More stories

Al duizend leden forum Consumentenbond

Een half jaar na de start zijn er al duizend consumenten actief in het online forum van de Consumentenbond. Daar kunnen leden en niet-leden van de Consumentenbond ervaringen en tips uitwisselen en deelnemen aan discussies over uiteenlopende onderwerpen op het gebied van bijvoorbeeld zorg, financiën, voeding, reizen en privacy.

Customer Service

Adtech bedrijf AppNexus splitst zich in vieren

Adtech bedrijf AppNexus, een van de grotere namen op het gebied van geautomatiseerde advertentieverkoop, gaat reorganiseren. De onderneming splitst zich in vier eenheden.

Marketing

Freek Bijl strategisch directeur eFocus

Freek Bijl is toegetreden tot de directie van eFocus. Het bedrijf creëerde de nieuwe positie van strategisch directeur om verdere groei te begeleiden en strategie dieper in de processen van de organisatie te verwerken.

Marketing

Wat wordt de contentstrategie van B2B-marketeers?

Een gedocumenteerde contentstrategie ontbreekt bij veel B2B marketeers, omzet genereren is minder belangrijk dan het aantrekken van nieuwe klanten en validatie van marketingcampagnes is een uitdaging. Een paar bevindingen uit het jaarlijkse B2B Content Marketing Report, dat een dezer dagen verscheen. Webbiquity selecteerde veertien aandachtspunten.

B2B Digital

(Emerce Engage) Van massa naar persoonlijk

De omzet van Bidvest Deli XL is voor bijna 90 procent afkomstig van het platform delixl.nl. De grote hoeveelheden transacties en repeterende aankopen – 4,5 miljoen artikelen per maand – vragen om een zeer datagedreven aanpak om greep te krijgen op het vluchtige website bezoek van de klant. E-commerce manager Niek Sanders vertelt er meer over op Emerce Engage.

B2B Digital

Googles nieuwe Enhanced Ecommerce voor Analytics onder de loep

Vorige week kondigde Google aan dat Enhanced Ecommerce voor Google Analytics officieel uit bèta is en daarmee voor iedereen beschikbaar. Google noemt Enhanced Ecommerce geoptimaliseerde e­-commerce. E-­commerce handelaren hebben met het gebruik hiervan nog meer tools in handen gekregen om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers en klanten op hun webwinkel. Maar wat kan je er dan mee?

Analytics

Helft bezoekers TEDxGroningen gebruikte iBeacon

De helft van de bezoekers van TEDxGroningen die de congres-app installeerde, gebruikte iBeacon-technologie om zijn mening over presentaties te geven.

Customer Experience

eBay test toverspiegels bij Rebecca Minkoff

eBay heeft magische spiegels geïnstalleerd in winkels van Rebecca Minkoff in New York en San Francisco. Die tonen de laatste kledingstukken en suggereren ook uiteenlopende combinaties. Is de keuze gemaakt, dan wordt de kleding naar het pashokje gebracht.

Customer Experience

(Emerce Engage) B2U: het nieuwe maatwerk voor klanten

s een omslag gaande in het marketingvak. De vroeger strikt gevolgde business to business (B2B) of business to consumer (B2C) strategie raakt over zijn houdbaarheidsdatum. Focussen op de actuele behoefte van iedere individuele klant – zakelijk of privé – is de komende jaren een grote uitdaging. Drukwerkdeal.nl maakt sinds een half jaar de omslag naar B2U: business to you. Sylvia Vroklage praat er volgende week over, op Emerce Engage.

B2B Digital

Microsoft en Yahoo behandelen de eerste ‘vergeetverzoeken’

In navolging van Google geeft ook Microsofts Bing nu gehoor aan het zogenoemde recht om vergeten te worden. Bing heeft inmiddels de eerste zoekresultaten verwijderd.

Marketing

Kijk uit voor CRM-vervuiling

Volgens berekeningen van Gartner werd vorig jaar niet minder dan 20,4 miljard dollar besteed aan klantrelatiesoftware (CRM). CRM is het hart van veel digitale ontwikkelingen bij bedrijven, en dus onmisbaar, maar Martin Doyle van DQ Global waarschuwde een dezer dagen weer eens voor een behoorlijk venijnig CRM-virus: degraderende datakwaliteit. Naarmate de tijd vordert wordt het CRM systeem minder betrouwbaar en minder efficiënt.

Customer Service

Usabilla nu ook voor e-mails en mobiel

Usabilla is bekend als praktische tool voor continue feedback op de gebruikersvriendelijkheid van websites. Nu is er ook een tool voor e-mails: “Standaard weet je de opening en click rates, maar wat vinden je ontvangers nou echt van je e-mail? Wij zorgen voor een emotional rating”, vertelt CEO Marc van Agteren.

E-mailmarketing

Infographic: Welke kanalen voor de juiste contentstrategie?

Het jargon vliegt je tegenwoordig om de oren: wat is ook maar weer het verschil tussen earned, owned en paid media? En welke kanalen zet je nu precies in voor content promotie? Deze infographic van Column Five legt het helder uit.

Contentmarketing

Europese privacywaakhonden willen toestemmingsverplichting fingerprinting

Ook voor device fingerprinting, identificatie aan de hand van de eigenschappen of technische specificaties van gebruikte apparaten, zou toestemming van gebruikers moeten worden gevraagd. Dat vindt een adviesgroep van Europese privacywaakhonden.

Analytics

Primera vernieuwt website

Retailer Primera heeft zijn website vernieuwd. Met behulp van e-commercebureau ISM eCompany is een ontwerp gemaakt dat nog niet volledig responsive is, maar wel al beter functioneert op de tablet.

Marketing