More stories

Influencers aarzelend met ‘groene postings’

Het merendeel van de influencers wil wel posten over groen en duurzame zaken, maar de meesten voelen zich geremd. Ze durven niet vrijuit te spreken.

Influencer marketing

De impact van ‘purpose-driven’ op de marketingwereld

De ‘waarom’-vraag ontpopt zich binnen de marketingwereld steeds meer als de belangrijkste vraag die organisaties zichzelf stellen.

Strategy

TriplePro Online Marketing en BAMMBOO bundelen krachten

TriplePro Online Marketing en BAMMBOO hebben aangekondigd hun krachten te bundelen.

Digital Agencies

EDAY: Bang & Olufsen over de merkcampagne See Yourself in Sound

Het Deense audiomerk Bang & Olufsen lanceerde enkele maanden zijn nieuwste merkcampagne. Zoals de naam al doet vermoeden, geeft deze campagne invulling aan de nieuwe merkrichting van het audiomerk door de muzieksmaak van luisteraars tot leven te wekken in de vorm van interactieve avatars die volledig uniek zijn voor iedere muzieksmaak. Je hoort er meer over op Emerce EDAY op 5 oktober.

Customer Experience

Infographic: Hoe marketeers generatieve AI gebruiken

De nieuwste golf van AI-apps heeft een venster geboden op een wereld van nieuwe mogelijkheden, maar als je er echt mee aan de slag gaat, merk je dat er nogal wat beperkingen zijn. Toch houdt dat marketeers niet tegen om te experimenteren. De onderstaande infographic belicht een reeks statistieken over generatief AI-gebruik.

Artificial Intelligence

Aantal uitgevoerde outbound telemarketing-campagnes lager

Het totaal aantal uitgevoerde outbound telemarketing-campagnes ligt 15 procent lager dan vorig jaar. Dit wordt deels verklaard door de herziene Telecommunicatiewet. Consumenten kunnen sinds 1 juli 2021 alleen na het geven van toestemming of als klant gebeld worden, wat gevolgen heeft gehad voor het volume. Ook de krapte op de arbeidsmarkt speelt een rol. Het tekort aan personeel vormt, net als in andere branches, ook een grote uitdaging voor de telemarketingsector. Dit blijkt uit de DDMA Telemarketing Benchmark 2023.

Marketing

Finalisten Dutch Creativity Awards 2023 bekend

ADCN onthult de complete lijst van 172 finalisten van de Dutch Creativity Awards 2023. De finalisten zijn geselecteerd uit ruim 700 inzendingen in acht disciplines en 55+ categorieën. De uitreiking vindt plaats op 31 oktober in Theater Amsterdam.

Creative

Dit zijn de nominaties voor juryprijzen Website van het Jaar

Wie zijn volgens de lezers van Emerce de beste start-up, scale-up en het groenste online bedrijf? Hieronder vind je de nominaties.

Venture

Transparantie als troef in een tijd met nóg meer wetgeving en zonder cookies

In plaats van steeds met nieuwe technische oplossingen te komen bij het verschijnen van nieuwe privacywetgeving, kun je ook bewust transparantie kiezen.

Privacy

Persoonsgegevens en sociale media: waar gaan we naartoe?

Nieuwe wetgeving, minder gebruik van persoonsgegevens en targeting, en vragen om expliciete toestemming: wat wordt de toekomst van data en sociale media?

Social

AI-gestuurde optimalisatieplatformen voor retailmedia: de ontwikkelingen en de praktijk

Ook voor retailmedia komen er steeds meer optimalisatie-‘tools’. Wat is er beschikbaar, hoe werkt het en wat zijn de prestaties in de praktijk?

Online advertising

Supermarkt Odido niet blij met nieuwe naam T-Mobile

Meer dan zes miljoen Nederlanders veranderden dinsdag automatisch van telefoonnetwerk: T-Mobile en Tele-2 werden Odido. Ondernemer Jamal Ali kan er niet om lachen: als hij nu op Google zoekt op Odido, al sinds jaar en dag de naam van zijn in Enschede gevestigde Poolse super, vindt hij alleen maar advertenties voor het telecombedrijf, meldt het AD.

Marketing

Amerikaanse adverteerders: ‘Liever tv-talent dan influencers’

Adverteerders wenden zich steeds vaker tot tv-bedrijven om met hun presentatoren te werken dan met influencers. Die laatsten blijken niet altijd even professioneel.

Marketing

Consument wil meer info over duurzaamheid adverteerders

De consument wil meer informatie van adverteerders over hun duurzaamheid, maar wil verder geen activisme van de betreffende fabrikant.

Marketing

Coen Olde Olthof (Junbi.ai) over YouTube-advertentieanalyses met AI: van mening naar meting

Neuromarketing geeft veel inzichten maar is omslachtig. Met behulp van AI kun je nu binnen een paar minuten weten of je YouTube-advertentie werkt of niet.

Analytics