More stories

Mark Zuckerberg ontkent kritiek klokkenluider

Topman Mark Zuckerberg weerlegt de kritiek van klokkenluider Frances Haugen dat het platform zijn eigen winst boven de veiligheid van gebruikers plaatst.

Facebook Advertising

AH met gesponsorde zoekresultaten in shop-app

Albert Heijn is de eerste Nederlandse supermarkt die reclameruimte gaat verkopen in de zoekresultaten van zijn mobiele app.

Retail

Exploitanten digital outdoor in gezamenlijke campagne

De exploitanten van digitale buitenreclameschermen roepen Nederland op wensen te delen die vervolgens op duizenden digitale abri’s worden gedeeld.

Marketing

Bumble in co-marketing met TikTok

Datingapp Bumble sluit een Europees marketingpact met TikTok. De bedrijven gaan elkaars diensten over en weer promoten naar hun gebruikers.

Marketing

AMP niet langer vereist voor Google Voorpaginanieuws

Bij Google Voorpaginanieuws bepalen de structuur en kwaliteit van je pagina mede of je bij het belangrijkste nieuws verschijnt. Daarin is nu iets veranderd.

SEO

Twitter is er nu ook voor professionals

Twitter gebruikers kunnen zich aanmelden voor ‘professionele accounts’, waardoor ze over extra tools kunnen beschikken om een onderscheiden profiel te maken, inhoud kunnen promoten via advertenties en kunnen profiteren van de toekomstige e-commerce-inspanningen van Twitter.

Twitter

Snap en WPP vormen AR Lab

Snap, het bedrijf achter Snapchat, gaat een samenwerking aan met het reclamebureau WPP. Samen zetten ze een lab om te experimenteren met augmented reality-applicaties.

Virtual reality

Privacyvriendelijke analytics, hoe pak je dat aan?

Privacyvriendelijke analytics: hoe doe je dat? Vier zaken zijn essentieel: controle, transparantie, gegevensbescherming als standaard en goede beveiliging.

Data

Hans Klok en Kim Feenstra figureren in eerste campagne voor TOTO Casino

TOTO Casino lijkt een van de eerste Nederlandse online kansspelaanbieders te zijn met een tv campagne. De campagne van TOTO en TBWA\NEBOKO moet Nederland bekend maken met het nieuwe spelmerk van Nederlandse Loterij.

Online advertising

Wat merken moeten (blijven) doen na corona: On- en offline, verrassen, samenwerken

Merken met een hybride commercieel model hebben succes: flexibiliteit in online en offline, en innovatieve en verrassende samenwerkingen met andere merken.

Customer Experience

Infographic: de meest gehate merken ter wereld

RAVE Reviews gebruikte de onderzoekstool SentiStrength om meer dan een miljoen merkgerelateerde tweets te beoordelen op positieve of negatieve inhoud.

Marketing

Oprichters N=5 geven bureau door aan nieuwe generatie

Het huidige management team van N=5 – Anna Bosscher, Bastiaan Weers, Monique Bergers en Thijs Bontje – mogen zich vanaf vandaag eigenaar noemen van het digitale bureau. Anne Stokvis treedt toe tot het management team om het onderdeel N=Content nog verder uit te bouwen.

Digital Agencies

Advertentiebaas Microsoft met pensioen

Advertentiebaas Steve Sirich van Microsoft gaat na 22 jaar met pensioen.

Online advertising

Het headless Customer Data Platform: De voor- en nadelen op een rij

In opkomst: het headless Customer Data Platform. Een duidelijk overzicht van de voor- en nadelen en waar je op moet letten bij het maken van een keuze.

Data

Hybride evenementen bieden het beste van twee werelden: uitleg en vijf tips

COVID-19 leidde tot veel hybride evenementen. Die blijken veel voordelen op te leveren ten opzichte van louter fysieke bijeenkomsten. Uitleg en vijf tips.

Digital Transformation