More stories

Forse reorganisatie Young & Rubicam

Marketingbedrijf Young & Rubicam gaat reorganiseren. Er komt volgend jaar een nieuwe Benelux organisatie, waarin Y&R Amsterdam en Y&R/These Days worden geïntegreerd. CEO Sjoerd van Loon stapt na een jaar op.

Creative

Vijf webdesign trends voor 2015 (infographic)

Interactief scrollen, mobiel, plat design en schoon en simpel: het worden de webdesign trends voor 2015 volgens designbedrijf Bowen Media. En hoe kun je dat beter verbeelden dan in een infographic?

Marketing

‘Toestemming volstaat niet bij bescherming online privacy’

Om de privacy van internetgebruikers beter te waarborgen zou de wetgever minder nadruk moeten leggen op het idee van geïnformeerde toestemming. Toestemmingsverzoeken, bijvoorbeeld voor het toestaan van cookies, worden nauwelijks gelezen. Dat vindt jurist Frederik Zuiderveen Borgesius. Hij promoveert op 17 december aan de Universiteit van Amsterdam.

Analytics

‘Marketeers verliezen 6,3 miljard dollar aan bots’

Adverteerders wereldwijd verliezen volgend jaar minstens 6,2 miljard dollar aan bots. Dat voorspelt nieuw onderzoek van de Amerikaanse Association of National Advertisers (ANA) en advertentie fraudebestrijder White Ops.

Marketing

Yandex vestigt B2B Big Data divisie in Amsterdam

De Russische zoekgigant Yandex vestigt een B2B Big Data divisie in Amsterdam. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend op het congres Le Web.

Analytics

Creatieve sector goed voor 285 duizend banen

De creatieve industrie heeft zich lang gekoesterd in gunstige groeicijfers voor wat betreft de ontwikkeling van banen, maar de crisis heeft ook hier huisgehouden: na jaren van groei van 2,5 procent per jaar krimpt de creatieve industrie nu met 0,1 procent. Dat blijkt uit de Monitor Creatieve Industrie 2014 die vandaag in Hilversum is gepresenteerd.

Creative

Komt Daisycon van zijn spamboete af?

Daisycon verwacht niet de megaboete te hoeven betalen die toezichthouder ACM nu definitief heeft opgelegd voor het versturen van spam. Het affiliatebedrijf hoopt zijn gelijk bij de rechter te halen en de boete van 810.000 euro van tafel te krijgen, onder meer met verwijzing naar de spamboetes van Digital Magazines, Rivièra Vastgoed en Mail Garage die recentelijk door het College van Beroep zijn ingetrokken. Maar zijn er eigenlijk wel overeenkomsten?

E-mailmarketing

(Emerce Engage) Je klanten in fans veranderen met neuromarketing

Veel organisaties richten zich op de consument waarvan ze denken dat die bewuste koopbeslissingen neemt. Maar uit verschillende onderzoeken blijkt dat ruim 95 procent van de beslissingen genomen worden door het onbewuste brein. Door inzicht te krijgen in deze onbewuste processen kunnen van klanten fans gemaakt worden. Vanuit die wetenschap is Zeeshan Khan eerder dit jaar zijn eigen bedrijf gestart, Funsumers. Hij vertelt er volgende week over op Emerce Engage.

Analytics

Daisycon breidt Belgische activiteiten uit

Daisycon, gespecialiseerd in performance based online marketing, gaat een strategische samenwerking aan met het Belgische online marketingbureau FairEtail. Met deze samenwerking anticipeert Daisycon op de verdere groei van de Belgische markt.

Marketing

Tuvalu Media in zee met Social1nfluencers

Tv-producent Tuvalu Media sluit een eerste samenwerking met YouTube-specialist Social1nfluencers en lanceert een videokanaal van Britt Dekker over paarden.

Contentmarketing

Wieden+Kennedy Amsterdam krijgt reclamedeal Netflix

Wieden+Kennedy in Amsterdam gaat de reclamebelangen behartigen voor Netflix, dat zijn Europese hoofdkantoor sinds kort in Nederland heeft.

Campagnes

‘Vodafone slechtste klachtenoplosser’

Het afgelopen jaar klaagden Nederlanders bij de site Klacht.nl het meest over mobiele telefonie aanbieders, koeriers- en postbedrijven en supermarkten. Van de bijna 100.000 klachten die binnen kwamen, gingen er 4.288 over de mobiele telefonie sector. Dit blijkt uit het jaarlijkse rapport van de site.

Customer Service

Device fingerprinting valt ook onder de ‘Cookiewet’

De Werkgroep 29 (advies- en overlegorgaan van EU privacytoezichthouders) heeft recent een opinie gepubliceerd over device fingerprinten. In de markt werden namelijk signalen opgevangen dat deze techniek (of beter gezegd: verzameling technieken) gebruikt wordt om de wetgeving uit Richtlijn 2002/58/EC (“Cookie Richtlijn”) te omzeilen. Volgens de Werkgroep valt device fingerprinting ook onder de Cookie Richtlijn en is, tenzij de uitzondering van toepassing is, voorafgaande toestemming vereist voor het toepassen daarvan.

Legal

Publicis sloopt interne muren

Mediareus Publicis gaat opnieuw reorganiseren. Het bedrijf wil af van silo’s en presenteerde vorige week een plan waarbij klanten onbeperkt toegang krijgen tot kennis binnen de huidige dochtermaatschappijen.

Creative

Na Hadoop komt Spark?

2015 zou het jaar kunnen worden van Apache Spark. Bedrijven zullen de open source Big Data oplossing Hadoop wel eens aan de kant kunnen zetten. Dat verwachten insiders.

Analytics