More stories

Marketeers: ‘Tools mobiele marketing verre van optimaal’

Net als voor de collega-marketeers die zich bezighouden met B2C-marketing, zullen de budgetten van B2B-marketeers snel verplaatsen naar advertenties voor mobiele apparatuur. Maar, zo zeggen de marketeers in een onderzoeksrapport van VentureBeat, het ontbreekt ze gewoonweg aan de juiste tools om sneller te focussen op deze groeimarkt.

Marketing

Oracle koopt databroker Datalogix

Databaseleverancier Oracle wil Datalogix overnemen, een datamarketingbedrijf dat inzicht verschaft in aankoopdata van consumenten. Het bedrijf werkt onder meer voor adverteerders Ford en Kraft en voor Facebook en Twitter.

Analytics

Microsoft toont business intelligence oplossingen

Microsoft brengt, voorlopig alleen in de VS, nieuwe business intelligence software op de markt, waaronder een nieuwe iPad app. Met die software krijgen bedrijven beter inzicht in hun eigen bedrijfsdata.

Analytics

Startpagina.nl en Vinden.nl grootste zoekers na Google

Dankzij zij populariteit onder vijftigplussers heeft zoekmachine Startpagina.nl een marktaandeel van twaalf procent. Vinden.nl blijft investeren en zichtbaarheid en techniek, wat het een derde plaats oplevert op de toplijst zoekmachines in Nederland.

Marketing

Zes hardnekkige B2B marketing mythes die je echt moet vergeten

Wat worden de goede voornemens van B2B bedrijven voor het nieuwe jaar? Vermoedelijk vele, want de uitdagingen lijken groter dan ooit. B2B online marketing is niet meer weg te denken, alleen heersen er nog altijd hardnekkige misverstanden, waarschuwt Tim Asimos, innovatiedirecteur van Circle S studio.

B2B Digital

Facebook steeds grotere concurrent voor zoekmachines

Consumenten wenden zich steeds vaker tot Facebook om informatie te vinden. Dat gaat ten koste van het gebruik van zoekmachines als Google. Marketeers zijn onvoldoende bezig om hun werk vindbaar te maken buiten de zoekmachines.

Marketing

‘Populariteit Facebook brokkelt langzaam af’

Daar gaan we weer: opnieuw is er een studie verschenen die suggereert dat tieners in de VS Facebook de rug toekeren. Het percentage tieners van 13 tot 17 dat op Facebook zit zou zijn gedaald van 94 naar 88 procent, volgens cijfers van Frank N. Magid.

Facebook

Belgische Hyves stopt

De Belgische Hyves Netlog stopt ermee. Gebruikers kunnen hun gegevens downloaden en eventueel een account openen op zustersite Twoo van Massive Media.

Marketing

Vijftien webdesign trends voor 2015

Alles wat de gebruiker ervaart, hoort bij het ontwerp. Van logo tot laadsnelheid. Van navigatie tot foutmelding. Deze lijst biedt daarom een brede, holistische kijk op de webdesign trends voor 2015.

Marketing

Clutter: de ‘slimme’ inbox van Microsoft

Lanceerde Gmail nog onlangs de maildienst Inbox, nu heeft ook Microsoft een ‘slimme’ inbox gepresenteerd. Het belangrijkste onderdeel van Clutter is om binnenkomende e-mails op een slimmere wijze te sorteren, waardoor minder belangrijke e-mails direct in de cluttermap belanden. Wat kun je met Clutter?

E-mailmarketing

Verdubbel je ROI met Google Shopping campagnes op productniveau

Veel webwinkeliers hebben hun Shopping campagnes ingedeeld op categorie of op merk of allebei. Het aantal product groepen is dan beperkt en dat maakt campagnes beheer(s)baar. Dat betekent ook dat veel winkeliers niet weten hoe hun individuele producten presteren op Google of Beslist. Maar als je maandelijks je campagne op productniveau bekijkt, hoeft dat maar een paar minuten te kosten en het levert een hoop geld op:

Marketing

AO.com: Hoe wij succesvol witgoed verkopen via facebook

Met meer dan anderhalf miljoen fans weet de Engelse online retailer voor witgoed, AO.com, Facebook succesvol in te zetten. “Witgoed is misschien een saai product, maar iedereen heeft een wasmachine nodig”, vertelt Yossi Erdman, head of brand & social media.

Facebook

Volvo gaat vol in online autoverkoop

Volvo zet een nieuwe mondiale marketingstrategie in, waarbij het online verkopen van auto’s een prominente positie krijgt.

Marketing

E-mailcampagnes analyseren met Google Analytics

We weten allemaal dat het belangrijk is om e-mailcampagnes te analyseren. Maar wat het effect van de e-mailcampagnes op de totale traffic naar de website is, is nog niet voor iedereen inzichtelijk. En ik denk dat dit komt doordat er nog maar weinig mensen bekend zijn met het gratis Google Analytics e-maildashboard. Deze tool geeft je inzicht in onder andere je data en resultaten, maar geeft vooral heel veel tips over hoe je jouw e-mailcampagnes verder kunt optimaliseren. Zie onderstaand een handig stappenplan hoe je zo snel mogelijk met het e-maildashboard aan de slag kunt gaan.

Analytics
Premium

IAB: zichtbaarheid advertenties naar 70 procent

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) roept de online advertentie-industrie op om te streven naar een advertentiezichtbaarheid van zeventig procent. 2015 wordt volgens het IAB een ‘transitiejaar’.

Marketing