebruikmaken van een app om mee te reizen. Met de app kunnen ze bijvoorbeeld een deelfiets of deelauto reserveren, een reis met bus of trein boeken en betalen, of een compleet reisadvies van deur tot deur krijgen.

Innovatie
Premium

Franse verzekeraar start teleconsultatiedienst voor de woning

De Franse verzekeraar Luko heeft een teleconsultatiedienst voor de woning gelanceerd. De woning wordt uitgebreid geanalyseerd om rampen te voorkomen.

Innovatie

17 social media trends voor het nieuwe normaal van 2021 [volgens 11 experts]

Wat worden de social media trends in 2021? Bij welke kanalen liggen de grootste kansen? Bekijk alle trends, tips en verwachtingen van 11 experts.

Social
Premium

Uber stoot ook luchttaxi af

Uber stoot niet alleen de ontwikkeling van autonome auto’s af, maar het Amerikaanse bedrijf wil ook af van zijn luchttaxibedrijf Elevate. Joby Avation neemt deze activiteiten over.

Innovatie

Hoe maak je een bedrijf echt data-driven?

De meerderheid van de werknemers kan geen goede beslissingen nemen gebaseerd op data. Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf echt ‘data-driven’ wordt? 

Digital Transformation
Premium

Uber stoot ontwikkeling zelfrijdende auto’s officieel af

Uber heeft zijn divisie voor autonome voertuigen nu officieel verkocht aan Aurora Innovation, een club veteranen van Google, Tesla en Uber.

Innovatie

Omgaan met hypes in e-commerce

In e-commerce en innovatie zijn hypes een vast onderdeel. Maar hoe herken je echte innovatie? Tips om om te gaan met hypes in digitale retail. 

Strategy

Medische zorg: persoonlijke diagnose op basis van data kan het verschil maken

Data-driven zorg is goedkoper en efficiënter, maar vooral biedt het heel veel mogelijkheden voor zorg op maat. Minder versnippering van data is wel een voorwaarde.

E-health
Premium

9292-app verkoopt nu tickets voor openbaar vervoer

Gebruikers van de 9292-app kunnen voortaan ook in de iPhone app kaartjes voor trein, bus, tram, metro en veerpont kopen. Dat meldt iCulture.

Innovatie
Premium

HvA bereidt banken voor op kwantumcomputer

Medewerkers van grote Nederlandse banken krijgen voortaan basiskennis mee over de kwantumcomputer. Want al lijkt deze nieuwe technologie ver weg, we moeten er nu al over nadenken, zegt lector Marten Teitsma van de Hogeschool van Amsterdam, die de eerste lessen geeft aan medewerkers van ING, ABN AMRO, Rabobank en andere geïnteresseerden.

Innovatie

‘ Wat?’ is een van de duurste woorden in het bedrijfsleven

In de nabije toekomst zullen werknemers nog meer remote gaan werken dan nu. Een slechte verbinding of beroerde audio-kwaliteit wordt dan een kostenpost van belang.

Digital Transformation
Premium

NMBS schakelt eindelijk over op digitale rittenkaart

De Belgische spoorwegen NMBS lijken eindelijk digitale rittenkaarten in te gaan voeren als alternatief voor de papieren rittenkaart.

Innovatie