Mediahuis kiest technologie voor politieke campagnes
Mediahuis Nederland kiest voor techbedrijf Adhese om politieke advertenties uit te serveren.
Mediahuis Nederland kiest voor techbedrijf Adhese om politieke advertenties uit te serveren.
Geen blauwe links meer, maar lange doorwrochte antwoorden op zoekvragen. Dat wordt de nieuwe interface van Google. Behalve in Europa. AI-gegenereerde antwoorden nemen het over van de decennia bekende pagina’s met blauwe, klikbare hyperlinks.
We willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit.
DPG Media zal politieke advertenties voortaan op een nog transparantere en gecontroleerde manier distribueren via haar kanalen. Daarmee volgt het mediabedrijf niet alleen de vernieuwde Europese regelgeving, maar bouwt het ook extra controlemechanismen in.
Podcast De Boardroom in strategische samenwerking met Sijthoff
Het Nederlandse medialandschap krijgt er een nieuwe speler bij die belooft een hardnekkig probleem in de advertentiewereld op te lossen. WallyMatters heeft een platform dat programmatic brandingcampagnes real-time kan optimaliseren door te voorspellen welke advertenties daadwerkelijk merkwaarde opleveren.
Vanaf vandaag kunnen alle verkooppartners en leveranciers van bol aan de slag met Branded Shelves: een nieuw selfservice advertentieproduct waarmee zij hun merk en productassortiment op een meer visueel aantrekkelijke en belevende manier kunnen presenteren aan klanten.
VDS Publishers B.V., het mediabedrijf achter onder andere TopGear.nl en JFK.men, heeft een strategisch belang genomen in het Nederlandse adtech-bedrijf Planet Nine Media.
Na het vertrek van CEO Mark Read stapt ook de Chief Operating Officer op. Andrew Scott werkt ruim 25 jaar voor de reclamegigant.
De Bijenkorf breidt zijn digitale portfolio marketing- en retailmedia uit met contactpunten in het fysieke domein van de winkels.
Ubbo Maagdenberg is benoemd tot CEO van Happy Horizon, de grootste Nederlandse bureaugroep met zeven hubs door heel Nederland en met klanten zoals Klaverblad, Intergamma, de centrale overheid, Sligro, Obvion, Hoogvliet, Logitech, Electronic Arts, EP, Xenos, NN Group, CSU en Het Nederlandse Rode Kruis. Maagdenberg volgt hiermee oprichter Walter van de Wege op.
De twee Live! Evenementen van Emerce – Digital Marketing Live en E-Commerce Live! – vinden volgend jaar eerder dan gebruikelijk plaats in de Amsterdamse Beurs van Berlage. E-Commerce Live! wordt voor het eerst op een vrijdag gehouden.
De advertentie-inkomsten van Reddit waren in het afgelopen kwartaal hoger dan ooit. Dat succes wordt heeft alles te maken met groeiende interesse in Reddit als bron van menselijke inzichten in producten — in tegenstelling tot AI-gegenereerde samenvattingen of mogelijk gemanipuleerde reviews op productpagina’s. Mensen vertrouwen steeds vaker op Reddit voor echte ervaringen en meningen. Met dat in gedachten is het de moeite waard om na te denken over hoe je gebruik kunt maken van discussies op Reddit — zowel voor onderzoek als om je doelgroep te bereiken.
De Japanse eigenaren van marketing- en reclamegroep Dentsu zetten de internationale activiteiten in de etalage. Die tak groeit maar niet en schrijft rode cijfers.
Merken blijven hun publiek effectief bereiken via audio. In de eerste zes maanden van 2025 investeerden adverteerders ruim 118 miljoen euro in audioreclame. Dat is vrijwel gelijk aan dezelfde periode van vorig recordjaar en onderstreept de kracht van audio in een uitdagende markt en tijd. De netto omzetcijfers zijn afkomstig uit de nieuwste rapportage van Audify.