RTL België naar DPG Media en Rossel
RTL Group is akkoord met de verkoop van RTL België aan de Belgische mediabedrijven DPG Media en Groupe Rossel. Dat daarmee werd onderhandeld was al bekend.
RTL Group is akkoord met de verkoop van RTL België aan de Belgische mediabedrijven DPG Media en Groupe Rossel. Dat daarmee werd onderhandeld was al bekend.
Het medium podcast beleefde pas in 2020 zijn grote doorbraak in Nederland, met name in de leeftijdsgroep tot 35 jaar. Bijna tweederde van deze groep luistert maandelijks on demand audio. Dat staat in het jaarlijkse rapport van het Commissariaat voor de Media.
Sinds corona zijn virtuele concerten gemeengoed geworden. Het Nederlandse Hymn wil het fenomeen echter naar een hoger niveau tillen. Met internationale ambities. “Er is ruimte is voor nieuwe virtuele kunstvormen”, aldus medeoprichter Thomas de Vrij.
De Amerikaanse Federal Trade Commission – niet het Ministerie van Justitie – zal naar verwachting het onderzoek leiden naar de voorgenomen overname van MGM Studios door Amazon voor 8,5 miljard dollar.
‘Productkwaliteit gaat uiteindelijk het verschil maken’, zegt Crisp CEO Tom Peeters over de ferme strijd in online boodschappen. Emerce sprak hem voor het coverinterview van de nieuwe editie van Emerce magazine, die kosteloos is te lezen als digitale variant.
De COVID pandemie zorgde voor een toegenomen vraag naar mobiel games, maar zelfs nu de beperkingen afnemen, blijft de vraag onverminderd groot.
Zeker 12,1 miljoen personen bekijken online video- en audiostreams op Nederlandse sites en apps.
Azerion neemt voor een onbekend bedrag WHOW Games over, een Duitse uitgever van online en mobiele free-to-play social games. Het is de grootste gaming acquisitie voor Azerion tot nu toe in 2021.
De Bond van Adverteerders (bvA) is weinig enthousiast over de voorgenomen fusie van RTL Nederland en Talpa. Daar moet ‘zeer kritisch’ naar gekeken worden.
Alle zes de deelnemers aan de landelijke veiling van frequenties voor digitale radio hebben vandaag succesvol ruimte verworven. Kink, Qmusic en Talpa Radio (eigenaar van onder andere Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica) hebben ieder drie vergunningen gewonnen.
Het is nog maar zeer de vraag of de voorgenomen fusie van RTL Nederland en Talpa zal worden goedgekeurd gezien het monopolie op de markt voor commerciële televisie. Zowel producenten als adverteerders zijn dan aangewezen op een grote partij, waarin een dominante producent dan ook nog een dikke vinger in de pap krijgt.
Uitgeefbedrijf DPG Media heeft dagelijks meer dan één miljoen ingelogde gebruikers bij al zijn digitale media. Een jaar geleden was dat vrijwel nul.
Het nieuwsgebruik is in 2021 hoger dan in 2020. Nederlanders gebruiken dagelijks vaker nieuws en gebruiken vooral meer nieuws online en op televisie. Dat blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media en het Reuters Institute for the Study of Journalism.
De vandaag aangekondigde fusie van RTL Nederland en Talpa betekent een nieuw hoofdstuk in de toch al rumoerige Nederlandse mediageschiedenis. Daarin heeft het van oorsprong Luxemburgse RTL altijd de leiding genomen.
RTL Nederland en Talpa Network hebben zojuist bekend gemaakt dat ze een joint venture gaan vormen. In het nieuw te vormen bedrijf krijgt RTL Nederland 70 procent van de aandelen, en Talpa 30 procent.