More stories

Premium

Native advertising volgens The Guardian Labs

Begin 2014 begon Guardian Labs met het aanbieden van gesponsorde content, net als BuzzFeed en The Telegraph die al langer experimenteren met het op maat creëren van content voor merken. De krant heeft zich ten doel gesteld uit te stijgen boven de discussie over native advertising. En wel door transparante en goede sponsored content te ontwikkelen en die ook nog eens zo meetbaar mogelijk te maken voor adverteerders.

Marketing

Google AdWords stopt met Exact match

Vanaf eind september stopt Google met de optie om je met AdWords alleen op exacte zoektermen te richten. De nieuwe standaard instelling voor alle exacte en phrase zoekwoorden wordt ‘close variants’. Sterkgelijkende varianten van zoekwoorden zoals meervoudsvormen, typo’s en spellingvarianten worden hiermee automatisch gematcht aan de zoekterm. Deze optie was sinds 2012 al wel als optie beschikbaar, maar vanaf eind september verplicht.

Marketing
Premium

Rovio wil scoren met native advertising

Gamemaker Rovio, bekend van Angry Birds, wil inkomsten genereren uit native advertising met de nieuwe game-app Juice Cube. Daarmee moeten vooral vrouwen worden bereikt.

Marketing

Jongste experiment Twitter wekt ergernis

Een experiment van Twitter waarbij favoriete berichten van volgers ongevraagd in de tijdlijn verschijnen, als een soort retweets, lijkt niet in goede aarde te vallen. Twitter lijkt het experiment te hebben uitgebreid, zodat meer gebruikers het opmerken.

Marketing

IJswater campagne gaat nu echt viraal

Bill Gates, Mark Zuckerberg, Apples Tim Cook, Google-oprichters Larry Page en Sergey Brin en Jeff Bezos hebben zich de afgelopen dagen overgoten met een emmer ijswater om aandacht te vragen voor de spierziekte ALS. De deelnemers dagen anderen uit om hetzelfde te doen, wie dat niet binnen 24 redt doneert 100 dollar of euro.

Contentmarketing

Politie zoekt boeven via social media

De nationale politie werkt aan een app die notificaties verstuurt over diefstallen. De nieuwe dienst moet dit jaar klaar zijn en is beschikbaar voor iPhone en Android. Dat zegt social media-coördinator van de politie Patrick de Groot in een gesprek met Emerce.

Marketing

Geautomatiseerde advertentieverkoop sterk in de lift

86 procent van ondervraagde mediabureaus in een nieuw onderzoek in opdracht van America Online (AOL) zegt dat zijn display ads via geprogrammeerde marktplaatsen inkopen. Onder marketeers ligt het percentage lager.

Marketing

Het effect van symbolen in de onderwerpregel

Mensen zijn van nature visueel ingesteld. Desondanks bestaat de onderwerpregel meestal alleen uit tekst. Zonde, want hierdoor is het bericht qua vorm niet van andere e-mails te onderscheiden. Om de kans op openen (CTO) te vergroten, is het aan te raden symbolen en afbeeldingen te verwerken in de onderwerpregel. Ik leg het u graag uit aan de hand van enkele voorbeelden.

Dialogue Marketing

B2B mag search niet vergeten

B2B marketeers doen relatief weinig met zoekadvertenties. Dat kun je ze ook moeilijk kwalijk nemen: een leverancier van een apparaat dat tonnen kost verwacht je niet bij Google. Maar onderzoek wijst uit dat grote spelers als Dell en Siemens wel degelijk een deel van hun advertentiebudget besteden aan zoekadvertenties.

B2B Digital

Virtuele assistent voor de winkelvloer

Het Amerikaanse bedrijf TouchCommerce introduceert TouchStore, een mobiele oplossing voor fysieke winkels waarmee consumenten virtueel assistentie kunnen krijgen als verkopers het te druk hebben.

Customer Service
Premium

Philips en Telegraph grootschalig in native advertising

Philips start een grootschalige native advertising-campagne op de website van de Britse krant The Telegraph. Niet minder dan honderd verhalen worden gepubliceerd onder de noemer ‘100 Days of Life Changing Innovations’. Philips wil zo zijn imago als innovatief bedrijf versterken.

Contentmarketing

Facebook maakt conversiegeschiedenis inzichtelijk

In navolging van Google, gaat nu ook Facebook adverteerders beter ondersteunen bij het volgen van bezoekers via mobiele apps en het web. Adverteerders kunnen dan zien hoe gebruikers tussen diverse apparaten schakelen voordat ze tot een aankoop besluiten.

Analytics

Hoger in Google met beveiligde HTTPS-website?

Het komt niet vaak voor dat Google zo openlijk een nieuwe rankingfactor aankondigt: de zoekreus gaat per direct SSL / HTTPS als rankingsignaal inzetten (wereldwijd). Voor elke online marketeer dus iets om goed bij stil te staan. Maar hoe? Voorlopig is het een lichtgewicht SEO-factor, maar in de toekomst zal de impact ervan ongetwijfeld toenemen. In dit artikel een update, concreet migratie-advies en gerelateerde tips. De belangrijkste: laat je niet opjagen.

Marketing

Blippar opent kantoor in Amsterdam

Blippar, het augmented reality platform voor merken, adverteerders en uitgevers, opent vanaf deze maand een kantoor in Amsterdam voor de Benelux markt. Blippar nam in juni al het Nederlandse Layar over.

Creative

Wereldwijde mobiele advertentieomzet naar 14,6 miljard euro

De wereldwijde mobiele advertentie-inkomsten zijn bijna verdubbeld in 2013. Het gaat om 92 procent groei op jaarbasis, en een omzet van 14,6 miljard euro. Dat blijkt uit gisteren gepubliceerde cijfers van IAB Europe.

Marketing