More stories

Premium

Verkoop RTL België in volle gang

De verkoop van RTL België moet een kwart miljard euro opbrengen, zo verneemt De Tijd. Alle grote mediabedrijven van het land zijn aan zet. Aan Vlaamse kant gaat het om DPG Media en Telenet/SBS, aan Franstalige zijde om Rossel en een consortium rond IPM.

Media
Premium

Amazon-MGM: de slag om de exclusieve content

De 9 miljard dollar die Amazon op tafel zou willen leggen voor de legendarische filmstudio MGM is een volgende stap in de streamingoorlog die al geruime tijd wordt uitgevochten. De inzet: exclusieve content.

Media
Premium

DPG Media verkoopt huis-aan-huiskranten

DPG Media verkoopt (het merendeel van) haar huis-aan-huiskranten aan verschillende lokale uitgeverijen, waaronder Rodi Media, Kontakt Mediapartners, Em. de Jong/Telstar Mediagroep.

Media
Premium

‘Zweedse streamingdienst kaapt uitzendrechten Formule 1’

De uitzendrechten voor de Formule 1-races in Nederland komen naar verluidt in handen van Nordic Entertainment Group. De rechten vormen de basis voor de nieuwe streamingdienst Viaplay.

Media

Strava, Apple en MassiveMusic: Emerce magazine #183 is uit, lees hem gratis

“Als community-merk moet je een stuk controle uit handen geven”, zegt Gareth Nettleton (VP Marketing Strava) in een coverinterview in de nieuwe editie van Emerce magazine, die kosteloos is te lezen als digitale variant.

Media
Premium

‘Amazon in onderhandeling met filmstudio MGM’

Amazon voert naar verluidt onderhandelingen om de bijna een eeuw oude Amerikaanse Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) filmstudio te verwerven.

Entertainment
Premium

Apple Music krijgt hogere geluidskwaliteit

Apple Music wordt voortaan in een hogere geluidskwaliteit aangeboden. In het jargon ook wel lossless genoemd.

Entertainment
Premium

AT&T fuseert mediatak met Discovery

Telecomreus AT&T voegt zijn mediatak samen met Discovery. Dit bevestigden de twee bedrijven maandag.

Media
Premium

Eerste editie online NPO Innovatie Festival

De Nederlandse mediawereld maakt zich op voor het eerste NPO Innovatie Festival. Een online festival op 3 juni aanstaande, waar de NPO samen met omroepen, mediabedrijven en sprekers terugblikken én vooruitkijken op tal van innovaties bij de publieke omroep.

Media
Premium

Nederlandse startup opent digitaal theater voor live concerten

Sinds kort heeft Nederland een nieuw digitaal theater: Hymn. Specifiek ontworpen om muziekliefhebbers een nieuwe streaming ervaring te geven.

Entertainment
Premium

Virtueel Eurovision Village opent deuren voor miljoenenpubliek

Belangstellenden van over de hele wereld kunnen vanaf morgen een hele week 24×7 terecht in de virtuele wereld van Eurovision Village in Rotterdam.

Entertainment
Premium

Minder nieuwe abonnees voor Disney Plus

De groei van Disney Plus lijkt alweer af te nemen. Analisten hadden gerekend op 109 miljoen betalende abonnees voor het afgelopen kwartaal. Het werden er 103,6 miljoen.

Entertainment
Premium

Duitse gamebeurs gaat weer virtueel

De bekende Duitse gamebeurs gamescom wordt voor het tweede jaar alleen digitaal gehouden. In maart had de organisatie nog plannen voor een deels fysieke beurs. Daar voelen de exposanten niets voor.

Entertainment
Premium

NPO weet zich geen raad met jongere internetkijker

Heibel in Hilversum, waar de NPO directie een plan heeft gepresenteerd om de vergrijzing van de kijker tegen te gaan. Makers van met name journalistieke programma’s zijn in opstand gekomen tegen aanstaande bezuinigingen en het schrappen van programma’s als Andere Tijden. De plannen oogsten terechte kritiek: de NPO probeert een inhaalslag te maken met lineaire programmering, terwijl het zich zou moeten richten op de versterking van online programmering.

Media
Premium

Interview: ‘Ook online moet ADE fomo opwekken’

Noodgedwongen gingen de twee kersverse directeuren van Amsterdam Dance Event vorig jaar terug naar hun tekentafel. De digital-first-aanpak die Jan-Willem van de Ven en Meindert Kennis kozen, levert ze nieuwe ambities op. “We worden een leading online platform voor de sector.”

Media