More stories

NBA in zee met Sorare voor NFT-verzamelplaatjes

Sorare slaat weer een grote vis aan de haak. De Amerikaanse basketbalcompetitie NBA zet de technologie van de Fransen voor een nieuwe lijn digitale verzamelplaatjes.

Marketing

Hillenaar Outdoor opent nieuwe locatie in Rotterdam

Opnieuw uitbreiding bij Out-of-home organisatie Hillenaar Outdoor, dit keer aan de A15 in Rotterdam. Langs deze locatie komen bijna 800.000 passanten per week voorbij.

Online marketing

Hoe kan het online advertentielandschap snel inclusiever en duurzamer?

Inclusieviteit en duurzaamheid zijn geen harde wetenschap met eenduidige oplossingen voor alles. Hier zijn alvast wat zaken die je direct kunt doen.

Online advertising

Wibra zamelt met app plastic verpakkingen in voor recycling

Wibra is in zijn winkels gestart met het inzamelen van plastic consumentenverpakkingen voor recycling. Klanten worden aangemoedigd om lege plastic verpakkingen die ze bij Wibra hebben gekocht terug te brengen, maar ook de verpakkingen die uit andere winkels komen. Voor elke teruggebrachte verpakking krijgt de klant kortingspunten in de zogeheten Impackt-app.

Sustainability

DEPT breidt uit naar Australië met Two Bulls

Two Bulls, een digitale productstudio gevestigd in Australië, heeft zich aangesloten bij DEPT. Met klanten als Verizon, Hasbro en MailChimp brengt Two Bulls naar eigen zeggen innovatieve engineering, creativiteit en doordacht design samen.

Marketing

Voorwaarden voor een goede copy briefing

Als er één ding geldt voor het briefen van een tekstschrijver is het wel: rommel erin = rommel eruit. Zo werkt een goede briefing.

Contentmarketing

Meer uitgevers sluiten aan op Media Futures Market

FD Mediagroep, Audiohuis (NRC), Schiphol Media, Omroep Reclame Nederland en &C Media sluiten aan op het nieuwe, bureauloze advertentieplatform Media Futures Market.

Start-ups

Apple wil zijn reclamebusiness opschalen

Apple wil zijn reclame-omzet aanzienlijk opschroeven en wil daarom het aantal medewerkers in die tak verdubbelen.

Marketing

Nieuwe maildienst DuckDuckGo verwijdert e-mailtrackers

Alternatieve zoekmachine DuckDuckGo is een open bètatest gestart van een nieuwe gratis dienst die trackers uit e-mails verwijdert.

e-mailmarketing

Wat zijn de mogelijkheden van Spotify Ad Studio?

Het self-service advertentieplatform Ad Studio is een mooie aanvulling op de reeds bestaande online advertentiemogelijkheden.

Online advertising

DDMA: Marketeers ontkennen impact verdwijnen cookiedata

De helft van de datagedreven marketeers neemt komend jaar geen stappen om zich voor te bereiden op een wereld zonder third-party cookies. Dat brengt de nieuwe de DDMA Barometer 2022 naar voren.

Marketing

Nieuw commissiemodel voor affiliates bol.com

Op 3 oktober 2022 wordt het nieuwe commissiemodel van bol.com geïntroduceerd. Het nieuwe model heeft als doel de commissiepercentages te stroomlijnen en meer transparantie aan te brengen.

Affiliate marketing

Waarom merken een mening moeten hebben

Wat klanten van merken verwachten is de afgelopen decennia flink veranderd. Je positioneert je als merk niet alleen op de markt maar ook in de maatschappij.

Customer Loyalty

Infographic: Privacy belangrijker dan nationale veiligheid

Maar liefst 25 procent van de Nederlanders vindt zijn eigen privacy belangrijker dan nationale veiligheid. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1053 Nederlanders van achttien jaar en ouder, uitgevoerd door Panelwizard. Toch vindt twee derde van de respondenten het geen probleem dat inlichtingendiensten persoonlijke gegevens verzamelen als dit de nationale veiligheid ten goede komt.

Privacy

Klantbeleving: breng de menselijke maat in ‘customer experience’ terug

Een soepele omnichannel-ervaring is een goed begin, maar écht klantvriendelijk zijn is steeds belangrijkere om klanten te behouden.

Customer Experience