More stories

Rechter verbiedt merkinbreuk DTG

Het bedrijf Telefoonboek is veroordeeld voor ongeoorloofde vergelijkende reclame en merkinbreuk in een zaak die rivaal De Telefoodsgids (DTG) eerder dit jaar had aangespannen. Dat blijkt uit een deze week gepubliceerd vonnis van de rechtbank Gelderland.

Legal

SnappCar lanceert eigen app

SnappCar, de site voor het delen van de personenauto, lanceert de SnappApp voor iPhone en Android. Gebruikers krijgen daarmee actueel inzicht in de dagen en dagdelen waarop auto’s beschikbaar zijn.

Marketing

Leids bedrijf start campagne tegen Facebook

Het Leidse bedrijf Just B.V. is een campagne tegen Facebook gestart onder de noemer 99 Days of Freedom. Het idee is dat gebruikers zich 99 dagen niet op Facebook vertonen en zich dan ongetwijfeld gelukkiger voelen.

Marketing

Heineken-app gidst naar hipste horeca

Een nieuwe app van Heineken combineert bronnen van verscheidene social media om gebruikers naar de hipste locaties in de buurt te loodsen.

Marketing

Google Play Store krijgt nieuw verfje

De Google Play Store krijgt in de nabije toekomst de look en feel van de nieuwe Android L. De typografie, moderne kleuren en platte iconen komen overeen met het zogenoemde Material Design van de aanstaande Android.

Marketing

WK breekt records bij Facebook en Twitter

De finale van het WK heeft gezorgd voor nieuwe records in het gebruik van Facebook en Twitter. Facebook noteerde 280 miljoen interacties (likes, berichten, commentaren) en tijdens de wedstrijd Argentinië-Duitsland werden tot 618.725 tweets per minuut verstuurd.

Marketing

Twitter start dashboard voor organische tweets

Twitter biedt adverteerders voortaan meer inzicht in het bereik van hun organische tweets, met andere woorden: ook hun reguliere marketingberichten, niet alleen advertenties.

Analytics

Salesforce koopt databedrijf RelateIQ

CRM-specialist Salesforce betaalt ongeveer 350 miljoen dollar voor RelateIQ, een bedrijf dat gegevens uit LinkedIn, Office 365 en Gmail toevoegt aan relatiebeheer.

Customer Service

Infographic: waarom gaat je site niet viraal?

Je stopt vreselijk veel energie in je content in de overtuiging dat iedereen ervan onder de indruk zal zijn, en toch gebeurt er niks. Waar kan dat aan liggen? Een van de redenen kan gebrek aan emotie. Content moet nieuwsgierig maken, je aan het lachen kunnen brengen, of je doen verbazen. Kijk wel uit, want negatieve content werkt averechts.

Contentmarketing

Marc Jacobs’ mondiale campagne met fans Twitter en Instagram

>Modeontwerper Marc Jacobs staat op het punt een mondiale reclamecampagne te activeren waarin de hoofdrol is weggelegd voor fans die zichzelf aanmelden via Twitter en Instagram.

Marketing

Marktplaats-app open voor adverteerders

Marktplaats.nl vergroot zijn bereik voor adverteerders met elf procent nu zij via de exchange ruimte kunnen inkopen in de iPad-app.

Marketing

Hoe krijgen premium uitgevers weer controle over de markt voor display advertenties?

Recent heeft het IAB en Deloitte een rapport gepubliceerd over de status van programmatic trading in Nederland als onderdeel van het onderzoek naar de bestedingen aan online adverteren in 2013. De resultaten bevestigen dat de Nederlandse markt voor online adverteren in een programmatic landschap verandert. Sterker nog, in vergelijking tot de omringende landen loopt Nederland voorop in de omarming van programmatic advertising.

Marketing

E-mailmarketing retailers kan beter

Consumenten openen minder vaak marketing e-mails van retailers dan van bijvoorbeeld onderwijsinstellingen en gezondheidsorganisaties. Dat blijkt uit onderzoek van Silverpop.

E-mailmarketing

Nexen breidt locatiegebaseerde marketingoplossing uit met Euclid

Het Gentse Nexen breidt zijn locatiegebaseerde marketingoplossing uit met analytics,. Bedrijven en retailers kunnen daarmee het gedrag van bezoekers an een winkel, museum of evenement analyseren.

Analytics

FrieslandCampina: ‘Eurosparen moet nummer 1 loyaliteitsplatform van Nederland worden’

Zuivelonderneming Royal FrieslandCampina bindt klanten aan zich met het loyaltyprogramma Eurosparen. Belangrijk uitgangspunt is het mogelijk maken van leuke uitjes in krappe tijden. ‘Ik sluit samenwerkingen met andere loyaliteitsprogramma’s niet uit’, aldus Digital Marketing Manager Willem Vola.

Customer Loyalty