(Emerce TV) Retailmedia Bol: 1 miljard ads per maand
De reclametak van Bol genereert maandelijks meer dan een miljard reclame-impressies en bereikt dagelijks 2,5 miljoen klanten, waarvan een deels zelfs meerdere keren per etmaal.
De reclametak van Bol genereert maandelijks meer dan een miljard reclame-impressies en bereikt dagelijks 2,5 miljoen klanten, waarvan een deels zelfs meerdere keren per etmaal.
Meta rolt dan toch wereldwijd advertenties uit binnen WhatsApp, maar deze worden bewust beperkt tot de Updates-sectie (Status-chats). Met meer dan 3 miljard maandelijkse gebruikers, waaronder ongeveer 200 miljoen bedrijven, introduceert WhatsApp niettemin zijn eerste in-app advertenties.
Adverteren bij streamingdiensten heeft volgens nieuw onderzoek van Kantar ‘hele hoge scores’ voor merkeffecten. Deze en andere nieuwe inzichten deelt de onderzoeker vandaag in Cannes.
Toen Amazon in januari 2024 advertenties op Prime Video introduceerde, zouden die maximaal twee tot drie minuten duren per uur. De praktijk vandaag de dag is het dubbele.
AI verandert ons zoekgedrag fundamenteel. Is organisch verkeer belangrijk voor je merk? Dan moet je begrijpen hoe conversational search werkt […]
Emerce begint na de zomer een nieuwe, uitgebreide leergang die zich richt op de snel evoluerende wereld van digitale marketingstrategie. Vandaag tonen we enkele inhoudelijke details.
Bigshopper uit Groningen neemt de site en klanten van sectorgenoot BuyNow over om zijn nationale en Europese positie te verstevigen.
Je werkt dagelijks met klantdata en trackingtechnologie: AI speelt hier een steeds grotere, vaak onzichtbare rol. Wat mag wel en wat niet?
Meta is aangeklaagd omdat het heimelijk Android-gebruikers zou hebben gevolgd via mobiele websites die Metas analysepixel bevatten. Volgens de aanklacht verzamelde Meta tussen september 2024 en juni 2025 browsergegevens van gebruikers en koppelde deze aan hun Facebook- en Instagram-profielen, waardoor de informatie niet langer anoniem was.
DPG Media introduceert de attention score, een innovatieve metric waarmee adverteerders inzicht krijgen in de attentiewaarde van hun digitale advertenties. De score toont niet alleen of een advertentie daadwerkelijk is gezien, maar ook hoeveel aandacht deze heeft gekregen.
Basic-Fit (categorie Large), Consumentenbond (Medium) en Jean Bâton (Small) zijn in Utrecht bekroond voor hun uitzonderlijke marketingprestaties in 2024. De NIMA Marketingprijzen zijn bedoeld om de integrale marketingstrategie van organisaties te erkennen. Niet een enkele campagne, maar een systematische, organisatie brede benadering staat centraal. En dat werd dit jaar zichtbaar beloond.
Publicis heeft het wereldwijde media-account van Mars ter waarde van 1,7 miljard dollar binnengesleept, waarmee het WPP verdringt als de belangrijkste mediapartner.
Reclamebedrijf WPP heeft zijn wereldwijde advertentiegroeiprognose voor 2025 verlaagd naar 6 procent, een daling ten opzichte van de 7,7 procent die in december werd voorspeld. De daling wordt toegeschreven aan verstoring van de wereldhandel en de toenemende druk van deglobalisering op advertentie-investeringen.
Loyaliteit is aan het veranderen. In 2025 wordt loyaliteit niet langer verdiend bij de kassa, maar wordt gevormd via elke merkinteractie. Merken worden vandaag gevormd door de ervaringen die ze bieden – niet alleen door hun producten of kortingen. Loyaliteit gaat steeds meer over het opbouwen van echte verbinding, relevantie en beleving op elk moment van contact. Merken die dit begrijpen, bouwen niet alleen aan langdurige klantrelaties, maar creëren ook een onderscheidende positie in een steeds competitievere markt.
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2024 met 6,9% gegroeid tot 6,41 miljard euro. Die stijging komt vrijwel geheel op het conto van digital dat een toename van de bestedingen van bijna 11% noteerde. Goede tweede was (D)OOH dat 8,4 procent aan extra advertentie-inkomsten mocht bijschrijven, maar dat met een aandeel van 4,7 procent een bescheiden rol speelt in de totale netto mediabestedingen. Ook aan sponsoring en radio werd in 2024 meer besteed dan een jaar geleden. Dit blijkt uit het Jaarrapport Netto Mediabestedingen 2024 dat Nielsen binnenkort publiceert.