More stories

Grrr ontwikkelt veilige jeugdsite voor SpangaS

Digital agency Grrr heeft een nieuw platform ontwikkeld voor SpangaS – een jeugdprogramma van KRO-NCRV. Doel is om een brug te slaan tussen TV en sociale media, maar daarbij de privacy van jonge kijkers te waarborgen. Op een enkel onderzoekscookie na gebruikt de site bijvoorbeeld geen trackers.

Digital Agencies

De Correspondent haalt 2,5 miljoen dollar op

De Correspondent krijgt een Engelstalige zusteruitgave nu het 2,5 miljoen dollar startgeld heeft opgehaald met een crowdfundingactie.

Venture

Column: Niveau Netflix

Van het Europees Parlement moeten bedrijven als Netflix en Amazon Prime over twee jaar ten minste dertig procent van hun aanbod in Europa uit ‘lokaal’ product laten bestaan.

Strategy

Epic Games opent winkel voor pc games

Epic Games, het bedrijf achter het gamesucces Fortnite, heeft zijn eerste online winkel voor pc games geopend.

Entertainment

Glen Schofield (Call of Duty) weg bij Activision

Glen Schofield, een van de mannen achter de Call of Duty games, verlaat Sledgehammer Games, de studio die hij 2009 […]

Media

Tencent Music haalt met beursgang 1,1 miljard dollar op

Tencent Music heeft tijdens zijn beursgang dinsdag 1,1 miljard dollar opgehaald. Het aandeel dat via schermenbeurs Nasdaq werd verhandeld kostte 13 dollar.

Entertainment

Alibaba Group neemt meerderheidsbelang in Alibaba Pictures

De Alibaba Group neemt een meerderheidsbelang in het verlieslijdende producent Alibaba Pictures om deze te integreren in zijn diensten, waaronder Youko, de Chinese tegenhanger van YouTube.

Entertainment

Google test audionieuwsdienst voor voice

Google onderzoekt samen met mediabedrijven wat de beste vorm is om gesproken nieuws brengen via ‘butlers’ als Google Assistent en Home.

Voice

Dit zijn de trends in webdesign in 2019

Ze zeggen dat over smaak valt niet valt te twisten. Nou, in dit artikel over de webdesign trends voor 2019 zijn de experts het lang niet altijd met elkaar eens. Gelukkig delen ze in totaal maar liefst 18 interessante webdesign trends voor 2019 met ons. Nieuwsgierig? Lees dan snel dit uitgebreide artikel en je bent weer helemaal klaar voor het komende jaar.

Web-design

RTL Group voegt VOD-platformen samen

RTL Group gaat de VOD-platformen uit de verschillende landen, zoals Videoland in Nederland, samenvoegen tot één. Topman Bert Habets vraagt ‘flexibiliteit’ van de lokale RTL-bedrijven, tekenend voor de omvang van de ingreep.

Media

Consument: ‘Smartspeaker voor muziek, niet nieuws’

Mediaconsumenten gebruiken hun smartspeakers het meest en het liefst om muziek te luisteren. Nieuws en weer roepen ze ook vaak op, maar die diensten genieten weinig waardering. Heel weinig zelfs.

Voice

Tencent Music alsnog naar de beurs

Tencent Music Entertainment gaat alsnog naar de beurs. De benodigde papieren zijn deze week bij de autoriteiten ingediend. Het Chinese […]

Entertainment

Mediapark in Hilversum in de etalage

Het Mediapark staat te koop. Dat bevestigen meerdere bronnen aan de Gooi- en Eemlander.

Media

Geenstijl: vijfduizend betalende abonnees

Nieuwssite Geenstijl heeft in de afgelopen tien maanden vijfduizend abonnees aan zich weten te binden. Vandaag begint het een actieve wervingscampagne om meer betalende lezers aan zich te binden.

Media

Ubisoft neemt Nederlandse hostingaanbieder i3D.net over

De Franse game-ontwikkelaar Ubisoft neemt de Nederlandse hostingaanbieder i3D.net over om zijn dienstverlening te kunnen verbeteren. Het bedrijf blijft volgens […]

Hosting