More stories

Audioreclamemarkt groeit met 10,4 procent

De audioreclamemarkt blijft indrukwekkend groeien in het tweede kwartaal van 2024 met een stijging van ruim tien procent. Hiermee houdt de audioreclamemarkt de enorme groei vast. Adverteerders investeerden maar liefst 67,5 miljoen euro in audioreclame, een toename van 6,3 miljoen euro vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit de nieuwste Audify-publicatie over de audioreclamebestedingen.

Online advertising

Nieuw reclamebureau voor Centraal Beheer

Centraal Beheer heeft reclamebureau TBWA\NEBOKO gekozen als nieuwe lead agency. De belangrijkste opdracht: het verstevigen van de merkpositionering en de doorvertaling van het merk naar effectieve en spraakmakende campagnes, waaronder de welbekende Even Apeldoorn bellen-commercials.

Online marketing

Strafbankje dreigt voor Microsofts reclamebedrijf Xandr

Technologiebedrijf Xandr wordt in Italië ter verantwoording geroepen over vermeende privacyschending met het uitbaten van persoonsprofielen.

AVG

GVB lanceert wervingscampagne met AI-beelden

GVB lanceert een employer branding campagne, waarbij AI is verwerkt in echte beelden. De campagne is gemaakt in samenwerking met SteamTalmark, het communicatiebureau waarmee GVB zijn werkgeversmerk en -propositie ‘Verbind de wereld in Amsterdam’ ontwikkelde.

Artificial Intelligence

Mediaplatform RUMAG krijgt een tweede kans

Mediaplatform RUMAG krijgt een tweede kans nu een aantal merkrechten is verkocht. Moederbedrijf Just Another Media Company en RUMAG ging eind mei failliet en laat verliezen tot 10 miljoen euro achter, meldt RTLZ.

Online marketing

Onderzoek naar online advertising Amazon in Europa

De Europese Commissie vraagt Amazon om nadere toelichting te geven over de opzet en werking van zijn Europese reclame-activiteiten. Mocht het niet transparant genoeg werken dan kan de techreus een miljardenboete krijgen.

Online advertising

Dutch Search Awards 2024: categorieën en juryvoorzitters in een nieuw jasje

Op 6 december 2024 vindt de nieuwe editie van de Dutch Search Awards plaats, het evenement waarbij excellentie en originaliteit in de digitale industrie in de schijnwerpers worden gezet.

Marketing

Zes marketingbureaus bundelen krachten met de lancering van Eager

Zes marketingbureaus bundelen krachten met de lancering van Eager: DRIIVN, Cowboys, Flik Flak, Goalden, Boest en Labelnone willen gezamenlijke geïntegreerde marketingdiensten aanbieden.

Digital Agencies

Rechter: advertenties voor digitale tolvignetten terecht geweigerd

Het advertentie account van het bedrijf Vignette & Visa is door Google terecht geschorst, zo heeft de rechtbank Amsterdam geoordeeld.

Legal

Nieuw marketingbureau zoekt ‘SEO voor AI’

Hoe nestel je als bedrijf je expertise in de ántwoordenmachines die nu ontstaan door de opkomst van AI? Het nieuwe bureau BAI.agency hoe de toekomstige vorm van SEO eruit gaat zien.

Artificial Intelligence

NXTminds creëert merkidentiteit met hulp van AI

NXTminds heeft naar eigen zeggen als eerste Nederlandse bedrijf zijn merkidentiteit en logo door kunstmatige intelligentie (AI) laten ontwerpen. De huisstijl, met een logo van een uil met tentakels, is gecreëerd met hulp van verschillende AI-programma’s door AI creative director & AI artist Rodger Werkhoven en merkstrateeg Bob van der Lee.

Marketing

Consolidatie zet door: marketingbureaus STROOM en M2|OC samen verder

De mediabureaus M2|OC en STROOM, beiden onderdeel van het Candid platform, gaan verder onder de naam STROOM: energie voor groei.

Digital Agencies

Adform-AI leest webpagina’s en plakt passende reclames

Adtech-bedrijf Adform gaat een nieuwe AI-techniek toepassen die, als ware het een mens, websites gaat lezen om daar vervolgens vliegensvlug passende reclames op te plakken.

Online advertising

Springbok het nieuwe digitale en creatieve agency Vandebron

Duurzaam energieplatform Vandebron kiest voor zowel de digitale als de creatieve pitch, waar uiteenlopende gespecialiseerde bureau’s aan meededen, twee keer voor Springbok.

Digital Agencies

Criteo lijdt nederlaag in rechtszaak rond tracking cookies (update)

Marketingbedrijf Criteo heeft eerder dit jaar een gevoelige nederlaag geleden rond de plaatsing van tracking cookies, zo blijkt uit een vonnis van de rechtbank Amsterdam dat maandag is gepubliceerd. Het moet alsnog stoppen met de plaatsing van cookies op computers en mobiele apparaten.

Online advertising