More stories

Bestedingen digitaal adverteren in 2023 naar 3,7 miljard, groei van 5 procent

Met een stijging van 5 procent ten opzichte van het voorgaande jaar zijn de bestedingen aan digitale advertenties in Nederland in 2023 blijven groeien. Toch werden de advertentie-uitgaven wel door macro-economische onzekerheden beïnvloed, vooral in de eerste helft van 2023. Dat blijkt uit de Ad Spend Study 2023 die Deloitte in opdracht van branchevereniging VIA uitvoerde.

Online advertising

Digitale marketingbureaus in de Benelux: achtergrond en toekomst

Hoe staat het met de evolutie en fusie-en-overname-ontwikkelingen van digitale marketingbureaus in de Benelux?

Digital Agencies

Ethical Agency Summit komt naar Amsterdam

Impactgedreven leiders uit de reclame-, PR- en marketingindustrie komen op 6 juni 2024 samen in Amsterdam voor de eerste Ethical Agency Alliance Summit georganiseerd door de non-profitorganisatie Creatives for Climate. De summit heeft als doel om de transitie naar een ethische sector te versnellen en klimaatleiders en toonaangevende merken met elkaar te verbinden.

Digital Agencies

Nieuwe naam, nieuwe partner voor Woedend!

Seema Sharma gaat aan de slag bij communicatiebureau Woedend! als partner en executive creative director. Het bureau verandert als teken van een nieuwe propositie zijn naam in ‘Woedend! The New Creatives’.

Digital Agencies

Nieuw onderdeel Cannes Lions focust op creators

Het Cannes Lions International Festival of Creativity krijgt een nieuw onderdeel dat zich speciaal richt op ‘contentcreators’.

Marketing

Nieuwe tak Kinesso voor inhousing

Kinesso introduceert de gespecialiseerde afdeling Performance Solutions die klanten gaat begeleiden bij het intern overnemen van hun digitale media- en marketingactiviteiten.

Digital Agencies

Publicis: Eerste tekenen herstel techsector

Marketing- en reclamegroep Publicis rapporteert een omzetgroei van 5,3 procent tot 3,2 miljard euro. De plus komt mede door de aantrekkende reclameuitgaven van de techsector.

Digital Agencies

Hostingaanbieder moet dienstverlening aan illegale affiliatewebsites stopzetten

De Kansspelautoriteit (Ksa) legt hostingaanbieder DigitalOcean een bindende aanwijzing op. Met deze aanwijzing wordt het bedrijf opgedragen haar dienstverlening aan illegale affiliatewebsites stop te zetten.

Online marketing

Geen alcoholreclame meer op digitale reclameborden Deventer

Op digitale reclameborden van de gemeente Deventer is binnenkort geen alcoholreclame meer toegestaan. Dat hebben burgemeester en wethouders besloten.

Marketing

OnSocial en Alfred bundelen krachten

Social media & creator agency OnSocial wordt onderdeel van Alfred International. OnSocial richt zich op short-form videocontent, met een sterke focus op platforms zoals TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts.

Social

Linehub doet Duitse overname

Linehub, de Nederlandse groep met specialistische online marketingdiensten, koopt het Duitse bedrijf adnymics. Daarmee krijgt het expertise rondom CRM-gedreven insertmarketing.

Online advertising

Doe mee: laat weten op basis van welke criteria jij digital agencies selecteert

Zet jij digital bureaus in voor marketing, e-commerce, innovatie of andere activiteiten? Emerce doet momenteel onderzoek naar selectiecriteria voor digital agencies. Help ons door je input te leveren. Dat kost nog geen vijf minuten.

Marketing

Genomineerden van de DDMA EMAS Awards 2024 zijn bekend

De jury van de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2024 is eruit. De jury nomineert Uitgekookt, FitFor Me en Ancienne Belgique in de categorie Email Marketing Automation Excellence. In de categorie Outstanding Email gaan PostNL, Allianz Direct en Autogroep Twente met elkaar de strijd aan.

E-mailmarketing

Nicky Levinschi nieuwe directeur ZIGT Nederland

Nicky Levinschi is per 1 april actief als de nieuwe algemeen directeur van mediabureau ZIGT.

Digital Agencies

Instagram goed voor 27% Meta’s omzet

Instagram realiseerde in 2021 een omzet van 32 miljard dollar, omgerekend 27 procent van de totaalomzet van moederbedrijf Meta.

Online advertising