Meta brengt doe-het-zelf ‘conversion-lift’-studies terug
De mogelijkheid was een paar jaar weg maar is nu weer terug: Meta biedt opnieuw de mogelijkheid voor het zelf doen van conversion-lift-studies.
De mogelijkheid was een paar jaar weg maar is nu weer terug: Meta biedt opnieuw de mogelijkheid voor het zelf doen van conversion-lift-studies.
Zo’n 80 procent van de consumenten wordt weleens lastiggevallen door telefoontjes van marketeers die iets aan hen willen verkopen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De telemarketingwet die in 2021 van kracht werd en een einde moest maken aan deze telefoonterreur, werkt niet goed.
Er zijn in Nederland twee miljoen mensen met een beperking. Vanaf 2025 moeten alle professionele websites en apps volledig toegankelijk zijn voor hen. Onderzoek laat zien dat het nog slecht gesteld is.
Tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering hebben de leden van VIA en MWG unaniem ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen. […]
AI kun je inzetten om je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. De software Billy Grace werkt daarvoor met eigen tracking en attributie.
Reclamebureaus in Nederland hebben het zwaar. Het aantal bureaus daalt steeds sneller, zo blijkt uit cijfers van BoldData. De afgelopen 10 jaar is het aantal reclamebureaus met bijna 10 procent afgenomen: van 28.010 bureaus begin 2014 naar 25.360 in 2023.
Mediaplatform RetailMedia.One gaat eind van deze week van start. Grote adverteerders en bureaus kopen er hun landelijke mediabereik op retailmedia in. De resultaten worden onafhankelijke gevalideerd en uniform gerapporteerd met Motivaction-data.
Digitale bureaugroep 4NG, onderdeel van Conclusion, verwelkomt allround online marketingbureau Blauwe Monsters. Het marketingbureau biedt dienstverlening binnen alle gebieden van online marketing, waaronder SEO, SEA, CRO, content en marketplaces.
TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.
De internationale marketinggroep Omnicom gaat digitale detaildata afnemen van Criteo. Met die gegevens kunnen de bureaus hun klanten benchmarks gaan verstrekken.
TikTok gaat een nieuwe advertentieformule lanceren binnen de pagina met zoekresultaten. Met de ‘Search Ads Toggle’ kunnen adverteerders zich richten op de gebruikers van het platform die specifiek meer willen weten over nieuwe producten of merken door zoekopdrachten in het zoekvak van de app te typen.
Voor moderne marketing is een Customer Data Platform onmisbaar. Het werkt als een brein in zijn functies en onderdelen en in hoe je het gezond houdt.
Zet de klantenservice van Achmea of Bol.com jou in de wacht? Dan is alles wat jij zegt alsnog te horen voor sommige van hun medewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Radar.
Loyalty gaat niet meer (alleen) over sparen en kortingen maar over het ‘Umfeld’ van je klanten: hoe kun je de community ondersteunen?
Retailmedia is in 2023 en 2024 het snelstgroeiende online reclameformaat. Eind volgend jaar gaat 13,6 procent van de mondiale budgetten naar de reclameposities in webwinkels.