Game analytics-specialisten bundelen krachten
Het Haarlemse marketingbureau voor gamemakers iQU neemt voor een niet nader genoemd bedrag de Duitse branchegenoot HoneyTracks over. HoneyTracks is een game-analyticsbedrijf.
Het Haarlemse marketingbureau voor gamemakers iQU neemt voor een niet nader genoemd bedrag de Duitse branchegenoot HoneyTracks over. HoneyTracks is een game-analyticsbedrijf.
Neurale netwerken en natuurlijke taalverwerking vormen de basis voor nieuwe technologie, die automatisch veelbelovende klanten in CRM-systemen identificeert. Een nieuwe kapitaalinjectie van 12 miljoen dollar moet het bedrijf EverString verder helpen.
Snapchat is de populairste sociale app voor Millennials (18 tot 34 jaar) na Facebook en Instagram. Dat zegt comScore. Het gebruik onder deze groep is gestegen naar 32,9 procent, terwijl Instagram op 43,1 procent zit.
Loyaliteitsprogramma’s met een klantenkaart zijn een bewezen marketingtactiek. Echter, met de toename van smartphones, omnichannel marketing en gamification zijn veel innovatieve bedrijven bezig het traditionele spaarprogramma opnieuw uit te vinden. Zes redenen waarom consumenten deelnemen aan loyaliteitsprogramma’s.
Twitter lanceert een nieuw experimenteel advertentieproduct Promoted Video. Daarmee kunnen merken hun promotionele video’s via het microblog verspreiden. Het is onderdeel van het Amplify-programma, waaraan grote merken als American Express, BBC en McDonald’s deelnemen.
8,5 procent van de actieve gebruikers van Twitter is geen mens, maar bot. Dat blijkt uit documenten die het microblog bij beurswaakhond SEC heeft ingediend. Op een totaal van 271 miljoen actieve gebruikers zijn er 23 miljoen ‘automaten’.
Het Amerikaanse beursgenoteerde IPG Mediabrands heeft afgelopen donderdag Traffic4u uit Groningen overgenomen.
Het Amerikaanse Big Data-bedrijf Adatao heeft een investering van 13 miljoen dollar binnengesleept van Andreessen Horowitz om het datapakhuis Hadoop toegankelijker te maken voor de gemiddelde analyst of datawetenschapper. Hadoop moet net zo simpel worden als Google Docs.
Voedingsbedrijf Nestlé, vooral bekend van Nescafe, zoekt voor de Britse markt een nieuwe mediapartner. Daarmee komt vermoedelijk een einde aan de relatie met Mindshare.
Hoogvliet Supermarkten, met 64 vestigingen, gaat fors investeren in analytics. De winkelketen implementeert SAP IQ en VCD Business Intelligence als SAP implementatiepartner.
Mobiele coupons gaan een gouden tijd tegemoet. Dat voorspelt Juniper in een nieuwe studie. Op dit moment gebruiken wereldwijd al 560 miljoen mensen mobiele coupons.
Spijkerbroekenfabrikant Levi’s is een nieuwe campagne gestart onder de noemer Levi’s Project, die sociale media, storytelling en e-commerce combineert in een interactieve video. De campagne wordt binnenkort wereldwijd uitgerold.
Met 1,7 miljoen vaste klanten en ruim 7 miljoen zendingen per jaar mag wehkamp.nl zich met recht hét online warenhuis van Nederland noemen. Toch is het succes niet vanzelfsprekend: ‘Loyaliteit komt voort uit de klantbeleving. Alles moet vlekkeloos verlopen,’ aldus Marketing Technology Director Alexander van Slooten. ‘De tijd van ‘ik koop altijd bij merk X’ ligt ver achter ons.’
De tv-campagne van Wehkamp die vandaag op tv begint wordt gemaakt in de cloud. De webwinkel kan tot het allerlaatste moment de inhoud van de commercial veranderen.
Een video tonen in ruil voor Facebook Likes zal na 5 november niet meer worden toegestaan. Het netwerk gaat zijn voorwaarden aanpassen, waardoor bedrijven geen beloning meer mogen uitdelen voor Likes. Loyaliteitsprogramma’s met Likes worden gestraft.