More stories

Betekent het einde van cookies ook het einde van attributie?

Het einde van third-party cookies heeft ook impact op attributie op basis van deze cookies. Moeten we attributie afschrijven? En wat zijn de alternatieven?

Online marketing

Case: Content op maat voor elke bezoeker 

DPG Media wilde z’n marketing automation verder uitrollen. Een nieuw platform creëert nu voor elke bezoeker automatisch content op basis van real-time data. 

Media

Joolz: ‘We leggen de keuze online steeds meer bij de klant’

De lockdowns maakten het voor kinderwagenfabrikant Joolz lastig om hun merkfilosofie over te brengen. Marketing automation en personalisatie brachten uitkomst.

Marketing automation

Marketing automation: de belangrijkste onderdelen uitgelicht

Veel sales- en marketingafdelingen werken al met marketing automation maar de mate waarin verschilt. Hoe zetten bedrijven het in en met welke doelen?

Marketing automation

Zo zet je marketing automation in 2021 succesvol in

Marketing automation in de praktijk brengen gaat veel verder dan alleen nieuwe tooling implementeren. Zo zet je marketing automation in 2021 succesvol in. 

Marketing automation

Marketing automation: quick wins

Marketing automation kan helpen om potentiële klanten over de streep te trekken. Twee manieren om een effectieve campagne op te tuigen.  

Marketing automation
Premium

Bookerz lijft branchegenoot ZJAM in

Het Brabantse Bookerz, een specialist op het gebied van marketing automation, neemt haar Amsterdamse branchegenoot ZJAM over.

Marketing automation

15 marketing automation trends in het nieuwe normaal van 2021 [Volgens 10 experts]

Persoonlijke benadering en het verrijken van data staan centraal bij marketing automation. 15 marketing automation trends die echt het verschil gaan maken.

Marketing

Een goed gesprek over online B2B-leads genereren (die ook nog wat opleveren)

Kijk mee hoe Pim van Wetten (Omron)met een bijna eindeloos assortiment, meerdere B2B-markten bedient én digitaal leads genereert.

Marketing automation
Premium

Adobe koopt Workfront voor 1,5 miljard dollar

Met de overname van Workfront krijgt Adobe producten in handen die het makkelijker maken om de workflow van de digitale marketingpraktijk te beheren.

Venture

De vijf concrete stappen naar de ontwikkeling van buyer personas

Steeds vaker blijkt dat buyer personas een cruciaal onderdeel vormen voor succesvolle content marketing. Werken met deze gedetailleerde klantprofielen blijkt dé succesfactor voor een hoger rendement op marketing investeringen. Waarom? Met buyer personas ben je in staat om klantgerichter te werken, je marketingkosten te drukken, je marketing automation en email marketing naar een hoger te niveau tillen en daardoor meer te leads genereren. Onderzoek door Forrester geeft aan dat 86 procent van best-presterende organisaties gebruik maakt van personas voor hun go-to-market strategie. In deze whitepaper delen we de “vijf stappen naar de ontwikkeling van buyer personas”.

B2B Digital

Haal meer uit je database met segmentatie en profielverrijking

Tegenwoordig draait e-mailmarketing om meer dan het verzenden van e-mails alleen. Het onderhouden en verrijken van databases behoort vandaag de dag tot het takenpakket van elke moderne E-mail Marketeer of Campaign Manager. Daarnaast beschikken veel organisatie beschikken over (rote of zelfs enorme e-maildatabases vol waardevolle inzichten, die je met wat analysewerk in kunt zetten om je e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen. Deze whitepaper beschrijft hoe je dit in drie stappen kunt doen.

B2B Digital

Wat financials kunnen leren van e-commerce: marketing automation

Berichten die je ongetwijfeld kent van e-commerce giganten zoals Bol.com en Zalando: ‘Geselecteerde items voor jou’ en ‘Er ligt nog iets in je winkelwagentje…’.

Marketing automation
Premium

DML!: ‘Vijfhonderd procent meer leads Carnext’

Het aantal maandelijks leads voor koop- en huurauto’s aan Carnext is dit jaar met 483 procent gestegen. Bovendien wist het zijn geautomatiseerde marketingactiviteiten op te schalen van 1 naar 22 landen.

Marketing

Groei inzetten op hypothese, ‘goed genoeg’ data en Fake doors? | Trends in B2B marketing

Wat zijn de huidige ontwikkelingen in revenue focussed B2B marketing? In deze talk neemt Jaap ons mee langs een aantal B2B trends die kunnen helpen bij het verzamelen van meer waardevolle leads en het genereren van meer omzet. Van Pretotyping tot ungated content, hoe maak je de keuze waarop inzet? En hoe zet je deze trends en ontwikkelingen in om meer groei te realiseren?

B2B Digital