More stories

Infographic: wat deelden we in 2014?

Nog een keer terugblikken naar 2014, met als vraag waar deelden we wat en waarmee? Opvallende verschuivingen: voor ons onbekende diensten Ketbooi en Address Bar kwamen op, Facebook en Twitter daalden. De Roemenen hebben de sociale media ontdekt, in Egypte zijn ze er blijkbaar op uitgekeken. Wat hield ons bezig? Onder meer de Schotse onafhankelijkeid en de crisis in Oekraïne.

Marketing

Hoe Cardinal Path de verbinding tussen online en offline legt

Cardinal Path is een Big Data & Analytics-bedrijf dat de verbinding legt tussen online en offline gedrag: “Het pad naar een aankoop is niet meer lineair: het gaat via verschillende devices en touchpoints. Bedrijven hebben problemen met het kwantificeren van de impact van digitale kanalen op de offline ervaring”, vertelt founding partner David Booth.

Analytics

Verdubbeling in aantal gebruikers Adformatie.nl

De lancering van het nieuwe Adformatie.nl platform heeft afgelopen jaar voor een flinke groei in bezoek gezorgd. De site met nieuws over de reclamewereld werd ruim 3,3 miljoen maal bezocht, een groei van 59,6 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Creative

Zo profiteert een webwinkelier van een pop-up store

Opvallend genoeg associëren we een tijdelijke winkel met twee uitersten: de creatieven die te klein zijn om een permanente winkel te openen en de grote merken die bij wijze van marketingstunt opduiken in de winkelstraat. Maar ook voor de pure onlinespeler biedt een pop-up store kansen. De mogelijkheden en lessen op een rij.

Customer Experience

Intrekken van kort geding zonder goede reden kost eiser geld

Moet de eiser die een kort geding aanspant en vervolgens vóór de zitting weer intrekt, de door de gedaagde gemaakte proceskosten betalen? En als dat kort geding over een IE-inbreuk ging, moet de eiser dan de volledige proceskosten (inclusief advocaatkosten) van de gedaagde betalen? Ja, onder omstandigheden, is het antwoord van het hof Den Haag.

Legal

Hoe sociale media ons koopgedrag bepalen (infographic)

Consumenten kopen steeds vaker online op basis van aanbevelingen van sociale netwerken. En dus heeft ShortStack maar eens wat cijfers vergaard: zo zegt 58 procent van spaarpunten en beloningen hun keuze zeker gaan beinvloeden, 56 procent gaat af op aanbiedingen. Toegang tot exclusieve producten is voor 52 procent relevant.

Marketing

Websites lijden aan obesitas

Websites worden alsmaar groter, zo blijkt uit het jaarrapport van HTTP Archive, dat data verzamelt over ruim een half miljoen sites. De gemiddelde site is in een tijdsbestek van een jaar 15 procent gegroeid en komt uit op 1,9 MB.

Marketing

Promoted Pins van Pinterest nu voor alle adverteerders

Pinterest stelt zijn Promoted Pins-programma na een proefperiode per 1 januari open voor alle adverteerders. Betaalde berichten worden veel meer gedeeld dan standaard advertenties en hebben ook een langere ‘houdbaarheid’.

Marketing

Een op de vijf apps maar één keer gebruikt (infographic)

Een app is geen garantie voor succes. In tegendeel. Volgens Localytics wordt een op de vijf apps maar één keer gebruikt en daarna dus nooit meer. Gebruikers besteden gemiddeld vijf minuten en 42 seconden in een app, die maandelijks zo’n elf keer wordt opgestart. Werkelijk killing zijn apps die crashen. Over het algemeen is die ervaring voldoende om de app weer weg te doen.

Marketing

Grote uitgevers storten zich op geautomatiseerde advertentieverkoop

Steeds meer grote Amerikaanse uitgevers, waaronder Time, News Corp en Wenner Media, gaan over op geautomatiseerde advertentieverkoop. Databroker Varick Media Management heeft daartoe een groot aantal contracten getekend.

Marketing

Word een Do-It-Yourself marketeer

Wie denkt dat programmeren alleen is voorbehouden aan nerds heeft het mis. De marketeer van morgen moet namelijk meer kunnen dan alleen verstand hebben van marketing. Een trend die je steeds vaker terugziet bij grote bedrijven als Facebook, waarbij marketeers al minimaal over een technische achtergrond moeten beschikken. Start coding of wordt overbodig, zo lijkt het devies. Een Workshop marketing 4.0.

Marketing

Kamp wil onderzoek naar privacy-aspecten Big Data

Minister Kamp wil volgend jaar meer inzicht krijgen in de privacy-aspecten van Big Data. Dat schrijft hij in een brief aan de Kamer. ‘De ontwikkeling van informatie- en communicatietechnologie en het internet zorgen voor een snelgroeiende stroom aan gegevens die vaak herleidbaar zijn tot personen.’

Analytics

ROI gedreven Display Targeting: Google AdWords ‘In-Market Buyers’

Profit-driven doelstellingen bereiken door middel van direct-response campagnes via Display Advertising? Een complexe opgave. Echter, hoe zou het zijn als u advertenties aan mensen kunt laten zien die actief overwegen een product of dienst aan te schaffen dat u aanbiedt?

Marketing

China ontdekt mobiel adverteren

Een markt van 527 miljoen Chinese consumenten met een smartphone lijkt een droom voor adverteerders. En die weten inmiddels de diverse mobiele diensten te vinden. Zo ook Coca-Cola, dat de berichtendienst WeChat gebruikte voor zijn Lyric Coke-campagnes. Goed voor 3 miljard impressies.

Marketing

YouTube-ster dumpt Mediakraft publiekelijk

Het Europees werkende commerciële medianetwerk Mediakraft en een van zijn grootste Duitse sterren op YouTube zitten elkaar in de haren. Het medianetwerk zou veel van zijn beloftes niet zijn nagekomen.

Marketing