EDAY: Dit is je media- en marketingtrack
Weet je nog niet precies welke tracks je wilt bezoeken morgen op EDAY? We doen hieronder een aantal suggesties voor wie nieuwe inzichten zoekt in media- en marketing.
Weet je nog niet precies welke tracks je wilt bezoeken morgen op EDAY? We doen hieronder een aantal suggesties voor wie nieuwe inzichten zoekt in media- en marketing.
De mondiale reclamemarkt groeit dit jaar met 7,4 procent tot 1.170 miljard dollar en volgend jaar met nog eens 8,1 procent. Het meeste daarvan gaan linea reacta naar Amerikaanse...
Herinner je je nog de spanning van je eerste klantpresentatie? De paniek toen je per ongeluk iedereen in de CC zette, of die bijlage die je per ongeluk meestuurde?...
AI schrijft sneller dan jij. Maar als je niet oppast, ook vlakker. Nu iedere copywriter en marketeer inmiddels met ChatGPT, Claude of Copilot werkt, wordt onderscheidend schrijven belangrijker dan...
In de eerste helft van 2025 nam de dealactiviteit op de markt van digital agencies toe. Het merendeel van de overnames betrof gespecialiseerde agencies, een trend die ook in...
De Nederlandse bureaumarkt is de afgelopen jaren sterk geconsolideerd en dat is niet zonder reden, want de markt is gefragmenteerd,
Het Nederlandse Promptwatch haalt 1,2 miljoen euro groeifinanciering op bij investeringsfonds Arches Capital. Het bedrijf ontwikkeldt een platform dat organisaties helpt hun zichtbaarheid in AI-gedreven zoekmachines zoals ChatGPT, Claude...
Ook al, of juist doordat, de Amerikaanse techreuzen geen politieke campagnes willen draaien beïnvloeden ze de aankomende verkiezingen.
Adverteerders krijgen plots honderdduizenden scholieren en studenten binnen handbereik nu RetailMedia.One een overeenkomst heeft getekend met de cateraar van vierhonderd onderwijslocaties en campussen.
De markt groeit, maar Nederlandse marketing- en communicatiebureaus kunnen daar niet van profiteren en staan onder financiële druk.
De klassieke decemberpiek in online zoekgedrag naar damesmode wordt minder dominant; consumenten zoeken vaker in lente- en zomermaanden naar hun favoriete merken en stijlen. Dat en meer valt op...