More stories

VI doorbreekt grens van 10.000 betalende digitale abonnees

Voetbal International heeft tienduizend betalende digitale leden aan zich te binden. Het digitale platform VI PRO heeft deze grens iets meer dan twee jaar na zijn lancering bereikt.

Publishing

Microsofts Minecraft Earth moet nieuwe Pokémon Go worden

Microsoft hoopt met het nieuwe AR spel Minecraft Earth Pokémon Go te verslaan. ‘Dit is niet zomaar een geochaching game met 2 procent AR,’ vertelde gamingchef Torfi Olafsson aan Amerikaanse verslaggevers die al een sneak preview kregen. “We hebben deze game ontwikkeld zodat je hem overal kunt spelen: thuis, maar ook in parken.”

Entertainment

‘Amerikaanse bedrijven adverteren minder bij YouTube’

Amerikaanse adverteerders lijken Googles YouTube in te ruilen voor de online activiteiten van de grote Amerikaanse tv zenders. Dat schrijft Reuters op basis van gegevens van MediaRadar. Het zou kunnen verklaren waarom de groei van moederbedrijf Alphabet voor het eerst in drie jaar is afgenomen.

Online advertising

‘Arcade’ van Duncan Laurence verbreekt records op Spotify

Het winnende Eurovisie Songfestivalnummer Arcade van de Nederlandse Duncan Laurence verbreekt records op Spotify. Dat meldt het bedrijf zelf.

Entertainment

Battle royale succesvol in appwinkels

Zogenoemde battle royale games doen het goed bij de appwinkels van Google en Apple. Battle royale is een subgenre van survivalspellen waarin een groot aantal spelers tegen elkaar strijd leveren.

Media

‘Succesvolle NPO-programma’s doorverkopen aan de commerciëlen is een leuke gedachtegang’

Wat is de maatschappelijke toegevoegde waarde van STER? Heeft STER nog bestaansrecht? En moet de STER als overheidsorgaan niet uitvoering geven aan het Nationaal Preventieakkoord door bepaalde reclames te bannen? STER-directeur Frank Volmer vertelt in deze podcast over de koers van reclame en televisie.

Online advertising

1,15 miljoen betaalde gebruikers voor videodiensten RTL Group

RTL Group zag zijn inkomsten uit digitale activiteiten in het eerste kwartaal toenemen naar 220 miljoen euro om een 7,2 […]

Media

‘Veel digitale publicaties dreigen onder het hoge btw-tarief te blijven’

De aangekondigde btw-verlaging voor digitale publicaties van 21 naar 9 procent gaat vrijwel alleen gelden voor digitale kopieën van papieren kranten, boeken en tijdschriften. In tegenstelling tot andere lidstaten houdt Nederland gangbare digitale publicaties zoals nieuwswebsites buiten het verlaagde btw-tarief.

Media

Gamingmarkt China naar 41,5 miljard dollar

De gamingmarkt in China groeit van 30,8 miljard dollar naar 41,5 miljard dollar in 2023. Daarnaast zal het aantal spelers oplopen naar 767 miljoen. Dat verwacht Niko Partners.

Entertainment

Beeld en Geluid kiest mediatech-partners voor nieuw museum

Beeld en Geluid, het instituut voor media, opent in 2021 in Hilversum een compleet vernieuwd museum waarin de bezoeker via meer dan vijftig interactieve installaties wordt meegenomen in de wereld van radio, televisie en online. Beeld & Geluid gaat daartoe samenwerken met Kiss the Frog, REDRUM en Elastique.

Media

Nieuwe TV App Apple beschikbaar

Apple heeft maandag tvOS 12.3 vrijgegeven met daarin de nieuwe TV-app. Diezelfde app is ook te vinden op iOS 12.3. Met die app wil Apple straks eigen series gaan aanbieden.

Media

‘Sociale media gewantrouwd als nieuwsbron’

Sociale media worden in Nederland niet echt vertrouwd als nieuwsbron. Uit een media-onderzoek onder duizend deelnemers, uitgevoerd door Panel Inzicht in opdracht van NU.nl, blijkt dat media zoals kranten, televisie en nieuwsapps door een grotere groep als betrouwbaar worden gezien.

Media

‘Podcasts moeten geld durven vragen’

Goede journalistiek kost geld en moet geld kosten, maar bij podcasts vallen mediamakers in dezelfde valkuil als waar traditionele media jaren geleden invielen. Ze denken niet na over een verdienmodel of werken zelfs gratis.

Venture

NPO brengt omroepen, start-ups en techteams bij elkaar

De innovatieve kracht van publieke omroepen samenbrengen én verbinden met techteams en start-ups. Dat is het doel van het nieuwe […]

Media

Online classifieds stuwen omzetgroei Axel Springer

Uitgeverij Axel Springer zag de omzet uit rubrieksadvertenties in het eerste kwartaal met 8,5 procent groeien tot 315 miljoen euro.

Publishing