More stories

Dentsu Aegis koopt social media management-bureau

Het wereldomspannende communicatienetwerk Dentsu Aegis koopt Tempero, een specialist op het gebied van social media management. De Engelsen worden gepositioneerd als de Europese tak van ICUC, zijn Noord-Amerikaanse tegenhanger binnen het bedrijvennetwerk.

Marketing

Google bevestigt: meeste advertenties niet zichtbaar

Meer dan de helft van online advertenties is niet zichtbaar voor consumenten. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Google.

Marketing

(Emerce Engage) Geen kanalen, maar de mens centraal

Omnichannel, een heerlijk corporate modewoord. Dat vindt althans Coen Olde Olthof van KPN. Zelf ziet hij de mens als het nieuwe kanaal. Een uitdagende visie voor een bedrijf waarbij kanaaldenken al jaren tot de bedrijfsvoering hoort. Op 11 december deelt Olde Olthof zijn ervaringen op Emerce Engage.

Customer Loyalty

Call-to-action in Facebook werkt (infographic)

Facebooks call-to-action knoppen blijken een zeer goede conversie op te leveren, beweert in elk geval AdRoll. De klikratio is 2,8 maal toegenomen. Knoppen als Shop Now, Book Snow, Learn More, Sign Up en Download (voor apps) blijken prima te werken. De onderstaande gegevens hebben betrekking op de klanten van AdRoll zelf.

Conversie

IBM brengt technologie WPP naar de cloud

Reclamereus WPP en IBM hebben een cloudcontract ter waarde van 1,25 miljard dollar gesloten. IBM gaat het technologieplatform van WPP naar de cloud brengen.

Creative

Sanoma installeert mobiel reclameteam

Uitgever Sanoma zet een full service team neer waar adverteerders hun mobiele reclamecampagnes kunnen laten bouwen.

Marketing

Verlaten winkelmandjes: e-mail nasturen helpt

Het helpt: een mail nasturen nadat de klant zijn winkelmandje heeft laten staan. Volgens Salesforce reageert zestig procent positief op zo’n aanmoediging.

Conversie

Dynamische content in e-mail (infographic)

Dynamische content is content die per gebruiker automatisch wordt samengesteld op basis van gedrag, huidige locatie en aankooppatronen. Veel marketingspecialisten verwachten dat dynamische content ook in e-mail marketing zal worden toegepast. Tachtig procent van de marketeers vindt die optie belangrijk, omdat dynamische content kan bijdragen tot een hogere conversie.

Contentmarketing

Philip Spaas voorzitter Taskforce Search IAB Nederland

Philip Spaas is de nieuwe voorzitter van de Taskforce Search van brancheorganisatie IAB. Spaas, managing partner van online marketingbureau Oogst, vervangt Joris Toonders, die de functie twee jaar vervulde.

Marketing

W3C definieert volgende webdoelen

Standaardenorganisatie W3C heeft het werk aan HTML5 afgerond. Het zogenoemde Open Web Platform bestaat daarmee uit HTML, CSS en JavaScript. Volgens directeur Jeff Jaffe wordt nu een verzameling initiatieven geïnitieerd onder de noemer Application Foundations.

Marketing

Vodafone wil online videotheek van Tesco kopen

Vodafone wil de verliesgevende videotheek Blinkbox van supermarktketen Tesco overnemen. Daarover worden nu exclusieve onderhandelingen gevoerd.

Contentmarketing

Slag om mobiele browser nog onbeslist

De slag om de mobiele browser is nog in volle gang. Nieuwkomers hopen met nieuwe innovaties op een plekje in de ranglijst. Zelfs Firefox wil nu weer meedoen op iOS. Webontwerpers zullen voorlopig nog rekening moeten houden met een verscheidenheid aan bladerprogramma’s.

Marketing

Informatievoorziening B2B-sites onder de maat

Slechts 37 procent van de inkoopmanagers is tevreden over de informatie op B2B e-commerce sites. Dat blijkt uit een enquête van Acquity.

B2B Digital

Publ.sh maakt Pdf brochure interactief

Online Publisher is een nieuwe activiteit Publ.sh gestart, die interactiviteit en analytics toevoegt aan Pdf-publicaties zoals catalogi en folders. Bedrijven kunnen hun digitale publicaties zelf doormeten en op basis van modellen en algoritmes voorspellende inzichten genereren.

Marketing

Roos van Vugt stapt op bij Social Embassy

Mediastrateeg Roos van Vught begint haar eigen onderneming Merkwerker en stapt daarom op bij Social Embassy als senior strategist.

Marketing