Channel Marketing

Hét channel van Emerce over digital marketing en media. Over online advertising, conversie, performance, social, mobile, online branding en campagnes. Je vindt hier het nieuwste nieuws, uitgesproken opinies, alle trends, de beste how-to’s, en mooiste cases. Loop voorop en verbeter je marketing.

More stories

Onderzoek: Het data gedreven aspect van customer experience

“Het data gedreven aspect van CX is uitermate belangrijk. De meeste bedrijven kunnen de touchpoints van hun klanten niet verbinden. Ze hebben technologie nodig om hen te helpen alles bij elkaar te brengen en een geweldige klantervaring te creëren. ” aldus Don Peppers (Best-selling auteur en CX industry expert). Customer experience (CX) is in opkomst en groeit exponentieel, zowel als stand-alone discipline en als onderdeel van verschillende marketing-, sales- en klantenservice rollen. Hoe speel je in op deze ontwikkeling? Dit onderzoek gaat in op het data gedreven aspect van customer experience.

Customer Experience

IAB: Klacht over massaal weglekken van persoonsgegevens bij online advertentiehandel ongegrond

Volgens branche-organisatie IAB is er geen grond voor de klacht die Bits of Freedom heeft ingediend bij de Autoriteit Persoonsgegevens over geautomatiseerde advertentieverkoop. De organisatie sprak onlangs over het ‘massaal weglekken van persoonsgegevens bij online advertentiehandel’.

Online advertising

Customer lifecycle en customer journey: veelgebruikt maar niet hetzelfde

De begrippen customer lifecycle en customer journey worden vaak door elkaar gebruikt, maar de betekenis is wel degelijk verschillend. Wat houden beide begrippen precies in, hoe vullen ze elkaar aan?

Customer Experience

John de Mol naar de rechter voor misleidende advertenties op Facebook

John de Mol wil dat Facebook misleidende advertenties voor bitcoinbeleggingen gaat aanpakken waarin zijn naam wordt misbruikt. Komende woensdag eist hij bij de rechtbank Amsterdam ook de afgifte van de gegevens van de afzender van de advertenties. Facebook doet volgens hem onvoldoende om de advertenties te verwijderen.

Online advertising

Google AdSense gaat stoppen met tekstadvertenties

Google wil zijn advertentieplatform AdSense moderniseren. Advertenties met alleen tekst worden uitgefaseerd, zo laat het bedrijf weten aan klanten.

Online advertising

Groei adblockers stagneert: niet te vroeg juichen

De populariteit van adblockers stagneert, volgens berichten in de media. Aanleiding zijn deze cijfers gepubliceerd door The Association for Online Publishing in de UK. Is hier het begin van het einde te zien van dit hoofdpijndossier voor marketeers? Ik twijfel.

Online advertising

5 kenmerken van goede influencer content

49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.

Influencer marketing

Hoe scoort je video? De evolutie en toekomst van het YouTube-algoritme

Waarom scoren sommige video’s niet en andere wel? Om die simpele vraag te beantwoorden, is kennis van het YouTube-algoritme cruciaal. En anders dan veel mensen denken is dit algoritme geen ‘black box’, maar is YouTube relatief open over de werking ervan en de evolutie die het in zijn bestaan heeft doorgemaakt.

Video

Vraag smartphones neemt af, naar iPhones helemaal

De wereldwijde vraag naar smartphones is in het eerste kwartaal van 2019 gedaald met 2,7 procent. Bij Apple konden prijsverlagingen er niet voor zorgen dat de verkopen veel harder daalden dan dat: met 15,6 procent.

Mobile

Drie best practices voor het optimaliseren van je personalisatiestrategie

Volgens een recent onderzoek naar loyaliteitsprogramma’s uitgevoerd bij Loyalty360, zei 73 procent van de ondervraagde merken dat een gebrek aan concurrerende benchmarks hun vermogen om personaliseringsstrategieën effectief te implementeren belemmerde. Ook gaf 57 procent aan dat de performance-statistieken van de gebruikte technologieën niet nauwkeurig genoeg waren. Deze whitepaper beschrijft drie best practices voor het optimaliseren van je personalisatiestrategie.

Customer Experience

Klantcontact NS International prominent via WhatsApp

NS Internationaal gaat binnenkort treintickets naast Facebook Messenger ook via WhatsApp verspreiden naar reizigers. Berichtenapps worden gestaag belangrijker in het contact met de reiziger onderweg en op bestemming.

Travel

Pure opent een eigen Usability Lab in Arnhem

Pure Internet Marketing heeft een usability lab in Arnhem geopend. In een speciaal daarvoor ingerichte ruimte kunnen online usability onderzoeken afgenomen worden, met behulp van eye-tracking, GSR en EEG.

Analytics

Wanneer is gedragsbeïnvloeding van de consument gewenst?

Als je een website bezoekt, dan is de kans groot dat je participant bent in meerdere online experimenten. Experimenten die onderzoeken welke aanpassingen in de keuzestructuur van een website een verandering teweegbrengen in het gedrag van de mensen die de website bezoeken. Maar hoe problematisch vinden mensen het eigenlijk wanneer ze proefpersoon zijn?

Conversie

Start campagne ‘Wat betekent de privacywet voor jou(w bedrijf)?’

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) is een nieuwe voorlichtingscampagne over de privacywet gestart. Een jaar na het van toepassing worden van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), leven er nog veel vragen over de nieuwe privacywet. De campagne ‘Wat betekent de privacywet voor jou?’ geeft mkb’ers praktische hulp bij de naleving van de wet.

Privacy

Raymon de Kruijff managing director DAN DNA

Raymon de Kruijff heeft de leiding overgenomen bij dataeenheid DAN DNA van Dentsu Aegis in Amsterdam.

Digital Agencies