More stories

Forse investering voor Big Data bedrijf Adatao

Het Amerikaanse Big Data-bedrijf Adatao heeft een investering van 13 miljoen dollar binnengesleept van Andreessen Horowitz om het datapakhuis Hadoop toegankelijker te maken voor de gemiddelde analyst of datawetenschapper. Hadoop moet net zo simpel worden als Google Docs.

Analytics

Nestlé UK herziet reclameportefeuille

Voedingsbedrijf Nestlé, vooral bekend van Nescafe, zoekt voor de Britse markt een nieuwe mediapartner. Daarmee komt vermoedelijk een einde aan de relatie met Mindshare.

Marketing

Supermarkt Hoogvliet investeert in Big Analytics

Hoogvliet Supermarkten, met 64 vestigingen, gaat fors investeren in analytics. De winkelketen implementeert SAP IQ en VCD Business Intelligence als SAP implementatiepartner.

Analytics

‘Mobiele coupon breekt door’

Mobiele coupons gaan een gouden tijd tegemoet. Dat voorspelt Juniper in een nieuwe studie. Op dit moment gebruiken wereldwijd al 560 miljoen mensen mobiele coupons.

Conversie

Levi’s combineert e-commerce en storytelling in video

Spijkerbroekenfabrikant Levi’s is een nieuwe campagne gestart onder de noemer Levi’s Project, die sociale media, storytelling en e-commerce combineert in een interactieve video. De campagne wordt binnenkort wereldwijd uitgerold.

Conversie

Wehkamp.nl: ‘harder werken om nieuwe klanten te binden’

Met 1,7 miljoen vaste klanten en ruim 7 miljoen zendingen per jaar mag wehkamp.nl zich met recht hét online warenhuis van Nederland noemen. Toch is het succes niet vanzelfsprekend: ‘Loyaliteit komt voort uit de klantbeleving. Alles moet vlekkeloos verlopen,’ aldus Marketing Technology Director Alexander van Slooten. ‘De tijd van ‘ik koop altijd bij merk X’ ligt ver achter ons.’

Customer Loyalty

Nieuwe tv-commercials Wehkamp komen uit de cloud

De tv-campagne van Wehkamp die vandaag op tv begint wordt gemaakt in de cloud. De webwinkel kan tot het allerlaatste moment de inhoud van de commercial veranderen.

Creative

Facebook: Likes zijn niet meer te koop

Een video tonen in ruil voor Facebook Likes zal na 5 november niet meer worden toegestaan. Het netwerk gaat zijn voorwaarden aanpassen, waardoor bedrijven geen beloning meer mogen uitdelen voor Likes. Loyaliteitsprogramma’s met Likes worden gestraft.

Customer Loyalty

Mag een bank (online) wel persoonlijk zijn?

Mag een bank je betaalgegevens gebruiken? En mag een bank je aanbiedingen van derden doen? In dit artikel breek ik een lans voor het gebruiken van betaalgegevens, want het is één van de manieren om online (nog) persoonlijker te worden.

Customer Experience

50 miljoen dollar voor BuzzFeed

De Amerikaanse site voor het delen van content BuzzFeed krijgt 50 miljoen dollar van durfkapitalist Andreessen Horowitz. Daarmee wil het de internationale markt op.

Contentmarketing

Acht redenen waarom Big Data projecten mislukken

Bedrijven zitten op een goudmijn, maar aan het delven zijn ze nog niet toegekomen. Zo ongeveer klinkt de belofte van Big Data. 92 procent van de bedrijven doet er nog helemaal niks mee en die het proberen komen ook niet ver. Waar gaat het vaak mis?

Analytics

‘B2B online groeit harder dan B2C’

B2B e-commerce groeit harder dan B2C. Dat stelt Epsilon in zijn 2014 Multichannel Trend Report. Online B2B groeide tussen 2011 en 2013 met 8 procent, en vormt twee derde van alle online verkopen (64 procent).

B2B Digital

Vermijd de spambox: zorg voor de juiste authenticatie

Als marketeer doe je er alles aan om er voor te zorgen dat jouw e-mail zonder problemen in de mailbox van de ontvanger terecht komt. Velen van ons leggen de focus op zaken als het tijdstip van verzenden, de onderwerpregel en natuurlijk de inhoud. Uiteraard zijn deze factoren van groot belang maar velen vergeten de authenticiteit van de e-mail.

Dialogue Marketing

Google ontwikkelt advertentie volgsysteem voor mobiele web en apps

Google gaat gebruikers van het mobiele web en mobiele apps beter volgen, zodat adverteerders hun advertenties beter kunnen afstemmen op inviduele behoeften. Dat schrijft AdAge.

Analytics

Aegon: ‘De heilige graal van marketing is binnen handbereik’

Als Directeur Marketing & Business Development moet Robbert Bakker (41) de digitalisering van verzekeraar Aegon aanjagen. Gerichte marketingcommunicatie en dienstenontwikkeling op basis van het daadwerkelijke gedrag van de consument is daarbij een belangrijk onderdeel. “Zelf kijk ik liever eerst naar de data.”

Customer Experience