Channel conversion

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl

More stories

SpotX realiseert jaaromzet van 112 miljoen

Het online netwerk voor videoreclames SpotX groeide in 2018 met twee procent tot een omzet van 112 miljoen euro.

Online advertising

Inschrijving DDMA Email Summit gestart

Op donderdag 20 juni 2019 wordt DDMA Email Summit gehouden. Kandidaten kunnen zich vanaf nu aanmelden in de categorieën E-mail Campagne en E-mail Professional. In de Battle of the Agencies gaan daarnaast bureaus de strijd aan om Agency van het Jaar te worden, met dit jaar Holland Casino als opdrachtgever.

E-mailmarketing

Burst wordt digitaal partner van Baderie

Baderie lanceert deze zomer een nieuwe website, wat het resultaat is van een nieuwe marketingcommunicatiestrategie. Voor het optuigen en uitvoeren van de digitale kant schakelt het Burst in.

Digital Agencies

Google verwijderde in 2018 2,3 miljard dubieuze advertenties

Google heeft vorig jaar 2,3 miljard dubieuze advertenties opgeruimd, oftewel 6 miljoen per dag. 58 miljoen reclames waren ronduit schadelijk, namelijk een poging tot phishing (het hengelen naar persoonsgegevens).

Online advertising

Nestle Purina claimt eerste branded Cat Lens

Nestle Purina heeft in samenwerking met Snap naar eigen zeggen ’s werelds eerste branded Snapchat Cat Lens ontwikkeld om de naamsverandering van het grootste Scandinavische merk kattenvoer Pussi naar Latz onder de de aandacht te brengen.

Online marketing

Creatief bureau N=5 start brandpublishing tak N=Content

N=5 start, naar eigen zeggen als eerste reclamebureau in Nederland, een nieuwe tak die zich volledig richt op brandpublishing: N=Content. Brandpublishing is een vernieuwende vorm van marketing waar met redactionele formats het merkverhaal wordt verteld.

Contentmarketing

De toegevoegde waarde van een PIM-systeem bij procesoptimalisatie

“Hoe kunnen we de omzet versnellen en de marges verbeteren?”. Iedereen binnen je organisatie wil het antwoord op deze vraag weten, van het topmanagement tot je marketingcollega’s. Dit eBook gaat in op het belang van een Product Information Management (PIM) systeem bij het creëren van omzet momentum. Dit eBook beschrijft drie manieren van hoe je omzet momentum kunt creëren.

Marketing

Sogeti ontwikkelt chatbot voor zorgverzekeraar

Sogeti heeft een chatbot ontwikkeld voor DSW die via een pop-up window klantvragen op de website van de zorgverzekeraar beantwoordt. Naar verwachting handelt chatbot Nikki straks zo’n 75 procent van alle klantvragen af.

Customer Service

Disney toont interactieve filmposter op SxSW

Disney werkt komende drie jaar met Accenture Interactive aan het digitaliseren van de beleving rondom speelfilms in de bioscoop. Een interactieve filmposter met Dombo is een eerste resultaat daarvan.

SxSW Interactive

Consumentenbond blij met optreden tegen cookiewalls

De Consumentenbond is blij dat de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat optreden tegen cookiewalls. Bedrijven mogen bezoekers die hun tracking cookies niet accepteren, de toegang tot hun website niet ontzeggen.

Analytics

Hoe zet je SEO A/B-testen succesvol in?

Het begrip A/B-testen is vooral bekend van testen met het doel om de conversieratio van websites te verhogen. Ook binnen advertisingkanalen wordt getest met onder andere advertentieteksten en visuele uitingen. SEO A/B-testen komt nog weinig ter sprake, maar is een zeer interessante ontwikkeling in de markt. Je kunt namelijk de ROI van een aanpassing voorspellen door te testen en zo meer urgentie creëren rondom doorvoering van SEO implementaties.

Search

Gilette in influencermarketing met Twitch

Gilette houdt een tijdelijke promotie met Twitch waarbij gamers spaarpunten kunnen verdienen om uit te geven aan hun favoriete streamers.

Influencer marketing

Nepnieuws Bitcoin Revolution wordt geen strobreed in de weg gelegd (update)

John de Mol waarschuwde in oktober persoonlijk voor misbruik van zijn naam en foto’s bij dubieuze advertenties over bitcoinsoftware op Facebook, maar dat heeft  weinig geholpen. De laatste weken duiken dezelfde nepadvertenties weer in alle hevigheid op. Klachten bij Facebook worden niet serieus genomen, het netwerk meldt doodleuk dat de advertentie ‘binnen de regels valt’.

Marketing

Bol.com geeft Select-abonnees extra korting

Bol.com wil de abonnees op ‘logistieke’ dienst Select meer voordeel gaan geven en onderzoekt wat het best resoneert bij klanten. Het houdt nu een proef met extra korting.

Online marketing

Ngage zet gekromde LED-schermen in

Ngage Media heeft twee nieuwe curved 12m2 LED-schermen in gebruik genomen, de eerste in hun soort. De schermen bevinden zich op de zuilen naast de entree van het Corio Center aan de Saroleastraat in het centrum van Heerlen.

Online marketing