AdNight Amsterdam maakt eerste deelnemende bureaus bekend
Op 10 oktober 2025 vindt de achtste editie plaats van Adnight Amsterdam. De longlist met deelnemende bureaus is bekend.
Op 10 oktober 2025 vindt de achtste editie plaats van Adnight Amsterdam. De longlist met deelnemende bureaus is bekend.
Snapchat heeft inzichten gedeeld over trends deze zomer (april–augustus) die marketeers kunnen benutten. De zomerperiode is de periode met de laagste CPM van het jaar, gemiddeld 19 procent lager dan de rest van het jaar. Je kunt kosten besparen op advertenties door in de zomermaanden campagnes te plannen. Focus op actieve momenten zoals ochtenden en pauzes om je bereik te maximaliseren. Zet in op AR-ervaringen – ze vergroten merkbewustzijn en conversie-trajecten. En werk samen met authentieke creators en wees transparant over sponsoring om vertrouwen te winnen.
Het begint met ruimte. Japan verraste me. Niet met technologie of efficiëntie. Maar met iets veel simpelers: ruimte. Ruimte voor de ander.
De opkomst van kunstmatige intelligentie, met generatieve AI als aanjager, zorgt voor ingrijpende veranderingen binnen het marketingvak. De kern van marketing — het creëren van waarde en het verbinden met klanten — blijft ongewijzigd, maar de manier waarop marketingafdelingen opereren, ondergaat een fundamentele herziening. Dat blijkt uit het Data Driven Marketing Onderzoek 2025 van branchevereniging DDMA.
E-mailmarketing blijft een krachtig middel, maar zonder een doordachte strategie kan de effectiviteit van e-mailmarketingcampagnes sterk afnemen.
TikTok organiseert voor de tweede keer in Nederland de Ad Awards, een prijzenfestijn voor alle merken en bureaus die actief zijn in Nederland, en dit jaar ook voor België en Luxemburg.
Klanten van de Belgische bank Belfius hoeven zich geen zorgen meer te maken over internetkosten als ze buiten de Europese Unie hun bankier-app willen gebruiken.
Het internationale technologie- en designbureau dotdotdash, onderdeel van Omnicom en bureau voor onder meer Sony Honda Mobility, UBS, Wajer en een groeiend portfolio van start-ups, opent zijn Europese hub in Amsterdam. De dagelijkse leiding is in handen van Chris Henderson en Daniel Sytsma, twee zwaargewichten uit de internationale design- en communicatiewereld.
Het is een schurende waarheid: het succes van je campagne hangt niet alleen af van creativiteit, doelgroepsegmentatie of geoptimaliseerde timing.
Merkstrateeg Ingmar de Lange hield eerder deze maand een verhaal over waar Nike’s strategie de fout in ging. Uit het betoog zijn bredere lessen te trekken.
Voor het eerst kunnen adverteerders Digital-Out-of-Home (DOOH)-campagnes plannen, targeten en optimaliseren binnen één omnichannel platform. DSP Adform introduceert een visuele DOOH-planner waarmee schermlocaties zichtbaar worden via een interactieve kaart, realtime segmentatie mogelijk is en de prestaties van DOOH direct meegenomen worden in de optimalisatie van bredere omnichannel campagnes.
Tijdens de uitreiking van de EMAS Awards, onderdeel van de jaarlijkse DDMA Email Marketing Automation Summit, zijn vandaag de winnaars bekendgemaakt. De EMAS Awards bekronen de meest innovatieve, effectieve en inspirerende prestaties op het gebied van e-mailmarketing en marketing automation.
TikTok behoort tot de grootste reclameplatformen in Nederland nu het in 37 procent van de brandingcampagnes wordt ingezet. Net iets minder dan YouTube, zo laten nieuwe cijfers van AI-marketingplatform Billy Grace zien.
Uit nieuw onderzoek van Talpa Media en DVJ Insights blijkt dat AI-geproduceerde TV-billboards net zo effectief zijn en even positief worden gewaardeerd als reguliere creaties. Er zijn geen significante verschillen in merkherkenning, waardering, imago of activatie. Voor de effectiviteit van de boodschap maakt het niet uit of een uiting met of zonder AI is gemaakt.
Welke factoren beïnvloeden zichtbaarheid in chatbots? En hoe speel je daar als marketeer op in? Op deze vragen en meer geeft Emerce antwoord in een onderzoeksrapport dat vandaag is verschenen.