More stories

Premium

Social advertising in Nederland naar 1 miljard euro (+18%)

Steeds meer adverteerders in Nederland hanteren een social first-strategie. Dat is te zien aan de omvang van dit subsegment in de totale digitale reclametaart: +18 procent naar 967 miljoen euro.

Marketing

Google stelt nieuwe cookiemelding in Chrome uit, adverteerders kunnen voorlopig doorgaan

Google zal voorlopig geen nieuwe melding tonen aan Chrome-gebruikers over het gebruik van cookies van derden. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend. Hierdoor kunnen advertentiebedrijven hun huidige methoden voor gerichte advertenties blijven gebruiken in de populairste webbrowser ter wereld.

Analytics

Influencers moeten zich opnieuw certificeren om in het register te blijven

Om transparantie binnen influencer marketing verder te versterken, lanceert Influencerregels.com, een initiatief van DDMA, SRC en bvA, een vernieuwde, actuele versie van hun certificering Certified by influencerregels.com. Deze update, die iedere gecertificeerde influencer moet doorlopen om gecertificeerd te blijven, speelt in op recente ontwikkelingen in wet- en regelgeving en biedt nieuwe, praktijkgerichte inzichten.

Influencer marketing

Matter benoemt Angelique de Hont tot Managing Director

Contentmarketingbureau Matter benoemt Angelique de Hont tot nieuwe Managing Director. De Hont, die sinds 2022 de rol van COO bij Matter vervult, neemt de leiding over van Olivier Smit, die de organisatie verlaat.

Digital Agencies

Emerce 100: de beste bedrijven in e-business 2025

Vandaag is de twintigste editie van Emerce 100 verschenen, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin lees je hoe beslissers uit de online industrie de prestaties beoordelen van dienstenleveranciers, verdeeld over tientallen categorieën.

Marketing

De ontwikkeling na AI: metachannel-marketing

Begrip van de achtergrond van een nieuw fenomeen is essentieel voordat je het gaat gebruiken. n dit artikel leg ik uit wat metachannel-marketing is.

Virtual reality

Negen bedrijven genomineerd voor titel ‘Marketing Company of the Year’

NIMA heeft vandaag de shortlist bekendgemaakt van de NIMA Marketingprijzen 2024, de jaarlijkse verkiezing van de beste marketingorganisaties van Nederland. Negen bedrijven zijn genomineerd in drie categorieën: Small, Medium en Large. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens de NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht.

Online marketing
Premium

Britse adverteerders korten reclamebudgetten

Met de dreiging van een internationale handelsoorlog in het vooruitzicht worden Engelse adverteerders voorzichtiger met hun reclamebestedingen.

Marketing
Premium

Salaris is taboe in marketing- en reclamevacatures

Salaristransparantie blijft achter in de marketing- en reclamewereld. Uit een analyse van carrièreplatform cvster.nl blijkt dat slechts 13,8 procent van de vacatures in deze sector een salarisindicatie bevat. Dat is fors lager dan het gemiddelde van 23,7 procent over alle sectoren.

Recruitment

For You Agency verkent buitenlandse markten

Full-service socialmediabureau For You Agency houdt komend jaar roadshows op verscheidene Europese markten om de koers en potentie voor internationale expansie te peilen.

Marketing

Google doorbreekt silo’s met ‘marketing content usage’

De silo’s zijn verleden tijd. Social, marketing automation’ paid search: zo maar een aantal afdelingen die helaas nog altijd te weinig samenwerken.

Marketing automation

Belgisch bureau RCA wisselt van naam

RCA, één van de grootste marketing & communicatiebureaus van België, gaat voortaan als Cartel Agency door het leven en lanceert vier gespecialiseerde bureaus. Cartel Agency wordt lead agency binnen het zogenoemde Friends of Cartel waar alle partijen in opgaan. Doel is om binnen deze groep te bouwen aan merken en campagnes over sectoren heen.

Digital Agencies

AP waarschuwt 50 organisaties om misleidende cookiebanner

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) maant deze week per brief vijftig organisaties hun misleidende cookiebanner aan te passen of te stoppen met het indringend volgen van hun bezoekers. Doen zij dat niet binnen drie maanden, dan start de AP een onderzoek naar die organisaties en lopen zij een groot risico op een boete.

Analytics

Advertentiefraude met malafide apps: wat eraan te doen is

Advertentiefraude met malafide apps is een aanzienlijk probleem. Waarom lagen bureaus en adverteerders te slapen? En wat is eraan te doen?

Online advertising

Thomas van Vessem Head of Marketing Services bij Nederlandse Loterij

Thomas van Vessem start per direct als Head of Marketing Services bij Nederlandse Loterij. Hierbij treedt hij toe tot het commercieel directieteam van de kansspelorganisatie. Bas Ticheler, hiervoor perschef van het Nederlands elftal en tevens hoofd communicatie topvoetbal van de KNVB, volgt Van Vessem op als Head of Corporate Communicatie & Brand.

Marketing