MediaScience wordt digitaal bureau Sky Radio
MediaScience is per 1 januari het nieuwe digitale bureau voor de Sky Radio Group. Radio Veronica, Classic FM en MyRadio waren al klant. De eerste campagnes zijn al ingekocht, zoals Leef een jaar gratis.
MediaScience is per 1 januari het nieuwe digitale bureau voor de Sky Radio Group. Radio Veronica, Classic FM en MyRadio waren al klant. De eerste campagnes zijn al ingekocht, zoals Leef een jaar gratis.
In 2014 is de vraag naar communicatiespecialisten met 24 procent gegroeid en de vraag naar marketeers met 15 procent. Dit blijkt uit de analyse Trends en Ontwikkelingen op de Marketing- en Communicatie arbeidsmarkt 2014. Opvallend is dat de stijging met name is gerealiseerd in de tweede helft van het jaar.
Een tijd waarin het mobiele scherm het belangrijkste wordt, roept de vraag op hoe die ontwikkeling de bedrijfsvoering, verkoop en marketing beïnvloedt. Voorspellen is lastig, maar de belangrijkste mobiele concepten krijgen inmiddels vorm. Als het draagbare scherm top-of-mind is, zullen de investeringen als vanzelf volgen.
Wehkamp gaat het feedbackplatform startup Starred gebruiken om de klanttevredenheid te analyseren.
Gebruikers scrollen steeds verder op e-commerce sites, volgens onderzoek van Content Square. Dat bedrijf mat vorig jaar bij 50 miljoen sessies de zogenoemde scroll rate, oftewel de laatste regel die gebruikers zien. Die rate ging ten opzichte van 2013 vijf procent omhoog op desktop pc’s. Maar bij smartphones ging het om een stijging van achttien procent en bij tablets van 42 procent. Vijftien procent scrollt helemaal door tot aan het einde.
Er is geen twijfel over mogelijk: ook dit jaar zullen er weer flinke discussies worden gevoerd over het nut van native advertising, oftewel advertenties die niet als zodanig worden herkend en opgaan in de content. Het onderwerp blijft omstreden, maar Sergey Denisenko van native advertising bedrijf MGID weet alleen al negen redenen waarom we er (dol)blij mee moeten zijn.
Ongeveer een kwart van de Nederlanders heeft de Twitter-app geïnstalleerd op zijn smartphone. Het merendeel gebruikt de app minimaal een keer per maand. Het Telecompaper Consumer Panel concludeert dat 15 procent van de Nederlanders een actieve gebruiker is van Twitter via mobiel.
Psychologie wordt steeds vaker ingezet om klanten te converteren. Om een simpel voorbeeld te geven: het spelen van de advocaat van de Duivel, door kritische vragen over producten of diensten te beantwoorden, kan het vertrouwen in die producten of diensten vergroten. Ook handig om te weten: klanten houden van verrassingen. Maar: niet alle klanten zijn gelijk: je hebt spendthrifts en tightwads. Tien sluwe manieren om nog meer klanten over te halen.
Google+ biedt iets wat andere sociale netwerken nalaten. Namelijk de mogelijkheid om je berichten te formatteren en daarmee te laten werken als een blogpost. Dat biedt goede mogelijkheden voor bezoekersverkeer naar je site en waarderingen. Zes manieren waarop een goed ingedeeld Google+ bericht je engagement verhoogt.
Iedereen die Facebook zakelijk inzet heeft vroeg of laat dezelfde vraag: wat zijn ook alweer de afmetingen van de profielfoto, omslagfoto of advertenties? Om daar een antwoord op te geven vind je hier een overzicht met alle afmetingen en formaten op een rij.
Mobiele marketing automation wordt twee tot drie keer zo groot dit jaar, volgens berekeningen van VB Insight. De penetratie is nu nog bescheiden: 1,5 procent.
Adverteren op internetradio begint aan te slaan, zo merkt technologiebedrijf The Media Exchange. Directeur Arthur Hoogendijk: “Vooral het tweede half jaar was booming.”
Tremor Video begint een supply-side platform (SSP) voor de geautomatiseerde verkoop van video-advertenties. Zeker veertig Amerikaanse premium uitgevers waaronder Bonnier Corp, USA Today Sports en Young Hollywood, hebben zich al aangesloten.
Het jaar is nog geen maand oud, maar Google heeft nu al twee stappen gezet waar al lang op werd […]
Een relatief nieuwe ontwikkeling doet zich voor in de customer service. Door de komst van een open standaard in technologie ligt videochatten voor iedere organisatie binnen handbereik. Het is mogelijk de belangrijkste trend voor het komende jaar: de techniek speelt in op het vervolmaken van de customer experience én het zou wel eens de must kunnen worden voor het bedienen van de jongste generatie.