More stories

Vijf slimme e-mailmarketing innovaties voor 2015

E-mailmarketing, nog niet zo lang geleden ten dode opgeschreven, is weer helemaal terug van nooit weggeweest. Nieuwe technische mogelijkheden maken e-mailmarketing zelfs extra interessant, zolang je ze niet als gimmick gebruikt. Pamella Neely noemt er bij Web Marketing Today vijf.

Dialogue Marketing

Vooruitblik 2015: Flip die funnel!

In één machtige metafysische zwaai iets positiefs maken van een donkere emotie, zo ziet het creatieve bureau Woedend uit Amsterdam zich het liefst. Woedend bedenkt innovatieve ‘communicatiedingen’ voor merken. Met als grote klanten Coca Cola, NPO, Marktplaats.nl en het Aids Fonds. Samen met Emerce kijkt oprichter Bas van Berkestijn en creatief directeur Merien Kunst naar 2015.

Creative

Dit worden de trends voor klantenservice in 2015

Klantenservice is onder invloed van digitale media aan grote veranderingen onderhevig. De rol van sociale media is belangrijker geworden, en de tijd van alleen call centers en een e-mailadres ligt gelukkig ver achter ons. Blake Morgan, marketingdirecteur van de Society of Consumer Affairs Professionals, ziet vijf belangrijke trends voor het jaar 2015.

Customer Service

Gebruik Snapchat loopt terug

De groei van Snapchat lijkt tot stilstand gekomen, volgens cijfers die Comscore vrijdag publiceerde. De chatapp piekte in maart 2014, maar sindsdien is het aantal unieke gebruikers teruggelopen.

Marketing

Kapitaalinjectie voor SiteSpect

Durfinvesteerder NewSpring Capital steekt dertien miljoen dollar in SiteSpect, een bedrijf dat systemen levert voor multivariate en A/B-testen.

Analytics
Premium

Top tv-programma’s scoren 20 tot 30 procent uitgesteld kijken

De on demand diensten van de publieke en commerciële omroepen doen vooral bij populaire programma’s erg goede zaken. Gemiddeld wordt 20 à 30 procent on demand teruggekeken met uitschieters tot veertig procent.

Analytics

2015 beter jaar voor marketing automation

Wordt 2015 een beter jaar voor marketing automation? Mike Templeman, CEO van Foxtail Marketing, hoopt van wel. Bij Venture Beat legt hij uit dat veel bedrijven de mogelijkheden van deze technologie nog amper benutten.

Marketing

‘Kijk uit met een te digitale overheid’

Burgers kiezen nadrukkelijk voor contact via balie, telefoon en website, terwijl er juist in overheidsland een beweging is om mensen naar het digitale kanaal te dirigeren. Maar zelfs digitaal zeer vaardige burgers blijken niet altijd en alles digitaal te willen afhandelen. Dat zegt het Center for e-Government Studies van de Universiteit Twente, dat opdracht van de gemeente Amsterdam onderzoek heeft gedaan naar de (dienstverlenings)communicatie van de gemeente.

Customer Service

Vooruitblik 2015: ‘Onrust als bij een mooie achtbaan’

De online videomarkt staat op doorbreken en gevestigde mediamakers staan te trappelen mee te doen. Niets nieuws voor Jeroen Koopman, die met creatief productiebedrijf NewBeTV van nature al online, televisie mengt voor crossmediale producties. Samen met Emerce kijkt Koopman naar 2015.

Marketing

Air Miles en UPC winnaars Dialogue Marketing Awards

Richard Brandhorst (Air Miles) is uitgeroepen tot Dialogue Marketeer of the Year. Annefloor Samsom (UPC) ontving de prijs voor Dialogue Marketing Talent of the Year. De onderscheidingen worden jaarlijks uitgereikt aan professionals die zich hebben onderscheiden in de marketingbranche.

Dialogue Marketing

WhatsApp toevoegen aan e-mail: Hoe doe je dat?

Met circa 700 miljoen actieve gebruikers wereldwijd en negen miljoen Nederlandse gebruikers mogen we wel stellen dat de gratis berichtendienst WhatsApp ongekend populair is. En nu is het sinds een paar weken ook mogelijk om een WhatsApp share button te tonen op mobiele websites.

E-mailmarketing

Marktplaats Zakelijk lanceert platform voor zakelijke adverteerders

Marktplaats Zakelijk heeft haar online platform Marktplaatszakelijk.nl vernieuwd. Het handelsplatform biedt zakelijke klanten de mogelijkheid om elke gewenste doelgroep te bereiken, sales te genereren en naamsbekendheid te vergroten. De portal is gerealiseerd in samenwerking met eFocus en Shopworks.

B2B Digital

Vooruitblik 2015: ‘Online te belangrijk om uit te besteden’

Valsplat doet online gebruikersonderzoek en geeft usability-advies aan bedrijven die via digitale kanalen met hun klanten communiceren. Opdrachtgevers als Albert Heijn, Eneco, Coolblue en Delta Lloyd benaderen het bureau met de vraag hoe ze het gebruiksgemak van hun digitale producten kunnen vergroten. Samen met Emerce kijkt oprichter Joris Leker naar 2015.

Customer Experience

Google kondigt partners aan voor video advertentie marktplaats

Google heeft een fors aantal partners aangekondigd voor zijn geautomatiseerde video advertentiemarktplaats Google Partner Select.

Marketing

‘Google verliest zoekverkeer door browserdeal Yahoo’

Google verliest nu al zoekverkeer in de VS als gevolg van de recente overeenkomst die Mozilla met Yahoo heeft gesloten. Sinds december is de standaard zoekmachine in de browser Firefox niet langer Google.

Marketing