More stories

Fabian Stenger (Slashlead): ‘E-mailmarketing, maar dan simpel’

Bedrijven die beschikken over emailadressen van hun klanten zouden daar veel meer mee kunnen doen. ‘Ondernemers richten vaak 80% van hun tijd op nieuwe klanten, maar de omzet komt van de bestaande klanten. Door die veel meer aandacht te geven en de email die je uitstuurt relevant en herkenbaar te maken krijg je een hele compacte flow van e-mail marketing’, aldus Fabian Stenger van Slashlead. Het bedrijf biedt een platform voor e-mail-marketing gericht op de MKB-er.

E-mailmarketing

Hybride shopping: de ideale combinatie tussen automation, machine learning en handmatige sturing

Google stuurt met de laatste nieuwe functies steeds meer richting machine learning en automation. Nieuwe automatische biedstrategieën worden uitgerold. Door het proces van machine learning en omdat de strategieën door meer gebruikers worden ingezet, gaan de bijbehorende algoritmes steeds beter presteren. Eén van de automatische biedstrategieën die Google onlangs heeft uitgerold is smart Shopping. 

Online advertising

In 7 stappen naar een effectieve online marketingstrategie

Volgens de Emerce Research 2018 komt een gebrek aan visie in de marketingstrategie veel voor. Uit het onderzoek komt naar voren dat veel CMO’s en digitale marketingafdelingen vooral goed blijken te zijn in het identificeren en opsporen van specifieke problemen, maar daarbij het overkoepelend overzicht missen. Om het gebrek aan visie op te lossen is een sterke online marketingstrategie een absolute must. Maar hoe stel je deze op? 

Marketing automation

Zo laat Vakmedianet haar bezoekers gepersonaliseerde content zien

Door inzet van een integraal klantbeeld en slim opgebouwde campagnes maakt Vakmedianet niet alleen nieuwsbrieven dynamisch maar ook de content op zijn websites. Met een fors hogere click through ratio als resultaat, vertelt Stephanie Gillisse, Marketing Manager Data & Development bij Vakmedianet.

Marketing automation

Personalisatie-experts: ‘Geef de klant de touwtjes in handen’

Iedereen wil ‘iets’ met personalisatie, maar hoe? Wat heb je nodig, welke tools gebruik je en hoe richt je deze in zodat je gepersonaliseerd kunt communiceren? Personalisatie is het op maat maken van producten en diensten, op basis van eigenschappen of voorkeuren van de gebruiker. 

Conversie

Best practices voor een account based strategie

Het belang van een moderne account based strategie neemt toe. Inmiddels is elke B2B-marketeer bekend met het begrip “Account based marketing (ABM)” of is zelfs aan het kijken hoe dit te integreren is in hun marketingautomation-strategie. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een moderne account based marketing strategie.

B2B Digital

Trendrapport: B2B-marketing combineert online en offline voor betere leads

In de B2B blijkt een goede mix tussen offline en online marketingkanalen het beste recept te zijn voor een effectieve leadgeneratie. Op deze manier sluiten B2B-organisaties het beste aan op alle touchpoints in de buyer’s journey. De vraag hoe deze ideale mix eruitziet, wordt beantwoord in het B2B Marketing Trendrapport 2019.

Online marketing

Actito neemt branchegenoot SmartFocus over

Actito, een expert op het gebied van marketing automation uit Louvain-la-Neuve, neemt SmartFocus over. Die doet ongeveer hetzelfde, maar hanteert een Software-as-a-Service (SaaS) model.

Marketing automation

Personalisatie is nog een ontdekkingsreis voor branche die ultieme klantervaring wil bieden

De reisbranche is bij uitstek gericht op persoonlijk en gastvrij ontvangen van reizigers. Reisorganisaties zoeken nog wel naar de manier waarop ze hun klanten het beste persoonlijke aanbiedingen kunnen doen via digitale platforms.

Customer Engagement

AMP gaat e-mailmarketing veranderen: ‘Je hoeft de inbox niet meer te verlaten’

Binnen e-mailmarketing is AMP voor e-mail een van de grootste ontwikkelingen van dit jaar. Filip Stanis van Google weet alles over dit framework en hoe je dit binnen Gmail kunt inzetten. welke mogelijkheden ziet hij?

E-mailmarketing

Dit gaat komend jaar gebeuren in e-mailmarketing

Experts voorspellen dat de topics met de grootste impact in e-mail over vijf jaar zijn: AI, data, content, GDPR, automation en personalisatie. Maar wat zijn de onderwerpen van vandaag?

E-mailmarketing

CDP of DMP? Een combinatie kan ook

Als je tegen de grenzen van je CRM-systeem aanloopt, dan kun je een CDP (customer data platform) of een DMP (data management platform) overwegen. Beide hebben hun voor- en nadelen. Wat zijn de verschillen en hoe kun je ze combineren?

Marketing automation

Inbound marketing gaat naar hoger niveau met dynamische content en realtime reageren

Inbound marketing verandert onder invloed van onder andere social, mobile en personalisatie. Moderne oplossingen groeien daarin mee.

Marketing automation

Inbound marketing brengt nieuwe klanten. 14 experts vertellen hoe

Klanten die vanzelf naar je toekomen? Dat klinkt als de droom van iedere ondernemer, maar met goede inbound marketing krijg je het echt voor elkaar. Toegegeven, traditionele marketing werkt over het algemeen ook nog prima, maar inbound marketing brengt je business anno 2019 echt naar ‘the next level’. Zodra je prospects de informatie biedt die ze zelf zoeken heb je beet! Toch? Of werkt het niet zo simpel?

Online marketing

Waarom PIM de spil van een e-commercestrategie moet zijn

Zonder Product Management System is het moeizaam en tijdrovend om juiste, consistente en real-time data te leveren aan al je marketingchannels en leveranciers. Een must-have tool dus. Maar eigenlijk wil je dat je PIM geen tool is, maar deel uitmaakt van je e-commerceplatform.

PIM