More stories

SuperRebel.Agency, The Best Social en Today’s Milk bundelen krachten

SuperRebel.Agency, The Best Social en Today’s Milk bundelen hun krachten en gaan samen verder als één full-service bureau met vestigingen in Breda en Amsterdam. Met meer dan 70 medewerkers zet het bureau naar eigen zeggen de volgende stap in creatieve communicatie, waarbij gedurfde ideeën, innovatieve technologieën en een sterke focus op social media centraal moeten staan. De fusie wordt ondersteund door een participatie van investeringsmaatschappij Antea.

Digital Agencies

Conversion Crew wordt onderdeel van HubSpot-partnergroep Siloy

De vijftien Hubspot-experts van Conversion Crew uit Rotterdam worden via een overname onderdeel van Siloy, een internationale groep.

Marketing

Mis het niet: honderd marketingexperts op Emerce Digital Marketing Live!

Op Emerce Digital Marketing Live!, op 5 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam, hoor je hoe HEMA en Manchester City met slimme strategieën en compacte teams indrukwekkende resultaten behalen. Ze maken deel uit van een bont gezelschap van meer dan honderd van de allerbeste experts van merken als Vitaminstore, Philips, Unilever, funda en Zeeman.

Online marketing

Tom Nederend aangesteld als Managing Director van B.made

Tom Nederend (36) is benoemd tot Managing Director van B.made. Hij combineert deze nieuwe functie met zijn huidige rol als Managing Director van Buro N11. Beide bureaus maken deel uit van de N11 Group.

Digital Agencies

Amerikaanse Justitie wil dat Google twee advertentieproducten verkoopt om concurrentie te herstellen

Het Amerikaanse ministerie van Justitie (DOJ) stelt voor dat Google twee van zijn advertentieproducten verkoopt om de concurrentie in de advertentietechnologiemarkt te herstellen. Deze stap volgt op een recente rechterlijke uitspraak waarin Google schuldig werd bevonden aan het ‘willens en wetens verkrijgen en behouden van monopoliemacht’ binnen de digitale advertentiemarkt.

Online marketing
Premium

Temu, Shein verhogen Europese reclamebudgetten tot 40%

De Chinese online winkelcentra Temu en Shein verleggen hun strategische aandacht van de VS naar Europa en draaien de reclamekroon hard open.

Marketing

Springbok krijgt online en offline media WE Fashion

Springbok gaat alle online en offline media-activiteiten van WE Fashion beheren en orkestreren.

Marketing

Puma start podcastreeks

Fabrikant van sportkleding Puma brengt een podcastreeks uit als onderdeel van zijn nieuwe globale merkcampagne ‘Go Wild’.

Marketing
Premium

Reclame-omzet Amazon naar 13,9 miljard (+18%)

Al is Amazon een webwinkel, het zijn niet de retailactiviten die het hardst groeien. In tegendeel. E-commerce groeit slechts 5 procent. Advertising en AWS daarentegen groeiden dit kwartaal met 18 procent.

Marketing

Bidfood lanceert eigen variant retailmedia

Bidfood, online groothandel voor foodprofessionals, lanceert een eigen netwerk met commercemedia. Bidfood Media Services brengt retailmedia naar de zakelijke markt door advertentiecampagnes onder horeca-professionals aan te bieden.

Marketing

Emerce Agency Guide – Full Service Digital 2025 | Gratis download

De EGUIDE 2025 is nu verkrijgbaar, een jaarboek van alle Nederlanders interactieve bureaus met aansprekende cases en bureau-informatie.

Marketing

GenAI is de toekomst, maar bedrijven missen vaak een strategie

Generatieve kunstmatige intelligentie (GenAI) gaat hoe en waaraan we werken de komende jaren drastisch veranderen. Voor organisaties die de potentie […]

Marketing

Emerce Retailmediarapport 2025: Non-food rukt op, full-funnel groeit, transparantie blijft knelpunt

Terwijl non-food verder oprukt, groeit retailmedia van performance-niche naar full-funnel kanaal. Waarbij upper- en mid-funnel-formaten verrassende resultaten laten zien. Dit en meer blijkt uit een nieuw rapport dat Emerce vandaag publiceert.

Marketing

Emerce Retailmediarapport 2025

Dit rapport analyseert de ontwikkelingen op de Nederlandse markt voor retailmedia in 2025 en benoemt de belangrijkste marktveranderingen, -cijfers en […]

Marketing

Verslag van Hero Conf 2025 Brighton: waarom SEA alleen niet meer volstaat

SEA is verschoven van handmatig en technisch naar geautomatiseerd, data-gestuurd en AI-gedreven. Dat verandert ook de rol van de SEA-marketeer.

SEO