Haagse verbod op reclame voor vliegvakanties en vliegtickets blijft gehandhaafd
Het Haagse verbod op reclame voor vliegvakanties en vliegtickets blijft gehandhaafd. Dat heeft de rechtbank in Den Haag in kort geding bepaald.
Het Haagse verbod op reclame voor vliegvakanties en vliegtickets blijft gehandhaafd. Dat heeft de rechtbank in Den Haag in kort geding bepaald.
Onder marktonderzoekers is het een berucht fenomeen: mensen weten van zichzelf niet precies hóe ze consumeren. Of waarom. Onderzoek toont dat opnieuw aan.
Maanden na het eerste experiment met advertenties in een beperkt aantal markten, waaronder de VS, heeft Meta aangekondigd dat het advertenties in de Instagram Threads-app wereldwijd zal uitbreiden.
Gerhard te Velde had alles waar hij als ondernemer van had gedroomd. Toch stond hij op een ochtend op en besefte: dit is het niet meer.
Met een bijna onopgemerkte update neemt Google nog meer werk uit handen van online marketeers bij het maken van hun reclamecampagnes.
Een verslag van BrightonSEO 2025 met speciale aandacht voor AI-wantrouwen, toegankelijkheid van websites en alt-teksten.
De Duitstalige markt is de eerste in de EU waar L’Oreal LOREALISTAR uitbrengt, een platform voor nano- en micro-influencers.
De verschillen tussen de gratis en betaalde versies van Google Analytics: een vreemd model.
Steeds meer adverteerders in Nederland hanteren een social first-strategie. Dat is te zien aan de omvang van dit subsegment in de totale digitale reclametaart: +18 procent naar 967 miljoen euro.
Google zal voorlopig geen nieuwe melding tonen aan Chrome-gebruikers over het gebruik van cookies van derden. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend. Hierdoor kunnen advertentiebedrijven hun huidige methoden voor gerichte advertenties blijven gebruiken in de populairste webbrowser ter wereld.
Om transparantie binnen influencer marketing verder te versterken, lanceert Influencerregels.com, een initiatief van DDMA, SRC en bvA, een vernieuwde, actuele versie van hun certificering Certified by influencerregels.com. Deze update, die iedere gecertificeerde influencer moet doorlopen om gecertificeerd te blijven, speelt in op recente ontwikkelingen in wet- en regelgeving en biedt nieuwe, praktijkgerichte inzichten.
Contentmarketingbureau Matter benoemt Angelique de Hont tot nieuwe Managing Director. De Hont, die sinds 2022 de rol van COO bij Matter vervult, neemt de leiding over van Olivier Smit, die de organisatie verlaat.
Vandaag is de twintigste editie van Emerce 100 verschenen, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin lees je hoe beslissers uit de online industrie de prestaties beoordelen van dienstenleveranciers, verdeeld over tientallen categorieën.
Begrip van de achtergrond van een nieuw fenomeen is essentieel voordat je het gaat gebruiken. n dit artikel leg ik uit wat metachannel-marketing is.
NIMA heeft vandaag de shortlist bekendgemaakt van de NIMA Marketingprijzen 2024, de jaarlijkse verkiezing van de beste marketingorganisaties van Nederland. Negen bedrijven zijn genomineerd in drie categorieën: Small, Medium en Large. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens de NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht.