More stories

Nominaties DIA Pro’s en Company of the Year bekend

Rituals, De Hartstichting, Albert Heijn en het Van Gogh Museum zijn genomineerd voor Company of the Year, een onderdeel van de aanstaande Dutch Interactive Awards.

Digital Agencies

Dutch Podcast Awards 2019 uitgereikt

Brand in het Landhuis is de grote overall winnaar van de Dutch Podcast Awards 2019, georganiseerd door radiostation BNR.

Publishing

‘Privacywaakhonden te traag met afhandeling klacht tegen Google’

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en haar Europese zusterorganisaties moeten haast maken met de afwikkeling van de klacht van de Consumentenbond tegen Google. Ook moet de AP duidelijker zijn over de procedure. Dat schrijft de Consumentenbond in een brief aan de toezichthouder.

Privacy

Waarom PIM de spil van een e-commercestrategie moet zijn

Zonder Product Management System is het moeizaam en tijdrovend om juiste, consistente en real-time data te leveren aan al je marketingchannels en leveranciers. Een must-have tool dus. Maar eigenlijk wil je dat je PIM geen tool is, maar deel uitmaakt van je e-commerceplatform.

PIM

De rol van de CMO verandert

Naadloze klantervaringen, veel bedrijven slagen er nog niet in om hier daadwerkelijk in te voorzien. En dát komt doordat er nog een functie ontbreekt: de chief collaborator. De chief marketing officer (CMO) bevindt zich in de ideale positie om deze verantwoordelijkheden op zich te nemen en ‘CMO collaborator’ te worden,

Strategy

MeMo2 en Exterion media winnen IAB Europe Awards

MeMo2 en Exterion Media hebben een Grand Prix IAB Europe Research Award 2019 gewonnen tijdens het jaarlijkse Interact-congres in Warschau.

Marketing

Facebook erkent dat aanpak nepadvertenties moeilijk is

Facebook kan het gezicht en de naam van John de Mol niet uit nepadvertenties filteren, zo betoogde de advocaat van het sociale netwerk vanmiddag in de rechtbank. De Mol wil dat Facebook actie onderneemt tegen bedrieglijke advertenties voor bitcoinbeleggingen waarin zijn naam wordt misbruikt.

Online advertising

Hillenaar Outdoor breidt digitaal netwerk uit met A2-reclamemast bij Echt

Hillenaar Outdoor breidt uit met een digitale reclamemast langs de A2 bij Echt. De mast is voorzien van twee extra grote digitale schermen van 100 vierkante meter per zijde.

Online advertising

DigiMonks voegt zich bij bureaugroep Happy Horizon

DigiMonks, specialist in datagedreven marketing, wordt onderdeel van Happy Horizon, het full servicebureau dat als pijlers onder meer data & strategie, content & creatie en ICT & webdevelopment heeft.

Digital Agencies

Nederlandse online reclamemarkt naar 2,2 miljard euro

De Nederlandse digitale reclamemarkt groeide in 2018 met 8 procent tot 2,2 miljard euro. Nederland is qua groei nog steeds Europees hekkensluiter, samen met Bulgarije, Griekenland en België.

Online advertising

Pinterest advertising: 8 tips als je gaat adverteren op Pinterest

Sinds eind maart is het mogelijk om te adverteren op Pinterest in Nederland. Dentsu Aegis Network was een van de eersten die mee mocht doen aan de bèta versie om te adverteren in Nederland. Er is direct ervaring opgedaan met meerdere klanten zoals Ahold en KARWEI, en later met BMW. Adverteren op dit platform blijft echter een spannende aangelegenheid.

Online advertising

Bayer spaart 10 miljoen dollar uit door programmatic niet meer uit te besteden

Chemiebedrijf Bayer heeft 10 miljoen dollar bespaard door het geautomatiseerd inkopen van advertenties niet langer uit te besteden. In het verleden was GroupM hiervoor verantwoordelijk.

Programmatic

Foursquare neemt Placed over van Snap

Foursquare, het sociale netwerk dat betere tijden heeft gekend, heeft 150 miljoen dollar opgehaald en daarnaast maar gelijk een branchegenoot Placed overgenomen voor een onbekend bedrag.

Analytics

250.000 Europeanen dienen massaclaim in tegen Facebook

Zeker 250.000 Europeanen dienen een massaclaim in tegen Facebook wegens het lekken van gegevens van Cambridge Analytica, waaronder 42.000 Belgen. Ook Italië, Portugal en Spanje doen mee.

Privacy

VodafoneZiggo wil naar een validatiegedreven cultuur. Dit zijn hun ervaringen

Het doel van VodafoneZiggo is om steeds meer te experimenteren, veel te leren en toegevoegde waarde te leveren. Zo wil het bedrijf naar een validatiegedreven cultuur. Dagelijks zijn verschillende teams bezig om hun ideeën te valideren en het experimenteren en datagedreven werken in de cultuur te krijgen. Dit zijn de ervaringen van de experts binnen het bedrijf.

Conversie