Channel conversion

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl

More stories

Grote consultants en hechte relaties veranderen bureauwereld en werk

Terwijl de grote consultants zich definitief vestigen in de bureauwereld, verandert de relatie tussen bestaande digitale makers en klanten. En daarmee ook die tussen merken en hun klanten. Die relatie wordt namelijk steeds hechter. Daardoor ontstaat ruimte voor een nieuwe vorm van creativiteit.

Digital Agencies

Zo bereik je millennials met user-generated content

Iedereen die geboren is tussen 1980 en 2000, is een millennial. Geen enkele andere generatie is zo groot en koopt zo veel als ‘generatie Y’. Hoe komt dat?

Customer Loyalty

Groei advertentiemarkt voor rekening multinationals

Online adverteren groeit dit jaar over de gehele linie. De grootste stijging? De domeinen social (+45 procent) en video (+42 procent). Qua uitgaven zal de groei over heel 2017 uitkomen rond de 11 procent, is de verwachting.

Online advertising

Waarom je als bedrijf moet vloggen

Iedereen vlogt tegenwoordig. Kinderen, 50+ers, celebrities, maar ook steeds meer bedrijven en organisaties beginnen met vloggen. Hoog tijd dus om de do’s and don’ts van vloggen eens door te nemen op YouTube, Facebook live of Instagram Stories. Dit zijn de zaken waarmee je rekening moet houden. 

Video

Zakelijke tarieven Google Maps ontploffen

Vandaag wordt een nieuwe prijsmodel voor zakelijk gebruik van Google Maps actief. De tarieven gaan met honderden tot soms duizenden procenten omhoog. Dat raakt onder meer retailers, transport- en vervoersbedrijven en vakantieorganisaties.

Online marketing

Affiliatenetwerk Daisycon start cryptokanaal

Affiliatemarketing netwerk Daisycon start een nieuw kanaal gericht op diensten rond cryptomunten en blockchain. Dat kan zowel hardware (wallets, mining) als software (trading) zijn.

Online advertising

Infographic: zo lezen we online

Het internet is een vluchtig medium. Zo vluchtig zelfs, dat onze aandacht is teruggelopen van 12 seconden in het jaar 2000 naar 8 seconden vandaag de dag. Volgens Time wordt 55 procent van de webpagina’s maar 15 seconden bekeken en een gemiddelde bezoeker leest ongeveer 62 woorden per pagina. Hier moeten we dus alweer stoppen. Maar gelukkig hebben we de plaatjes nog.

Marketing

Adblocker Ghostery gaat reclame tonen

In de onlangs nieuw uitgebrachte versie van Ghostery zitten een optie die gebruikers reclame vertoont. Opmerkelijk voor een adblocker, al proberen de Duitsers het ‘leed’ te verzachten met een aanverwant bonus- of kortingsprogramma.

Online advertising

Een datagedreven organisatie draait op samenwerking van tools en mensen

Er zijn tientallen marketingtools die het werk van de marketeer makkelijker moeten maken, maar die ook zorgen voor een nieuw probleem: de tools die je inzet hebben alleen impact als ze samenwerken. Het geheel is immers altijd meer dan de som der delen, daarin is data-gedreven marketing geen uitzondering. Dit geldt niet alleen voor de inzet van marketingtechnologie. Ook de interne organisatie van marketing, sales en service heeft meer impact als ze samenwerken binnen gezamenlijke doelstellingen.

Data-gedreven marketing begint daarom met een breed gedragen waarheid en visie binnen de organisatie. Een waarheid met betrekking tot de data die je als brandstof voor je marketingmotor gebruikt en een visie waar je het als organisatie allemaal voor doet. In dit artikel laat ik zien waarom die waarheid en visie zo belangrijk zijn en welke eisen je moet stellen om succesvol te zijn met data-gedreven marketing.

Customer Experience

Jelle Kolleman (Made.for.digital) ‘Mijn ambitie zit in het wereldwijder worden’

Made.for.Digital, mede opgericht door MediaMonks, is een bedrijf in videoproducties dat in drie jaar tijd enorm groeide, en naast Amsterdam, vestigingen heeft in Los Angeles en Singapore. Aan het woord mede-oprichter Jelle Kolleman. ‘Ik heb de missie uitgesproken om een wereldwijd productiehuis te bouwen onder de vlag van MediaMonks.’

Video
Meer in Marketing