More stories

‘Populariteit Facebook bereikt dieptepunt’

Zowel jongeren als de middengroep (25-44 jaar) laten Facebook steeds vaker vallen. Nog maar 23 procent van de Nederlandse jongeren geeft aan Facebook te gebruiken. Slechts 3 procent van de de jongeren schaart Facebook in de top 3. In de middengroep staat Facebook inmiddels op een vierde plaats, onder WhatsApp, Instagram en YouTube. Dat blijkt uit de Soda Social Media Monitor 2020.

Social

Forse schadepost Facebook na adverteerdersboycot

Grote adverteerders als Levi’s en Coca-Cola boycotten Facebook een maand lang omdat het platform oogluikend racisme zou toestaan. Dat kost nu al tientallen miljard dollars aan beurswaarde.

Online advertising

Waarom e-commerce (juist nu) gebaat is bij cloud hosting  

De drukte waarmee webwinkels de afgelopen maanden te maken kregen, onderstreept nog eens het belang van de juiste hosting-oplossing.

Hosting

TikTok for Business zet bureaus buitenspel

Met de opening van TikTok for Business wil het bedrijf zijn podium delen met merken. Anders dan bij andere socialbedrijven houdt TikTok zelf veel controle en hebben marketingbureaus weinig in de melk te brokkelen met campagne- en optimalisatiewerk.

Online marketing

Influencers: next step in b2b-marketing?

Terwijl LinkedIn qua features opschuift naar platformen als Facebook en Instagram, rukken ook de zakelijke influencers op. Dat biedt kansen, maar werkt ook net even anders.

Marketing

Apple blokkeert reclametracking in iOS 14

Veertig procent van de Nederlandse eigenaren van een smartphone is vanaf september niet meer te tracken om reclamedoeleinden. Apple maakt het kunnen uitlezen van de Advertising ID in iOS 14 dan opt-in, iets dat vrijwel niemand zal doen.

Privacy

Een goed gesprek over de ultieme customer experience: zorg die verder gaat

Freek Oldenhuis Arwert van Oracle bespreekt met marketing automation-specialist Jory Leenen van zorgverzekeraar CZ de dementie-campagne bij de zorgverzekeraar.

Customer Experience

GroupM: reclamemarkt krijgt flinke klap, maar herstelt zich in 2021

De wereldwijde reclamemarkt levert dit jaar flink in. GroupM voorspelt een daling van 11,8 procent. Omgerekend zo’n 70 miljard dollar. Dat is exclusief politieke reclame.

Online advertising

Keukenformule Hello Kitchen kiest ‘online first’ en geeft Pinterest prominente rol

Met keukenformule Hello Kitchen gooit moederbedrijf De Mandemakers Groep (DMG) het over een andere boeg: het nieuwe oriëntatieproces start opvallend genoeg buiten de eigen kanalen, onder meer op Pinterest.

Online marketing

Marketing in het post-cookie tijdperk

De verwachting is dat we over niet al te lange tijd leven in een wereld waarin nog minder data voor de marketeer vanzelfsprekend beschikbaar is: we leven dan in een wereld zonder de welbekende cookies, die veel gedragsgegevens van de klant kunnen opslaan. Als marketeer wordt je gedwongen om andere wegen te bewandelen om toch de klant te overtuigen zijn data met je te delen. Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Waldo Smeets (Adobe) en Jasper Dijkstra (Accenture Interactive).

Marketing

Aldo Wink (Digital Bricks): ‘MKB’er moet kiezen voor marketing automation’

Aldo Wink is een marketing automation en lead generation expert en heeft daar al twintig jaar ervaring mee.

Marketing automation

Een digitaletransformatiestrategie ontwikkelen? Gebruik het flywheel model van Hubspot

Google “digitale transformatie” en de vierde suggestie is “digitale transformatie corona”. Het onderwerp digitale transformatie stond al jaren hoog op de managementagenda van organisaties. Nu de transitie naar online pure noodzaak is geworden (de reden is bekend), zijn sommige bedrijven compleet verrast. Daarnaast heeft iedereen een idee van wat ‘digitale transformeren’ inhoudt. Voor sommige merken is het niet meer dan het uploaden van hun catalogus. Anderen hebben nieuwe klanten gevonden door online marketing en door online te adverteren. Deze whitepaper is een interactief handboek gemaakt voor de moderne marketeer.

Marketing

Intracto breidt uit met digitaal bureau Isaac

Digitaal bureau Isaac uit Eindhoven voegt zich bij Intracto Group, dat actief is op het terrein van strategie, creatie, content, marketing en technologie.

Digital Agencies

Efficiëntie in crisistijd: marketing automation biedt de oplossing

We willen prospects en klanten zo persoonlijk en relevant mogelijk benaderen. Een tailor made boodschap afgestemd op jouw gedrag en behoeften.

Marketing automation

HEMA maakt allereerste TikTok video

HEMA richt zich voor zijn nieuwe schoolcampagne rond het schoolassortiment op het medium TikTok. Haar allereerste video heeft als titel The Legend Continues.

Social