Publicis houdt vast aan organische groei van 4 tot 5 procent
Een dozijn nieuwe contracten, waaronder die voor Amerikaanse media-activiteiten van Coca Cola in de VS, heeft Publicis Groupe geholpen aan een gezonde omzetgroei.
Een dozijn nieuwe contracten, waaronder die voor Amerikaanse media-activiteiten van Coca Cola in de VS, heeft Publicis Groupe geholpen aan een gezonde omzetgroei.
Nu de spanningsboog van consumenten korter en korter wordt is het essentieel om de aandacht vast te houden. Een Call-to-Action speelt daar een rol in.
Audioreclame blijft populair onder adverteerders. In het eerste kwartaal van 2025 investeerden zij 3,7% meer dan dezelfde periode vorig jaar. De totale bestedingen aan audioreclame kwamen daarmee uit op ruim 51 miljoen euro. Dat blijkt uit de nieuwste audioreclameomzetcijfers die Audify publiceert.
Op 10 april kwamen enkele honderden conversie- en analytics specialisten in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam voor Emerce Conversion & Analytics. De focus lag op praktische toepassingen en tastbare resultaten. De sprekers kwamen onder meer van Zalando, Booking.com, Funda, NS International, De Volksbank en DPG Media. De foto’s zijn van Merten Snijders.
Sendcloud, het grootste verzendplatform van Europa, heeft Monks aangesteld als bureaupartner voor Europa.
Na in 2024 terrein te hebben verloren, liet reclamegroep Havas gisteren weten in het eerste kwartaal weer te zijn gegroeid, met een stijging van 2,5 procent. Daarmee ligt het bedrijf op koers om de jaarlijkse groeiverwachting van meer dan 2 procent te halen.
Emerce brengt een nieuwe, uitgebreide leergang uit die zich richt op de snel evoluerende wereld van digitale marketingstrategie.
Nu de verwachtingen van consumenten ten aanzien van personalisatie toenemen, zijn AI en hyperpersonalisatie belangrijk geworden voor moderne retail.
Producenten van radiocommercials leveren vanaf 15 april nieuwe radiocommercials aan via Audify Hub. Branche-organisatie Audify en de Nederlandse radiozenders werken hiervoor samen met MediaLab.
Vijf niet nader genoemde Nederlandse websites hebben hun cookiebanners aangepast. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) startte in 2024 vijf onderzoeken naar cookiebanners van Nederlandse websites. In alle gevallen overtraden de organisaties met deze websites de wet. Na ingrijpen van de AP pasten de organisaties de cookiebanners aan, zodat hun websites wél aan de wet voldoen.
Retailmedia is niet langer voorbehouden aan grote retailers. Dankzij nieuwe technologieën en gestandaardiseerde oplossingen doen kleinere retailers ook mee.
De nominaties van de jaarlijkse Dutch Interactive Awards 2025 zijn bekend. Deze selectie staat voor het beste digitale en interactieve werk dat Nederland afgelopen jaar te bieden had.
IPG Mediabrands Nederland heeft per april 2025 Merijn de Rooy benoemd tot Growth Director IPG Mediabrands. In deze rol zal hij verantwoordelijk zijn voor de verdere groei van new business bij Initiative en UM.
De Nederlandse bureaumarkt is te vol en zeker de extern gefinancierde groepen gaan het nog lastig krijgen. Een consolidatieslag is nodig, vindt Victor Knaap van Monks.
Knab, ANWB, DFL Digital Sports en Bol zijn genomineerd voor EMAS Awards 2025, de jaarlijkse prijsuitreiking voor de beste prestaties op het gebied van e-mailmarketing en marketing automation. De winnaars worden op 26 juni bekendgemaakt tijdens de Email Marketing Automation Summit (EMAS) in Circa Amsterdam.