More stories

Europese Digital Services Act start vandaag

Negentien grote techbedrijven dienen zich vanaf vandaag te houden aan de Europese Digital Services Act (DSA).  Ze moeten illegale inhoud en desinformatie gericht aanpakken, hun aanbevelingssystemen aanpassen en transparant zijn over online reclame via hun diensten. Regelovertreders kunnen hoge boetes krijgen.

Legal

Marketingbaas Peter van Mourik vertrekt bij Plus

Directeur marketing & communicatie Peter van Mourik verlaat Plus Retail. Hij gaat aan de slag als algemeen directeur bij de inkoopvereniging Maxxam, schrijft Foodclicks.

Food

Groeiversnelling reclame-omzet bol.com

Een nieuwe geldmachine staat aan bij bol.com en hij gaat steeds harder draaien. De inkomsten uit online reclame groeien van kwartaal op kwartaal.

Online advertising

Hoe je succesvolle Performance-Max-campagnes opzet

Performance Max wordt soms gezien als iets voor ‘luie’ marketeers. Dat klopt niet: het kan juist betere resultaten opleveren dan een ‘reguliere’ campagne.

Campagnes

Nominaties Website van het Jaar (2023) bekend

De nominaties voor de Website van het Jaar-verkiezing 2023 zijn bekend. Stemmen kan over twee weken, gedurende een maand.

Marketing

Negen tips voor succesvolle performance marketing

Een goede marketeer is constant bezig met optimaliseren. Een grote uitdaging, want de ontwikkelingen binnen het digitale landschap gaan snel […]

Marketing

Nieuw marketingbureau voor startups

Steve Klare en Timo Archutowski, beiden afkomstig van online marketingbureau Level Up Group (LUG) uit Amsterdam, hebben besloten om samen een eigen bureau te starten. Bastian Lewis zal zich richten op online adverteren voor snelgroeiende startups en scale-ups.

Marketing

Wonderland sluit aan bij groep Triple en code d’azur

Wonderland, gespecialiseerd in merkidentiteit en experience design, sluit zich aan bij de internationale bureaugroep die in 2022 is opgericht door Triple en code d’azur.

Digital Agencies

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk collectie op Roblox

HEMA lanceert in samenwerking met social technology agency Gospooky een speciale kledingcollectie op social gaming platform Roblox. HEMA is daarmee het eerste Nederlandse merk dat Roblox inzet binnen een marketingcampagne.

Marketing

Schiphol als marketingparadijs, mits je de juiste aanpak kiest

Schiphol heeft allerlei interessante mogelijkheden voor adverteerders, mits je een duidelijke doelstelling kiest en je rekening houdt met de context.

Campagnes

X stopt met volgadverenties

X, voorheen Twitter, zal stoppen met het aanbieden van advertenties die gebruikers aanmoedigen om adverteerders rechtstreeks vanaf hun eigen tijdlijn te volgen.

Online advertising

YouTube tart gebruikers met adblockers

YouTube gaat gebruikers dwingen om adblockers uit te schakelen of om een betaald YouTube Premium-abonnement zonder reclame te nemen. In plaats van een reclame krijgen gebruikers dertig of zestig seconden een klokje in beeld waarbij ze actie kunnen ondernemen.

Online advertising

Fashionchick krijgt nieuw design

Twee jaar na de overname door marketingbedrijf Shopsuite krijgt Fashionchick een nieuw uiterlijk en een andere opzet.

Marketing

Maikel Egging (OHRA) over hoe klanten zelf kiezen hoe ze contact zoeken

OHRA wil gemak en de menselijke maat in zijn contact met klanten. Dat betekent: soms informatie via de app, soms gewoon bellen als dat fijner is.

Customer Service

Infographic: Lokale SEO Ranking Factoren

Ben je op zoek naar meer websiteverkeer van lokale zoekers op Google? Het team van Ronkot deelt zijn lokale SEO-tips in deze infographic. 46 procent van alle zoekvragen hebben een lokaal karakter. Meer dan de helft van de gebruikers gebruikt hiervoor een smartphone en bedrijven die worden gevonden krijgen vaak nog dezelfde dag bezoek.

Marketing