RTL Group presenteert nieuwe identiteit
RTL Group heeft een nieuwe identiteit en het nieuwe ontwerp voor haar kernmerk RTL onthuld. Beide zullen RTL moeten versterken als Europa’s toonaangevende entertainmentmerk.
RTL Group heeft een nieuwe identiteit en het nieuwe ontwerp voor haar kernmerk RTL onthuld. Beide zullen RTL moeten versterken als Europa’s toonaangevende entertainmentmerk.
Xavier van Leeuwe, vandaag nog Director Consumers bij Mediahuis Nederland, neemt vanaf 1 september de rol op van CEO Digital Marketplaces bij Mediahuis groep. Van Leeuwe volgt hiermee Paul Verwilt op.
De ondergang van de Super League was niets nieuws: herinnert u zich Sport7 nog? De les: vergeet nooit de emotionele lading van een product.
Niet verzuipen in bergen data is een uitdaging. Hoe vind je de juiste combinatie van data die je verder helpt?
Apple begint komende week alsnog met betaalde podcastabonnementen. In een e-mail ingezien door The Verge, vertelt het bedrijf dat de functie wereldwijd op 15 juni wordt uitgerold.
Sonos, de fabrikant van digitale audiosystemen, rolt zijn Radio HD-dienst uit naar vijf nieuwe landen, waaronder Nederland. Luisteraars kunnen zich voor 8 euro per maand abonneren op de zogenaamde flac-radiodienst.
Huibert Scholtens (34) is per 1 juni 2021 de nieuwe chef Digitaal en Podcasts bij BNR. Scholtens was tot voor kort werkzaam bij Blendle waar hij, in verschillende rollen, verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van de iOS en Android apps, uitgeversrelaties en partnerships.
Het aantal luisteraars van podcasts is redelijk stabiel gebleven, al wordt de video podcast steeds populairder. Dat blijkt uit de vijfde editie van de Markteffect Podcast Monitor.
Wat betekent het cookieloos adverteren voor de Ster? Hoe zit het met de klantresultaten en wat staat er te gebeuren?
Het Nigeriaanse Ministerie van Informatie en Cultuur heeft Twitter voor onbepaalde tijd in de ban gedaan nadat het platform een bericht verwijderde van de Nigeriaanse president Muhammadu Buhari. Die dreigde via het medium de separatisten aan te pakken.
NRC.nl stond jarenlang op een zwarte lijst richting adverteerders bij Google.
De nieuwe abonnementsdienst van Twitter wordt wereldwijd mondjesmaat uitgerold, voorlopig gaat het om Australië en Canada. Met Twitter Blue kunnen betalende gebruikers onder meer hun tweets bewerken.
De netto mediabestedingen zijn in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro. Out of home en bioscoop zagen de reclame-inkomsten het sterkst afnemen als direct gevolg van de maatregelen rond het coronavirus. Alleen de bestedingen aan online advertising namen ondanks de pandemie toe, alle andere mediumtypen leverden omzet in, zo blijkt uit het Jaarrapport Netto Mediabestedingen 2020 dat Nielsen binnenkort publiceert.
Het International Film Festival Rotterdam kan zijn vijftigste verjaardag toch vieren met publiek in de zalen. Vandaag gaat de tweede helft van het filmfestijn van start. Naast de vele digitale vertoningen wordt er ook publiek ontvangen in de filmzalen.
Gamingkanaal Twitch meldt dat het ongeveer duizend individuele claims van platenmaatschappijen heeft gekregen voor content van gebruikers waarin muziek voorkomt.