More stories

Tech to Market wordt onderdeel Handpicked-groep

Bureaugroep Handpicked neemt Tech to Market over, een specialist in interim marketing- en communicatiediensten. Naar verwachting voegt de groep dit jaar nog een à twee labels toe.

Marketing

Topman Dentsu wordt CEO Criteo

Michael Komasinski wordt op 15 februari de nieuwe algemeen directeur van reclamebedrijf Criteo. Komasinski stapt over van reclamegigant Dentsu.

Online advertising

Eric Kip leidt Europese tak OOH-specialist Wildstone

Wildstone, eigenaar van buitenreclame-infrastructuur, kondigt de benoeming van Eric Kip aan als managing director Europa. Kip gaat de lokale infrastructuur uitbreiden.

Marketing

Emerce start nieuwe evenementen in 2025

Emerce gaat dit jaar een aantal nieuwe evenementen organiseren, terwijl andere van locatie veranderen.

E-commerce

Amazon start reclameprogramma voor webwinkels

Webwinkels kunnen bezoekers aan hun sites binnenkort met contextueel relevante reclames wijzen op andere interessante items in het assortiment.

Marketing

Pinterest actiever op Nederlandse reclamemarkt

Pinterest aast op het geld van de Nederlandse adverteerder. Om zijn reclame-activiteiten hier serieuzer aan te pakken stelt het hier zijn eerste directeur Verkoop aan.

Marketing

Wat is er nodig om een positieve ROI uit customer experience te halen?

Traditioneel kijken veel organisaties na de zomer naar de doelen en bijbehorende budgetten voor volgend jaar. Voor de customer experience […]

Marketing

Hoe zichtbaar zijn je conversie verhogende elementen?

Elementen zoals reviews, garanties, USP’s of andere overtuigende aspecten – die je conversie kunnen verhogen – zijn alleen effectief als […]

Conversie

Boris Nihom nieuwe CEO van Dentsu Benelux

Dentsu Benelux stelt per 1 januari 2025 Boris Nihom aan als nieuwe algemeen directeur. Hij neemt het stokje over van Mark van Dijk, die COO voor Dentsu in Noord-Europa.

Digital Agencies

Snakeware sluit 2024 af met 5 miljoen omzet

Geen omzetgroei, wel winst voor digital agency Snakeware in 2024. Het bureau uit Sneek is weer de eerste die kerncijfers deelt met de markt.

Digital Agencies

Online adverteren: met dynamische creaties worden advertenties wel bekeken

De meeste online advertenties wordt genegeerd. Door, met behulp van AI, je advertenties vorm te geven en steeds aan te passen maken ze wél impact.

Online advertising

Nominaties The Best Social Awards bekend

HEMA en McDonald’s maken kans op meerdere awards. De agencies met de meeste nominaties zijn GoSpooky en Truus. Dat is een eerste beeld uit de nominaties voor The Best Social Awards van dit jaar.

Campagnes

‘Retailmedia nog te duur om echt te concurreren’

Digitale retailmedia hebben een groot bereik, maar zijn nog te duur om te concurreren met andere performancekanalen in het marketingportfolio.

Retailmedia

Infographic: Advertentie-uitgaven voor sociale media per platform

Visual Capitalist vergelijkt de (Amerikaanse) advertentie-uitgaven op sociale media tussen de grote spelers. De gegevens zijn gebaseerd op de uitgaven voor sociale advertenties in de eerste helft van 202 en grotendeels ontleend aan Sensor Tower. Er kunnen dus verschillen zijn vergeleken met de huidige periode, en elke app heeft ook andere inkomstenbronnen. Maar reclame is waar ze het meeste geld mee verdienen.

Online marketing

Kompas Publishing breidt samenwerking met DPG Media uit met nieuwe advertentiemogelijkheden

Kompas Publishing heeft haar samenwerking met DPG Media verder uitgebreid. Meerdere domeinen, waaronder Weer.nl, Tweedehands.net, Girlscene, en Gewoonvoorhem, zijn gemigreerd naar het Publishing Partner Netwerk van DPG Media.

Online advertising