More stories

Havas en Universal gaan (muziek)data analyseren

Havas Group en platenmaatschappij Universal gaan grote hoeveelheden gebruikersdata analyseren. Daartoe hebben ze een joint venture Global Music Data Alliance (GMDA) opgericht. De gegevens worden aan adverteerders verkocht.

Analytics

Voetbal International automatiseert advertentieverkoop

Improve Digital gaat de geautomatiseerde advertentieverkoop van Voetbal International, de grootste voetbaluitgever in Nederland, faciliteren.

Marketing

‘UX is het nieuwe SEO’

De Amerikaanse Marianne Sweeny, inhouse search information architect van Portent Inc., komt naar Nederland. Thema: ‘De toekomst van earned media met User Experience (UX). Als specialist in gebruikerservaring weet ze nu hoe search en UX professionals samen een verenigd front kunnen vormen tegen de algoritmische tirannie van Google. Tijdens het Friends of Search congres op 19 februari 2015 zegt ze daarom: “UX is the new SEO”.

Customer Experience

Coolblue breidt klantenservice uit naar WhatsApp

Coolblue start deze week een test met klantenservice via WhatsApp. Zeven dagen per week kunnen klanten tot middernacht vragen stellen aan medewerkers van het bedrijf.

Customer Service

‘Coca-Cola heeft beste mobiele marketing’

Coca-Cola is verkozen tot het bedrijf met de beste mobiele marketing van het afgelopen jaar. Dat is bekendgemaakt door Mobile Marketer, een vaksite over deze niche binnen advertising, marketing en media. Eerder gingen Obama, Starbucks en Macy’s het bedrijf al voor. Enkele voorbeelden van hoe het meer dan honderd jaar oude bedrijf voorop liep.

Marketing

Eerste reclame-exchange voor Apple Watch gestart

Reclame die naar de Apple Watch wordt gezonden op basis van iemands locatie, dat is wat de nieuwe exchange van SDK van het Amerikaanse Tapsense mogelijk maakt.

Marketing

Vooruitblik 2015: ‘Grote organisaties worden startups’

Ontwerpbureau Fabrique sloot 2014 af met een megaproject: Projectontwikkelaar Heijmans betrok het bedrijf al in een vroeg stadium bij de plannen voor het Nationaal Militair Museum, dat afgelopen weken een ware trekpleister bleek te zijn. Zo kon Fabrique vanuit één visie de identiteit, de website en de app voor het museum ontwikkelen. Samen met Emerce kijkt CEO Gert Hans Berghuis naar 2015.

Creative

DigitasLBi start strategische samenwerking met Amsterdam Creative Industries Network

DigitasLBi is een strategische samenwerking aangegaan met het Amsterdam Creative Industries Network. Initiatiefnemers van Amsterdam Creative Industries Network zijn de drie grootste HBO-instellingen op het gebied van de creatieve industrie en ICT-sector: de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, de Hogeschool van Amsterdam en Hogeschool Inholland.

Creative

Tien onmisbare SEO tips voor 2015

Zoekmachine optimalisatie heeft in het afgelopen jaar enorme veranderingen ondergaan, niet in de laatste plaats door nieuwe regels van Google. Amber Kemmis, adviseur van SmartBug Media, heeft de belangrijkste SEO-tips voor 2015 op een rij gezet.

Marketing

Albert Heijn miste marketingkansen door vervuilde database

Albert Heijn is er niet in geslaagd om alle klantinformatie die het met de bonuskaart verzamelt om te zetten in een persoonsgerichte marketingstrategie. Dat blijkt uit een analyse van NRC Handelsblad. De database waarover het jarenlang beschikte raakte ernstig vervuild.

Analytics

WhatsApp heeft 700 miljoen gebruikers

WhatsApp telt inmiddels niet minder dan 700 miljoen gebruikers, 100 miljoen meer dan bij de laatste telling in augustus. Gebruikers sturen nu 30 miljard berichten per dag, meldt CEO Jan Koum op Facebook.

Marketing

Hoofdoorzaak negatieve reviews: slechte klantenservice (infographic)

Slechte klantenservice en te late leveringen leiden tot de meeste weglopende klanten. Dat blijkt uit het nieuwste onderzoek van Casingo over negatieve klantbeoordelingen in de Nederlandse e-commerce markt.

Customer Loyalty

Statistieken die je moet weten voor mobiele marketing

In 2020 zullen er zes miljard smartphones in omloop zijn en dus wordt mobiele e-commerce de komende jaren nog belangrijker. Tijdens de feestdagen werd 12 procent van de verkopen reeds gerealiseerd via mobiele apparaten. Bij Amazon ging het zelfs om 60 procent. Het blog B2BNN inventariseerde recente cijfers die duidelijk maken dat m-commerce niet langer kan worden genegeerd.

Marketing

Tien tips voor Google Shopping Optimalisatie

Hoe besteed je elke euro van je Google Shopping campagne optimaal? En waar kun je nu beginnen met optimaliseren? Onderstaand geef ik je tips en tricks om je campagnes te optimaliseren en de omzet van je Google Shopping campagnes te optimaliseren.

Marketing

Vooruitblik 2015: ‘Digitale expertise bepaalt of je wint of verliest’

Uber, Netflix en AirBnb begrijpen de markt. Niet omdat hun product zo anders is, maar omdat de dienstverlening bepaalt wie zij zijn. Het is ook de visie die het Amsterdamse full service bureau TamTam wil uitdragen. Samen met Emerce kijkt directeur Paul Manuel naar 2015.

Customer Experience