20 miljoen dollar voor gedecentraliseerde YouTube
Het Amerikaanse bedrijf Lino heeft 20 miljoen dollar opgehaald bij de Chinese investeerder Zhenfund om een gedecentraliseerde YouTube te ontwikkelen met behulp van blockchaintechnologie.
Het Amerikaanse bedrijf Lino heeft 20 miljoen dollar opgehaald bij de Chinese investeerder Zhenfund om een gedecentraliseerde YouTube te ontwikkelen met behulp van blockchaintechnologie.
De verkoop van Kieskeurig.nl in juni 2017 heeft bijgedragen aan de licht gedaalde jaaromzet van 436 miljoen euro van Sanoma Nederland. Ook de winstgevendheid, gecorrigeerd voor de verkoop van SBS, daalde ten opzichte van 2016 maar dat kwam door de gewijzigde pensioenregeling.
Words With Friends 2 en een nieuwe versie van Zynga Poker hebben bijgedragen tot de beste mobiele omzet in jaren […]
Google zou op het punt staan om een videogamekanaal te beginnen onder de naam Yeti. De dienst zou gerelateerd zijn aan Chromecast en een nieuwe spelcomputer waaraan het bedrijf werkt, meldt The Information.
Kees Wilbrink gaat per 1 april van start als commercieel directeur van Sanoma Nederland. Hij volgt daarmee Vincent Siegelaar op die onlangs de organisatie heeft verlaten. Kees Wilbrink rapporteert in zijn nieuwe rol aan Marc Duijndam, CEO Sanoma Media BeNe.
De New York Times voegt augmented reality toe aan de journalistieke media die het produceert. De krant breidt zijn apps ermee uit en begint verslaggeving in AR tijdens de Olympische Spelen in Zuid-Korea.
De Europese Commissie gaat alsnog de overname van muziekapp Shazam door Apple onderzoeken. Op verzoek van zeven Europese landen die menen dat de overname marktverstorend zou kunnen werken.
Online uitgever Wayne Parker Kent neemt zowel de merken Mama en Zo en J/M Ouders van Mama Media Group als het platform Buskruit met Muisjes over. Daarmee wil het bedrijf het zogenoemde ‘moedersegment’ versterken.
De Hogeschool van Amsterdam krijgt in totaal 900.000 euro RAAK MKB subsidie van Nationaal Regieorgaan SIA voor drie onderzoeksprojecten, waaronder een onderzoek naar de digitalisering van uitgeverijen.
Kennelijk om toch wat extra inkomsten te genereren onder de nieuwe eigenaar Mediahuis, introduceert GeenStijl een premiumabonnement. ‘Om onze onafhankelijkheid te bewaken en te bewaren, nu en in de toekomst, vragen we om een bijdrage van onze lezers. 1,99 per maand, 19,45 per jaar’
Videodienst Videoland heeft haar klantenbestand in een jaar tijd ongeveer verdubbeld en bereikte in het vierde kwartaal van 2017 zo’n 400.000 huishoudens. Dat blijkt uit metingen van Telecompaper.
SBS start deze maand een serie onder de noemer Marktplaats: Heel Holland Handelt.
Profactys start in samenwerking met het uitgeversplatform voor freelance journalisten Reporters Online de MediaPersDienst. Die biedt uitgevers en andere partijen de mogelijkheid hoogwaardige journalistieke artikelen over te nemen.
Na een spannende machtsstrijd om TMG – de uitgever van onder meer De Telegraaf – zijn John de Mol’s Talpa en het Belgische Mediahuis in november 2017 tot een akkoord gekomen. Talpa doet afstand van zijn aandeel in de ochtendkrant, terwijl de TMG de aandelen in de radiotak verkoopt aan Talpa. Waarom is dit een slimme zet van Talpa? Kan het hiermee echt de concurrentie met Facebook aan? En wat is het netwerk van deze kanalen samen als ecosysteem waard?
Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) is de nieuwe streamingdienst IFFR Unleashed gestart, waarmee je overal films kunt kijken.