More stories

Meta brengt doe-het-zelf ‘conversion-lift’-studies terug

De mogelijkheid was een paar jaar weg maar is nu weer terug: Meta biedt opnieuw de mogelijkheid voor het zelf doen van conversion-lift-studies.

Conversie

Nog steeds ongewenste verkooptelefoontjes ondanks wet

Zo’n 80 procent van de consumenten wordt weleens lastiggevallen door telefoontjes van marketeers die iets aan hen willen verkopen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De telemarketingwet die in 2021 van kracht werd en een einde moest maken aan deze telefoonterreur, werkt niet goed.

Customer Experience

Bruikbaarheid sites blijft achter ondanks wetgeving

Er zijn in Nederland twee miljoen mensen met een beperking. Vanaf 2025 moeten alle professionele websites en apps volledig toegankelijk zijn voor hen. Onderzoek laat zien dat het nog slecht gesteld is.

Marketing

Leden geven akkoord: MWG en VIA mogen samen verder

Tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering hebben de leden van VIA en MWG unaniem ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen. […]

Online marketing

Mitch Voskuilen (Billy Grace) over met AI advertentieuitgaven optimaliseren

AI kun je inzetten om je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. De software Billy Grace werkt daarvoor met eigen tracking en attributie.

Online advertising

‘Steeds meer reclamebureaus gooien handdoek in de ring’

Reclamebureaus in Nederland hebben het zwaar. Het aantal bureaus daalt steeds sneller, zo blijkt uit cijfers van BoldData. De afgelopen 10 jaar is het aantal reclamebureaus met bijna 10 procent afgenomen: van 28.010 bureaus begin 2014 naar 25.360 in 2023.

Digital Agencies

Nieuw Nederlands platform retailmedia van start

Mediaplatform RetailMedia.One gaat eind van deze week van start. Grote adverteerders en bureaus kopen er hun landelijke mediabereik op retailmedia in. De resultaten worden onafhankelijke gevalideerd en uniform gerapporteerd met Motivaction-data.

Marketing

Blauwe Monsters sluit zich aan bij digitale bureaugroep 4NG

Digitale bureaugroep 4NG, onderdeel van Conclusion, verwelkomt allround online marketingbureau Blauwe Monsters. Het marketingbureau biedt dienstverlening binnen alle gebieden van online marketing, waaronder SEO, SEA, CRO, content en marketplaces.

Digital Agencies

Koen Vanderhoydonck (TikTok): ‘omarm waar TikTok voor staat’

TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.

Social

Omnicom Media in datapact met Criteo

De internationale marketinggroep Omnicom gaat digitale detaildata afnemen van Criteo. Met die gegevens kunnen de bureaus hun klanten benchmarks gaan verstrekken.

Marketing

TikTok gaat zoekadvertenties verkopen

TikTok gaat een nieuwe advertentieformule lanceren binnen de pagina met zoekresultaten. Met de ‘Search Ads Toggle’ kunnen adverteerders zich richten op de gebruikers van het platform die specifiek meer willen weten over nieuwe producten of merken door zoekopdrachten in het zoekvak van de app te typen.

Marketing

CDP als het brein van je marketing in een ‘privacy-first’-tijdperk

Voor moderne marketing is een Customer Data Platform onmisbaar. Het werkt als een brein in zijn functies en onderdelen en in hoe je het gezond houdt.

Data

Diverse bedrijven waaronder bol.com nemen gesprekken ‘in de wacht’ op

Zet de klantenservice van Achmea of Bol.com jou in de wacht? Dan is alles wat jij zegt alsnog te horen voor sommige van hun medewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Radar.

Customer Service

Anneke Uiterweerd (Springbok) over hoe je vandaag de dag een loyaltyprogramma vormgeeft

Loyalty gaat niet meer (alleen) over sparen en kortingen maar over het ‘Umfeld’ van je klanten: hoe kun je de community ondersteunen?

Customer Loyalty

‘Retailmedia blijft snelstgroeiende reclamevorm’

Retailmedia is in 2023 en 2024 het snelstgroeiende online reclameformaat. Eind volgend jaar gaat 13,6 procent van de mondiale budgetten naar de reclameposities in webwinkels.

Marketing