More stories

Zo blijf je groeien ondanks strikter wordende privacywetgeving

Bedrijven steken tijd en moeite veelal in ‘compliant’ worden. Maar bij een echt doordachte aanpak geef je gebruikersbelangen continu prioriteit.

Privacy

Onderzoeksrapport: waar letten opdrachtgevers op bij het selecteren van een digital agency?

Op basis van welke criteria maken opdrachtgevers hun keuze voor een digital agency? En wat vinden zij een prettig selectieproces? Dit en meer zocht Emerce uit voor een nieuw onderzoekrapport.

Digital Agencies

Emerce Onderzoeksrapport Matching-criteria Digital Agencies

Op basis van welke criteria maken opdrachtgevers hun keuze voor een digital agency? En wat vinden zij een prettig selectieproces? […]

Emerce Research

Marketing gaat in de kern over samenwerken

Als je in marketing iets wil aanbieden of iemand wil helpen om hun doelen te behalen doe je dat het beste door samen te werken.

Agile

Meer adverteerders naar Cannes Lions Festival vanuit Nederland

Was voorheen het festival in Cannes vooral een ontmoetingsplaats voor creatieven en reclamebureaus, de laatste jaren is er een opvallende verschuiving waar te nemen met een groeiend aantal marketeers dat deelneemt. Voor de editie van dit jaar is op dit moment al 75 procent van de festivaltickets gekocht door adverteerders. Dat meldt de Stichting Adverteerdersjury Nederland.

Cannes Lions

Marijke Wiersma naar Annalect Nederland

Omnicom Media Group stelt, per 1 mei 2024, Marijke Wiersma aan als Managing Director van hun data-, tech- en analytics label Annalect Nederland.

Analytics

Spotler Group breidt portfolio verder uit met aankoop van Momice

Spotler Group kondigt de overname aan van Momice, ontwikkelaar van event registratie software. Het toevoegen van Momice aan het portfolio van Spotler Group past in de strategie van de groep om klanten te ondersteunen bij het inzetten en verbinden van diverse datagedreven marketingplatformen, zo stellen de beide bedrijven.

Online marketing

Branding agency Rōnin Amsterdam is failliet

Design and branding agency Rōnin Amsterdam is failliet. Het bedrijf vierde in 2022 nog zijn vijfjarige bestaan. Ook werd naar een groter pand aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam verhuisd.

Marketing

Digitale marketing: doe het lekker zelf!

Inhousing is een trend, maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je iets lange tijd hebt uitbesteed, hoe kun je het dan ineens weer zelf doen?

Digital Agencies

Hillenaar Outdoor breidt uit met nieuwe locatie langs A9 in Beverwijk

Hillenaar Outdoor voegt een nieuwe locatie toe aan haar portfolio: Beverwijk A9, de eerste locatie op de snelweg A9.

Online marketing

Paragon en Milkymap bundelen krachten voor klantbeleving

Paragon, expert in klantcommunicatie, en Milkymap, naar eigen zeggen ‘leider in klantreis managementtechnologie en -consultancy’, gaan een exclusieve samenwerking aan. Samen willen ze bedrijven en organisaties helpen om klantbeleving makkelijker te implementeren.

Customer Experience

Vivendi sluit goed kwartaal af

Mediahuis Vivendi sluit een goed eerste kwartaal af. De totale groep zette 4,2 miljard euro om, 5,4 procent meer dan een jaar eerder. Dat kwam vooral door de prestaties van Lagardère. De uitgeverij droeg voor ruim 1,8 miljard euro bij aan de omzet.

Digital Agencies

Laatste kans: einde ‘third-party’ cookies is kans om je weer op mensen te richten

Third-party cookies verdwijnen. Vaak gebeurt er nog niets, maar uitstel is echt geen optie meer. Tegelijk is het is een kans je weer te richten op mensen.

Online marketing

Nieuw festival voor creatieven in Amsterdam

Boomerang, Publicis Groupe Nederland en Le Pub lanceren een nieuw creatief festival in Amsterdam. Vorig jaar vond de eerste editie plaats, genaamd AmsterCannes. Dit jaar wordt het over een andere boeg gegooid en gerebrand naar ADsterdam – the space between Advertising and Amsterdam. Op 5 juli wordt op de industriële en authentieke Amsterdamse busremise creativiteit in een brede zin gevierd.

Marketing

Booking.com claimt zijn plek als ‘meest waardevolle Nederlandse merk’

De totale waarde van de meest waardevolle Nederlandse merken is met 10 procent gestegen. Dit blijkt uit het nieuwe Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands 2024 rapport. Met een totale waarde van bijna $80 miljard in het afgelopen jaar blijven Nederlandse merken boven verwachting presteren als het gaat om het genereren van merkwaarde. Booking.com is voor het eerst het meest waardevolle Nederlandse merk, dankzij een waardestijging van 40 procent naar 16 miljard dollar.

Online marketing