More stories

Hoe tackle je de ingrijpende veranderingen op Facebook?

Paniek onder marketeers? Facebook gaat ingrijpende veranderingen doorvoeren aan het algoritme van het nieuwsoverzicht. Het online sociale netwerk gaat meer nadruk leggen op berichten afkomstig van vrienden en familie op het startscherm van Facebook. Maar hoe blijven merken en media dan nog zichtbaar onder gebruikers van Facebook? Dit zijn de acties die bedrijven kunnen ondernemen om hun doelgroepen te kunnen blijven bereiken.  

Facebook

KPN en Ziggo schaffen geoblocking voor 1 mei af

De twee grootste tv-aanbieders KPN en Ziggo gaan geoblocking bij de online tv-diensten binnen enkele maanden afschaffen. Kijkers kunnen dan ook in het buitenland via de app naar binnen- en buitenlandse zenders kijken. Dat melden de woordvoerders aan Totaal TV.

Entertainment

Nieuws- en contentbedrijven zien groeiende rol voor online platforms

Het is alweer 21 jaar geleden dat The New York Times voor het eerst een online versie van de krant publiceerde. Dit gebeurde om “het aantal lezers van The Times te vergroten en om nieuwe kansen voor het bedrijf te creëren in de elektronische media-industrie”. We zijn nu twee decennia verder en nieuwsorganisaties over de hele wereld worstelen nog steeds hoe ze hun bedrijfsmodel kunnen aanpassen aan de digitale wereld. Wat zijn de schaarse succesvolle voorbeelden? 

Publishing

YouTube Red naar honderd landen

De betaalde versie van YouTube, Red, komt beschikbaar in zeker honderd landen. Dat heeft Susan Wojcicki van YouTube bekend gemaakt op Recodes Code Media-congres.

Media

300.000 YouTube-abonnees voor Lubach

Het YouYube-kanaal Zondag met Lubach heeft, twee jaar na de lancering, de mijlpaal van 300.000 abonnees bereikt.

Media

‘Schending auteursrecht is aan de orde van de dag’

Charlotte Meindersma heeft een echte niche gevonden: ze combineert diepgaande kennis van auteurs- en merkenrecht met verstand van social media. En ze zit vol concrete adviezen voor makers én afnemers van materiaal dat auteursrechtelijk beschermd is. En dat advies is hard nodig, want de wet- en regelgeving op het terrein van auteursrecht wordt dagelijks met voeten getreden. Is het huidige auteursrecht nog wel van deze tijd?

Legal

Dit zijn de 19 trends in webdesign voor 2018

Webdesign anno 2018 geeft weer meer ruimte voor creativiteit. Weg met de stockfoto’s en rigide templates, lang leve de custom animaties, asymmetrisch design, knallende kleuren en eigenzinnige font-combinaties. Maar gebruiksvriendelijkheid blijft doorslaggevend. Webdesign in 2018 betekent dus ook duimvriendelijke navigatie, intuïtieve interfaces, consistente merkbeleving en gepersonaliseerde landingspagina’s. Dit zijn ze alle 19.

Web-design

YouTube gaat makers kwetsende video’s aanpakken

YouTube gaat makers van kwetsende video’s harder aanpakken. Die krijgen geen gelegenheid meer om te verdienen aan advertenties. Ook wordt het kanaal minder goed vindbaar via de thuispagina of trendingtab.

Video

Commissariaat voor de Media: Online domein belangrijkste focuspunt

Het Commissariaat voor de Media legt komend jaar de focus van het toezicht op het online domein en de onafhankelijkheid van het media-aanbod. Dit staat in de Toezichtbrief die het Commissariaat voor de Media ieder jaar stuurt aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Media

William Linders verlaat VodafoneZiggo

Directeur Content & Programming William Linders verlaat op 1 mei VodafoneZiggo. Hij wil zich toeleggen op een aantal start ups waar hij zich de afgelopen jaren aan verbonden heeft.

Entertainment

Telegraaf gestopt met Apple Watch app

De Telegraaf heeft haar app voor iPhone en iPad compleet vernieuwd, en die is zelfs al geoptimaliseerd voor de iPhone X, maar de Apple Watch app is verdwenen.

Publishing

Call of Duty spekt cijfers Activision Blizzard

Gamereus Activision Blizzard sluit een goed kwartaal af, mede dankzij de hit Call of Duty: WWII, die alleen al in […]

Entertainment

De Persgroep start online videoformat Studio Korea

De Persgroep is begonnen met dagelijkse videoverslagen die ter plekke in Zuid-Korea worden opgenomen. De video’s zijn te zien op de landelijke en regionale krantensites van De Persgroep in Nederland en te horen bij Q-Music. Er is voldoende commerciële interesse om het format kostendekkend te produceren.

Video

Bits of Freedom vangt bot in zaak T-Mobile bij toezichthouder

Belangenorganisatie Bits of Freedom is het niet gelukt om het muziekaanbod van T-Mobile te verbieden op grond van de Europese regels. Toezichthouder ACM heeft het verzoek afgewezen.

Legal

‘Time spent’ Blendle flink toegenomen

Vorig jaar nam de tijd die gebruikers spenderen aan het lezen van artikelen op online kiosk Blendle toe met 71 procent. In 2016 lazen gebruikers bij elkaar opgeteld 86 miljoen minuten aan betaalde artikelen op Blendle. En in 2017 steeg dat naar 116 miljoen minuten. Een toename van bijna 800.000 uur, schrijft oprichter Alexander Klöpping.

Publishing