More stories

Geautomatiseerde advertentie-inkoop: zelf doen of uitbesteden?

De discussie duikt de laatste tijd nogal eens op: kan je het geautomatiseerd inkopen van advertentieruimte niet beter zelf verzorgen in plaats van uitbesteden? Besparen bedrijven daarmee geen geld uit? Nee, zegt Avi Spivack van Adroit Digital. Er is geen dekseltje dat op alle potjes past.

Marketing

MediaMonks begint aparte content studio

MediaMonks en Jelle Kolleman beginnen een nieuwe content studio om in te spelen op de groeiende vraag van bureaus en adverteerders. Made for Digital zal zich gaan bezighouden met alle facetten van content marketing: Strategie, productie, distributie en optimalisatie.

Contentmarketing

Oudste sms-marketingbedrijf uit VS in surseance

Een van de oudste sms-marketingbedrijven uit de VS Hipcricket heeft surseance van betaling aangevraagd. Het bedrijf wordt verkocht aan SITO Mobile voor 4,5 miljoen dollar in contanten.

Marketing

Google lokt Firefoxgebruiker terug

Google ondervindt blijkbaar toch last van het feit dat het niet langer de standaard zoekmachine is van Firefox. Firefoxgebruikers die op de zoekmachine van Google terechtkomen, worden aangemoedigd om weer over te schakelen.

Marketing

Telegraaf lanceert eigen RTB-netwerk

De Telegraaf brengt onder de naam Jedads een dienst op de markt voor adverteerders die via een veiling reclameruimte willen inkopen.

Marketing

‘Mobiele reclamemarkt nog steeds uit balans’

Adverteerders geven nog steeds veel te weinig aandacht aan het mobiele kanaal. “Tien tot twintig procent van de budgetten gaan naar mobiel terwijl veertig tot vijftig van de inventory mobiel is”, stelt Hans Caspers van Semilo.

Marketing

Google AdWords wensenlijst voor 2015

Google AdWords is een fantastische tool om te adverteren binnen het zoeknetwerk en jullie zoekpartners. Het heeft niet alleen ontzettend veel functionaliteit, maar is ook overzichtelijk en bovendien ook nog een gratis in gebruik. Toch zijn er diverse dingen die beter zouden kunnen binnen Google AdWords in 2015. Aangezien er volop nieuwe functionaliteiten toegevoegd worden, wil ik bij deze ook mijn wensenlijst voor 2015 doorgeven. Daarom hier vijf dingen die ik graag veranderd zou zien in Google AdWords in 2015!

Marketing

Ben Woldring: ‘Duitsland smaakt naar meer’

Twee jaar ervaring heeft Ben Woldring nu op de Duitse markt met zijn site Wechseljetzt.de. “Ik wilde ik dat er eerder was begonnen.”

Marketing

Vijf redenen om te podcasten

Een podcast lijkt alweer iets van jaren geleden, ten tijde van de inmiddels afgedankte iPod. En toch ziet Dan Newman, directeur van Broadsuite, genoeg redenen om het fenomeen op te nemen in de content marketing-stategie.

Contentmarketing

CXCloud levert klantenservice vanuit de cloud

CXCloud heeft op de Webwinkel Vakdagen een klantcontact software oplossing uit de cloud gelanceerd.

Customer Service

Analyticsbedrijf AppsFlyer haalt 20 miljoen dollar op

Het Israëlische AppsFlyer, dat analyses levert voor mobiele advertenties, heeft deze week 20 miljoen dollar opgehaald in een serie B-financiering.

Analytics
Premium

Flipboard begint met native advertising

Flipboard accepteert vanaf 1 februari native advertising. Merken kunnen artikelen, video’s en foto’s in de app van het tijdschrift plaatsen. Levi’s en NARS zijn de eerste adverteerders.

Marketing

Buzz rond zorgverzekeraars 57 miljoen euro aan PR-waarde

Menzis, VGZ en Ditzo zijn online de meest besproken merken gedurende de afgelopen overstapperiode voor zorgverzekeringen. Het sentiment over alle 43 labels is, net als voorgaande jaren, overwegend positief. Dit blijkt uit het jaarlijkse social media monitoring onderzoek van Porter Novelli en Clipit onder 43 zorglabels in Nederland.

Marketing

Vijf webelementen waarmee Volkswagen de concurrentie verslaat

Hoewel veel autofabrikanten bekend staan om hun innovatiedrang en zoektocht naar verfijning van design, brengen ze dat maar zeer beperkt over in hun webontwikkeling of design. De technieken die ze online inzetten, zijn alweer even oud en ook personalisatie is iets waar veel bedrijven niet van hebben gehoord. Maar Volkswagen nam een voorsprong op haar branchegenoten.

Marketing

‘Eerste sociale veiling voor zware machines’

Indoogoo, een B2B-marktplaats voor zware machines, claimt ’s werelds eerste sociale online veiling te hebben ontwikkeld. Die moet de industriële sector ‘op zijn kop zetten’, zo beloven de initiatiefnemers.

B2B Digital