Europese adviesraad voor TikTok
Video-app TikTok heeft een Europese adviesraad opgericht waarin ook een bestuurslid van de Blijf Groep, een non-profit gericht tegen huiselijk geweld, heeft plaatsgenomen.
Video-app TikTok heeft een Europese adviesraad opgericht waarin ook een bestuurslid van de Blijf Groep, een non-profit gericht tegen huiselijk geweld, heeft plaatsgenomen.
De smart-tv is inmiddels stevig in de huiskamer verankerd. Jeansmerk G-Star benutte de voordelen ervan in een effectieve connected campagne.
Relatief veel prominente Nederlandse YouTubers zijn hoogopgeleid. Vier op de tien YouTube-sterren hebben een HBO- of WO-opleiding afgerond, terwijl dit aandeel voor alle Nederlanders ruim 10 procent lager ligt. Dit blijkt uit onderzoek van CVSter.nl naar de opleidingen van Nederlandse YouTubers met meer dan 100.000 abonnees.
Een uitgebreid onderzoek naar de motivaties van YouTube-visitors laat zien waarom mensen YouTube gebruiken en hoe merken daarop kunnen inspelen.
Ruim 1 miljoen Nederlanders gebruiken Clubhouse, volgens onderzoek van MeMo². Met een maandbereik van meer dan 8 procent zijn met name de mannelijke jongeren verantwoordelijk voor de snelle adoptie van het audioplatform.
Het nieuw verschenen maartnummer van Emerce magazine is – naast de gebruikelijke fysieke distributie – kosteloos te lezen als digitale variant.
Arno Otto startte begin 2020 als Chief Transformation Officer bij Talpa Network. Een interview over de verbinding tussen radio, tv en social.
Googles gamedivisie Stadia mist de interne maandelijkse doelen voor omzet en controlerverkopen met honderdduizenden, aldus Bloomberg.
In het afgelopen coronajaar werd er nauwelijks nog live muziek gespeeld, maar volgens de Recording Industry Association of America steeg de totale omzet uit opgenomen muziek desondanks met 9,2 procent tot 12,2 miljard dollar in 2020.
Het Nederlandse sociale-videonetwerk Follow zal in april live gaan in Europa. Om ‘positieve uitkomsten voor mens en natuur te bewerkstelligen’. “Mensen volgen aanbevelingen van vrienden, niet van bedrijven”, aldus CEO en oprichter Martijn Lindeman.
EU-commissaris Margrethe Vestager gaat mogelijk regels opstellen om techbedrijven te beboeten als zij zich plotseling van de markt terugtrekken.
DPG Media wilde z’n marketing automation verder uitrollen. Een nieuw platform creëert nu voor elke bezoeker automatisch content op basis van real-time data.
India kondigde donderdag ingrijpende regels aan om sociale mediabedrijven, streamingdiensten en digitale nieuwskanalen te reguleren.
Twitter wil met betaalde functies zijn omzet in 2023 verdubbelen. Dat maakte CEO Jack Dorsey donderdag bekend op een virtuele […]
Een vooruitblik op de komende sportzomer. Hoe kun je je als merk positioneren rondom sportevenementen?