More stories

Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren

Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren. Dat betekent dat het Nederlands MediaNieuws als merk en de website gaat verdwijnen. Alle kanalen zullen worden overgeplaatst naar Marketing Report, net als de vacaturesectie.

Online marketing

Cashbackplatform Scoupy verkocht aan oprichters DeGiro

Nederlands’ grootste cashbackapp Scoupy wisselt van eigenaar. De investeerder en nieuwe eigenaar is Cashback Holding, van DeGiro-oprichters Niels Klok en Jasper Anderluh en Ohpen-oprichter Erik Drijkoningen. Zij nemen het bedrijf over van Effective Media & Marketing (EMM Holding) van ondernemers Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras.

Customer Loyalty

Hoe ontwikkel je een preciezer en persoonlijker beeld van je bezoekers?

Verschillende software tools kunnen, in combinatie met GA4, tot diepgaande inzichten over het gedrag van je doelgroep leiden.

Data

Duitsland consulteert markt om Googles ad stack

Het Duitse Bundeskartellamt vraagt marktpartijen naar hun ervaringen met en bezwaren tegen de dominante positie van Google in de niet-searchgebaseerde online reclame markt. Tegelijk klinkt een oproep om meer, zwaardere middelen tegen techgiganten te kunnen inzetten.

Marketing

Duitsland zet digitale outdoorreclame uit

Winkels en exploitanten van reclameborden moet de digitale, lichtgevende schermen uitzetten om energie te besparen. Ze mogen enkel nog tussen 16:00 en 22:00 aan.

Duitsland

Wehkamp scherpt zijn affiliateprogramma aan

Wehkamp scherpt zijn affiliateprogramma aan. Voor nieuwe partners werkt de retailer voortaan met een testperiode waarin wordt gekeken of een partner voldoet aan de eisen en of de samenwerking prettig verloopt.

Affiliate marketing

Nieuw keurmerk voor online marketingbureaus

Negen online marketing bureaus lanceren gezamenlijk het OnlineMarketing.nl keurmerk, dat het voor bedrijven en ondernemers eenvoudiger moet maken om een juiste partner te vinden voor hun digitale strategie.

Online marketing

Google biedt voortaan ook digitale buitenreclame aan

Google heeft aangekondigd ook digitale buitenreclame aan te gaan bieden via het advertentieplatform Google Ads. Op die manier wil het […]

Online advertising

Klantbeleving: een model naar aanleiding van veertig jaar wetenschappelijk onderzoek

Naar aanleiding van een overzichtsartikel over veertig jaar onderzoek naar klantbeleving: een model met de factoren die klantervaringen vormgeven.

Customer Experience

Colin Cornwell (VanMoof): ‘We sturen niet te veel op data’

Een hoog-technisch product op een menselijke manier in de markt zetten. VanMoof benadrukt hoe zijn ‘riders’ hun leven inrichten, de […]

Marketing

Infographic: De beste tijden om op sociale media te posten

Deze tips van CoSchedule van de beste tijden om te posten op sociale media-apps, op basis van inzichten uit meer dan 37 miljoen berichten, en van meer dan 30.000 organisaties, verdienen nuance. Per doelgroep kunnen de ideale tijden anders liggen. In het onderzoek is gekeken naar wanneer organisaties de meeste betrokkenheid zien bij hun berichten (aan de hand van likes, opmerkingen en gedeeld berichten).

Social

‘Seizoensinvloeden zijn terug in Nederlands online reclame’

Ook in de online reclamewereld is corona merkbaar verdwenen en dat leidt weer tot nieuwe bewegingen in hoe adverteerders hun geld uitgeven.

Online advertising

Noorwegen wil einde aan illegale dataoverdracht Meta

Noorwegen draait Meta duimschroeven aan op het gebied van diens privacyregels. Het Amerikaanse bedrijf zou een boete moeten krijgen voor illegale dataoverdracht van persoonsgegevens, vindt de toezichthouder.

Privacy

‘Bespaar stroom op digitale buitenreclame’

Het is niet verantwoord om digitale buitenreclame 24×7 voluit te laten draaien in een tijd van energieschaarste. Een gemeenteraadslid in Düsseldorf roept branche en politiek op over het onderwerp na te denken.

Online advertising

Originele inhoud hoger in zoekresultaten Google

Google gaat webpagina’s die goed geoptimaliseerd zijn voor de zoekresultaten, maar inhoudelijk weinig voorstellen, minder hoog weergeven.

Search