‘Meeluisteren NPO-app geen privacyschending’
Een nieuwe functie in de mobiele app van de NPO, meeluisteren om actuele reclame en programma-informatie te tonen, vormt geen schending van de privacy van tv-kijkers.
Een nieuwe functie in de mobiele app van de NPO, meeluisteren om actuele reclame en programma-informatie te tonen, vormt geen schending van de privacy van tv-kijkers.
Reisportaal Expedia heeft zijn website vernieuwd. De site is vanaf nu responsive en de zoekinterface is verbeterd. Ook is een nieuwe tablet-app voor iOS en Android geïntroduceerd.
Beate Uhse Groep gaat via haar webshops het Winkelen & Sparen programma aanbieden van Webloyalty. Met dit spaar- en beloningsprogramma kunnen klanten honderden euro’s per jaar besparen.
‘Wat zullen we vandaag delen op ons Facebook & Twitter account?’ Je bent zeker niet de enige marketeer die deze vraag ooit heeft gesteld. Eén van de grootste uitdagingen voor social media en contentmarketeers is het vinden van goede content om te delen met fans en volgers. Onderstaande vijf tools helpen je om in no time de beste content te vinden uit jouw branche.
Apple gaat de verkoop van advertenties via zijn mobiele platform iAds automatiseren. Dat blijkt uit een schielijk ingetrokken persbericht van het bedrijf Rubicon Project, waarop Business Insider de hand heeft weten te leggen.
Sinds vorige maand hanteert ook IAB Nederland de internationale standaard voor viewability. Het is een nieuwe stap in de volwassenwording van bannerzichtbaarheid als meetcriterium, zegt comScore-verkoopdirecteur Joris Goossens.
E-mailmarketingspecialist webpower heeft de Nederlandse startup Science Rockstars overgenomen. Science Rockstars legt zich toe op intelligente data-oplossingen en is mede grondlegger van persuasion profiling. Dat ziet webpower als de volgende stap in persoonlijke marketing.
Een nieuwe techniek van The Media Exchange zorgt ervoor dat adverteerders radioluisteraars op het web kunnen retargeten.
Twitter breidt zijn Benelux kantoor uit met een vestiging in Brussel. Dat meldt de Belgische krant De Tijd. Daar komt een vijftal werknemers te zitten die hoofdzakelijk advertenties gaan verkopen.
Als snel groeiende organisatie met internationale ambities komt het steeds vaker voor dat er klanten in het buitenland worden bezocht. Vaak met het vliegtuig. Dat was voor mij aanleiding om eens de servicemails van verschillende vliegmaatschappijen onder de loep te nemen. Opvallend zijn de grote verschillen, en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de zakelijke en de privé klant. Een review:
Google gaat in zijn zoekresultaten aangeven of sites geschikt zijn voor mobiel gebruik. Uiteindelijk worden mobiele sites ook meegewogen bij de waardering.
De ontwikkeling van elektronische marktplaatsen (real-time bidding) heeft geleid tot enorme efficiëntie. Maar wat brengt de nabije toekomst? De verschuiving binnen het RTB spectrum is goed merkbaar, van one-stop shops en bureaus naar meer controle en transparantie. Wat zijn de gevolgen voor het eco-systeem en kunnen adverteerders dezelfde kennis opbouwen als een bureau dat kan? Op Emerce Performance een debat hierover. Een van de deelnemers is Willem van der Weide van Objective Partners.
Ruim 70 procent van de online advertenties zal naar verwachting in 2017 geprogrammeerd worden verkocht. Maar de groei van programmatic heeft ook een keerzijde: fraude. Advertentieplatform Appnexus blokkeert dagelijks twee miljard impressies. “We kunnen dit alleen aanpakken als we gezamenlijke standaarden gaan creëren.”
Flexmail lanceert Workflows, een marketing automation oplossing waarmee gerichte automatische e-mail campagnes kunnen worden opgezet.
Klantondersteuning is nog vaak het sluitstuk op de begroting van veel bedrijven. Menig webwinkel heeft niet eens een call center, of zelfs maar een telefoonnummer, maar verschuilt zich achter een e-mail adres. Maar dan nog: ook digitale interacties dienen vlekkeloos te verlopen. Een slechte klantondersteuning kosten bedrijven klanten. Larry Alton van Salesforce noemt drie geheimen die elk bedrijf moet weten.