More stories

OMS past kortingssysteem radioadvertenties aan

Mediabedrijf One Media Sales (OMS) stopt per 1 januari 2020 met het verlenen van bestedingsaandeelkorting bij de verkoop van radioadvertentieruimte. Dat heeft het bedrijf aan Autoriteit Consument & Markt (ACM) beloofd.

Media

NU.nl breekt met ANP

NU.nl breekt met het ANP. Sinds 1 oktober werd al geen gebruik meer gemaakt van het persbureau en per 1 januari zal de samenwerking volledig beëindigd zijn. De partijen praten nog wel over een beperkt fotocontract, weet Villamedia.

Media

Talpa Network nieuwe eigenaar van TVGids.tv en Gids.tv

Talpa Network heeft TVGids TV B.V. overgenomen en is daarmee eigenaar van de merken TVGids.tv en Gids.tv.

Media
Premium

‘Vijf procent wil binnen jaar af van tv-abonnement’

Kabel- en telecombedrijven kunnen binnen twee jaar tot bijna tien procent van hun tv-abonnees verliezen als het door Telecompaper gemeten sentiment juist is.

Breedband
Premium

ProSiebenSat.1 over op AWS voor advertising

Tv-bedrijf ProSiebenSat.1 schakelt de machine learning-mogelijkheden van AWS in om zijn reclamepraktijken op de Duitstalige markt te automatiseren.

Cloud

Reddit groter dan Twitter

Het sociale netwerk krijgt in de media nauwelijks aandacht, maar Reddit is veel groter dan gedacht. Het online forum voor het delen van nieuws en opinies meldt 430 miljoen maandelijkse actieve gebruikers, 30 procent meer dan een jaar geleden.

Social

KPN integreert Amazon Prime Video in tv-menu

KPN voegt Amazon Prime Video toe aan zijn Interactieve TV menu. Hiermee wordt Interactieve TV van KPN de eerste televisiedienst in Nederland waarmee Amazon Prime Video direct vanuit het tv-menu bekeken kan worden, stelt het telecombedrijf.

Media

‘Mediahuis loopt zich niet warm voor The Telegraph’

Het Belgische mediaconcern Mediahuis, eigenaar van De Telegraaf en NRC, overweegt geen overname van de Britse Telegraph-kranten, zoals werd gesuggereerd in The Financial Times.

Media

Innovatiefonds investeert in privacy op internet

Het Innovatiefonds Noord-Holland heeft een converteerbare lening van 300.000 gegeven aan Katalysis. Daarmee ontwikkelt het bedrijf een digitale oplossing die uitgevers de zekerheid biedt dat privacygevoelige informatie bij de consument blijft.

Privacy

Proximus verrijkt mobiele abonnementen met digitale persaanbod HLN

Proximus gaat als enige telecomoperator in België via My e-Press toegang bieden tot het volledige digitale aanbod van zijn partners Het Laatste Nieuws en Le Soir.

Media

Nederlanders grootste afnemers illegale video-abonnementen in EU

1,1 miljoen Nederlanders (8.9 procent van de bevolking) betaalden in 2018 gemiddeld 6,82 euro per maand (93 miljoen per jaar) voor illegale IPTV-diensten. Dat blijkt uit een onderzoek van het Bureau voor Intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO).

Video

Vloggers vrezen nieuwe regels rond privacy kinderen

In de Nederlandse YouTube-gemeenschap onrust ontstaan over veranderingen die in januari door het videoplatform worden doorgevoerd. Dat blijkt uit gesprekken die de NOS deze week met vloggers heeft gevoerd.

Media

JUKE en Talpa Social lanceren influencer radiolabel

SHOUT OUT heeft het nieuwe influencer audiolabel gemaakt voor Generatie Z. Het initiatief is een samenwerking van audioplatform JUKE, Talpa Social en XM. Vanaf vandaag zijn de eerste SHOUT OUT live shows & podcasts te beluisteren via JUKE.nl en in de app van JUKE.

Media

Ontslagen bij game-ontwikkelaar Paladin Studios

Game-ontwikkelaar Paladin Studios uit Den Haag is genoodzaakt om veertien werknemers te ontslaan. Tijdelijke contracten worden stopgezet.

Entertainment

Grote uploader Place2Home veroordeeld

De rechtbank Midden-Nederland heeft een man uit de provincie Utrecht veroordeeld wegens het uploaden van zeer grote hoeveelheden films en tv-series naar het Usenet en Bittorrent, tot soms wel 500 Gb in één keer.

Media