More stories

Deze 5 bedrijfsuitdagingen pak je vandaag nog aan met AI

AI staat volop in de belangstelling, maar het succes van je organisatie wordt uiteindelijk bepaald door tevreden klanten. De beste AI maakt het voor bedrijven gemakkelijker om een goede klantervaring neer te zetten. Van schaalbare contentcreatie tot het opvolgen van leads: deze vijf AI-toepassingen helpen je om klanten beter te bedienen.

Marketing

Tilburgse bedrijvengroep gaat verder als Solid Agencies

Een groep bedrijven rondom ondernemer Rob Bogaers verenigt zich als partners onder de merkvlag Solid Agencies.

Marketing

Matthijs Jaakke benoemd tot tot Agency Lead Snap Nederland

Snap Inc., het bedrijf achter Snapchat, benoemt per 1 juli Matthijs Jaakke tot Agency Lead voor Nederland. Matthijs gaat een sleutelrol spelen in het verder laten groeien van Snap in deze regio en het versterken van relaties met mediabureaus, agencies en partners.

Online marketing
Premium

Nederlandse advertentiemarkt groeit door, digitale spelers blijven domineren

De Nederlandse advertentiemarkt blijft groeien, gedreven door de sterke economie en de hoge koopkracht van de consument. In 2024 groeide de markt met 9,5 procent, waarbij digitale platformen (Digital Pure Players – DPP) een aanzienlijke groei van 13,2 procent lieten zien, resulterend in een omzet van 5 miljard euro, zo blijkt uit cijfers van IPG Mediabrands.

Online advertising

Sentimentanalyse en klantbeleving: hoe AI emoties leest en merken klantgerichter maakt

Sentimentanalyse is een AI-toepassing die bedrijven helpt niet alleen te luisteren naar wat klanten zeggen, maar ook te begrijpen wat ze voelen.

Communicatie

Cut the Code benoemd tot enterprisepartner Webflow

Het Amerikaanse Webflow, een van de snelstgroeiende websitebuilders, heeft het Nederlandse bureau Cut the Code benoemd tot officiële Webflow Enterprise Partner.

Marketing

Sanne Houterman verruilt Publicis Groupe voor Cheil Benelux

Sanne Houterman is vandaag gestart als Strategy Director van Cheil Benelux. Ze wordt per direct verantwoordelijk voor de strategische leiding van het bureau en de strategische aanpak van alle klanten van Cheil.

Digital Agencies

[Podcast Shaping the Future] Marlene ten Ham: ‘Begin met visie, niet met technologie’

Wat betekent het om als retailer relevant te blijven in een tijd waarin digitale en fysieke werelden samensmelten en technologie dagelijks verandert?

Artificial Intelligence

[Podcast] Doorzetters met Britt Messing: hoe ze een TikTok-idee omvormde tot een miljoenenbedrijf

Op vrijdagavond stond Britt Messing (27) met haar collega’s aan de bar. Maar op maandagochtend moest ze als leidinggevende iemand serieus aanspreken.

Influencer marketing
Premium

WhatsApp stelt advertenties in de EU uit wegens privacyzorgen

Meta heeft recent wereldwijd advertenties geïntroduceerd in WhatsApp, maar in de Europese Unie wordt deze uitrol uitgesteld. WhatsApp heeft aan de Ierse privacytoezichthouder laten weten dat advertenties in de EU pas in 2026 worden ingevoerd.

Online advertising

AI en platformregulering: hoe de AI Act, DSA en DMA je marketing beïnvloeden

Voor effectieve online marketing zijn de grote platformen zoals Meta, Google en TikTok onmisbaar. AI speelt bij hen een grote, deels verborgen, rol.

Artificial Intelligence
Premium

Rathenau Instituut: beperk risico’s internet tracking

Internetgebruikers betalen een hoge prijs voor gratis apps en websites. De overheid slaagt er momenteel onvoldoende in om de risico’s van online tracking te beperken. Dat is de conclusie van het rapport ‘De prijs van gratis internet’, waarin het Rathenau Instituut de Tweede Kamer oproept om met het trackingbeleid een andere weg in te slaan.

Analytics

Hoe duurzaamheid je winst vergroot en je merk versterkt

We zien het overal in boardrooms, vergaderkamers en congreszalen. Gaat het over duurzaamheid als bedrijfsdoel, dan wordt het stil. CMO’s en sustainability managers weten dat ze duurzaamheid en transparantie hierover moeten aanpakken, maar er lijken altijd andere prioriteiten te zijn. Volgend kwartaal, of misschien volgend jaar? Er zijn genoeg redenen om nu al te praten over de inspanningen van je bedrijf om duurzaam te zijn en daarover te communiceren. Elke dag dat je wacht, mis je omzet, klantloyaliteit en concurrentievoordeel. Wil je deze kans grijpen? Of neem je genoegen met een inhaalslag wanneer je daar uiteindelijk toe gedwongen wordt? 

Marketing

(Emerce TV) Retailmedia Bol: 1 miljard ads per maand

De reclametak van Bol genereert maandelijks meer dan een miljard reclame-impressies en bereikt dagelijks 2,5 miljoen klanten, waarvan een deels zelfs meerdere keren per etmaal.

Retailmedia

Alsnog advertenties in WhatsApp

Meta rolt dan toch wereldwijd advertenties uit binnen WhatsApp, maar deze worden bewust beperkt tot de Updates-sectie (Status-chats). Met meer dan 3 miljard maandelijkse gebruikers, waaronder ongeveer 200 miljoen bedrijven, introduceert WhatsApp niettemin zijn eerste in-app advertenties.

Online advertising