More stories

Het effect van symbolen in de onderwerpregel

Mensen zijn van nature visueel ingesteld. Desondanks bestaat de onderwerpregel meestal alleen uit tekst. Zonde, want hierdoor is het bericht qua vorm niet van andere e-mails te onderscheiden. Om de kans op openen (CTO) te vergroten, is het aan te raden symbolen en afbeeldingen te verwerken in de onderwerpregel. Ik leg het u graag uit aan de hand van enkele voorbeelden.

Dialogue Marketing

B2B mag search niet vergeten

B2B marketeers doen relatief weinig met zoekadvertenties. Dat kun je ze ook moeilijk kwalijk nemen: een leverancier van een apparaat dat tonnen kost verwacht je niet bij Google. Maar onderzoek wijst uit dat grote spelers als Dell en Siemens wel degelijk een deel van hun advertentiebudget besteden aan zoekadvertenties.

B2B Digital

Virtuele assistent voor de winkelvloer

Het Amerikaanse bedrijf TouchCommerce introduceert TouchStore, een mobiele oplossing voor fysieke winkels waarmee consumenten virtueel assistentie kunnen krijgen als verkopers het te druk hebben.

Customer Service
Premium

Philips en Telegraph grootschalig in native advertising

Philips start een grootschalige native advertising-campagne op de website van de Britse krant The Telegraph. Niet minder dan honderd verhalen worden gepubliceerd onder de noemer ‘100 Days of Life Changing Innovations’. Philips wil zo zijn imago als innovatief bedrijf versterken.

Contentmarketing

Facebook maakt conversiegeschiedenis inzichtelijk

In navolging van Google, gaat nu ook Facebook adverteerders beter ondersteunen bij het volgen van bezoekers via mobiele apps en het web. Adverteerders kunnen dan zien hoe gebruikers tussen diverse apparaten schakelen voordat ze tot een aankoop besluiten.

Analytics

Hoger in Google met beveiligde HTTPS-website?

Het komt niet vaak voor dat Google zo openlijk een nieuwe rankingfactor aankondigt: de zoekreus gaat per direct SSL / HTTPS als rankingsignaal inzetten (wereldwijd). Voor elke online marketeer dus iets om goed bij stil te staan. Maar hoe? Voorlopig is het een lichtgewicht SEO-factor, maar in de toekomst zal de impact ervan ongetwijfeld toenemen. In dit artikel een update, concreet migratie-advies en gerelateerde tips. De belangrijkste: laat je niet opjagen.

Marketing

Blippar opent kantoor in Amsterdam

Blippar, het augmented reality platform voor merken, adverteerders en uitgevers, opent vanaf deze maand een kantoor in Amsterdam voor de Benelux markt. Blippar nam in juni al het Nederlandse Layar over.

Creative

Wereldwijde mobiele advertentieomzet naar 14,6 miljard euro

De wereldwijde mobiele advertentie-inkomsten zijn bijna verdubbeld in 2013. Het gaat om 92 procent groei op jaarbasis, en een omzet van 14,6 miljard euro. Dat blijkt uit gisteren gepubliceerde cijfers van IAB Europe.

Marketing

Game analytics-specialisten bundelen krachten

Het Haarlemse marketingbureau voor gamemakers iQU neemt voor een niet nader genoemd bedrag de Duitse branchegenoot HoneyTracks over. HoneyTracks is een game-analyticsbedrijf.

Analytics

Big Data selecteert automatisch geschikte leads

Neurale netwerken en natuurlijke taalverwerking vormen de basis voor nieuwe technologie, die automatisch veelbelovende klanten in CRM-systemen identificeert. Een nieuwe kapitaalinjectie van 12 miljoen dollar moet het bedrijf EverString verder helpen.

Analytics

Snapchat nu derde populairste sociale app voor Millennials

Snapchat is de populairste sociale app voor Millennials (18 tot 34 jaar) na Facebook en Instagram. Dat zegt comScore. Het gebruik onder deze groep is gestegen naar 32,9 procent, terwijl Instagram op 43,1 procent zit.

Marketing

Loyaliteitsprogramma’s: daarom doen consumenten mee

Loyaliteitsprogramma’s met een klantenkaart zijn een bewezen marketingtactiek. Echter, met de toename van smartphones, omnichannel marketing en gamification zijn veel innovatieve bedrijven bezig het traditionele spaarprogramma opnieuw uit te vinden. Zes redenen waarom consumenten deelnemen aan loyaliteitsprogramma’s.

Customer Loyalty

Twitter start Promoted Video

Twitter lanceert een nieuw experimenteel advertentieproduct Promoted Video. Daarmee kunnen merken hun promotionele video’s via het microblog verspreiden. Het is onderdeel van het Amplify-programma, waaraan grote merken als American Express, BBC en McDonald’s deelnemen.

Contentmarketing
Premium

Bijna 9 procent van Twitter-gebruikers is bot

8,5 procent van de actieve gebruikers van Twitter is geen mens, maar bot. Dat blijkt uit documenten die het microblog bij beurswaakhond SEC heeft ingediend. Op een totaal van 271 miljoen actieve gebruikers zijn er 23 miljoen ‘automaten’.

Marketing

Traffic4u overgenomen door IPG Mediabrands

Het Amerikaanse beursgenoteerde IPG Mediabrands heeft afgelopen donderdag Traffic4u uit Groningen overgenomen.

Marketing