More stories

Facebook start zakelijke variant Work

Sneller dan verwacht heeft Facebook een zakelijke versie aangekondigd. Vooralsnog alleen in de vorm van iOS en Android apps die de naam Work hebben gekregen.

Facebook

Cross device tracking in Universal Analytics: wat is het en wat kan ik ermee?

Eén van de spannendste features van Universal Analytics is het volgen van gebruikers over verschillende apparaten heen, oftewel cross device tracking. Op deze manier is het mogelijk de customer journey in kaart te brengen op gebruikersniveau, ook als deze gebruiker eerst via een mobiel apparaat iets in het mandje doet en vervolgens de transactie per desktop afrondt. Lang verwacht en inmiddels ook daadwerkelijk beschikbaar in Universal Analytics. Maar wat kun je er nu echt mee? En wat niet? Een toelichting op deze spannende, maar nog niet erg vaak gebruikte feature én de nodige disclaimers.

Analytics

Klantreis krijgt prioriteit bij marketingproces

De customer journey of klantreis is een essentieel onderdeel geworden van het marketingproces. Er is een enorme verschuiving van campagnegerichte marketing naar gepersonaliseerde 1:1 customer journeys. Die conclusie trekt Salesforce in zijn 2015 State of Marketing-rapport.

Customer Experience

Flashtalking opent kantoor in Nederland

Reclametechnologiebedrijf Flashtalking is, onder leiding van Joost Phoelich, van start gegaan in Nederland.

Marketing

55 miljoen dollar voor appbureau App Annie

App Annie, het Amerikaanse bedrijf dat vorig jaar mobiele marktanalist Distimo uit Utrecht overnam, heeft 55 miljoen dollar in een serie D-financiering opgehaald. Dat geld kwam onder meer van Sequoia Capital, Greycroft Partners en IDG Capital Partners.

Analytics

Adobe maakt Marketing Cloud slimmer

Adobe breidt zijn Marketing Cloud uit met relevante data zoals locatie en tijd. Die gegevens worden aan de campagnes toegevoegd kort voordat de ontvanger de e-mail opent.

Contentmarketing

Marketingtech anno 2015 (infographic)

Marketingtechnologie rijst de pan uit. Dat blijkt uit het jongste overzicht van Scott Brinker, die ieder jaar weer schema’s maakt van het marketinglandschap. Schema’s die steevast opduiken tijdens PowerPoint-presentaties. Het aantal getelde bedrijven staat nu op 1876, twee keer zoveel als in 2014.

Marketing

McDonald’s, L’Oreal en Starbucks in zee met Experian

McDonald’s, Starbucks, New Pharma en L’Oreal gaan gebruikmaken van het cross-channel marketingplatform van Experian Marketing Services. Voor alle merken betreft het een meerjarige overeenkomst op Europees niveau.

Dialogue Marketing

Omnichannel oplossing voor Kijkshop

Desk content marketing levert een omnichanneloplossing aan Kijkshop, een retailorganisatie met meer dan honderd vestigingen in Nederland. De websites, kassasystemen en de partners worden vanuit het programma Desk voorzien van de juiste productinformatie.

Marketing

Nieuwe investering in Starred.com

Informals steken nog eens 160.000 euro in Starred.com. Eigenaar Lars van Wieren gaat eind dit jaar op zoek naar venture capital om de internationale expansie van zijn onderszoeksplatform te financieren.

Customer Service

Tam Tam strategische online partner Arcadis

TamTam wordt de strategische online partner van ingenieursbureau Arcadis. Er wordt begonnen met een nieuwe website voor de circa veertig landen waar het advies- en ingenieursbedrijf aanwezig is.

Marketing

Big Data bedrijf MongoDB haalt 80 miljoen dollar op

MongoDB, het bedrijf achter de populaire NoSQL-database, haalt 80 miljoen dollar op in de aanloop naar een beursgang.

Analytics

Zo breid je Google Analytics uit

Google Analytics kan een doos van Pandora zijn voor een niet al te doorgewinterde marketeer, dus geeft Social Media Examiner een aantal handige tips voor uitbreidingen waarmee je nog meer inzicht in je data kunt krijgen.

Analytics

Vooruitblik 2015: ‘Wind in de zeilen en faillissementen’

De laatste vooruitblik op 2015 doen we met Freek Bijl van internetbureau eFocus. Hij schijnt zijn licht op de kansen maar zeker ook bedreigingen in de online sector en duidt de ontwikkeling van mobiel en het internet of things.

Creative

Facebook versus LinkedIn (infographic)

Welk netwerk gebruik je voor professioneel netwerken: Facebook of LinkedIn? Die vraag is waarschijnlijk niet zo moeilijk te beantwoorden, maar Brighton School of Business & Management heeft toch een vergelijking gemaakt. Meest opvallend: LinkedIn heeft ongeveer de helft van het aantal werknemers van Facebook.

Facebook