More stories

Een op de vijf apps maar één keer gebruikt (infographic)

Een app is geen garantie voor succes. In tegendeel. Volgens Localytics wordt een op de vijf apps maar één keer gebruikt en daarna dus nooit meer. Gebruikers besteden gemiddeld vijf minuten en 42 seconden in een app, die maandelijks zo’n elf keer wordt opgestart. Werkelijk killing zijn apps die crashen. Over het algemeen is die ervaring voldoende om de app weer weg te doen.

Marketing

Grote uitgevers storten zich op geautomatiseerde advertentieverkoop

Steeds meer grote Amerikaanse uitgevers, waaronder Time, News Corp en Wenner Media, gaan over op geautomatiseerde advertentieverkoop. Databroker Varick Media Management heeft daartoe een groot aantal contracten getekend.

Marketing

Word een Do-It-Yourself marketeer

Wie denkt dat programmeren alleen is voorbehouden aan nerds heeft het mis. De marketeer van morgen moet namelijk meer kunnen dan alleen verstand hebben van marketing. Een trend die je steeds vaker terugziet bij grote bedrijven als Facebook, waarbij marketeers al minimaal over een technische achtergrond moeten beschikken. Start coding of wordt overbodig, zo lijkt het devies. Een Workshop marketing 4.0.

Marketing

Kamp wil onderzoek naar privacy-aspecten Big Data

Minister Kamp wil volgend jaar meer inzicht krijgen in de privacy-aspecten van Big Data. Dat schrijft hij in een brief aan de Kamer. ‘De ontwikkeling van informatie- en communicatietechnologie en het internet zorgen voor een snelgroeiende stroom aan gegevens die vaak herleidbaar zijn tot personen.’

Analytics

ROI gedreven Display Targeting: Google AdWords ‘In-Market Buyers’

Profit-driven doelstellingen bereiken door middel van direct-response campagnes via Display Advertising? Een complexe opgave. Echter, hoe zou het zijn als u advertenties aan mensen kunt laten zien die actief overwegen een product of dienst aan te schaffen dat u aanbiedt?

Marketing

China ontdekt mobiel adverteren

Een markt van 527 miljoen Chinese consumenten met een smartphone lijkt een droom voor adverteerders. En die weten inmiddels de diverse mobiele diensten te vinden. Zo ook Coca-Cola, dat de berichtendienst WeChat gebruikte voor zijn Lyric Coke-campagnes. Goed voor 3 miljard impressies.

Marketing

YouTube-ster dumpt Mediakraft publiekelijk

Het Europees werkende commerciële medianetwerk Mediakraft en een van zijn grootste Duitse sterren op YouTube zitten elkaar in de haren. Het medianetwerk zou veel van zijn beloftes niet zijn nagekomen.

Marketing

Zanox stoot overgenomen RTB-specialist af

Zanox verkoopt zijn meerderheidsbelang in RTB-speciliast Metrigo weer terug aan investeerder Project A Ventures.

Marketing

Het Jaar van Big Data

De term was er al veel eerder, maar in 2014 werd het pas echt op de kaart gezet: Big Data. Of liever gezegd: de belofte van Big Data. Allerlei leveranciers beloofden nog slimmere technieken om correlaties in het klantgedrag aan te wijzen. Gartner zette Data Science halverwege 2014 al hoger in zijn Hype Cycle, nu de verwachtingen rond deze oplossingen onrealistisch groot zijn geworden.

Analytics

Met Google Analytics de ROI vaststellen (infographic)

Voor velen is Google Analytics de standaard waarmee slechts drukte op een website wordt vastgesteld en wordt nagegaan welk gedrag die bezoekers vertonen. Maar wat vaak wordt vergeten is dat het softwarepakket veel waardevollere mogelijkheden biedt dan dit. Het geeft actiegerichte metrics die de conversieratio zienderogen laten toenemen.

Analytics

Wat je moet weten over sociale klantenservice (infographic)

Sociale klantenservice, dus via sociale media, grijpt steeds verder om zich heen. Klanten maken gebruik van sociale media omdat ze snel geholpen willen worden en 70 procent van die klanten blijven klant als ze geholpen worden. Deze infographic legt vooral het verschil uit tussen marketing en klantenservice en hoe ze elkaar kunnen ondersteunen bij klanteninteractie.

Customer Loyalty

2 miljard dollar advertentieomzet via AppNexus

Via Real Time Bidding-specialist AppNexus is in heel 2014 voor 2 miljard dollar aan advertentieruimte ingekocht, met 34 miljoen advertentieimpressies per dag. Dat heeft het bedrijf maandag bekend gemaakt.

Marketing

Het Jaar van Facebook

Het was eerlijk gezegd niet het Jaar van Facebook, maar van wat Facebook kocht: de overname van WhatsApp voor 19 miljard dollar in februari dreunde nog maandenlang na. Hoe was het mogelijk dat er zoveel geld werd neergeteld voor een appje? En in maart was het weer raak: 2 miljard voor de maker van Oculus Rift. Maar voor Facebook zelf was het eigenlijk maar een doodgewoon jaartje.

Facebook

Wat wordt het komend jaar? De voorspellende analyses van Scyfer!

Koopgedrag voorspellen. Objecten en mensen in foto’s herkennen. Ziektes vaststellen met hersenscans. Het kan allemaal met Scyfer, die de maximale waarde uit grote hoeveelheden gegevens haalt. Het zoveelste big data-concept?

Analytics

Consumentenbond tikt Online.nl op de vingers

De Consumentenbond heeft honderden klachten gekregen over provider Online.nl. De klachten variëren van geen verbinding tot een slecht bereikbare klantenservice en van traag internet tot een onjuiste rekening.

Customer Service