More stories

Premium

RTL Group presenteert nieuwe identiteit

RTL Group heeft een nieuwe identiteit en het nieuwe ontwerp voor haar kernmerk RTL onthuld. Beide zullen RTL moeten versterken als Europa’s toonaangevende entertainmentmerk.

Media
Premium

Xavier van Leeuwe wordt CEO Digital Marketplaces van Mediahuis

Xavier van Leeuwe, vandaag nog Director Consumers bij Mediahuis Nederland, neemt vanaf 1 september de rol op van CEO Digital Marketplaces bij Mediahuis groep. Van Leeuwe volgt hiermee Paul Verwilt op.

Media

Product vs. emotie

De ondergang van de Super League was niets nieuws: herinnert u zich Sport7 nog? De les: vergeet nooit de emotionele lading van een product.

Strategy

Blij met je databrij

Niet verzuipen in bergen data is een uitdaging. Hoe vind je de juiste combinatie van data die je verder helpt?

B2B Digital
Premium

‘Apple start half juni met betaalde postcastabonnementen’

Apple begint komende week alsnog met betaalde podcastabonnementen. In een e-mail ingezien door The Verge, vertelt het bedrijf dat de functie wereldwijd op 15 juni wordt uitgerold.

Media
Premium

Sonos rolt betaalde radiodienst uit naar Nederland

Sonos, de fabrikant van digitale audiosystemen, rolt zijn Radio HD-dienst uit naar vijf nieuwe landen, waaronder Nederland. Luisteraars kunnen zich voor 8 euro per maand abonneren op de zogenaamde flac-radiodienst.

Entertainment
Premium

Huibert Scholtens nieuwe Chef Digitaal en Podcasts bij BNR Nieuwsradio

Huibert Scholtens (34) is per 1 juni 2021 de nieuwe chef Digitaal en Podcasts bij BNR. Scholtens was tot voor kort werkzaam bij Blendle waar hij, in verschillende rollen, verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van de iOS en Android apps, uitgeversrelaties en partnerships.

Media
Premium

Aantal luisteraars podcasts blijft stabiel

Het aantal luisteraars van podcasts is redelijk stabiel gebleven, al  wordt de video podcast steeds populairder. Dat blijkt uit de vijfde editie van de Markteffect Podcast Monitor.

Media

Ster: ‘Einde van de advertentiecookie biedt ook kansen’

Wat betekent het cookieloos adverteren voor de Ster? Hoe zit het met de klantresultaten en wat staat er te gebeuren?

Entertainment
Premium

Nigeria doet Twitter in de ban

Het Nigeriaanse Ministerie van Informatie en Cultuur heeft Twitter voor onbepaalde tijd in de ban gedaan nadat het platform een bericht verwijderde van de Nigeriaanse president Muhammadu Buhari. Die dreigde via het medium de separatisten aan te pakken.

Twitter/X
Premium

NRC stond op zwarte lijst bij Google

NRC.nl stond jarenlang op een zwarte lijst richting adverteerders bij Google.

Publishing
Premium

Abonnementsdienst Twitter rolt uit naar Australië en Canada

De nieuwe abonnementsdienst van Twitter wordt wereldwijd mondjesmaat uitgerold, voorlopig gaat het om Australië en Canada. Met Twitter Blue kunnen betalende gebruikers onder meer hun tweets bewerken.

Twitter/X
Premium

Meer mediabestedingen naar online dan naar offline mediumtypen

De netto mediabestedingen zijn in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro. Out of home en bioscoop zagen de reclame-inkomsten het sterkst afnemen als direct gevolg van de maatregelen rond het coronavirus. Alleen de bestedingen aan online advertising namen ondanks de pandemie toe, alle andere mediumtypen leverden omzet in, zo blijkt uit het Jaarrapport Netto Mediabestedingen 2020 dat Nielsen binnenkort publiceert.

Media
Premium

Tweede helft Filmfestival Rotterdam digitaal en fysiek van start

Het International Film Festival Rotterdam kan zijn vijftigste verjaardag toch vieren met publiek in de zalen. Vandaag gaat de tweede helft van het filmfestijn van start. Naast de vele digitale vertoningen wordt er ook publiek ontvangen in de filmzalen.

Media
Premium

Gamekanaal Twitch vaker geconfronteerd met muziekclaims

Gamingkanaal Twitch meldt dat het ongeveer duizend individuele claims van platenmaatschappijen heeft gekregen voor content van gebruikers waarin muziek voorkomt.

Entertainment