Sonicbrand breidt uit naar Nederland
Het Britse Sonicbrand, naar eigen zeggen pionier op het gebied van audiobranding, breidt uit naar Nederland. Vanaf vandaag is Sonicbrand actief in Amsterdam.
Het Britse Sonicbrand, naar eigen zeggen pionier op het gebied van audiobranding, breidt uit naar Nederland. Vanaf vandaag is Sonicbrand actief in Amsterdam.
TikTok benoemt Thomas Wlazik als algemeen directeur van Europa en Israël.
Horecaondernemers hebben nauwelijks nog grip op hun online reputatie. Dat stelt ondernemer Kevin Bruggink, die zich ‘groen en geel’ ergert aan de manier waarop zijn gasten reviewplatforms inzetten.
In 2025 zal de Embassy of Dutch Creativity geen fysieke aanwezigheid hebben op het Cannes Lions International Festival of Creativity. De afgelopen negen edities heeft de Embassy Nederlandse creatieve bedrijven, bureaus en talenten een internationaal podium geboden tijdens het internationale reclamefestival. Het was dé plek waar samenwerkingen ontstonden, creativiteit werd gedeeld en de Nederlandse industrie wereldwijd zichtbaar was. Toch is dit jaar besloten een pas op de plaats te maken.
De online Google-omgeving waar marketeers display en video konden verwerken is gesloten. Twee Nederlandse bedrijven bouwden als de wiedeweerga een lokaal alternatief. Dat niet verdwijnt.
Ons land telt 400.000 openstaande vacatures: in deze krappe arbeidsmarkt is simpelweg een vacature plaatsen allang niet meer genoeg.
Na een kleine opleving is de groei van de Net Promoter Score (NPS) gestagneerd. Deze is gemiddeld +17, net als afgelopen jaar, zo blijkt uit de recente NPS benchmarkrapport Customer Experience in Nederland 2025, dat is gebaseerd op meer dan 200 klantonderzoeken die onderzoeks- en adviesbureau Integron in negen branches uitvoerde, waaronder industrie, bouw en installatie, transport en logistiek, ICT, en groothandel. De NPS is als graadmeter belangrijk om klantloyaliteit in beeld te brengen.
Marktonderzoeker WARC stelt zijn verwachtingen voor de mondiale reclamemarkt naar beneden bij. Dit jaar wordt er waarschijnlijk tien miljard dollar reclamegeld niet uitgegeven, door de tarievenoorlog die internationale handel drukt.
Op 13 maart vond Friends of Search plaats. Het evenement bracht opnieuw professionals samen om strategieën en ontwikkelingen rond SEO en SEA te verkennen.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat het toezicht op telemarketing intensiveren. Bedrijven hebben tot 1 juli de tijd om hun processen op orde te brengen. De ACM gaat daarna controleren of bedrijven zich aan de regels houden en handhaven als dat niet het geval is.
Gamification is veel meer dan alleen maar videospelletjes. Met een beetje creativiteit kan het een krachtig instrument voor marketeers zijn.
Tweedehandsplatform Vinted opent een sectie waarop influencers geselecteerde designerstukken rechtstreeks uit hun eigen garderobes verkopen.
Simon Lévelt, het koffie- en thee merk, bekend om haar premium biologische producten, is voor een vernieuwde positionering en een landelijke merkcampagne een samenwerking aangegaan met N=5.
Digitale marketingcampagnes worden vaak beoordeeld op basis van klikken en conversies. Dit doet echter geen recht aan de volledige impact van een campagne.
Convident, specialist in maatwerk WordPress-websites en online marketing, heeft stadsgenoot Smeedijzer Internet overgenomen. Smeedijzer heeft een sterke reputatie opgebouwd binnen het MKB en de overheid.