More stories

Buitenreclame groeit 5 procent, programmatic 15

De omzetcijfers van buitenreclame laten in het derde kwartaal van dit jaar een plus zien van 5 procent ten opzichte van vorig jaar, waarmee het totale OOH-budget uitkomt op netto bijna 74 miljoen euro. Daarbinnen gaat 57 procent naar ‘digitaal’ en 43 procent naar ‘traditioneel’.

Online advertising

WPP betaalt Google 400 miljoen voor AI-gedreven marketing

WPP en Google hebben hun strategische samenwerking uitgebreid met een vijfjarig partnerschap waarin het Britse marketingreus 400 miljoen dollar investeert in Google-technologie.

Marketing

LinkedIn versterkt positie als B2B-advertentiereus met groeispurt naar 8,2 miljard dollar

De advertentie-inkomsten van LinkedIn stijgen dit jaar naar 8,2 miljard dollar, een toename van ruim 18 procent ten opzichte van vorig jaar. Het platform van Microsoft stevent daarmee af op een omzet van 9,7 miljard dollar in 2026 en 11,3 miljard in 2027.

Marketing

MediaMarkt zet in op sociale media voor ‘electronica experience’

MediaMarkt Nederland gaat zijn aanwezigheid op sociale media drastisch herzien. Het concern verschuift van een retailer die zich profileert op prijs naar een merk dat klanten ondersteunt in een complexe wereld van consumentenelektronica. Sociale media moet daarbij dienen als toegangspoort tot de klant.

Marketing

Het veranderende advertisinglandschap: 5 tips voor marketeers om grip te houden

AI staat overal op de agenda. ChatGPT is inmiddels bekend, Claude heb je getest en met Gemini experimenteer je af en toe. Automatisering van standaardprocessen lijkt onvermijdelijk, maar in de praktijk blijft de agenda vol: rapportages die af moeten, budgetten die geoptimaliseerd moeten worden, klantafspraken en campagnes die aandacht vragen. Voor je het weet, is het vrijdagmiddag en vraag je je af waar de week gebleven is. Ondertussen lees je dat andere marketeers hun volledige marketing steeds meer op de automatische piloot laten draaien.

Marketing
Premium

Google laat Search-ads wegklikken

Google voert opnieuw een opvallende wijziging door in de manier waarop advertenties binnen de zoekresultaten worden weergegeven. Het bedrijf wil de gebruikerservaring verbeteren en tegelijk de effectiviteit van advertenties behouden — wat in de praktijk betekent dat reclames nu duidelijker in beeld komen, maar ook na verloop van tijd kunnen worden verborgen.

Online advertising

Havas schroeft omzetverwachting 2025 op

‘Naar boven aangescherpt’, noemt reclame- en marketinggroep Havas zijn gecorrigeerde financiële voorspelling voor het jaar 2025.

Marketing

Nieuw initiatief trekt advertising naar agentic AI-domein

Een groep adtechbedrijven legt de basis voor wat de volgende fase in geautomatiseerde advertenties moet worden. De groep ontwikkelde een protocol dat AI-agents namens adverteerders campagnes laat opzetten en uitvoeren.

Marketing

Nederlands PEXI lanceert adserver voor dynamische creatives

De Nederlandse adserver PEXI maakt zich los van moederbedrijf PINK en positioneert zich als onafhankelijk alternatief voor grote, internationale spelers. Met een volledig self-service platform voor dynamische en richmedia-advertising trekt het bedrijf grote adverteerders aan.

Marketing

Wat betekent de opkomst van AI-shopping assistants voor je marketplace strategie?

Het gedrag van consumenten verandert snel. Een van de laatste ontwikkelingen is dat shoppers steeds vaker gebruikmaken van AI-gedreven shopping assistants. Dit verandert de manier van zoeken, vergelijken en het kopen van producten. Zeker binnen marketplaces zoals Amazon, Zalando en Bol, waar het productaanbod groot is, zal het ervoor zorgen dat consumenten sneller tot een aankoopbeslissing komen. Dit vraagt ook om een aanpassing van de marketplace strategie. In dit artikel lees je hoe je als merk relevant en zichtbaar blijft, terwijl AI bepaalt welke producten aan de consument worden getoond.

Marketing

Nu uit: Emerce Benchmark Influencer Marketing 2025

Kleine influencers, met 1–10k volgers, scoren het hoogst op engagement. Mega-influencers, met meer dan 1 miljoen volgers, presteren het best qua conversie. Dit en meer blijkt uit een nieuw rapport dat Emerce vandaag publiceert.

Marketing

Emerce Benchmark Influencer Marketing 2025

Influencer marketing heeft zich tot een belangrijk onderdeel in de marketingmix ontwikkeld. Maar hoe weet je nu of je campagne […]

Marketing

TikTok toont verfijningen in zijn reclameprogramma

TikTok presenteert op Advertising Week in New York meerdere verfijningen van zijn reclameprogramma voor performance advertising.

Social

Publicis verhoogt omzetverwachting op sterke vraag AI-diensten

Publicis Groupe verhoogt de omzetverwachting voor 2025 met tien procent “dankzij de aanhoudende vraag naar AI-mogelijkheden”, aldus de Fransen.

Marketing

Stop met de GEO romantiek: modern Search en media brengen merk en gebruiker samen

Directe antwoorden in zoekresultaten vergroten de afstand tussen gebruiker en merk. GEO kan helpen, maar wie zich daar blind op staart, mist de essentie van Search.

Marketing