YouTube bereikt maandelijks ruim 7,5 miljoen Belgen
YouTube trekt elke maand meer dan 7,5 miljoen volwassen kijkers in België. Dat zegt moederbedrijf Google op basis van eigen cijfers.
YouTube trekt elke maand meer dan 7,5 miljoen volwassen kijkers in België. Dat zegt moederbedrijf Google op basis van eigen cijfers.
Bijna de helft van alle Nederlandse huishoudens had eind 2020 een abonnement op een videodienst en meer dan een op de vijf had een abonnement op twee of meer van de diensten, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
Vermelding in Google News kan enorm veel traffic opleveren. Hoe zorg je ervoor dat je artikelen in dit overzicht terecht komen?
Na een intensief tenderproces zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zetten. Onder de nieuwe naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) zal het bereik van televisie, radio, print en online worden gemeten en gaat het op termijn de huidige standaarden vervangen.
Zo’n veertig bedrijven uit binnen- en buitenland vragen de komende weken een vergunning aan om vanaf 1 oktober legaal online kansspelen aan te bieden. De NOS weet de eerste namen: Holland Casino, de Nederlandse Loterij (Lotto), Novamedia (Postcode Loterij), ZEbetting & Gaming (paardenraces), Fair Play Casino en Jack’s Casino.
Spotify heeft Betty Labs, maker van de audiochatapp Locker Room, overgenomen. Daarmee willen de Zweden de concurrentie met Clubhouse aangaan.
Online uitgave De Ondernemer beschikt sinds vandaag over een ‘pratende nieuwsbrief’. De uitgever ervan heeft een text-to-speech-functie toegevoegd.
De markt voor cloudgaming zal komende jaren honderden procent groeien, zo verwacht de Nederlandse onderzoeker van de internationale gamingmarkt Newzoo.
Als antwoord op Clubhouse introduceerde Instagram Live Rooms. Wat zijn de verschillen?
Online kiosk Blendle verhuist naar één van de twee voormalige Persgroep kantooretages in het winkel- en kantoorcomplex aan het Vredenburg 24 in Utrecht. Het nieuwe kantoor heeft een oppervlakte van circa 320 m2.
De totale online beluistering in Nederland bedraagt gemiddeld 29,6 miljoen uren luistertijd per week. Gemiddeld genomen zijn er ruim 176.000 streams tegelijkertijd actief.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘kliederige’ merkcampagne van Mobiel.nl.
Onder de noemer Audiohuis lanceert NRC zijn eigen productie-unit die ook gaat fungeren als uitgever van kwalitatief en inhoudelijk onderscheidende audioverhalen van derden.
RTL wil zijn Nederlandse en Belgische tak afstoten, zo meldt de Belgische zakenkrant De Tijd op basis van ingewijden. Het proces zit nog in een prille fase.
Ontwikkelaar Niantic, het bedrijf achter Pokémon Go, gaat een nieuwe spelformule uitwerken voor Nintendo.