More stories

Responsive Search Ads: Wat zijn het en hoe gebruik je ze? 

De afgelopen jaren zijn er mooie stappen gemaakt op het gebied van automation binnen Google, zo ook wanneer het aankomt op de creatie.

Marketing automation

Zo voorspelt Vakmedianet de deelname aan een evenement 

De waarschijnlijkheid of iemand deel zal nemen aan een evenement is heel goed te voorspellen, zo vertelt Stephanie Gillisse, Marketing Manager Data & Development bij Vakmedianet.

Marketing automation

Hoe krijg je de data van display advertising weer in eigen beheer?

Voor veel adverteerders is display advertising een black box. Met één druk op de knop alle campagnes inzien? Onmogelijk. Maar dat kan ook anders.

Native advertising

Het Concertgebouw: moderne marketing voor een klassiek instituut

In het Concertgebouw is het allang niet meer alleen klassiek wat de klok slaat. Hoe een oud gebouw en moderne marketing automation elkaar ontmoeten.

Marketing automation

Zo communiceert KLM persoonlijk en relevant met tien miljoen reizigers wereldwijd

Met haar iFly-magazine wil KLM zo persoonlijk en relevant mogelijk communiceren met ruim tien miljoen reizigers over de wereld.

Marketing automation

Web push notificaties do’s en don’ts

Chrome en Firefox hebben onlangs aangekondigd dat zij wijzigingen aanbrengen in de verzoeken van toestemming voor push notificaties via de browser.

Marketing automation

Ook de B2B klant wil maar één ding: meer tijd

In de consumentenmarkt eist de klant een snelle en naadloze ervaring en blijft je in ruil daarvoor trouw. Waarom doen we dit nog niet in B2B?

Customer Experience

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

Marketingtechnologie in 2019: trends, investeringen en uitdagingen

Investeringen in marketingtechnologie (martech) zijn in 2019 aanzienlijk toegenomen en blijven stijgen, volgens onderzoek.

Marketing

Hoe volwassen is je datagedreven marketing?

Over de uitdagingen van de alledaagse praktijk die een datagedreven marketing in de weg staan.

Marketing automation

Alle pijlen op Smart Bidding. En dan?

Marketing Automation. Waar we tien jaar geleden handmatig zoveel mogelijk zoekwoorden aan onze Google Ads accounts toevoegden, adverteren we nu dynamisch.

Marketing automation

Marketing automation is meer dan een drip campagne: automatiseer je sales

Marketing automation wordt steeds slimmer. Je hoeft eigenlijk steeds minder acties handmatig uit te voeren. Je kunt marketing automation makkelijk inzetten in verschillende fases van de customer journey. Door middel van drip campagnes kunnen leads opgewarmd worden, maar daar houdt het niet bij op. Wat gebeurt er als een lead warm genoeg is en opgevolgd moet worden? Sommige tools gaan een stapje verder in het geautomatiseerd aansturen van sales. 

Marketing automation

Hoe kun je meer klanten identificeren met een Customer Data platform?

Hoe kun je CDP’s gebruiken om in real time tot wel vijftig procent meer klanten te vinden door middel van (first party) CRM-onboarding? 

Marketing automation

Marketing automation specialist Rise + Shine overgenomen door Springbok

De Belgische marketing automation specialist Rise + Shine maakt voortaan deel uit van digitaal communicatie- en servicebureau Springbok uit Mechelen. Financiële details zijn niet bekend gemaakt.

Marketing automation

Telindus: focus op service en happy customers

ICT-bedrijf Telindus bestaat volgend jaar 35 jaar en ondergaat ondertussen een flinke transformatie. Director sales en marketing Bas ter Heurne vertelt hoe het ICT-bedrijf zich transformeert tot een echte serviceorganisatie. Tegelijkertijd zet Telindus sterk in op ‘een ultieme klantbeleving’.

Customer Service