More stories

Doe mee aan ons onderzoek naar Digital Agency-tarieven

Wat is een passende vergoeding voor agency-diensten? Momenteel onderzoekt Emerce de tarieven van digital agencies in Nederland. Vertegenwoordig jij een agency dan kunnen we je hulp goed gebruiken.

Marketing

Van contentchaos naar contenthelderheid: zo schaal je relevantie met de Content Value Chain

In een digitale wereld waarin snelheid en relevantie groei bepalen, is dat meer dan een operationeel probleem. Het is een bedrijfsrisico. Campagnes komen te laat op de markt, personalisatie blijft achter en waardevolle middelen gaan verloren. De oplossing ligt in een fundamentele verschuiving: stop met het zien van content als losse deliverables en ga het beheren als een samenhangende stroom, waarin elke stap meetbare waarde toevoegt. De Content Value Chain biedt een nieuw raamwerk waarin creativiteit, technologie en data samenwerken om gepersonaliseerde, schaalbare ervaringen te leveren, met minder complexiteit.

Marketing

(Emerce TV): muziekfestivals willen data verzamelen met RFID-armbandjes

Deze zomer zullen Nederlandse muziekfestivals RFID-armbandjes gebruiken om gegevens van bezoekers te verzamelen. De technologie bestaat al langer, maar de innovatie zit in de toepassing. De bandjes zijn standaard anoniem, maar gebruikers kunnen ze activeren om deel te nemen aan loyaliteitsprogramma’s of ervaringen ter plekke te ontgrendelen. Privacy van de bezoeker staat hierbij voorop; te invasieve tracking wordt vermeden.

Analytics

Black Friday: van eendagsvlieg naar marathon van zes weken

De grootste winkelperiode van het jaar heeft zich uitgebreid tot een strategisch schaakspel waarin adverteerders voortdurend hun budgetten tussen platforms moeten verschuiven. Google en TikTok blijken de grote winnaars, terwijl Meta terrein verliest naarmate Black Friday nadert.

Marketing

Van merkbekendheid naar algoritmisch vertrouwen: hoe AI de klantreis verandert

De klantreis begint niet langer bij een zoekmachine, maar bij een algoritme. Nu AI-agents steeds vaker bepalen welke merken consumenten zien of vertrouwen, verschuift de kern van marketing van mens naar machine.

Marketing

Eerste AI-advertenties staan op til bij Google

Google Ads gaan veranderen omdat de gebruiker steeds meer AI gaat gebruiken. De eerste experimenten staan op het punt te verschijnen.

Marketing

Pauzeknop HBO Max activeert reclameblokje

Wie een programma op HBO Max even pauzeert, krijgt een toepasselijke reclame-uiting te zien. De streamers is na Videoland de volgende die deze nieuwe reclamevorm van Ad Alliance inzet.

Marketing

Mogelijk reclame op Apple Maps

Er is al jaren sprake van, maar de introductie van reclame op Apple Maps zou nu toch echt aanstaande zijn.

Marketing

‘AI-gestuurde marketing zet CMO’s onder druk’

De belofte van kunstmatige intelligentie in het marketingvak is groot, maar Nederlandse marketingleiders zien zich tegelijkertijd geconfronteerd met een dilemma. Want: hoe implementeer je de nieuwe technologie in de bestaande organisatie en processen?

Marketing

Dalende cijfers nopen WPP tot reorganisatie

De Britse Reclamereus WPP boekt een omzetdaling van 8,4 procent. Om de aanhoudende daling te stoppen, voert de kersverse CEO Cindy Rose een reorganisatie door.

Marketing

Klarna start met abonnement op voordeeltjes

Voor achttien euro per maand biedt Klarna abonnementen op grote internationale kranten en korting van een 0,5 procent op alle online aankopen.

Financials

‘Kwart zoekopdrachten is in 2027 AI-search’

Van acht procent deze zomer naar 25 procent in uiterlijk twee jaar. Creatief- en mediabureau VaynerMedia verwacht dat het zoekgedrag van de consument op het punt staat drastisch te veranderen.

Marketing

Forse besparingen Oreo-fabrikant Mondelez door GenAI

De fabrikant van chocoladekoekjes Oreo, het concern Mondelez, zegt tussen de dertig en vijftig procent aan productiekosten in marketing te besparen door GenAI.

Marketing

Waarom creatie meer impact heeft dan je mediamix

Campagnes worden vaak gebouwd op basis van mediakanaal, targeting en timing. Maar wat mensen uiteindelijk te zien krijgen, is minstens zo bepalend voor succes. Volgens Analytic Partners komt twee derde van de media-effectiviteit voort uit creatieve kwaliteit. Toch krijgt creatie in veel strategieën minder aandacht dan data of media.

Marketing

DEPT scherpt positionering aan richting VS en VK

Het Amsterdamse marketing- en technologiebedrijf DEPT scherpt zijn koers aan na gesprekken met tientallen klanten en industrieleiders. Met een vernieuwde positionering als ‘Growth Invention Company’ wil het bedrijf zich nadrukkelijker profileren in de VS en het Verenigd Koninkrijk.

Marketing