Channel conversion

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl

More stories

Marion Koopman (Greenhouse Group): ‘Het gaat uiteindelijk om de échte boodschap’

Data scientist, Chief Data Officer, Data Engineer: dit zijn de marketingbanen van 2018. Veel moderne bureaus zetten stevig in op data.

Digital Agencies

TomTom profiteert van prijsstijging Google Maps

De interesse voor de API’s van TomTom is met een dubbelcijferige percentage gestegen sinds de prijsverhoging van Google Maps. Het Nederlandse bedrijf reageert op die belangstelling door de prijzen te verlagen.

Marketing

Case: zo verkoopt ABB Bouwgroep een complete woonwijk via Facebook

Waarom zou je Adwords uitpluizen als je een socialmediacampagne opstelt? Juist het combineren van deze kanalen heeft ervoor gezorgd dat Fingerspitz voor ABB Bouwgroep ruim 80 procent van een volledige nieuwbouwwijk via Facebook heeft kunnen verkopen. Hoe hebben ze dit aangepakt?

Search

‘ANWB biedt beste online klantervaring’

ANWB is de winnaar van de Digital Excellence Monitor 2018, een jaarlijks benchmarkonderzoek door WUA.

Customer Experience

Resultaten voice verrassen Virgin Trains

Veel meer Engelsen dan verwacht gebruiken de spraakinterface van Amazon Alexa om treinkaartjes te kopen bij Virgin Trains.

Voice

Eurail, NatGeo en Travelport werken samen om Chinese toerist te lokken

Eurail gaat samenwerken met National Geographic en Travelport om de Chinese markt te enthousiasmeren voor treinreizen in Europa. Eurail is de verkoper van de treinpassen Eurail en Interrail.

Marketing

Met het Recommender System personaliseer je je digitale productaanbod

Gepersonaliseerde aanbevelingen geven, van zowel producten die vergelijkbaar zijn met de initiële zoekopdracht, als additionele producten. Dat voorkomt dat consumenten na een online zoektocht nog weken achtervolgd worden door misplaatste targeting. Het Recommender System biedt uitkomst.

Online advertising

Doelgroeptargeting: zo bereik je de juiste groep

Op basis van alleen demografische gegevens lopen adverteerders een groot deel van de doelgroep mis, zegt onderzoek van Google en Compete. Hoe bereik je ze dan wel? 

Online advertising

Pinterest passeert 250 miljoen actieve gebruikers

Pinterest is de 250 miljoen maandelijkse actieve gebruikers gepasseerd, een toename van 50 miljoen per jaar. In september 2017 stond […]

Social

Nominaties Website van het Jaar bekend

De nominaties voor de Website van het Jaar verkiezing 2018 zijn bekend. Van 17 september tot en met 19 oktober 2018 kan het Nederlands publiek zijn stem uitbrengen op meer dan 440 genomineerde websites. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de feestelijke WVHJ Award Night op 22 november.

Webdesign

Grote namen bij lancering European netID Foundation

Data-alliantie European netID Foundation presenteert zich formeel tijdens de onlinezakenbeurs Dmexco, die vandaag is gestart. Tot de eerste partners behoren RTL, Zalando, OTTO en Gruner + Jahr.

Marketing

Henriette van Swinderen directeur BVA bond van adverteerders

Henriette van Swinderen wordt de nieuwe directeur van de BVA bond van adverteerders. Zij zal per 1 oktober beginnen.

Marketing

Dit zijn de voordelen van Google Ads automatisering

 “Welke geautomatiseerde Google Shoppingstructuur sluit aan bij de doelstellingen van mijn klant?” en “Welke extensies kan ik automatiseren op basis van mijn productfeed?” Google Ads automatisering, de overstap van handmatig opgezette accounts en handmatig gecontroleerde biedingen naar een volledig geautomatiseerd systeem is niet eenvoudig. Hoe kan het wel?

Online advertising

Merken vertalen naar taal, dé uitdaging in voice-tijdperk

Met de komst van voice-assistenten en chatbots worden bedrijven voor een nieuwe uitdaging gesteld: de vertaling van het merk naar taal. Wat voor een persoonlijkheid past er bij de organisatie? En hoe spreekt een merk in letterlijke zin? Het zijn compleet nieuwe vragen voor digitale makers, zo valt Vanja Mlaco op. Bij Transavia doktert hij uit hoe een bedrijf hiermee kan omgaan. Een ding is zeker: de ‘conversational interfaces’ vragen om nieuwe vaardigheden in digitale teams.

Digital Design

Hoe BALR. naar 100 miljoen omzet toegroeit

Hoe zet je een jong lifestyle mannenmodemerk met grote internationale ambities goed in de markt? Met die vraag houdt Thomas van Mastbergen, Head of Digital Marketing bij BALR. zich dagelijks bezig. “In de inspiratiefase is een influencer overtuigender dan een banner.”

Influencer marketing