More stories

Memo2 sluit samenwerking festivalplatform Woov

Marktonderzoeker Memo2 sluit een exclusieve samenwerking met de makers van festivalapp Woov. Op intuïtieve wijze kunnen zo honderdduizenden festivalgangers naar meningen, opvattingen en ervaringen worden gevraagd.

Online marketing

3 manieren om de waarde van een blogpost te bepalen

Alleen al in Nederland worden meer dan 300.000 nieuwe blogposts per maand geschreven. Als consument volgen wij bloggers en influencers voor inspiratie op bijna elk gebied. Van mode, reizen tot foodblogs en technologie. Men gebruikt blogs om kennis te delen, reviews van producten te doen en het vertellen van inspirerende verhalen. Maar hoe meet je waarde van al die content?

Contentmarketing

iMediate integreert platforms en content marketing

Content marketingbureau iMediate richt zich naast retail nu ook op de zakelijke markt. Hiervoor wordt een nieuw onderdeel voor B2B content marketing opgericht, waarin de platforms ChannelConnect en Entertainment Business worden geïntegreerd.

B2B online

Mozilla misbruikt het blokkeren van tracking scripts voor nieuwe inkomstenbron

Promoties voor Mozilla’s Firefox browser zijn de laatste tijd vooral gericht op de privacy instellingen en het blokkeren van “ongewenste” tracking scripts. Zoals betoogd in dit artikel komt de betrouwbaarheid van web analytics data daarmee in gevaar en dat is een risico voor uitgevers en e-commerce websites. 

Analytics

Pinterest gaat merken helpen met video

Pinterest gaat merken helpen met het plaatsen en onder de aandacht brengen van inspirerende video’s. Daarmee schurkt het prikbord dicht tegen Instagram aan. Voorheen lag de nadruk op fotografie.

Video

‘Groei online reclameuitgaven vlakt af na 2021’

De groei in online reclameuitgaven neemt af en ligt in 2021 op nog maar negen procent, het laagste niveau in twee decennia.

Marketing

Personalisatie-experts: ‘Geef de klant de touwtjes in handen’

Iedereen wil ‘iets’ met personalisatie, maar hoe? Wat heb je nodig, welke tools gebruik je en hoe richt je deze in zodat je gepersonaliseerd kunt communiceren? Personalisatie is het op maat maken van producten en diensten, op basis van eigenschappen of voorkeuren van de gebruiker. 

Conversie

Zo meet je de impact van merkcampagnes op Facebook en Instagram met de Brand Lift Study

Er wordt nog weinig gemeten omtrent merkcampagnes, waardoor bedrijven slechts gissen naar de impact hiervan. Een tactische manier om dit probleem op te lossen is de Brand Lift Study. Met deze tool analyseer je de invloed van de advertenties op key aspecten zoals advertentieherinnering of merkassociatie. 

Analytics

Uber bereidt zich voor op wereldwijde uitrol loyaliteitsprogramma

Uber lijkt zich voor te bereiden op een wereldwijde uitrol van haar loyaliteitsprogramma Uber Rewards. Begin dit jaar werd het programma in een aantal Amerikaanse steden gelanceerd, waaronder New York, Miami en San Diego, om vervolgens uit te breiden naar de 25 grootste steden van het land. Op korte termijn lijkt ook Nederland te volgen.

Customer Loyalty

Best practices voor een account based strategie

Het belang van een moderne account based strategie neemt toe. Inmiddels is elke B2B-marketeer bekend met het begrip “Account based marketing (ABM)” of is zelfs aan het kijken hoe dit te integreren is in hun marketingautomation-strategie. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een moderne account based marketing strategie.

B2B online

Outdoor grootste toename ontvangst reclamegeld, na internet

De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2% gegroeid tot 4,5 miljard euro. Na online media is buitenreclame de grootste groeier in ontvangen reclamebudget.

Media

Engeland: Vanaf 30.000 volgers ben je een infuencer

De Engelse toezichthouder op de reclamemarkt Advertising Standards Authority heeft bepaald dat wie op socialmedia dertigduizend of meer volgers heeft, kan worden beschouwd als een influencer.

Influencer marketing

Column: Reclamecadeautje

Deze lente werd duidelijk dat de Haagse coalitie van plan is alle tv-commercials voor acht uur ‘s avonds en alle online reclame bij de NPO te schrappen. Daarmee wordt een weeffout uit de jaren zestig voor een klein deel rechtgezet. Ons toch al unieke publieke bestel hinkt immers op twee gedachten: redactioneel onafhankelijk maar ook deels commercieel gefinancierd.

Media

Digitale reclame in Nederland groter dan andere reclamevormen samen

Digitale reclame heeft ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich gelaten. Search behoudt wederom het grootste marktaandeel, maar de populariteit van banners neemt af. Dit blijkt uit het Online Ad Spend Study 2018 onderzoek dat Deloitte in opdracht van IAB Nederland vandaag presenteert

Online advertising

Nieuw design voor homepage Albert Heijn

Albert Heijn heeft zijn homepage in de Bonus-pagina in het nieuw gestoken om het gebruiksgemak te vergroten.

Webdesign