More stories

Vijf redenen om LinkedIn niet te negeren

Toegegeven: LinkedIn is niet sexy, zoals Twitter en Facebook dat zijn. Maar vergis je niet: LinkedIn is het platform voor B2B. Kijk alleen al naar de cijfers: er zijn 332 miljoen gebruikers, waarvan 40 procent dagelijks inlogt.

B2B Digital
Premium

Markt native advertising naar 8,8 miljard dollar

Amerikaanse marketeers gaan volgend jaar minstens 4,3 miljard dollar besteden aan native advertising, oftewel promotionele content die nauwelijks van redactionele bijdragen zijn te onderscheiden. Dat verwacht eMarketer. Het bureau denkt dat de markt in 2018 zal zijn verdubbeld.

Marketing

Criteo: Enorme groei door mobiel adverteren

Waarom groeit het Franse Criteo, specialist in het optimaliseren van online advertenties, zo enorm hard? “Nieuwe functionaliteiten, een nieuwe engine en met name door de mobiele groei”, vertelt Gregory Gazagne, directeur Europa.

Marketing

Infographic: De aankoopdrift van Facebook

Bekende bedrijven die Facebook heeft overgenomen zijn WhatsApp en Oculus. Maar er zijn er nog veel meer geweest die u en ik ongetwijfeld over het hoofd hebben gezien. WhoisHostingThis besloot al die acquisities eens op een rij te zetten.

Facebook

Apple automatiseert advertentieverkoop iAd

Apple heeft vanavond bevestigd dat het advertenties voor zeker 250.000 apps op iOS gaat verkopen via marktplaatsen. Daarnaast wordt het iAd programma in honderd landen aangeboden, waaronder de Benelux.

Marketing

Vijftien online marketing trends voor 2015

2015 wordt een jaar waarin een aantal bestaande trends echt gaan doorbreken en oude getrouwen een come back maken. Online marketing wordt volwassen. Alle trends op een rijtje.

Marketing

Startup maakt klantenkaart van creditcard

Een nieuwe startup Thanx zet creditcards om in klantenkaarten. Consumenten hoeven in dat geval geen aparte kaarten meer mee te nemen.

Customer Loyalty

Vodafone: Mogelijk bieden op tv-rechten

Vodafone ziet zich mogelijk gedwongen om te bieden op exclusieve tv-rechten om te concurreren met andere telecombedrijven. Maar topman Vittorio Colao zou dat liever niet doen.

Marketing

Salesforce vernieuwt Social Studio

Salesforce introduceert een nieuwe generatie Social Studio, een geïntegreerd platform voor social contentmarketing, interactie, publicaties en analytics.

Contentmarketing

B2B-koper prefereert B2C-sites

49 procent van B2B-kopers zegt liever zakelijke aankopen te doen bij een B2C-website, omdat die veelal meer mogelijkheden biedt. Dat blijkt uit onderzoek van Accenture.

B2B Digital

Google rolt label ‘Mobielvriendelijk’ uit

Google geeft in de zoekresultaten aan of een website ‘mobile-friendly’ is. Daarom is het nu extra urgent om je website geschikt te maken voor smartphones.

Marketing

Blog PR begint serieus te worden

Blog PR, of ‘blogger relaties’, neemt momenteel een vlucht in ons land. Meer dan 90 procent van de bloggers uit de zogenoemde IPREX Blogbarometer 2014 geeft aan met regelmaat en met uiteenlopende informatie actief te worden benaderd door bedrijven.

Communicatie

Amazon ontdekt Snapchat als verkoopkanaal

Amazon gebruikt Snapchat en Instagram om klanten te lokken voor de feestdagen. Daarmee wordt een heel nieuw verkoopkanaal aangeboord.

Marketing

20 must haves voor meer resultaat uit Google Analytics

Een analytics pakket als Google Analytics is een essentieel onderdeel voor het goed kunnen runnen en optimaliseren van een website, maar daarvoor is natuurlijk wel van essentieel belang dat Google Analytics goed is geïmplementeerd op je website.

Analytics

Vijf foute B2B e-mail tactieken

Toegegeven: het is niet makkelijk, aandacht trekken van potentiële klanten waarmee je nog niet eerder hebt gecorrespondeerd. Maar hoe kom je binnen zonder de indruk achter te laten van een luidruchtige stofzuigerverkoper? Heather Morgan waarschuwt bij Business 2 Community voor vijf foute e-mail marketing tactieken.

B2B Digital