More stories

Hoofdoorzaak negatieve reviews: slechte klantenservice (infographic)

Slechte klantenservice en te late leveringen leiden tot de meeste weglopende klanten. Dat blijkt uit het nieuwste onderzoek van Casingo over negatieve klantbeoordelingen in de Nederlandse e-commerce markt.

Customer Loyalty

Statistieken die je moet weten voor mobiele marketing

In 2020 zullen er zes miljard smartphones in omloop zijn en dus wordt mobiele e-commerce de komende jaren nog belangrijker. Tijdens de feestdagen werd 12 procent van de verkopen reeds gerealiseerd via mobiele apparaten. Bij Amazon ging het zelfs om 60 procent. Het blog B2BNN inventariseerde recente cijfers die duidelijk maken dat m-commerce niet langer kan worden genegeerd.

Marketing

Tien tips voor Google Shopping Optimalisatie

Hoe besteed je elke euro van je Google Shopping campagne optimaal? En waar kun je nu beginnen met optimaliseren? Onderstaand geef ik je tips en tricks om je campagnes te optimaliseren en de omzet van je Google Shopping campagnes te optimaliseren.

Marketing

Vooruitblik 2015: ‘Digitale expertise bepaalt of je wint of verliest’

Uber, Netflix en AirBnb begrijpen de markt. Niet omdat hun product zo anders is, maar omdat de dienstverlening bepaalt wie zij zijn. Het is ook de visie die het Amsterdamse full service bureau TamTam wil uitdragen. Samen met Emerce kijkt directeur Paul Manuel naar 2015.

Customer Experience

Is advertentiefraude wel een probleem?

Het web wordt overspoeld door crawlers en ander geautomatiseerd gespuis. Dat heeft consequenties voor de digitale advertentiemarkt, fraude is inmiddels een serieus probleem. Maar hoe groot is die fraude eigenlijk?

Marketing

Coolblue zendt allereerste tv-spot uit

Coolblue zendt vanavond rond 18.10 uur zijn allereerste tv-spot uit. Het bedrijf wil met een grootschalige tv-campagne zijn naamsbekendheid vergroten.

Creative

De zes grootste valkuilen bij A/B-testen van e-mailcampagnes

Als marketeer weet je dat je door middel van A/B-testen gemakkelijk kunt onderzoeken welke variant van je e-mailcampagnes het beste resultaat oplevert. Maar alleen als je deze A/B-testen goed uitvoert, krijg je informatie waar je ook daadwerkelijk mee uit de voeten kunt. Helaas zie ik in de praktijk nog dagelijks A/B-testen voorbij komen die verkeerd worden uitgevoerd of verkeerd worden geïnterpreteerd.

E-mailmarketing

Vooruitblik 2015: ‘Communiceren vanuit context wordt cruciaal’

‘Omdat je klant altijd en overal online is, zorgen we voor het totale platform. We bedenken, bouwen en exploiteren het’, aldus het bedrijfsstatement van digitaal dienstverlener Mirabeau, met inmiddels zes kantoren in verschillende Nederlandse steden. Samen met Emerce kijkt directeur Adjan Kodde naar 2015.

Customer Experience
Premium

Content advertising: Google heeft het er moeilijk mee

Nieuwe vormen van content advertising vinden langzaamaan hun plek op het web. Maar Google heeft het er maar moeilijk mee. Niet omdat het te weinig zou verdienen als de advertentiemachine die het is, maar omdat het te groot en log is om op de snel veranderende markt in te spelen.

Marketing

Google Plus voor B2B marketing (infographic)

Visitekaartjes worden minder belangrijk dan paginakliks, en sociale media spelen een belangrijke rol bij ‘zelfadverteren’, zeker voor B2B marketing. LinkedIn is het beste voorbeeld, maar Google Plus kan eveneens worden ingezet voor zelfpromotie. Een stappenplan in deze infographic.

B2B Digital

Zijn webstatistieken wel betrouwbaar?

Opmerkelijke verschuivingen in de maand december, volgens de bureaus Net Applications en StatCounter, die het gebruik van browsers en Windows pc’s peilen. Terwijl Windows XP in 2014 toch echt werd afgedankt omdat Microsoft de ondersteuning beëindigde, leek het gebruik ervan in december weer te zijn gegroeid.

Analytics

Infographic: wat deelden we in 2014?

Nog een keer terugblikken naar 2014, met als vraag waar deelden we wat en waarmee? Opvallende verschuivingen: voor ons onbekende diensten Ketbooi en Address Bar kwamen op, Facebook en Twitter daalden. De Roemenen hebben de sociale media ontdekt, in Egypte zijn ze er blijkbaar op uitgekeken. Wat hield ons bezig? Onder meer de Schotse onafhankelijkeid en de crisis in Oekraïne.

Marketing

Hoe Cardinal Path de verbinding tussen online en offline legt

Cardinal Path is een Big Data & Analytics-bedrijf dat de verbinding legt tussen online en offline gedrag: “Het pad naar een aankoop is niet meer lineair: het gaat via verschillende devices en touchpoints. Bedrijven hebben problemen met het kwantificeren van de impact van digitale kanalen op de offline ervaring”, vertelt founding partner David Booth.

Analytics

Verdubbeling in aantal gebruikers Adformatie.nl

De lancering van het nieuwe Adformatie.nl platform heeft afgelopen jaar voor een flinke groei in bezoek gezorgd. De site met nieuws over de reclamewereld werd ruim 3,3 miljoen maal bezocht, een groei van 59,6 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Creative

Zo profiteert een webwinkelier van een pop-up store

Opvallend genoeg associëren we een tijdelijke winkel met twee uitersten: de creatieven die te klein zijn om een permanente winkel te openen en de grote merken die bij wijze van marketingstunt opduiken in de winkelstraat. Maar ook voor de pure onlinespeler biedt een pop-up store kansen. De mogelijkheden en lessen op een rij.

Customer Experience