More stories

Winnaars DDMA EMAS Awards 2025 bekendgemaakt

Tijdens de uitreiking van de EMAS Awards, onderdeel van de jaarlijkse DDMA Email Marketing Automation Summit, zijn vandaag de winnaars bekendgemaakt. De EMAS Awards bekronen de meest innovatieve, effectieve en inspirerende prestaties op het gebied van e-mailmarketing en marketing automation.

E-mailmarketing
Premium

TikTok in 37% van Nederlandse merkcampagnes

TikTok behoort tot de grootste reclameplatformen in Nederland nu het in 37 procent van de brandingcampagnes wordt ingezet. Net iets minder dan YouTube, zo laten nieuwe cijfers van AI-marketingplatform Billy Grace zien.

Online advertising

‘Creaties met AI even effectief en hoog gewaardeerd als traditionele versies’

Uit nieuw onderzoek van Talpa Media en DVJ Insights blijkt dat AI-geproduceerde TV-billboards net zo effectief zijn en even positief worden gewaardeerd als reguliere creaties. Er zijn geen significante verschillen in merkherkenning, waardering, imago of activatie. Voor de effectiviteit van de boodschap maakt het niet uit of een uiting met of zonder AI is gemaakt.

Marketing

Onderzoeksrapport AI & SEO: factoren van invloed in kaart, merkbouwen steeds belangrijker

Welke factoren beïnvloeden zichtbaarheid in chatbots? En hoe speel je daar als marketeer op in? Op deze vragen en meer geeft Emerce antwoord in een onderzoeksrapport dat vandaag is verschenen.

Marketing

Emerce Rapport AI & SEO 2025

Welke gevolgen heeft de toename van zoeken via chatbots? Dit rapport schetst een concreet en genuanceerd beeld van marktontwikkelingen, factoren […]

Marketing

Deze 5 bedrijfsuitdagingen pak je vandaag nog aan met AI

AI staat volop in de belangstelling, maar het succes van je organisatie wordt uiteindelijk bepaald door tevreden klanten. De beste AI maakt het voor bedrijven gemakkelijker om een goede klantervaring neer te zetten. Van schaalbare contentcreatie tot het opvolgen van leads: deze vijf AI-toepassingen helpen je om klanten beter te bedienen.

Marketing

Tilburgse bedrijvengroep gaat verder als Solid Agencies

Een groep bedrijven rondom ondernemer Rob Bogaers verenigt zich als partners onder de merkvlag Solid Agencies.

Marketing

Matthijs Jaakke benoemd tot tot Agency Lead Snap Nederland

Snap Inc., het bedrijf achter Snapchat, benoemt per 1 juli Matthijs Jaakke tot Agency Lead voor Nederland. Matthijs gaat een sleutelrol spelen in het verder laten groeien van Snap in deze regio en het versterken van relaties met mediabureaus, agencies en partners.

Online marketing
Premium

Nederlandse advertentiemarkt groeit door, digitale spelers blijven domineren

De Nederlandse advertentiemarkt blijft groeien, gedreven door de sterke economie en de hoge koopkracht van de consument. In 2024 groeide de markt met 9,5 procent, waarbij digitale platformen (Digital Pure Players – DPP) een aanzienlijke groei van 13,2 procent lieten zien, resulterend in een omzet van 5 miljard euro, zo blijkt uit cijfers van IPG Mediabrands.

Online advertising

Sentimentanalyse en klantbeleving: hoe AI emoties leest en merken klantgerichter maakt

Sentimentanalyse is een AI-toepassing die bedrijven helpt niet alleen te luisteren naar wat klanten zeggen, maar ook te begrijpen wat ze voelen.

Communicatie

Cut the Code benoemd tot enterprisepartner Webflow

Het Amerikaanse Webflow, een van de snelstgroeiende websitebuilders, heeft het Nederlandse bureau Cut the Code benoemd tot officiële Webflow Enterprise Partner.

Marketing

Sanne Houterman verruilt Publicis Groupe voor Cheil Benelux

Sanne Houterman is vandaag gestart als Strategy Director van Cheil Benelux. Ze wordt per direct verantwoordelijk voor de strategische leiding van het bureau en de strategische aanpak van alle klanten van Cheil.

Digital Agencies

[Podcast Shaping the Future] Marlene ten Ham: ‘Begin met visie, niet met technologie’

Wat betekent het om als retailer relevant te blijven in een tijd waarin digitale en fysieke werelden samensmelten en technologie dagelijks verandert?

Artificial Intelligence

[Podcast] Doorzetters met Britt Messing: hoe ze een TikTok-idee omvormde tot een miljoenenbedrijf

Op vrijdagavond stond Britt Messing (27) met haar collega’s aan de bar. Maar op maandagochtend moest ze als leidinggevende iemand serieus aanspreken.

Influencer marketing
Premium

WhatsApp stelt advertenties in de EU uit wegens privacyzorgen

Meta heeft recent wereldwijd advertenties geïntroduceerd in WhatsApp, maar in de Europese Unie wordt deze uitrol uitgesteld. WhatsApp heeft aan de Ierse privacytoezichthouder laten weten dat advertenties in de EU pas in 2026 worden ingevoerd.

Online advertising