More stories

Infographic: de zeven zonden van mobiele marketing

Sms marketing lijkt makkelijk, maar is het niet. Text Marketer somt een aantal zonden op: vergeet bijvoorbeeld nooit een call to action, zorg dat het adres (URL) van de site waarnaar je verwijst duidelijk is. Wees ook helder over instructies. Spammen is al helemaal fout: wacht ten minste twee tot drie weken met het volgende bericht.

Dialogue Marketing

Forrester: StrongView beste e-mail marketingplatform

Forrester Research heeft het Amerikaanse StrongView aangewezen als het beste e-mail marketingplatform in een rapport genaamd The Forrester Wave.

Dialogue Marketing

Rik Ledder (Ogilvy) naar TBWA/Neboko

Rik Ledder, nu nog de CEO van Ogilvy Groep Nederland, verhuist naar TBWA\Neboko. Samen met Simon Neefjes wordt hij verantwoordelijk voor diverse activiteiten van TBWA en Neboko.

Creative

Overname geeft Rocket Fuel meer greep op consumentdata

Rocket Fuel, een leverancier van reclametechnologie, koopt het bedrijf [x+1] voor 230 miljoen dollar. Adverteerders kunnen eigen (CRM) en gehuurde klantgegevens gaan koppelen aan display- en videoreclame.

Marketing

Bedrijf claimt middel tegen canvas fingerprinting

Een Amerikaanse startup claimt een oplossing te hebben gevonden tegen ‘canvas fingerprinting’ . Met een plug-in kan de gebruiker anoniem het internet op.

Analytics

Omzet AOL stijgt door geprogrammeerde advertentie-inkoop

Geprogrammeerde inkoop van advertenties voor derden heeft AOL een goed kwartaal bezorgd, evenals de activiteiten van het eerder overgenomen video advertentie-platform Adap.tv. Samen waren ze goed voor zestig procent omzetgroei.

Marketing

Conversie-attributie en view through tracking: zoeken naar heilige graal

Adverteerders besteden steeds vaker significante budgetten aan online display advertising. Zij moeten dus blijven zoeken naar de juiste waardetoekenning. De materie van conversie-attributie is echter complex en er is verdeeldheid over het toekennen van waarde aan vertoonde advertenties waarop niet is geklikt. Om hier de juiste antwoorden op te vinden, moet worden afgerekend met een hardnekkige mythe.

Attributie

Google vernieuwt Web Designer

Google heeft zijn Web Designer software voor Mac, Windows en Linux vernieuwd. Met de software kunnen HTML5-sites en -advertenties worden ontworpen.

Marketing

Infographic: sociale advertentieformaten

Het aantal sociale netwerken dat advertenties biedt groeit met de dag, maar soms is het moeilijk om de verschillende advertentieformaten te onderscheiden. Vandaar dat Flightpad een mooi overzicht heeft gemaakt onder de noemer Social Media Ads Cheat Sheet. Oftewel: een spiekbriefje voor Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn en Instagram.

Marketing

Google Dynamische Sitelinks: gratis kliks in AdWords?

Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar toch bestaan ze sinds kort: gratis kliks in AdWords. Een week geleden introduceerde Google dynamische sitelinks en voerde het bedrijf deze wijziging meteen door in alle AdWords accounts. Dynamische sitelinks worden, net als de standaard links, vertoond onder de advertentie. Een groot verschil met standaard sitelinks is echter dat ze dynamisch door Google bepaald worden én dat ze helemaal gratis zijn.

Marketing
Premium

Negentig procent van Nederlanders gebruikt e-mail

Nederland is een echt e-mailland. Negentig procent van de bevolking vanaf 14 jaar maakt gebruik van e-mail, ver boven het Europese gemiddelde van 67 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Bitcom.

Dialogue Marketing

Alewijn Dekker naar Duval Guillaume

Alewijn Dekker start deze week als managing director bij Duval Guillaume, naast Karel Vinck, die managing partner zal blijven. De focus van Alewijn zal liggen op het verder uitbouwen van het internationale klantportfolio.

Creative

S&D Interactive Media koopt SEO-tak Ematters

S&D Interactive Media uit Haarlem versterkt zijn online marketingactiviteiten met de overname van de SEO-klanten en specialisten van Ematters.

Marketing
Premium

Omzet Zanox groeit circa tien procent

Het bedrijfsonderdeel van Axel Springer waar Zanox onder valt, is afgelopen jaar qua omzet met 9,5 procent gegroeid tot 371 miljoen euro.

Marketing

Datalekken desastreus voor klantvertrouwen

Datalekken bij bedrijven betekenen meestal een einde in het vertrouwen dat klanten in ondernemingen hebben. Dat blijkt uit onderzoek van SafeNet onder 4500 volwassen in de VS, Engeland, Duitsland, Japan en Australië. Twee derde van de ondervraagden geeft aan dat ze vermoedelijk nooit meer zullen kopen bij een bedrijf nadat gegevens op straat komen te liggen.

Customer Loyalty