More stories

Videomanager Francine Bout (ANWB): ‘Geld verdienen met onze video’s is niet het doel’

Het YouTube kanaal van de ANWB groeide naar ruim 40.000 abonnees. Online Video Manager Francine Bout over ANWB’s contentstrategie.

Marketing

Unilever kiest mediapartners

Unilever, dat vorig jaar 4 miljard uitgaf aan media-uitgaven, gaat de komende jaren vooral met WPP in zee, maar ook Omnicom Media Group, Interpublic en Havas Media krijgen opdrachten. ADK zal Japan afhandelen.

Online advertising

Combineer Snap Ads en Commercial Ads op Snapchat voor grotere campagne-impact

Snap Ads + Commercial Ads samen resulteert op Snapchat in betere prestaties dan enkel Snap Ads, dat blijkt uit een campagne voor Fanta Nederland.

Campagnes

Infographic: De wetenschap van analytics

Marketingmensen verkiezen de creatieve kant van hun geest vaak boven hun analytische kant. Als je een creatief type bent, laat je misschien veel goede informatie (en inkomsten) op tafel liggen. Volgens een studie van NewVantage Partners wordt tot 73 procent van alle gegevens van de onderneming nooit geanalyseerd. Hoog tijd om de wetenschap van analytics te omarmen.

Analytics

Dennis van Vugt managing director bij Born05

Creatief directeur Dennis van Vugt van bureau Born05 neemt er de leiding over en wordt managing director.

Digital Agencies

15% hogere doorklikratio door middel van user-generated content

Er is een belangrijk ingrediënt dat juist bij e-mail marketing vaak over het hoofd wordt gezien. User generated content leidt tot stijging van de doorklikratio.

e-mailmarketing

ABN: krachtig herstel digitale buitenreclame

De markt voor digitale buitenreclame is bezig aan een sterk herstel. In het tweede kwartaal van 2021 groeide de markt voor digitale buitenreclame met maar liefst 109 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Dat blijkt uit het rapport ‘Stand van TMT’ van ABN AMRO.

Marketing

Impactvolle animaties in display-advertenties

Banners, wie kijkt daar nog naar? Met goed gekozen animaties trek je de aandacht op een manier die bij je merk past en die interacties genereert.

Online advertising

Creatief bureau Granny vestigt zich in Nederland

Creatief bureau Granny opent haar deuren in Nederland. Sinds 2016 is Granny vanuit het hoofdkantoor in Berlijn verantwoordelijk voor campagnes voor klanten als Netflix, Spotify en Facebook.

Digital Agencies

blowUP media lanceert grootste transparante LED-scherm in Utrecht

blowUP media lanceert in Utrecht naar eigen zeggen het grootste transparante LED scherm van West-Europa. Het gerenoveerde winkelcentrum Hoog Catharijne is met 30 miljoen bezoekers per jaar het drukste winkelcentrum – en is na Schiphol de drukste retailhub van Nederland.

Online advertising

Nieuwe Nederlandse claim voor misbruik TikTok-profielen

Naast de Stichting Take Back Your Privacy (TBYP) en de Consumentenbond start ook de Stichting Massaschade & Consument een nieuwe collectieve actie tegen TikTok. TikTok moet haar 4,5 miljoen Nederlandse gebruikers een schadevergoeding betalen omdat het onrechtmatig gebruikersgegevens verzamelt en doorverkoopt.

Privacy

Adverteren op TikTok: Inzichten uit de eerste ervaringen

TikTok is steeds populairder. Adverteren op TikTok staat in Nederland nog aan het begin, maar er is veel potentiëel. Onze inzichten na de eerste campagnes.

Social

Influencermarketing versus PPC-advertenties: De voordelen van beide op een rij

Promotie in samenwerking met een influencer? Of gewoon een PPC-advertentiecampagne? De voordelen van beide opties op een rij.

Influencer marketing

Mediabestedingen Olympische Spelen fors minder dan EK voetbal

De mediabestedingen rondom de Olympische Spelen dit jaar zijn veel minder dan die rondom het afgelopen EK voetbal. In totaal is er vanaf de start van de Spelen tot nu, nog geen 11,5 miljoen euro uitgegeven. Dat blijkt uit onderzoek van media registratiebureau Adfact.

Online advertising

Marco van Demen CMO bij Pathé Thuis

De online verhuurder van films Pathé Thuis stelt Marco van Demen aan als chief marketing officer. Dat is een nieuwe posite, omdat het filmbedrijf zijn positie wil verstevigen.

Marketing