More stories

Autoriteit Persoonsgegevens (AP) kampt met steeds grotere werkachterstanden

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) moet in de volgende kabinetsperiode flink uitbreiden om burgers te beschermen en bedrijven te helpen in digitaliserend Nederland. De toezichthouder kampt met steeds grotere werkachterstand.

Privacy

Naarmate de behoefte aan prestaties blijft stijgen, neemt ook de status van account based marketing toe

Marketeers jagen te vaak met dezelfde tactieken op dezelfde mensen. E-mails werkte totdat spam de inbox verstopte. Content marketing werkte totdat iedereen content ging publiceren, SEA werkte totdat het overspoeld werd met nieuwe spelers die om aandacht schreeuwden en er grof geld werd betaald voor advertenties. Naarmate de behoefte aan prestaties blijft stijgen, neemt ook de status van account based marketing (ABM) toe, vooral in de B2B-sfeer.

B2B online

Met deze LinkedIn Ads Funnel realiseer je meer leads

Adverteren op LinkedIn is duurder dan bijvoorbeeld op Facebook of Instagram. Maar een goed ingerichte funnel op LinkedIn kan als […]

Social

Het nut van marketing technologie

Marketingmanagers kunnen het potentieel van marketingtechnologie nog niet volop benutten. Waarschijnlijk is het beter om de impact op klantervaring voorop te stellen.

Online advertising

Advertentiedashboard geeft inzicht in politieke reclame

Om transparanter te maken hoe politieke partijen ons in de komende periode online proberen te beïnvloeden, lanceert de Universiteit van Amsterdam een zogeheten advertentiedashboard. Wie maakt welke politieke advertentie en wie wordt ermee getarget? E

Online advertising

Faceted navigation: oog voor gebruiker én zoekmachine

Faceted navigation is vooral voor grote productsites van vitaal belang. Tips en tricks om de SEO-instellingen te verbeteren.

SEO

De 22 ‘post-corona’ content marketing trends van 2021 [VOLGENS 20 EXPERTS]

Hoe ontwikkelt content marketing zich in 2021? En hoe ga je het beste om met content in het ‘nieuwe normaal’? Onze experts signaleren in totaal 22 content marketing trends die in 2021 belangrijk zullen zijn. Zeker in een ‘post pandemic world’. Het is weer een aardige ‘long read’. En uiteraard kun je hem ook beluisteren als podcast.

Online marketing

Collectieve rechtszaak over frauduleuze kliks bij Facebook krijgt akkoord

Een federale rechtbank in de VS gaat akkoord met een collectieve rechtszaak die het bedrijf dotStrategy uit Arkansas wil aanspannen tegen Facebook. Die stuurde een rekening voor kliks die afkomstig zouden zijn van nepaccounts.

Facebook Advertising

Privacy-activist Max Schrems dient aanklachten in tegen Apple

De bekende privacyactivist Max Schrems heeft maandag klachten ingediend bij Duitse en Spaanse autoriteiten naar aanleiding van een online trackingtool van Apple. Schrems claimt dat Apple de Europese wetgeving heeft overtreden door gegevens van gebruikers op te slaan

Marketing

Yellow Communications verder als Clarity

PR- en communicatiebureau Yellow Communications, vooral gespecialiseerd in de promotie van IT-gerelateerde bedrijven, gaat verder als Clarity. In september maakten beide bureaus de overname al bekend.

Communicatie

Tien redenen om online service mee te nemen in je 2021-targets!

De FAQ- en servicepagina’s zijn onder je klanten steevast de meest bekeken pagina’s. Tien redenen om deze service goed te borgen. 

Customer Service

Drie uitdagingen in digital advertising plús oplossingen

Hoe ga je als bedrijf om met digital advertising? Drie uitdagingen en adviezen voor een oplossing.  

Online advertising

Born05 Group verandert naam in Ace

Born05 Group gaat vanaf vandaag verder onder de naam Ace. Onder de paraplu van die naam bouwt directeur Rogier IJzermans aan een collectief digitaal georiënteerde bureaus.

Digital Agencies

Campagnepanel: ‘Het juiste platform’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een inherent virale campagne op TikTok over de Rubik’s Kubus.

Social

Het toekomstbestendig inrichten van je promotieproces binnen retail

Consumenten houden van acties en kortingen. De promotiedruk voor retailers is daardoor gestegen naar ongekende hoogte. Hoe ga je daar als detailhandelaar mee om? Hoe blijf je de concurrentie voor in deze dynamische markt, zodat je blijvend kunt groeien? Deze whitepaper is voor iedereen in retail die geïnteresseerd is in het promotieproces. Je leest erin hoe je tot een voorspelbaar actieresultaat kunt komen. Wanneer je aan promoties doet, is het van belang dat je inzicht hebt in de effectiviteit ervan. Zo weet je achteraf of het saldo van een actie positief of negatief is. Wat de liftfactor ervan is en of je erin bent geslaagd om (blijvend) kopers aan te trekken.

Campagnes