More stories

Vraag naar klantenservicemedewerkers blijft groeien

De vraag naar klantenservicemedewerkers blijft groeien. In het eerste kwartaal van dit jaar waren er 8000 vacatures, 3000 meer dan in het eerste kwartaal van 2017. Ook steeg in deze periode het totaal aantal mensen werkzaam in klantcontactberoepen flink: van 140.000 naar 154.000. Dat blijkt uit CBS-cijfers die uitkeringsinstantie UWV en de Klantenservice Federatie (KSF) onderzochten.

Customer Service

Nederlandse regering wil aanpassingen AVG

De Nederlandse regering heeft in Brussel bij de Raad input geleverd op de herziening van de privacywetgeving AVG. Strengere regulering is bijvoorbeeld nodig om discriminatie door algoritmes en profilering te voorkomen. En op grote techbedrijven moet meer controle komen.

Privacy

MeMo2 lanceert crossmediaal bereiksplatform

“Hebben TV campagnes nog wel voldoende bereik, aantrekkelijke audiences of effect voor een merk? Dat weten de zenders niet altijd zelf, maar de gebruikers van ons nieuwe platform wel”, vertelt Marcel Vogels van MeMo2 over het nieuwe crossmediale meetplatform voor marketeers.

Marketing

Dashboarding: Van ruwe data naar actiegerichte inzichten

Numbers have an important story to tell. They rely on you to give them a clear and convincing voice. ’’ aldus Stephen Few. De hoeveelheid data die organisaties verzamelen neemt in een rap tempo toe. Het analyseren van deze data biedt veel kansen voor digital marketeers. Maar hoe vertaal ruwe data in actiegerichte inzichten? En wat is de toegevoegde waarde van een (online) dashboard? Lees het antwoord in deze whitepaper.

Analytics

Is je contentmanagementsysteem (CMS) wel veilig?

De beveiliging van websites is altijd belangrijk, maar we zien toch vaak dat bedrijven concessies doen. Als gevolg slagen veel bedrijven er niet in om hun website up-to-date en optimaal beschermd te houden.

CMS

Google zet reclameborden op Maps

Bedrijven, winkels en andere instanties die draaien op passerend publiek kunnen binnenkort reclameruimte gaan kopen op Google Maps. Met een druk op de knop voegen gebruikers een extra stop toe aan hun routekaart.

Marketing

Tijd voor een nieuwe kijk op ROI: de Return on Experience

De impact van een goede of slechte klantervaring is inmiddels zo groot dat het tijd is om met een nieuw model te werken: de Return on Experience (ROX). Naast de veelgebruikte traditionele metrics om een ROI en het bedrijfssucces vast te stellen, helpt deze ROX om de aandacht te vergroten voor verbeteringen van de klantervaring.

Customer Experience

De impact van Intelligent Tracking Prevention (ITP) op A/B testen

De laatste jaren is in de Safari browser een aantal wijzigingen uitgevoerd om de privacy van websitebezoekers te beschermen zodat gebruikers steeds lastiger gevolgd kunnen worden.

Online marketing

24/7 toegang tot gegevens in Mijn Amsterdam

Mijn Amsterdam is sinds maandag live. De site is het persoonlijke digitale portaal waar alle Amsterdammers 24/7 hun persoonlijke gegevens en gemeentelijke producten en diensten kunnen inzien.

Contentmarketing

Emerce Update: ‘Succes op Instagram is het creëren van herkenning’

Bram van Houtum van Instagram Nanny stopte enkele jaren terug met zijn succesvolle ondernemingen in de dance om zich toe te leggen op sociale media, en dan met name Instagram. Via verschillende accounts bereikt hij 2,7 miljoen volgers. Gisteren sprak hij op Emerce Update Instagram. “Ik deel niets dan niet dicht bij mijzelf staat”.

Influencer marketing

Een connected customer experience creëren? Gebruik deze tips

Het internet voorziet in allerlei informatie, waardoor de klant nauwelijks nog iets wijs gemaakt kan worden. Volgens Forrester bevinden we ons in “The Age of the Customer”, waarbij de klant in control is. Hoe zorg je voor een optimale digitale customer experience? Door alle afdelingen binnen je organisatie als één team te laten samenwerken voor een connected customer experience. Maar hoe realiseer je deze ambitie?

Customer Experience

Een mini-website in de mail met AMP: dé nieuwe trend in e-mailmarketing

E-mail software provider (ESPs) Copernica ondersteunt sinds deze week als een van de eerste Nederlandse ESPs AMP in e-mail. Een duik in de verwachtingen. 

E-mailmarketing

Emerce Update: Instagram ideaal voor de synthetische generatie

bol.com vreest de komst van Amazon.nl niet. Voor het eerst reageerde de retailer bij monde van Tom Hensen (manager social & content marketing) gisteren bij Emerce Update Instagram op de komst van de Amerikaanse internetreus naar Nederland. “Ik denk dat we de Nederlandse en Vlaamse consument wat beter begrijpen. Wij weten wat Koningsdag is en wat de Gentse Feesten zijn.”

Influencer marketing

Google: kleine ondernemers slecht vindbaar

Tweederde van de kleine MKB’ers is online slecht vindbaar en een derde heeft niet eens een website. Google brengt daarom een hulpmiddel uit waarmee retailers hun webshop kunnen optimaliseren.

Retail

Takeaway.com sponsor van UEFA EURO 2020

Takeaway.com wordt een van de sponsoren van het EK Voetbal dat in 2020 in meerdere Europese landen wordt gespeeld.

Marketing