Groei voor Vivendi dankzij Gameloft en Havas
Mediabedrijf Vivendi heeft de eerste negen maanden van dit jaar 8,5 miljard euro omzet gerealiseerd, 8,6 procent meer dan een jaar geleden.
Mediabedrijf Vivendi heeft de eerste negen maanden van dit jaar 8,5 miljard euro omzet gerealiseerd, 8,6 procent meer dan een jaar geleden.
Het wordt verboden voor kinderen om livestreams op te zetten op TikTok en virtuele cadeautjes weg te geven.
Google heeft een rechtszaak verloren tegen Sonos met als inzet octrooien. De zaak kwam vorige week voor de Nederlandse rechter.
Netflix heeft het verlies van klanten weten teug te draaien. Van juli tot september trok het online platform wereldwijd 2,4 miljoen nieuwe abonnees aan, meer dan het dubbele van de 1,07 miljoen waarop analisten hadden gerekend.
In 2025 wordt nieuwe wetgeving van kracht die websites en apps verplicht om te voldoen aan richtlijnen voor toegankelijke online content.
Martijn van Dam stopt per 1 november als bestuurder bij de NPO. Hij krijgt de leiding over een nieuw media-initiatief, Datakluis, een initiatief voor burgers om hun persoonlijke digitale data op te slaan.
De verschuiving van live naar on demand televisie suddert door, zo laten de weekcijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO) zien.
Kanye West, de rapper die ook Ye heet, koopt voor een onbekend bedrag Parler, een conservatief sociaal platform.
Spotify staat op het punt om een nieuwe premiumdienst te lanceren in Hifi audiokwaliteit. Spotify Platinum biedt onder andere muziek in hoge resolutie en meer.
Podcastapp NPO Luister wordt mogelijk opengesteld voor derden nu de Tweede Kamer daar om vraagt.
Kindred, het moederbedrijf van goksite Unibet, stopt met het actief benaderen van Noorse gokkers op last van de toezichthouder, Lotteritilsynet. Noorwegen is een van de laatste Europese landen waar geen open online-gokmarkt bestaat.
RTL Nederland gebruikt machine learning Bij Videoland en zijn eigen beeldarchieven.
Netflix is lid geworden van Engelands officiële onderzoeker van de nationale kijkcijfers.
De illegale online kansspelaanbieders LCS Limited en MKC Limited hebben hun aanbod aan Nederlandse consumenten gestaakt nadat de Kansspelautoriteit (Ksa) ze een corrigerende sanctie oplegde.
De Netflix variant met reclame wordt 3 november gelanceerd. Het nieuwe Basic with Ads-plan kost in de VS 6,99 dollar per maand, inclusief vier tot vijf minuten advertenties per uur.