More stories

30.000 claims tegen Facebook vanwege privacyschendingen

Tegen het middaguur hadden Consumentenbond en Data Privacy Stichting (DPS) al 30.000 meldingen binnen voor een rechtszaak tegen Facebook. Facebook moet gebruikers in Nederland compenseren voor het schenden van hun privacy.

Privacy

Miele vestigt digitale hub in Zuidas

Elektronicamerk Miele heeft zijn ‘digitale hub’ geopend op de Zuidas in Amsterdam. Het Duitse bedrijf verkoos Amsterdam boven Berlijn, Stockholm en Londen voor het zogeheten Miele X, weet het FD.

Marketing

‘Marketeers niet klaar voor volgende digitale stap’

Slechts een op de vijf marketingteams hebben alle cruciale digitale expertises in huis. De rest huurt dat in, al wil een aanzienlijk deel die vaardigheden liever insourcing. De grootste drempel: gebrek aan mensen en kennis binnenshuis.

Marketing

Buitenreclame exploitant JCDecaux biedt meer inzicht in bezoekersverkeer

Buitenreclame exploitant JCDecaux maakt het per 1 juli mogelijk meer inzicht te krijgen in het verkeer rondom zijn digitale schermen. Daartoe werkt het bedrijf samen met Resono.

Marketing

Campagnepanel: ‘Fantastisch en fantastischer’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een campagne van Reporters without Borders in Minecraft over persvrijheid en censuur omzeilen. 

Online marketing

Hoe bereik je de perfecte mix tussen een Google Ad Grants en Google Ads zoekcampagne

Je Google Ad Grants campagne aanvullen met een betaalde Google Ads zoekcampagne? In dit blog lees je waarom je dat moet willen.

Online advertising

“Vecht of vlucht” hoe Uber Eats snel groeide tijdens COVID-19

Marketingteams bevinden zich vaak met beperkte middelen, maar er wordt nog steeds verwacht dat ze complexe campagnes lanceren met tientallen markten of productaanbiedingen. Welke processen, structuur en tools kunnen marketeers gebruiken om snel te schalen met weinig middelen? We bekijken een van de snelstgroeiende internationale bedrijven en zien hoe ze een enorm merk hebben geschaald met een Marketing Ops-team van minder dan drie werknemers.

Food

Zo is Philips tot een volwassen martech-stack gekomen

Met een steeds veranderend aanbod van duizenden marketingtools is het creëren van een volwassen martech-stack voor veel organisaties een grote uitdaging.

Online marketing

Spotify test nieuw advertentieformaat in app

Spotify test een nieuw advertentieformaat voor podcasts. Gebruikers kunnen in de app meteen reageren op een aanbod van sponsors en worden dus niet aangemoedigd om een coupon te gebruiken op een externe website.

Online advertising

STER: Cookies weg, online omzet omhoog

De online reclameomzet van STER is begin dit jaar met tussen de zestig en tachtig procent gestegen. Dat is ná het afschaffen van 3rd party cookies. Zelfs tijdens het begin van de coronacrisis boekte de NPO-exploitant groeicijfers van tussen de tien en twintig procent.

Online advertising

‘Uitgevers willen af van Facebook, Google’

Uitgevers beginnen in te zien hoe diep ze zich in het ecosysteem van Facebook en Google hebben genesteld. Ze zitten te diep in de haarvaten. Directies willen daar van af. Ze zoeken en implementeren alternatieve, vaak zelf gehoste systemen.

Publishing

Is je organisatie klaar voor feature management en productexperimenten?

Twintig jaar geleden werden technologiebedrijven getroffen door de ‘Agile Revolution’. Tegenwoordig is agile werken heel normaal en nieuwe op agile gebaseerde projectmethodieken zijn ontstaan. Denk aan continue integratie, delivery en deployment. Hun grote aantrekkingskracht is dat deze processen en tools de kwaliteitsbeoordeling automatiseren, en ervoor zorgen dat wanneer code stukje bij beetje wordt samengevoegd – en niet op één big bang-releasedag – werkt. Maar hoe maak je de transitie naar deze nieuwe filosofieën?

Conversie

BvA dringt bij Facebook aan op zelfregulering

De Bond van Adverteerders heeft in een gesprek met Facebook Nederland aangedrongen op zelfregulering. BvA is een van de oprichters van de Stichting Reclame Code. Daarin spreken alle belanghebbenden in de reclame-industrie gedragscodes af, die bijdragen aan het vertrouwen in media en reclame.

Facebook

Negen video’s over sales die iedere marketeer zou moeten bekijken

Wanneer heb je als marketeer voor het laatst een video over sales gekeken? Naast de bekende zaken waar een marketeer zijn kennis over moet bijhouden, is het ook belangrijk om inzicht te krijgen in het salesproces. Na het zien van deze 9 inspirerende videos over sales, mag je jezelf met recht een ‘smarketeer’ noemen.

Dialogue Marketing

SEO A/B testing bij Hunkemöller resulteert in substantiële businessresultaten

A/B testen is een bekend begrip voor customer experience optimization (CXO) of het optimaliseren van advertenties. Het resulteerde voor modemerk Hunkemöller in een substantiële groei.

SEO