More stories

McDonald’s, L’Oreal en Starbucks in zee met Experian

McDonald’s, Starbucks, New Pharma en L’Oreal gaan gebruikmaken van het cross-channel marketingplatform van Experian Marketing Services. Voor alle merken betreft het een meerjarige overeenkomst op Europees niveau.

Dialogue Marketing

Omnichannel oplossing voor Kijkshop

Desk content marketing levert een omnichanneloplossing aan Kijkshop, een retailorganisatie met meer dan honderd vestigingen in Nederland. De websites, kassasystemen en de partners worden vanuit het programma Desk voorzien van de juiste productinformatie.

Marketing

Nieuwe investering in Starred.com

Informals steken nog eens 160.000 euro in Starred.com. Eigenaar Lars van Wieren gaat eind dit jaar op zoek naar venture capital om de internationale expansie van zijn onderszoeksplatform te financieren.

Customer Service

Tam Tam strategische online partner Arcadis

TamTam wordt de strategische online partner van ingenieursbureau Arcadis. Er wordt begonnen met een nieuwe website voor de circa veertig landen waar het advies- en ingenieursbedrijf aanwezig is.

Marketing

Big Data bedrijf MongoDB haalt 80 miljoen dollar op

MongoDB, het bedrijf achter de populaire NoSQL-database, haalt 80 miljoen dollar op in de aanloop naar een beursgang.

Analytics

Zo breid je Google Analytics uit

Google Analytics kan een doos van Pandora zijn voor een niet al te doorgewinterde marketeer, dus geeft Social Media Examiner een aantal handige tips voor uitbreidingen waarmee je nog meer inzicht in je data kunt krijgen.

Analytics

Vooruitblik 2015: ‘Wind in de zeilen en faillissementen’

De laatste vooruitblik op 2015 doen we met Freek Bijl van internetbureau eFocus. Hij schijnt zijn licht op de kansen maar zeker ook bedreigingen in de online sector en duidt de ontwikkeling van mobiel en het internet of things.

Creative

Facebook versus LinkedIn (infographic)

Welk netwerk gebruik je voor professioneel netwerken: Facebook of LinkedIn? Die vraag is waarschijnlijk niet zo moeilijk te beantwoorden, maar Brighton School of Business & Management heeft toch een vergelijking gemaakt. Meest opvallend: LinkedIn heeft ongeveer de helft van het aantal werknemers van Facebook.

Facebook

Vijf slimme e-mailmarketing innovaties voor 2015

E-mailmarketing, nog niet zo lang geleden ten dode opgeschreven, is weer helemaal terug van nooit weggeweest. Nieuwe technische mogelijkheden maken e-mailmarketing zelfs extra interessant, zolang je ze niet als gimmick gebruikt. Pamella Neely noemt er bij Web Marketing Today vijf.

Dialogue Marketing

Vooruitblik 2015: Flip die funnel!

In één machtige metafysische zwaai iets positiefs maken van een donkere emotie, zo ziet het creatieve bureau Woedend uit Amsterdam zich het liefst. Woedend bedenkt innovatieve ‘communicatiedingen’ voor merken. Met als grote klanten Coca Cola, NPO, Marktplaats.nl en het Aids Fonds. Samen met Emerce kijkt oprichter Bas van Berkestijn en creatief directeur Merien Kunst naar 2015.

Creative

Dit worden de trends voor klantenservice in 2015

Klantenservice is onder invloed van digitale media aan grote veranderingen onderhevig. De rol van sociale media is belangrijker geworden, en de tijd van alleen call centers en een e-mailadres ligt gelukkig ver achter ons. Blake Morgan, marketingdirecteur van de Society of Consumer Affairs Professionals, ziet vijf belangrijke trends voor het jaar 2015.

Customer Service

Gebruik Snapchat loopt terug

De groei van Snapchat lijkt tot stilstand gekomen, volgens cijfers die Comscore vrijdag publiceerde. De chatapp piekte in maart 2014, maar sindsdien is het aantal unieke gebruikers teruggelopen.

Marketing

Kapitaalinjectie voor SiteSpect

Durfinvesteerder NewSpring Capital steekt dertien miljoen dollar in SiteSpect, een bedrijf dat systemen levert voor multivariate en A/B-testen.

Analytics
Premium

Top tv-programma’s scoren 20 tot 30 procent uitgesteld kijken

De on demand diensten van de publieke en commerciële omroepen doen vooral bij populaire programma’s erg goede zaken. Gemiddeld wordt 20 à 30 procent on demand teruggekeken met uitschieters tot veertig procent.

Analytics

2015 beter jaar voor marketing automation

Wordt 2015 een beter jaar voor marketing automation? Mike Templeman, CEO van Foxtail Marketing, hoopt van wel. Bij Venture Beat legt hij uit dat veel bedrijven de mogelijkheden van deze technologie nog amper benutten.

Marketing