Buitenreclame groeit 5 procent, programmatic 15
De omzetcijfers van buitenreclame laten in het derde kwartaal van dit jaar een plus zien van 5 procent ten opzichte van vorig jaar, waarmee het totale OOH-budget uitkomt op...
De omzetcijfers van buitenreclame laten in het derde kwartaal van dit jaar een plus zien van 5 procent ten opzichte van vorig jaar, waarmee het totale OOH-budget uitkomt op...
De advertentie-inkomsten van LinkedIn stijgen dit jaar naar 8,2 miljard dollar, een toename van ruim 18 procent ten opzichte van vorig jaar. Het platform van Microsoft stevent daarmee af...
MediaMarkt Nederland gaat zijn aanwezigheid op sociale media drastisch herzien. Het concern verschuift van een retailer die zich profileert op prijs naar een merk dat klanten ondersteunt in een...
AI staat overal op de agenda. ChatGPT is inmiddels bekend, Claude heb je getest en met Gemini experimenteer je af en toe. Automatisering van standaardprocessen lijkt onvermijdelijk, maar in...
Een groep adtechbedrijven legt de basis voor wat de volgende fase in geautomatiseerde advertenties moet worden. De groep ontwikkelde een protocol dat AI-agents namens adverteerders campagnes laat opzetten en...
Het gedrag van consumenten verandert snel. Een van de laatste ontwikkelingen is dat shoppers steeds vaker gebruikmaken van AI-gedreven shopping assistants. Dit verandert de manier van zoeken, vergelijken en...
Kleine influencers, met 1–10k volgers, scoren het hoogst op engagement. Mega-influencers, met meer dan 1 miljoen volgers, presteren het best qua conversie. Dit en meer blijkt uit een nieuw rapport dat...
Influencer marketing heeft zich tot een belangrijk onderdeel in de marketingmix ontwikkeld. Maar hoe weet je nu of je campagne
Directe antwoorden in zoekresultaten vergroten de afstand tussen gebruiker en merk. GEO kan helpen, maar wie zich daar blind op staart, mist de essentie van Search.
Politici krabbelen terug over nieuwe Europese reclameregels nu ze door hebben hoe dat hun campagnes beïnvloedt. Voor Nederland is er geen weg meer terug, wat mogelijk inspiratie is voor...
Van zoekmachine naar AI assistent - Vandaag de dag starten Nederlandse online shoppers hun zoektocht nog vooral via zoekmachines en marketplaces. Maar die tijd loopt op zijn einde. Autonome...