More stories

Veel praktijk op Google Analytics User Conference

De Google Analytics User Conference geeft op aanstaande donderdag 4 maart veel beschouwingen en experttips over data-analytics, maar staat ook bol van praktische tips.

Analytics

Dit zijn de duurste Nederlandse zoekwoorden

Paid search is peperduur! CPC’s van honderden euro’s zijn geen uitzondering. Een overzicht van de duurste categoriën en woordcombinaties in Nederland. Plus: tips om de kosten omlaag te krijgen. 

Marketing

In 5 stappen naar een succesvolle business case voor online B2B-marketing

Wat mag een lead maximaal kosten? Hoe je met een gedegen business case en continu experimenteren je online resultaten maximaliseert.

B2B online

Britse reclame-industrie: klimaatneutraal per 2030

Alle grote namen van de Britse online en offline reclame-industrie willen per 2030 klimaatneutraal werken. Ze formuleren meetbare doelen en beloven daar actief naar te handelen.

Online advertising

Proud Nerds opent UX Lab in Nijmegen

Digitaal bureau Proud Nerds heeft het eerste User Experience Lab van Nijmegen geopend in de Splendorfabriek. In het UX Lab wordt de gebruikerservaring van digitale oplossingen onderzocht. Bedrijven en organisaties komen zo te weten hoe gebruikers hun website, webshop of app ervaren en krijgen advies om prestaties te verbeteren.

Marketing

Jules Hooijer en Ido Sharon versterken strategie Havas

Havas Amsterdam heeft twee seniors, Ido Sharon en Jules Hooijer, aangetrokken. Hooijer is de nieuwe Strategy Lead van het bedrijf.

Digital Agencies

‘Fundamentele veranderingen door nieuwe Google Analytics’

Het gebruik van Google Analytics voor bedrijfsdoeleinden is met versie 4 fundamenteel veranderd. Expert Steen Rasmussen schetst op Emerce GAUC: ‘Van data verzamelen naar data bieden voor activatie.”

Analytics

Vattenfall: toewerken naar één global employer brand

Vattenfall is een van de grootste energieproducenten van Noord-Europa. Aan Lorraine Melissen de taak om dit enorme bedrijf in alle landen neer te zetten als één employer brand   

B2B online

Willem-Albert Bol wordt CEO bij Abovo Maxlead

Willem-Albert Bol verlaat DPG Media om CEO te worden bij Abovo Media. Hij krijgt daarmee de algemene leiding over het grootste onafhankelijke marketing- en media-adviesbureau van Nederland.

Marketing

Emerce GAUC: Hoe communiceer je over data?

“Als je de cijfers niet kunt uitleggen, begrijp je de analyse niet voldoene”, zegt Michele Kiss over data analytics. Zij is een van de sprekers op Emerce’ Google Analytics User Conference op donderdag 4 maart.

Marketing

UFC gaat live vechtsport uitzenden op TikTok

Vechtsportorganisatie UFC heeft een marketingdeal getekend met TikTok. De video-app gaat wekelijks live wedstrijden uitzenden en maakte exclusieve producties voor- en achteraf.

Social

Negen alternatieven voor third party cookies

Third party cookies gaan verdwijnen, maar er zijn zoveel alternatieven dat niemand zich zorgen hoeft te maken. Een overzicht.

Online marketing

Ook duopolie op markt voor reclame binnen online video

Ook op de markt voor reclame binnen online video is er sprake van een duopolie. Die conclusie trekt marktonderzoeker Omdia.

Online advertising

Nieuw advertentietechnologie-landschap moet oppassen voor een monopolie

Nu third party cookies worden geweigerd, staat de advertentie-industrie voor de fundamentele opgave om een nieuwe basis voor tracking en meting te vinden.

Privacy

MediaMonks sluit aan bij Amazons Climate Pledge

S4 Capital, het moederbedrijf van MediaMonks, sluit aan bij het internationale initiatief The Climate Plegde. Het bedrijf wil branchegenoten uit de creatieve en marketingbranche laten zien hoe een Co2-neutraal bedrijf te worden.

Marketing