Webhelp Nederland neemt branchegenoot over
Webhelp Nederland, onderdeel van de Webhelp Group, neemt R Systems Europe over, een specialist in onder meer CRM-oplossingen. Klanten zijn IKEA en Philips.
Webhelp Nederland, onderdeel van de Webhelp Group, neemt R Systems Europe over, een specialist in onder meer CRM-oplossingen. Klanten zijn IKEA en Philips.
Google gaat zijn webwinkel Google Play en een gratis versie van Google Analytics beschikbaar stellen aan de Cubanen. In Cuba heeft maar een kwart van de bevolking toegang tot internet.
Startup RelevancyData belooft echt relevante advertenties bij video’s. Hoe gaan ze dat waarmaken? “Onze technologie is in staat gezichten, logo’s, objecten, muziek en emotie te herkennen. Daar kunnen we direct een passende advertentie aan toevoegen”, legt Michal Hubschmann uit.
De Russische zoekgigant Yandex heeft een browser voor Windows en MacOS X ontwikkeld met een opvallend minimalistisch ontwerp. Veel menu’s zijn onzichtbaar gemaakt.
Bedrijven maken een belangrijke fout door klantenondersteuning volledig naar het internet of sociale media te verplaatsen en traditionele kanalen af te danken. Die waarschuwing gaf Alexander van Deursen van UT Twente mee aan de bezoekers van het Social Service Congres gisteren in Nieuwegein.
De dominantie van Facebook en Twitter in social marketing is voorbij, stelt marktonderzoeker Forrester. Het raadt bedrijven aan zich meer te richten op specialistische sociale omgevingen en, niet te onderschatten, de eigen mediakanalen.
In Nederland is er in mijn optiek één partnerprogramma dat boven de anderen uitspringt. Dan doel ik op het partnerprogramma van Bol.com. Twee jaar geleden heb ik een artikel geschreven over het partnerprogramma van Bol.com versus dat van Amazon. Bol.com kwam er belachelijk goed uit en sindsdien is er veel veranderd. Het is sindsdien eigenlijk alleen maar beter geworden en ik ben een soort van fan boy van het partnerprogramma van Bol.com. Waarom? Dat leg ik hieronder uit.
Reisagent Thomas Cook hevelt zijn printbudget over naar internet. Het geld dat voorheen aan papieren reclame en folders werd uitgegeven gaat nu naar contentmarketing. Programmatic buying wordt leading bij alle vormen van reclame-inkoop.
Het Europees Parlement neemt een motie aan die het mogelijk maakt dat Google zijn zoekmachine moet afsplitsen van andere commerciële diensten, zoals Gmail en Maps.
Digitaal strateeg Tiffany St James, TED spreker en voorheen Head of Social Media bij de Britse regering, komt naar Nederland voor The Social Conference 2015 in februari. Tiffany heeft jarenlange ervaring in het begeleiden van grote organisaties in de transformatie naar een digital first strategie.
De opmars van gamification vindt zijn weg van HR tot steeds meer marketing toepassingen: branding, loyaliteit en omzet. Per definitie zorgt gamification voor meer engagement. Hoe is de koppeling van gamification naar merkbeleving te maken op een manier die de consument echt aanspreekt?
Onderzoekers van de Universiteit van Antwerpen denken met Big Data te kunnen voorspellen welke dancenummers hitpotentie hebben.
Gemeten naar de groei van actieve gebruikers maakte sociaal platform Tumblr de laatste maanden opvallende vorderingen. Tumblr steeg met 120 procent in de ranglijst van Global Web Index. Facebook kwam niet verder dan 2 procent.
Het einde van de klassieke browser plug-in lijkt nabij. Vanaf januari zal Google Chrome standaard alle plug-ins binnen het zogenoemde Netscape Plugin Application Programming Interface (NPAPI) raamwerk blokkeren. Wat betekent dat nu werkelijk?
Big Data is inderdaad al behoorlijk ‘big’ en wordt nog groter. De markt voor hardware en software in elk geval, net als die van dienstverleners. De kosten voor opslag gaan omlaag en dus wordt het aantrekkelijker om gegevens te bewaren en te analyseren. De verwachte data-explosie wordt intussen vooral in de hand gewerkt door een fenomeen als de internet of things.