More stories

Opkomend in customer service: de videochat

Een relatief nieuwe ontwikkeling doet zich voor in de customer service. Door de komst van een open standaard in technologie ligt videochatten voor iedere organisatie binnen handbereik. Het is mogelijk de belangrijkste trend voor het komende jaar: de techniek speelt in op het vervolmaken van de customer experience én het zou wel eens de must kunnen worden voor het bedienen van de jongste generatie.

Customer Service

Visueel inspiratie platform twibfy haalt ton op

Visueel inspiratie platform twibfy.com heeft 100.000 euro opgehaald voor een nieuwe fase. Zo is de twibfy marketplace toegevoegd. Met deze feature krijgen bezoekers de mogelijkheid hun eigen content te koop aan te bieden.

Marketing

Social Conference: Bedwing het monster social media

Social media strateeg Jeroen Bertrams heeft de afgelopen anderhalf jaar meer dan 300 onderzoeken over het gedrag van mensen en merken op sociale media gelezen. Dit heeft hij gebundeld in het boek ‘Bedwing het monster social media’. Roos van Vugt zal hem daarover nader aan de tand voelen op The Social Conference, over ongeveer een maand in Amsterdam.

Marketing

Vier tips om je customer experience ecosysteem actief te managen

Het geheel aan externe partijen dat in de klantreis invloed heeft op de klantbeleving noemen we ook wel het customer experience ecosysteem. Om de gewenste klantbeleving te bieden is het actief managen van dit ecosysteem cruciaal. Maar hoe? Hieronder volgen vier tips om het customer experience ecosysteem effectief te managen. De tips staan niet op zichzelf, juist in combinatie met elkaar zijn ze krachtige sturingsinstrumenten.

Customer Experience

Social Embassy verzorgt sociale strategie Etos

Social Embassy gaat de sociale strategie, webcare, content- en community management voor Etos verzorgen. Het Amsterdamse bedrijf sleepte de opdracht binnen na een pitch met anderen.

Dialogue Marketing

Weer rechtszaak over AdSense

Online entertainment site SuperCrayCray.com heeft Google aangeklaagd omdat het te weinig AdSense inkomsten zou hebben gekregen.

Marketing

Havas start digitale marketing voor luxe mode

Havas zet een nieuw dochterbedrijf op voor de digitale marketing van luxe modemerken. LuxHub zal vanuit New York, Londen, Parijs en Dubai topmerken begeleiden.

Creative

IAB Nederland laat zoekmachinetrends onderzoeken

IAB Nederland gaat zelf onderzoek doen naar trends binnen zoekmachines. De branchevereniging voor de interactieve marketing industrie wil een goed beeld zien te krijgen van hoe zoekmachine optimalisatie-klikratio’s zich in Nederland ontwikkelen in concurrerende branches.

Marketing

Facebook start zakelijke variant Work

Sneller dan verwacht heeft Facebook een zakelijke versie aangekondigd. Vooralsnog alleen in de vorm van iOS en Android apps die de naam Work hebben gekregen.

Facebook

Cross device tracking in Universal Analytics: wat is het en wat kan ik ermee?

Eén van de spannendste features van Universal Analytics is het volgen van gebruikers over verschillende apparaten heen, oftewel cross device tracking. Op deze manier is het mogelijk de customer journey in kaart te brengen op gebruikersniveau, ook als deze gebruiker eerst via een mobiel apparaat iets in het mandje doet en vervolgens de transactie per desktop afrondt. Lang verwacht en inmiddels ook daadwerkelijk beschikbaar in Universal Analytics. Maar wat kun je er nu echt mee? En wat niet? Een toelichting op deze spannende, maar nog niet erg vaak gebruikte feature én de nodige disclaimers.

Analytics

Klantreis krijgt prioriteit bij marketingproces

De customer journey of klantreis is een essentieel onderdeel geworden van het marketingproces. Er is een enorme verschuiving van campagnegerichte marketing naar gepersonaliseerde 1:1 customer journeys. Die conclusie trekt Salesforce in zijn 2015 State of Marketing-rapport.

Customer Experience

Flashtalking opent kantoor in Nederland

Reclametechnologiebedrijf Flashtalking is, onder leiding van Joost Phoelich, van start gegaan in Nederland.

Marketing

55 miljoen dollar voor appbureau App Annie

App Annie, het Amerikaanse bedrijf dat vorig jaar mobiele marktanalist Distimo uit Utrecht overnam, heeft 55 miljoen dollar in een serie D-financiering opgehaald. Dat geld kwam onder meer van Sequoia Capital, Greycroft Partners en IDG Capital Partners.

Analytics

Adobe maakt Marketing Cloud slimmer

Adobe breidt zijn Marketing Cloud uit met relevante data zoals locatie en tijd. Die gegevens worden aan de campagnes toegevoegd kort voordat de ontvanger de e-mail opent.

Contentmarketing

Marketingtech anno 2015 (infographic)

Marketingtechnologie rijst de pan uit. Dat blijkt uit het jongste overzicht van Scott Brinker, die ieder jaar weer schema’s maakt van het marketinglandschap. Schema’s die steevast opduiken tijdens PowerPoint-presentaties. Het aantal getelde bedrijven staat nu op 1876, twee keer zoveel als in 2014.

Marketing