More stories

SEA: de beste combinatie van mens en automatisering

Search Engine Advertising is een ingewikkeld spel. De juiste combinatie van automatisering en menselijke input zorgt voor optimalisatie van campagnes en een efficiënte besteding van het budget. Wat zijn de mogelijkheden en aandachtspunten?

Marketing automation

Datatrics: benut data en machine-learning voor relevante customer journey

Het gemiddelde bedrijf heeft minstens vijf losse marketingtools. De grote uitdaging is hoe die data aan elkaar kunnen worden geknoopt tot een 360-graden klantbeeld zodat je in alle kanalen relevant communiceert met de klant, onder andere met e-mailmarketing. Het Nederlandse bedrijf Datatrics speelt handig op dit vraagstuk in.

E-mailmarketing

CM koopt technologie voor papieren bulkpost

Telecombedrijf CM uit Breda koopt twee Duitse sms-dienstverleners en haalt daarmee ook nieuwe oude technologie in huis: postverzending.

Mobile

RTB House: ‘Relevante banners door deep-learning’

Banners die op basis van deep-learning worden geselecteerd behalen een hogere CTR dan wanneer mensen bepalen welke advertenties aan wie worden getoond. Dit vertelt Cyril Westerhof van RTB House tijdens Conversion 2017.

Singularity

‘Adverteerder wil meer grip op media-inkoop’

Adverteerders willen meer transparantie in en grip op media-inkoop op online kanalen en zullen daarom steeds vaker tradingdesks in huis nemen.

Creative

Adobe en Microsoft werken samen om marketeer te helpen met AI

Adobe en Microsoft zijn een nauwe samenwerking aangegaan om tot betere marketing automation te komen, ondersteund door kunstmatige intelligentie. Daarmee hopen de bedrijven een antwoord te hebben op Salesforce. Wat betekent de integratie van de twee voor de marketeer?

Marketing automation

MailChimp stelt marketing automation tools gratis ter beschikking

MailChimp stelt zijn tools voor marketing automation voortaan gratis ter beschikking aan al zijn gebruikers.

E-mailmarketing

Exact en apps: ‘De nieuwe vorm van marketing: verweven in het product’

Exact introduceert mobiele apps voor ondernemers. Met Exact Connect koppelt het andere bedrijven aan leads. Wat Mark Appel betreft, sinds een kleine vijf jaar de Global Marketing Director van de clouddivisie, is dit de nieuwe vorm van marketing: “Marketing wordt verweven in het product.”

Marketing automation

IBM wil met eigen contentplatform meerwaarde Watson aantonen

IBM is sinds afgelopen najaar naast technologiebedrijf ook uitgever. Het bedrijf lanceerde een contentplatform gericht op de marketeer. Met welk doel doet IBM dit en wat kunnen anderen hiervan leren?

Contentmarketing

Account based marketing: een greep uit de tools

Als meer bedrijven de focus verleggen naar account based marketing, dan dringt zich de vraag op welke tools hiervoor worden gebruikt. Een kleine greep uit het aanbod.

B2B Digital

Welke functies in marketing automation-software worden zoal vergeten?

Lang niet alle opties van software voor marketing automation worden benut. Is dat erg? En welke pareltjes blijven bijvoorbeeld in een pakket als Hubspot onontdekt?

Marketing automation

Opties in marketing automation benutten? Denk aan de tech-strategie

Software voor marketing automation aanschaffen is één ding, alle opties benutten is iets heel anders. De veelgemaakte fout is dat marketeers zich richten op functies terwijl de visie op marketingtechnologie nog ontbreekt.

Marketing automation

Marketing automation: iedereen zijn eigen homepage

Marketing automation ontwikkelt zich razendsnel in de richting van één-op-één communicatie. Door data op een slimme manier te gebruiken kun je geautomatiseerde en toch persoonlijke interacties hebben met de consument. Dankzij gedetailleerde klantprofielen en inzichten in het gedrag kun je vrijwel elke websitebezoeker een persoonlijke ervaring bieden. Dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je zoveel mogelijk data vastlegt.

Marketing automation

Marketingbudgetten Online groeien nog 20%

Topmarketeers in Nederland geven aan dat ze hun marketingbudgetten komende drie jaar met nog eens een vijfde opschroeven, van 54 procent nu naar 66 procent in 2020.

Online marketing

Digital marketing analytics: feiten verhogen conversie

Digital marketing analytics wordt steeds interessanter. Bedrijven die deze analysevorm toepassen kunnen klantgedrag voorspellen, hun campagnebudget effectiever inzetten en klanten beter aan zich binden. En dankzij cloudtechnologie blijven de kosten beheersbaar.

Analytics