More stories

Accenture Interactive neemt het Louvre op de schop

Het Louvre in Parijs laat zijn digitale strategie op de schop nemen door Accenture Interactive. Bezoekers moeten er een ‘rijkere ervaring’ mee krijgen en de werknemers krijgen digitale hulpmiddelen om hun werk beter te doen.

Digital Design

ADNIGHT ‘even eclectisch als landschap zelf’

Ook dit jaar opent de Amsterdamse creatieve industrie zijn deuren tijdens ADNIGHT. Op 4 oktober keert het evenement terug met een nieuwe programma-opzet.

Digital Agencies

Valerie Vieira in managementteam MWM2

Het managementteam van marktonderzoeksbureau MWM2 wordt versterkt met Valerie Vieira (36). Zij wordt verantwoordelijk voor de kwantitatieve onderzoeksafdelingen van MWM2 en sales.

Marketing

Chris van Dongen, Trustpilot: ‘Bestrijd een review niet met jouw kant van het verhaal’

Trustpilot is het grootste reviewplatform ter wereld. De wens van het bedrijf is om dat platform zo menselijk mogelijk te maken. “Mensen worden overladen met ads en campagnes, het gaat in marketing vaak over de grote getallen. Een persoonlijke review van een bedrijf maakt het menselijker.” 

Customer Engagement

IKEA.nl vervangt papieren catalogus, verspreiding daarvan stopt

IKEA stopt met het verspreiden van de gedrukte catalogus in Nederland en vervangt deze helemaal door IKEA.nl. Nog slechts een kleine groep klanten zal de fysieke gids in huis krijgen.

Marketing

Hybride shopping: de ideale combinatie tussen automation, machine learning en handmatige sturing

Google stuurt met de laatste nieuwe functies steeds meer richting machine learning en automation. Nieuwe automatische biedstrategieën worden uitgerold. Door het proces van machine learning en omdat de strategieën door meer gebruikers worden ingezet, gaan de bijbehorende algoritmes steeds beter presteren. Eén van de automatische biedstrategieën die Google onlangs heeft uitgerold is smart Shopping. 

Online advertising

Digital experience optimization: het nieuwe A/B testing

Veel bedrijven gebruiken A/B-testen, ofwel experimenten om nieuwe ideeën voor hun digital experiences te valideren. De grote impact die ze ervan verwachten blijft in werkelijkheid echter vaak uit. Een oorzaak is de manier waarop de geteste ideeën tot stand komen en uitgekozen worden. Hoe zorg je ervoor dat je juist die ideeën gaat testen waarin je de klantvraag centraal stelt? En hoe ga je verder dan A/B testen door alle digitale touchpoints met je klanten te optimaliseren?

Online marketing

Dept gaat schermvrije gezelligheid onder de aandacht brengen

Jumbodiset gaat samenwerken met Dept als nieuwe ‘lead agency’. Het spel-, puzzel- en speelgoedconcern – bekend van onder andere Stratego, Rubik’s Mens Erger Je Niet en Jan van Haasteren – zet in deze digitale tijd in op meer ‘schermvrije gezelligheid en plezier’. Dept zal hen hierbij vanuit verschillende disciplines ondersteunen.

Digital Agencies

Teufel opent pop-up store Rotterdam

De fabrikant van audioproducten Teufel opent een pop-up stor als extra kanaal naast zijn webwinkel.

Online marketing

In 7 stappen naar een effectieve online marketingstrategie

Volgens de Emerce Research 2018 komt een gebrek aan visie in de marketingstrategie veel voor. Uit het onderzoek komt naar voren dat veel CMO’s en digitale marketingafdelingen vooral goed blijken te zijn in het identificeren en opsporen van specifieke problemen, maar daarbij het overkoepelend overzicht missen. Om het gebrek aan visie op te lossen is een sterke online marketingstrategie een absolute must. Maar hoe stel je deze op? 

Marketing automation

Wat is het effect van ITP op Google Analytics data?

“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half”. Met de komst van digitale media waren we hard op weg om de leus van John Wanamaker voorgoed in de vergetelheid te laten raken. De meetbaarheid die alle media in het online landschap met zich meebrengen zorgt ervoor dat we steeds efficiënter kunnen gaan handelen. Met name in het interesseren van onze doelgroepen voor onze producten en/of diensten.

Analytics

Bing-campagne: in dertig dagen bereik van kwart miljoen mensen

Fingerspitz heeft een slimme advertentiecampagne opgezet met behulp van productfeed-tool Channable: een gloednieuwe functie die zij zo succesvol hebben ingezet dat zij in slechts dertig dagen tijd een kwart miljoen mensen hebben weten te bereiken.

Search

Infographic: vakantiebestemming vooral bepaald door sociale media

Uit onderzoek van de Reputatiefabriek onder 1000 respondenten blijkt dat 57 procent van de vakantiebestemmingen is geboekt vanwege foto’s die zijn gezien op sociale media.

Travel

Na John de Mol Duncan Laurance mikpunt bitcoinoplichters

Duncan Laurance is na onder meer John de Mol en Humberto Tan de volgende bekende Nederlander wiens naam wordt misbruikt voor nepinvesteringen in bitcoins. Na eerdere waarschuwingen over Bitcoin Revolution pakken de oplichters de draad gewoon weer op.

Online advertising

Wat CRO heeft geleerd van het WK vrouwenvoetbal

Tijdens het afgelopen WK vrouwenvoetbal was er in het begin weinig enthousiasme en positiviteit over de Nederlandse voetbaldames. Het spel viel tegen en dit ging volgens ons, de experts voor de televisie, niet leiden tot succes. Maar de Leeuwinnen hebben dit tij gekeerd. Meer dan vijf miljoen mensen keken zowel naar de halve finale en finale. Maar wat heeft dit nu met conversieratio-optimalisatie te maken?

Conversie